Auteur |
Bericht |
Hendrik69
924Steenwijk
|
Ook nieuw!
Hallo en goedendag.
Sinds enkele weken ook in het bezit van een Porsche. Weliswaar 'slechts' een 924 maar je moet klein beginnen toch. Er dient nog een en ander aan opgeknapt te worden dus zal ik in het begin met heel wat vragen komen. Al doende leert men.
Was ook al toegetreden tot het "Porsche-944.nl/forum" community. Echter is de hele site van het web verdwenen Zijn die failliet?
Niettemin hoop ik dat ik in de toekomst ook nog enige positieve zaken hier kan bijdragen.
|
31 mei 2007 7:40 |
|
|
Meneer aard
924 `77Wijchen
|
Op de site van Cor (Cor944) www.porschefoto.nl staat verdere informatie. Er is iets met de server van het forum, de verwachte down time was eerst maar een dag of wat nu is het al sinds vrijdag dat ie uit de lucht is. Even de site van Cor in de gaten houden.
En welkom
|
31 mei 2007 7:43 |
|
|
Tom80
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0
nu: fiets, ovUtrecht
|
Welkom van een andere 924-rijder!
_________________________________________ Ex-eigenaar van een 'doorleefde' 924 uit 1980 en een paar Audi's, nu alleen nog maar schaalmodellen...
|
31 mei 2007 7:49 |
|
|
FROST
KIA/ex-924 driverDEN(k) HELDER
|
Welkom welkom
_________________________________________ DENK HELDER
|
31 mei 2007 7:51 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Ook van deze kant van harte welkom geheten.
Welde avatar even aanpassen hé , dat is geen 924
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
31 mei 2007 10:39 |
|
|
Bert986
2.7 Boxster 987.1Hoogeveen
|
Welkom en er is niks mis met een 924
|
31 mei 2007 11:26 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Welkom hier. En inmiddels is een 924 zo langezamerhand wel toegetreden tot de klassiekers dus zo'n slechte keuze is het niet
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
31 mei 2007 11:50 |
|
|
hansje944s
|
Ook van mij van harte welkom en veel plezier gewenst met je nieuwe 924. Goeie zie je steeds minder vaak dus wees er maar zuinig op
|
31 mei 2007 12:08 |
|
|
craze
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
|
veel rijplezier en welkom op dit forum
_________________________________________ 911 redenen om de 3.2 te pakken!
www.thefloorfactory.nl
|
31 mei 2007 13:58 |
|
|
Hendrik69
924Steenwijk
|
Dank, dank voor uw allen vriendelijke woorden. Hoop zekers veel rijplezier aan de Porsche te hebben. Echter moet het lieve ding dan wel willen starten en daar heb ik op het moment wat problemen mee . (Zie ander draadje onder motor).
Wat betreft mijn avatar. Deze heeft direct met mijn nickname van doen. Hendrik (Henk) is mijn naam, maar 69 noch mijn leeftijd , noch geboortejaar . Het is het geboortejaar van de avatar (althans de auto). Tevens was het de eerste automobiel die ik mocht berijden met een vermogen boven de 200PK. Velen zijn daarop gevolgd maar geen daarvan heeft een grotere indruk gemaakt. De Corvette is voor mij nog altijd een van de beste sportscars. Zeg maar de All American 911.
_________________________________________ Living in the fast lane
|
31 mei 2007 14:50 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Zeker ook eigenaren van een 924 zijn hier welkom.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
31 mei 2007 17:14 |
|
|
Tom80
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0
nu: fiets, ovUtrecht
|
Ik heb een 924 en heb een tijdje geleden eens een leuke rit in zo'n Corvette mogen maken maar afgezien van de wielspin in III (handbak op de 'Vette, en ik deed niet eens mijn best voor die wielspin) vind ik de 924 toch met afstand de betere auto- met name het chassis van de Chevy was amusant maar niet echt goed.
_________________________________________ Ex-eigenaar van een 'doorleefde' 924 uit 1980 en een paar Audi's, nu alleen nog maar schaalmodellen...
|
31 mei 2007 19:13 |
|
|
Hendrik69
924Steenwijk
|
Wat bedoel je met chassis? Als je hiermee de wegligging bedoelt: De meeste, of in ieder geval vele, van de Vette's die heden ten dage in NL rondrijden zijn afgetrapte US exemplaren die als Oldie zijn/worden geïmporteerd. Aangezien in de USA, meer nog dan hier te lande, een auto een statussymbool is en men daar nog veel meer waarde aan status hecht ook is het verhaal eigenlijk simpel. Men rijdt al snel een auto die eigenlijk iets, of veel, boven het budget ligt. Door te besparen op onderhoud kan men dit dan nog betaalbaar houden. Regular serviced betekend in de US dan ook amper rijdend houden met zo min mogelijk kosten. Daarbij is het daar schering en inslag om goedkope aftermarket producten en imitatie onderdelen te gebruiken. Dus slechte shocks en dito banden killen je rijgedrag.
Is het je nooit opgevallen bij die TV docu's over US politie achtervolgingen? Ten eerste in het commentaar wordt de hele zaak opgeblazen als ware het ik weet niet wat voor prestaties die daar geleverd worden. In deze commentaren hebben ze het dan over formidabele snelheden van wel meer dan 100 tot 140 mph (160 tot 210 kmh). Guttegut wat hard zeg. Voor een amerikaan wel ja want je mag daar nergens harder dan 55mph (90kmh). Terwijl hier in Europa en zeker in Dld dit een normale kruissnelheid is die lang achter elkaar wordt gereden. Zo niet in de USA. Zelfs BMW en MB zie je daar na een half uur een dergelijke snelheid te hebben gereden gewoon uit elkaar vallen. Banden aan gort, wiellagers uitgelopen, hele wielophangingen die afbreken of anderszins de geest geven. Slechte onderdelen dus die deze snelheid en daarmee gepaard gaande krachten niet aan kunnen.
Wanneer je dergelijke onderdelen in je Porsche monteert rijdt het ook niet meer zo prettig, denk je niet? Ben dus wel bang dat jij zo een exemplaar gereden hebt.
_________________________________________ Living in the fast lane
|
01 jun 2007 16:31 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Welkom hier. Ik was al even bang dat je verhaal helemaal de verkeerde kant op zou gaan, maar het valt mee.
|
01 jun 2007 18:50 |
|
|
BJ964
Porsche 964 C2 1991
|
Welkom op het PF. Have Fun
_________________________________________ Porsche 964C2 Nachtblauw
|
01 jun 2007 18:53 |
|
|
Hendrik69
924Steenwijk
|
_________________________________________ Living in the fast lane
|
01 jun 2007 20:04 |
|
|
Danny
3.2 carrera cabrio "88stein lb
|
welkom en op je kenteken bewijs staat voor 924 toch porsche. dus waarom die maar
_________________________________________ Ferdinand Piech op de vraag van Enzo , : waarom is de 917 nog steeds luchtgekoeld "luft kannst du während einem rennen nicht verlieren "
1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst
en hier voor de foto`s
|
02 jun 2007 18:09 |
|
|