Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 21:29

Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 
924 startproblemen 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
924
Steenwijk
Bericht 924 startproblemen
Hallo kenners,

Heb met de zoekfunctie diverse draadjes gevonden waarin dit probleem beschreven wordt. Helaas kan ik nergens de oplossing vinden!

Als ik het kontakt aan zet hoor ik de benzinepomp lopen. Wil ik starten hoor ik alleen een klik. Verder gebeurt er niets.

1.) Heb de startmotor er al onder vandaan gehad en helemaal schoongemaakt. Getest op de werkbank werkt het perfekt.
2.) Gebruik ik een jumpdraad rechtstreeks van de accu naar de starter krijg ik hetzelfde resultaat. Ligt dus niet aan het contactslot.

Vraag mij af of de bendix op de startkrans blijft plakken of niet. Verdraaien van de krukas (handmatig) geeft geen ander resultaat.

Wie weet waar dit aan kan liggen?

31 mei 2007 10:21
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0 nu: fiets, ov
Utrecht
Bericht 
Stomme vraag: is de accu nog wel OK?

31 mei 2007 13:21
Profiel
PorscheForum Rookie
924
Steenwijk
Bericht 
Ach, zo stom is dat niet. Had het er natuurlijk meteen bij moeten zetten dat ik al een nieuwe (volle) accu geplaatst heb ook.

31 mei 2007 14:23
Profiel
Bericht 
Massa. :roll:

31 mei 2007 15:15
PorscheForum Super Junkie
Nissan 370Z roadster Ex-BWM Z4 3.0 Ex-350Z 313pk grijs Ex-350z in 't zwart (kort) Ex-944, 1984 Ex-968 targa ex-944 S2 Cabrio
Krimpen aan den IJssel
Bericht 
je hebt wel brandstof? :twisted: :wink:

Zonder brandstof zou je natuurlijk ook je startmotor nog horen welke nu niet draait......., heb je ergens sluiting????

Ik bennie technisch als je ziet aan mijn antwoord, maar wens je veel succes!!!

:idea: Lukt het niet kan je altijd nog naar Erwin van Renntech in ....Steenwijk)

31 mei 2007 15:20
Profiel
Bericht 
kan nog altijd zijn dat je starter gewoon kapot is , draait maar geen kracht meer heeft

maar idd, massa, dikke kabel leggen naar de hoofd contact op je starter en es opnieuwe proberen, gebeurt wel vaker op 924...

31 mei 2007 15:29
PorscheForum Rakker
1981 924 special edition 1980 924 Targa
Lelystad
Bericht 
Idd bekend probleem voor de 924, is vaak de massa!
1971 1302 Kever (verkocht)
Webmaster: http://www.924forum.nl

01 jun 2007 10:56
Profiel WWW
PorscheForum Rookie
924
Steenwijk
Bericht 
Het was niet Massa, Raikonen trouwens ook niet :lol:

Geen idee hoe dit heeft kunnen gebeuren dus. De rotor zat muurvast. Dit kon ik konstateren nadat ik de startmotor er dus weer onderuit had geschroefd. Opengemaakt en nogeens uitgesopt. Zaten er enkele mieuwe, want nog blinkend metaal, krasjes in de rotor en het rotorhuis. Moet dus iets tussengezeten hebben waardoor de rotor vast is gaan zitten. Geen idee wat :!: Maar goed, hij zit er weer onder en draait nu perfect.

Nu eerst een oliefilter scoren. Die had ik er al onderuit gehaald en weggegooid :bang: Door alle commotie vergeten een nieuwe te kopen :oops:

Daarna kunnen we kijken oftie wil starten. BTW kan wel enkele nieuwe (gebruikte) hitteschildjes gebruiken. Mijn oude lijken wel gatenkaas. Iemand nog wat op voorraad?

02 jun 2007 19:31
Profiel
Bericht 
huh? ganse motor zat hing vast op de rotor???
snap het niet, je zei dat ie met de hand rond liep, maar dat de starter hem niet rond kreeg???

02 jun 2007 19:44
PorscheForum Rakker
924 `77
Wijchen
Bericht 
Stuur Talitho aka 924 op dit forum eens een PB`tje, die heeft veel onderdelen liggen.

02 jun 2007 19:45
Profiel Facebook 
PorscheForum Rookie
924
Steenwijk
Bericht 
mayonaise schreef:
huh? ganse motor zat hing vast op de rotor???
snap het niet, je zei dat ie met de hand rond liep, maar dat de starter hem niet rond kreeg???

Neuh, de rotor van de startmotor zat vast in het startmotor huis. Dan kan je de (verbrandings)motor dus wel gewoon aan de krukas poelie ronddraaien want de bendix was niet bekrachtigd :!:

02 jun 2007 19:53
Profiel
Bericht 
ah , my bad, bij rotor denk ik aan onsteking under de distributie kap

02 jun 2007 20:02
PorscheForum Rookie
924
Steenwijk
Bericht 
Zo, enige tijd werkt de startmotor weer naar behoren, meestal! In ieder geval bij koude motor heb ik geen enkel probleem. Sleutel om en lopen. Echter, bij warme motor, dus kort na het uitzetten opnieuw starten, heb ik nog steeds een probleem. De startmotor loopt (hoge giertoon) maar de bendix komt niet naar buiten. Dus loopt de krukas niet mee!

Enig idee hoe dit kan? Alleen bij warme motor! Startmotor is helemaal schoongemaakt en gesmeerd met hittebestendig vet.

12 jun 2007 11:58
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 13 berichten ]