Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 12:58

Antwoord op onderwerp  [ 70 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Nieuw hier!: meteen een vraag: Betrouwbaarheid 3.4 / 3.6 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
997 GT3 Mk1
Bericht 
Hi,

52.500 Euri voor een Targa lijkt me wat aan de krappe kant. Ga er maar vanuit dat je die grens naar boven moet bijstellen (ik spreek uit ervaring :wink: ).
Ik rij zelf probleemloos in mijn 3.4. :D

En zou absoluut geen 993 willen. Dat is teveel een mix van klassiek en modern en daarom naar mijn mening niet evenwichtig. Die voorruitstijl bijvoorbeeld (veel te iel en veel te stijl) is nog de stand van ontwikkeling van de 60 er jaren, en past vormtechnisch totaal niet bij het jaren 90 aerodynamica concept wat andere delen van de 993 wel uistralen. Vergelijk vooruitstijl of dakgoten van de 993 maar eens met de kunstofbumpers en koplampen van de 993...

Pas met de 996 is Porsche qua grondvorm van de carrosserie weer bij de tijd. Begrijp me niet verkeerd, de oude carrosserie is prachtig, maar dan naar mijn mening alleen bij de elfjes tot de 964.

Terug naar het topic ik heb dus bewust gekozen voor een 3.4 omdat ik dat qua vorm de meest pure en evenwichtige 996 vind.
Volgens mij worden de problemen op internetfora behoorlijk opgeklopt, en tot in den treure geciteerd.

Veel succes met je keuze!

Grtz. Boxi

30 mei 2007 18:06
Profiel
Forum Admin
Cayenne
Bericht 
boxi schreef:
Volgens mij worden de problemen op internetfora behoorlijk opgeklopt, en tot in den treure geciteerd.

Veel succes met je keuze!

Grtz. Boxi

Mee eens...........................moeten niet vergeten dat er wel iets aan de hand is, maar toch.......

Heb zelf het idee dat de internet hype, enkele patsers (met de dikke bonussen) zo rond de eeuwwisseling ff een 996 hebben gekocht, en deze zonder liefde hebben bereden, dus ""warm rijden etc....mwah wrom, een auto van 260.000,= gulden moet daar tegen kunnen", dus er zijn wat 996en met een niet zo leuke jeugd.........en daar weer een enkeling van is gevoelig voor scheuren...

blijft een heerlijke kar die 996 3,4...... menig mens draait nog zijn kop om voor zo'n klasse sportwagen.....

Helaas zullen de niet Porschekenners bij het zien van een 993 een "autotron gevoel" krijgen.............ikke niet btw.

over het algemeen zullen fora's de boel opkloppen.........

30 mei 2007 19:07
Profiel
PorscheForum Super Junkie
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
boxi schreef:
... Terug naar het topic ik heb dus bewust gekozen voor een 3.4 omdat ik dat qua vorm de meest pure en evenwichtige 996 vind.

Over een 993 laat ik me niet uit. En al helemaal niet over een S.

Bewust een 3.4 gekozen? Is dat niet meer een kwestie van prijs :?:
Het verschil in puurheid en evenwichtigheid met de 3.6 mag je uitleggen!

Opkloppen van problemen: natuurlijk hoop je dat die bewering klopt 8)

30 mei 2007 20:41
Profiel
PorscheForum Rakker
996 C2; 944 racer
Bericht 
John schreef:
Heb zelf het idee dat de internet hype, enkele patsers (met de dikke bonussen) zo rond de eeuwwisseling ff een 996 hebben gekocht, en deze zonder liefde hebben bereden, dus ""warm rijden etc....mwah wrom, een auto van 260.000,= gulden moet daar tegen kunnen", dus er zijn wat 996en met een niet zo leuke jeugd.........en daar weer een enkeling van is gevoelig voor scheuren...

Precies hetzelfde idee...

Zelf een 3.4 gekocht met 53k op de teller. Zijn nu 20k verder en no problems and a lot of fun...

30 mei 2007 20:44
Profiel
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
@Gantor: en wat voor versnellingsbak heb je :?: ... volgens je Album :idea:

30 mei 2007 20:51
Profiel
PorscheForum Rakker
996 C2; 944 racer
Bericht 
@Paul van Engelen

Een tip...

30 mei 2007 20:55
Profiel
PorscheForum Junkie
ex944 1986 ex911 sc 1983 ex996 1998 ex 996turbo 2001 nu panamera turbo S 2011
Bericht 
Hier mij ervaring : Heb sinds 23 -08 -06 ( net na de jubirit 2006 ) mijn 996 3.4 tip uit ''98 . Niets dan lof , maar zou PERSOONLIJK niet snel weer een tip aanschaffen . Niet dat het niet goed of goedgenoeg werkt , maar HET gevoel van een sportauto wordt mijn inziens minder.
Motorisch is het een juweeltje met iets meer dan 160.000 op de teller .
Olieverbruik is nihil .
Ik gebruik haar ook dagelijks voor woon werk .
Wat mij op het volgende punt brengt :arrow: Ik heb hiervoor 5 jaar een 3.2 gehad voor dagelijks gebruik , en als je de auto goed kent is het leuk om in de sneeuw te "spelen" .

30 mei 2007 21:27
Profiel Facebook 
PorscheForum Rookie
Nog genietend van de zoektocht
Best
Bericht 
gast bedankt voor je uitnodiging! Als ik in de gelegenheid ben, kom ik zeker even langs!

30 mei 2007 22:04
Profiel
981 Boxster GTS
Bericht 
Eeeeehh 993 natuurlijk, maar ja ik preek dan ook mijn eigen passie :wink:

Verder zijn vrijwel alle denkbare tips al gegeven, op eentje na:
Koop een 993 EN een 996, voor het geld van een targa is het vast wel mogelijk een 94-er 993 en een vroege 996 te kopen.

Tip is gratis, Porsche rijden niet.

30 mei 2007 22:35
Profiel
PorscheForum Rookie
Best
Bericht 
het begrip 'de gouden tip' krijgt op eens een heel andere betekenis!;)

30 mei 2007 22:45
Profiel
PorscheForum Junkie
991.2 Carrera 4 GTS Hendrik-ido-Ambacht
Bericht 
:lol: :lol: :lol:

30 mei 2007 22:53
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
Rob-DB schreef:
lange mobile link

+-130.000 nieuw, +-10000 bpm, of zit ik er vreselijk naast?

advertentie is weg. maar zo kan je het makkelijk checken.

check eerste de nieuwwaarde van je auto op Autoweek carbase
vul die nieuwwaarde in op deze site

et voila :salut:

30 mei 2007 23:13
Profiel
997.2 4s pdk
tholen
Bericht 
als ik het goed gelezen heb moet je heel hard gaan werken voor de 996 targa?
ik kan je heel veel goede raad geven maar het belangrijkste van alles is denk ik toch dat je geen porsche van je laatste centen moet kopen!!!
aan een porsche is altijd iets wat geld kost.
om maar wat te noemen.beurten keuren een spoilertje hier dingetje daar.
banden!verzekeren!!!
en verder tja wat zal ik er van zeggen?deze keer maar nix

gr anton964

30 mei 2007 23:38
Profiel
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
Bericht 
Een Porsche kopen en onderhouden kost veel geld.
Maar ik heb in het verleden ervaren dat dealer onderhoud van BMW en Alfa zeker niet goedkoper zal zijn.
De fun met een Porsche is echter onvergelijkbaar.

31 mei 2007 0:49
Profiel WWW Facebook 
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Die indruk had ik ook na jaren BMW gereden te hebben.
De facturen op het einde van ondehoud of herstelling waren zeker vergelijkbaar met Porscheprijzen

Laatste update 22/10/2013

31 mei 2007 10:43
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rookie
Best
Bericht 
Meen je dat? kost een P echt veel geld?
Hè valt meteen mijn droom in duigen....;)

Beste Anton, natuurlijk heb ik rekening met de hoge kosten gehouden, wel moet ik er hard voor werken, zoals velen op dit forum neem ik aan.
het gaat dus niet om de 'laatste centjes'.
Ik kan hier echter kasten opentrekken wat ik wil, maar zal in geeneen van deze een 'verloren tonnetje' vinden. Ik ben er trots op om de mogelijkheid te hebben om alleen al over een P na te denken, laat staan de mogelijkheid er een aan te schaffen.
Ik heb er zelf hard voor gewerkt en doe dit nog steeds, dat is alleen maar wat ik daarmee wilde zeggen.
Ook heb ik al vrij veel auto's gehad, en dus ook de ervaringen om deze te onderhouden.

Toch bedankt voor je tip, dat is inderdaad iets waar je je snel in kan vergissen.

Gr. Rob

31 mei 2007 12:47
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Paul van Engelen schreef:

Bewust een 3.4 gekozen? Is dat niet meer een kwestie van prijs :?:

Het uiterlijk is iets anders, dus wellicht dat daar op wordt gedoeld.

31 mei 2007 12:50
Profiel
Bericht 

Het ging hier om het verschil tussen een 993 en 996 en niet 3.4 en 3.6.

31 mei 2007 14:13
Profiel WWW Facebook 
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
GI996C schreef:

boxi schreef:
Terug naar het topic ik heb dus bewust gekozen voor een 3.4 omdat ik dat qua vorm de meest pure en evenwichtige 996 vind.

:wink:

31 mei 2007 14:16
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
997S
Belgische kust
Bericht 
Klinkt misschien raar, maar een 996 3.4 die er al een pak kms opzitten heeft zonder problemen, zou ik verkiezen boven een exemplaar met weinig kms.

Bij mijn dealer bevestigen ze dat (vooral) de 3.4 goed warm gereden moet worden, maar in feite geldt zoiets voor welk wagen : wie vertrekt er nu na een koudstart aan 7000 omw/minuut ?

993 S of 996, aan jou de keuze, ik zou het ook geen straf vinden om met 'n 993S rond te rijden, zelfs dagelijks :wink:

De 911 wordt echter wel telkens wat softer, de 997 (drietal) die ik al eens testte rijdt nog soepeler en beter dan de 996...

31 mei 2007 14:39
Profiel
Bericht 
Rob Herfst schreef:
GI996C schreef:

boxi schreef:

:wink:

Wel even het hele verhaal lezen en niet alleen deze regel van meneer boxi, er word niet gesproken over de 3.4 t.o.v. 3.6
:lol: :lol:
Misschien kan hij het zelf nog even uitleggen?

31 mei 2007 16:01
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
jeroenoop schreef:
mijn ervaring: Heb sinds 23-08-06 een 996 3.4 tip ... Niets dan lof, maar zou PERSOONLIJK niet snel weer een tip aanschaffen. Niet dat het niet goed of goedgenoeg werkt, maar HET gevoel van een sportauto wordt mijn inziens minder.

Jeroen, je krijgt van mij een :thumleft: en ook een :thumright: omdat je durft toe te geven dat je keus achteraf gezien niet de ideale was.

Er zijn maar weinigen (...) die je dat durven na te doen :!: :D

31 mei 2007 20:27
Profiel
PorscheForum Rakker
997 Cabrio 4S. voorheen 996 cabrio
Bericht 
Carrera4s schreef:
Bij mijn dealer bevestigen ze dat (vooral) de 3.4 goed warm gereden moet worden, maar in feite geldt zoiets voor welk wagen : wie vertrekt er nu na een koudstart aan 7000 omw/minuut ?

Zal vast wel ergens een draadje over zijn, maar hoe lang moet je een 996 'warm' laten lopen voordat je hem goed op z'n flikker mag geven?
10 min? - 20 min?

01 jun 2007 11:49
Profiel
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Dat is o.m. ook afhankelijk van de buitentemperatuur.

01 jun 2007 14:47
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
997 GT3 Mk1
Bericht 
Citaat:

Wel even het hele verhaal lezen en niet alleen deze regel van meneer boxi, er word niet gesproken over de 3.4 t.o.v. 3.6
:lol: :lol:
Misschien kan hij het zelf nog even uitleggen?

Ik vind de koplampen van de 996 3.4 (wel de litronics!) mooier en in iedergeval harmonieuzer dan die van de facelift 996 3.6. Zo als op de 3.4 is het volgens mij bedoeld voor het oorspronkelijke ontwerp voor de 996. De extra halve ronding aan de onderzijde van de koplamp van de 996 facelift vind ik wat minder mooi, in mijn ogen teveel een concessie (kritiek op bijna indentiek front met Boxster ed.). Met name valt mij dat op bij de cabrio versie (bij de coupe lijkt het beter te kloppen). Wel heb ik natuurlijk het issue van 3.4 en 3.6 motor in overweging genomen en natuurlijk het zéér belangrijke aspect van het dashboardkastje én de bekerhouders :D. Aangezien ik niet veel vermogensverschil gemerkt heb tussen de 3.4 en 3.6 heb ik dus gekozen voor een duurdere 3.4 van eerste eigenaar met zeer weinig km's (uiteraard aantoonbaar...) ipv. een 3.6 met wat meer ervaring :wink:

Grtz. Boxi

01 jun 2007 23:18
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 70 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende