Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 19:43

Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ] 
Ook nieuw! 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
924
Steenwijk
Bericht Ook nieuw!
Hallo en goedendag.

Sinds enkele weken ook in het bezit van een Porsche. Weliswaar 'slechts' een 924 maar je moet klein beginnen toch. Er dient nog een en ander aan opgeknapt te worden dus zal ik in het begin met heel wat vragen komen. Al doende leert men.

Was ook al toegetreden tot het "Porsche-944.nl/forum" community. Echter is de hele site van het web verdwenen :shock: Zijn die failliet? :lol:

Niettemin hoop ik dat ik in de toekomst ook nog enige positieve zaken hier kan bijdragen.

31 mei 2007 7:40
Profiel
PorscheForum Rakker
924 `77
Wijchen
Bericht 
Op de site van Cor (Cor944) www.porschefoto.nl staat verdere informatie. Er is iets met de server van het forum, de verwachte down time was eerst maar een dag of wat nu is het al sinds vrijdag dat ie uit de lucht is. Even de site van Cor in de gaten houden.

En welkom :)

31 mei 2007 7:43
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0 nu: fiets, ov
Utrecht
Bericht 
Welkom van een andere 924-rijder!

31 mei 2007 7:49
Profiel
PorscheForum Junkie
KIA/ex-924 driver
DEN(k) HELDER
Bericht 
Welkom welkom :)

31 mei 2007 7:51
Profiel Facebook 
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Ook van deze kant van harte welkom geheten.
Welde avatar even aanpassen hé , dat is geen 924 :twisted: :wink:

Laatste update 22/10/2013

31 mei 2007 10:39
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
2.7 Boxster 987.1
Hoogeveen
Bericht 
Welkom en er is niks mis met een 924 :thumright:

31 mei 2007 11:26
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Welkom hier. En inmiddels is een 924 zo langezamerhand wel toegetreden tot de klassiekers dus zo'n slechte keuze is het niet :wink:

31 mei 2007 11:50
Profiel WWW
PorscheForum Rookie
Bericht 
Ook van mij van harte welkom en veel plezier gewenst met je nieuwe 924. Goeie zie je steeds minder vaak dus wees er maar zuinig op

31 mei 2007 12:08
Profiel
PorscheForum Junkie
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
Bericht 
veel rijplezier en welkom op dit forum :!:

31 mei 2007 13:58
Profiel
PorscheForum Rookie
924
Steenwijk
Bericht 
Dank, dank voor uw allen vriendelijke woorden. Hoop zekers veel rijplezier aan de Porsche te hebben. Echter moet het lieve ding dan wel willen starten en daar heb ik op het moment wat problemen mee :evil: . (Zie ander draadje onder motor).

Wat betreft mijn avatar. Deze heeft direct met mijn nickname van doen. Hendrik (Henk) is mijn naam, maar 69 noch mijn leeftijd :twisted: , noch geboortejaar :shock: . Het is het geboortejaar van de avatar (althans de auto). Tevens was het de eerste automobiel die ik mocht berijden met een vermogen boven de 200PK. Velen zijn daarop gevolgd maar geen daarvan heeft een grotere indruk gemaakt. De Corvette is voor mij nog altijd een van de beste sportscars. Zeg maar de All American 911. :lol: :lol:

31 mei 2007 14:50
Profiel
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Zeker ook eigenaren van een 924 zijn hier welkom. :wink:

31 mei 2007 17:14
Profiel WWW
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0 nu: fiets, ov
Utrecht
Bericht 
Ik heb een 924 en heb een tijdje geleden eens een leuke rit in zo'n Corvette mogen maken maar afgezien van de wielspin in III (handbak op de 'Vette, en ik deed niet eens mijn best voor die wielspin) vind ik de 924 toch met afstand de betere auto- met name het chassis van de Chevy was amusant maar niet echt goed.

31 mei 2007 19:13
Profiel
PorscheForum Rookie
924
Steenwijk
Bericht 
Tom80 schreef:
met name het chassis van de Chevy was amusant maar niet echt goed.

Wat bedoel je met chassis? Als je hiermee de wegligging bedoelt: De meeste, of in ieder geval vele, van de Vette's die heden ten dage in NL rondrijden zijn afgetrapte US exemplaren die als Oldie zijn/worden geïmporteerd. Aangezien in de USA, meer nog dan hier te lande, een auto een statussymbool is en men daar nog veel meer waarde aan status hecht ook is het verhaal eigenlijk simpel. Men rijdt al snel een auto die eigenlijk iets, of veel, boven het budget ligt. Door te besparen op onderhoud kan men dit dan nog betaalbaar houden. Regular serviced betekend in de US dan ook amper rijdend houden met zo min mogelijk kosten. Daarbij is het daar schering en inslag om goedkope aftermarket producten en imitatie onderdelen te gebruiken. Dus slechte shocks en dito banden killen je rijgedrag.

Is het je nooit opgevallen bij die TV docu's over US politie achtervolgingen? Ten eerste in het commentaar wordt de hele zaak opgeblazen als ware het ik weet niet wat voor prestaties die daar geleverd worden. In deze commentaren hebben ze het dan over formidabele snelheden van wel meer dan 100 tot 140 mph (160 tot 210 kmh). Guttegut wat hard zeg. Voor een amerikaan wel ja want je mag daar nergens harder dan 55mph (90kmh). Terwijl hier in Europa en zeker in Dld dit een normale kruissnelheid is die lang achter elkaar wordt gereden. Zo niet in de USA. Zelfs BMW en MB zie je daar na een half uur een dergelijke snelheid te hebben gereden gewoon uit elkaar vallen. Banden aan gort, wiellagers uitgelopen, hele wielophangingen die afbreken of anderszins de geest geven. Slechte onderdelen dus die deze snelheid en daarmee gepaard gaande krachten niet aan kunnen.

Wanneer je dergelijke onderdelen in je Porsche monteert rijdt het ook niet meer zo prettig, denk je niet? Ben dus wel bang dat jij zo een exemplaar gereden hebt.

01 jun 2007 16:31
Profiel
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Hendrik69 schreef:
Wat betreft mijn avatar. Deze heeft direct met mijn nickname van doen. Hendrik (Henk) is mijn naam, maar 69 noch mijn leeftijd :twisted: , noch geboortejaar :shock: .

Welkom hier. Ik was al even bang dat je verhaal helemaal de verkeerde kant op zou gaan, maar het valt mee. :oops: :wink:

01 jun 2007 18:50
Profiel
PorscheForum Junkie
Porsche 964 C2 1991
Bericht 
Welkom op het PF. Have Fun :lol:

01 jun 2007 18:53
Profiel
PorscheForum Rookie
924
Steenwijk
Bericht 
MS964 schreef:
Hendrik69 schreef:
Wat betreft mijn avatar. Deze heeft direct met mijn nickname van doen. Hendrik (Henk) is mijn naam, maar 69 noch mijn leeftijd :twisted: , noch geboortejaar :shock: .

Welkom hier. Ik was al even bang dat je verhaal helemaal de verkeerde kant op zou gaan, maar het valt mee. :oops: :wink:

Hoe bedoel :roll: . Mijn daily driver is wel Frans :wink: :wink:
:lol: :lol: :lol:

01 jun 2007 20:04
Profiel
PorscheForum Junkie
3.2 carrera cabrio "88
stein lb
Bericht 
welkom en op je kenteken bewijs staat voor 924 toch porsche. dus waarom die maar

1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst

en hier voor de foto`s

02 jun 2007 18:09
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 18 berichten ]