Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 23:50



Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
motornummer ?? 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex 914, nu Ferrari 208 GTB
Haacht
Bericht motornummer ??
Niet echt ,technisch' maar waar vind je het motornummer van een 914 (2-liter)
het enige dat ik zie is: UNOFOLGE 1-4-3-2 , en ik denk niet echt dat dat een motornummer is :roll:
misschien kijk ik wel helemaal op de verkeerde plaats :shock:
groetjes
Ironpatje


01 jun 2007 16:53
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Dat lijkt me de ontstekingsvolgorde.
_________________________________________
Verba volant, scripta manent.


01 jun 2007 16:54
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Nissan 370Z roadster Ex-BWM Z4 3.0 Ex-350Z 313pk grijs Ex-350z in 't zwart (kort) Ex-944, 1984 Ex-968 targa ex-944 S2 Cabrio
Krimpen aan den IJssel
Bericht 
WdePundert schreef:
Dat lijkt me de ontstekingsvolgorde.


Lijkt mij ook de ontstekingsvolgorde.
(Motornummer is is vast veel langer)


01 jun 2007 17:11
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex 914, nu Ferrari 208 GTB
Haacht
Bericht nummer
dreamer schreef:
WdePundert schreef:
Dat lijkt me de ontstekingsvolgorde.


Lijkt mij ook de ontstekingsvolgorde.
(Motornummer is is vast veel langer)

motornummer zou naar het schijnt 6 of 7 nummers zijn
(heb iemand die geinterresseerd is in m'n 914 (ruilen met een 911 2.7 van 1976) ( heb ik een paar plaatsen meer voor m'n kindjes, en zo'n 911 targa vind ik zeker niet lelijk :twisted: )


01 jun 2007 17:42
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
Hier kan je zien in welke range je nummers moeten zitten.

Verder zag ik ergens op Pelican:
Citaat:
The engine code is located in front of the oil filler, between it and the fan shroud, on 2.0L cases. The code should start with "GA" (for 73-74) or "GC" (for 75-76). The European 2.0L engine code starts with "GB". The 1.7L and 1.8L engine codes are on a flat spot located toward the right-rear of the top of the case. You may have to push some hoses and wires out of the way, and clean off a lot of dirt to read them. 1.7L engine codes start with "W", "EA", or "EB" (for the 73 California car). The 1.8L codes start with "EC" for the US model, or "AN" for the European model.

Some cases have *no* serial number. This usually indicates a Factory replacement case.


Succes! :salut:


01 jun 2007 17:43
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex 914, nu Ferrari 208 GTB
Haacht
Bericht nummer
zelf zou ik het niet gevonden hebben, maar met hulp van de LEO (de rijcke)
is het nr. GA 014 802
en het chassisnummer: 474 2920926
Wat wil dat nu eigenlijk zeggen???? (i.v.m die zogenaamde ,matching numbers') :?:


01 jun 2007 18:14
Profiel
Bericht 
Matching numbers:
Ik begin meestal met het controleren van het kentekenbewijs en het chassisnummer. Ook kijk ik naar de originaliteit, onder meer of het motornummer bij de auto hoort. Matching numbers heet dat onder kenners.

Ik hoop dat je het zo een beetje begrijpt.


01 jun 2007 20:50
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht Re: nummer
ironpatje schreef:
motornr. GA 014 802
chassisnummer: 474 2920926


Je 914 2.0 is gezien je chassisnummer uit 1973, maar ik kan in bovengenoemd lijstje geen bijbehorende motor vinden die begint met GA 0xxxx.

(verder zie ik overal 7 cijfers ipv 6 trouwens).

Of je combinatie 'matching' is kan je eigenlijk (laten) verifieeren via PON of via opvragen van een certificaat of authenticiteit (COA).

Via boeken of bovenstaand lijstje is alleen te controleren of de motor van het juiste type en uit de juiste 'range' is.


01 jun 2007 21:32
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex 914, nu Ferrari 208 GTB
Haacht
Bericht nummer
vind ik een beetje raar, :?: die nummer staat echt wel op de motor. En de 914 is van 1974, blijkbaar klopt er iets niet :?: :?: :?: :roll:


01 jun 2007 21:36
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
Nu je het zegt.... :?
In de 911 chassisnummers komt (bv 911350xxxx) het jaartal terug (in mijn geval een '3' voor '73).
dus zou je verwachten dat een van de '4'en in je nummer op 1974 zou slaan.


01 jun 2007 21:41
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Diverse Porsche's
Steenwijk
Bericht 
Eh, ik kan het fout hebben want het is lang geleden dat ik nagenoeg alle Kever en 914 motortype's uit mijn hoofd wist.

Een GA motor is een 2.0 motor voor de amerikaanse markt met 95 ipv de 100 pk die de europese GB motor heeft.
_________________________________________
http://www.renntech.nl


01 jun 2007 21:44
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
foxtrot / oscar
Bericht 
chassis nr info:
http://www.914club.com/specs/chasnrs.php

motor nr's:
http://www.914club.com/specs/engnumbs.php
_________________________________________
W W W . 9 G E A R . N L


02 jun 2007 1:26
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 12 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: filipbulcaen


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.