Auteur |
Bericht |
968mint
Panamera 970 GTS, 996 GT3 CS, ex 968 cabrio, ex Porsche Standard 218 (1959), ex 944, ex 944 Turbo S, ex Boxster 986Friesland
|
te laat!
"Als jij om 8.30 uur op wil staan en om 9.00 uur vanuit Friesland in Lelystad wil zijn, kom je gegarandeerd te laat.
Ook al heb je een héél snelle Porsche. "
je meent het!!!
Snelle auto of niet er staan op dat traject ook nogal eens radarridders ......maar ik sta wel heel snel op.
wees gerust ,ik ga op tijd weg.
|
01 jun 2007 15:21 |
|
|
BmX944
Amsterdam
|
Vandaag de P opgehaald!
Eindelijk weer terug van 4 weken bij de garage staan....
Tot zondag!
|
01 jun 2007 18:59 |
|
|
ps
993S Vesuvio;
964 RS replica;
964 Turbo 3.6;
964 Alex 1224;
project 1965 301xxx;
project 1965 300xxx
|
Stuurders,
ik heb er erg veel zin in, steeds meer overigens. Iemand een idee hoe het weer wordt? De tractie in de februari sessie had wat last van vocht, dat mag een tikje minder.
Namelijk net met Pro-drive uitonderhandeld, dat als het weer goed genoeg is, we in 2 richtingen tegelijk de kombaan op mogen8).
|
01 jun 2007 20:00 |
|
|
968mint
Panamera 970 GTS, 996 GT3 CS, ex 968 cabrio, ex Porsche Standard 218 (1959), ex 944, ex 944 Turbo S, ex Boxster 986Friesland
|
twee richtingen tegelijk????
we in 2 richtingen tegelijk de kombaan op mogen8).
lijkt me lachen, komen we elkaar halverwege weer tegen
moeten we soms ook de airbags testen???
|
01 jun 2007 20:16 |
|
|
ps
993S Vesuvio;
964 RS replica;
964 Turbo 3.6;
964 Alex 1224;
project 1965 301xxx;
project 1965 300xxx
|
Eens kijken hoe die plofzakken zich met een snelheidverschil van 550 km/u gedragen.
Hebben we gelijk het record van Hamster verbroken mbt een hogesnelheidscrash. Overigens was zijn record niet officieel omdat een snelheidsrecord altijd twee richtingen kent, dat zit bij ons dan wel snor.....
Klasse dat je alsnog met 2 komt
CU in 12 hrs.
|
02 jun 2007 21:22 |
|
|
ps
993S Vesuvio;
964 RS replica;
964 Turbo 3.6;
964 Alex 1224;
project 1965 301xxx;
project 1965 300xxx
|
Dan ben je zeker toe aan een rijvaardigheidstraining
|
02 jun 2007 21:24 |
|
|
gossong
|
Voor de mensen die uit het zuiden (Eindhoven) komen:
A 2 Den Bosch - Utrecht
Tussen het knooppunt Empel en Zaltbommel (17) is de rijbaan afgesloten.
Van vrijdag 1 juni 2007 21.00 uur tot maandag 4 juni 2007 05.00 uur. Dag/Nacht
Kennelijk is dit in beide richtingen. Even een alternatieve route zoeken over de A50 oid....
|
02 jun 2007 23:22 |
|
|
Roi
niet meer....
|
Heren,
was een geweldige dag .....dank aan Jacques die e.e.a. op touw heeft gezet. .
Leuk om al die verschillende P-typen aan het werk te zien en te horen...
Al met al goed geslaagd.
_________________________________________ Alles is relatief....maar o wat had ik mijn Porsche lief.
|
03 jun 2007 23:20 |
|
|
gossong
|
Helemaal mee eens! Jacques, bedankt voor de organisatie!
Voor wat info over onze instructeur, Hans Deen: http://www.hansdeenracing.org/profiel.html
|
03 jun 2007 23:47 |
|
|
Roy
911 carrera 3.2Enschede
|
Eigenlijk iedereen bedankt voor de leuke dag maar met name Jacques! Heb er enorm van genoten.
|
04 jun 2007 17:26 |
|
|
BmX944
Amsterdam
|
Ik heb ook genoten van een geweldige dag!
Jacques super bedankt voor de goede organisatie!
|
04 jun 2007 17:56 |
|
|
968mint
Panamera 970 GTS, 996 GT3 CS, ex 968 cabrio, ex Porsche Standard 218 (1959), ex 944, ex 944 Turbo S, ex Boxster 986Friesland
|
plaatjes van een prima dag
Leerzame dag geweest (weten we ook weer wat we niet kunnen)
Luisteren
Driften met fietssnelheid
Maar wel leuk
|
05 jun 2007 22:55 |
|
|
Jan 986
Zuid Holland
|
Ja..... je ging wel erg làààààngzaam met die GT3.
Ook ik heb weer het nodige bij- en afgeleerd.
En last but not least : met Hans Deen himself als co-piloot over de kombaan.
|
05 jun 2007 23:14 |
|
|
968mint
Panamera 970 GTS, 996 GT3 CS, ex 968 cabrio, ex Porsche Standard 218 (1959), ex 944, ex 944 Turbo S, ex Boxster 986Friesland
|
laaaangzaam
Klopt, maar juist langzaam gaan is erg moeilijk met een GT3 .
En..... wie praatjes heeft wordt op het forum geplaatst.
mooi plaatje, maar werd het niet nat binnen?
Wij (de 2 gt3's) mochten niet voorop rijden op de kombaan maar slechts helemaal achteraan konden we lekker af een toe een gaatje (lees gat) laten vallen om bij de max snelheid op de kombaan van 120 in ieder geval minimaal de cijfers een beetje te verwisselen
Laatst bijgewerkt door 968mint op 05 jun 2007 23:46, in totaal 2 keer bewerkt.
|
05 jun 2007 23:30 |
|
|
ps
993S Vesuvio;
964 RS replica;
964 Turbo 3.6;
964 Alex 1224;
project 1965 301xxx;
project 1965 300xxx
|
We zijn het erover eens, het was de moeite waard. Allemaal bedankt voor een fijne dag, leuke sfeer ook.
Ik had het hard nodig want koud 24 uur later (en 600 km meer op de teller, ik woon nu eenmaal wat ver weg) heb ik met Targa Florio de uurtjes van mijn leven gehad op Zandvoort .
Al de kleine glijoefeningen kwamen goed van pas. Ik heb nog nooit een auto zo op zijn donder gegeven, maar het blijkt echt dat ze voor het circuit gemaakt zijn. Hij zat helemaal in z'n element, niks geen nare geurtjes of geluiden of rook of wat dan ook. Gewoon afraggen, binair stampen op de rem of het gas, hoog in toeren toch nog terugschakelen, altijd boven de 4000 houden en 10 ronden verder stop je even en lijkt het alsof je net uit de garage komt gereden, ongelooflijk.
Ik had ook altijd het idee dat de 911 zo slecht te corrigeren was en als ie eenmaal ging, er geen houden meer aan was. Dat werd wel wat bevestigd in Lelystad op dat nep-ijs. Tijdens de slalom was het al minder, maar in Zandvoort ben ik van dat idee verlost. Allereerst gaat hij gewoon niet schuiven, na 3 rondjes bouw je wat vertrouwen op en dan gaat ie af en toe wat schuiven, maar (en daar hielp Lelystad echt wel) alert reageren lost alles zo weer op (met een 993 tenminste, ik denk dat de 964 en 3.2 wellicht wat abrupter gaan, althans men zegt toch dat daar nog meer sport in zit). Hoewel, tot het moment dat de banden zo warm waren dat de achtertrein wat begon te drijven. Toen moest je echt alle snelheid vóór de bocht eruit hebben. Volgende keer pomp ik de banden wat meer op...........
Ga ik zeker weer doen, enige kandidaten? Als we 20 P bij elkaar krijgen kost het zo'n 175 € pp voor 2 uur. Ondanks die 20 P heb je veel minder wachttijd (bijna geen) en uiteindelijk meer rijtijd dan in Lelystad. In die 2 uur bouw je bovenop de Lelystad experience nogmaals het dubbele plezier. Het is inclusief instructie vooraf, begeleiders die samen met jou de baan verkennen (zij doen het voor in jouw auto) en mensen die bij het vrij-rijden de rijders netjes ver genoeg van elkaar laten vertrekken, zodat je elkaar niet in de weg zit. Als iemand wat verkrampt aan de finish komt ziet men dat en zorgt men voor vertrek in het volgende rondje voor de juiste insteek . Erg goed. Kwam allemaal zeer doordacht en veilig op me over. Veel beter dan wat ik zo over de recente Zolderdag lees waar je toch altijd een paar idioten hebt .
Ik zet wel een nieuw draadje op. Datum eind Augustus?
Can't wait.
|
05 jun 2007 23:30 |
|
|
BmX944
Amsterdam
|
Ik kan nu al voluit zeggen dat ik voor de ciruit training/dag ben
Wordt alleen kijken of ik kan, ivm werk in buitenland binnenkort.
Ik zal regelmatig het forum checken om op de hoogte te blijven.
Ps de fotos zijn niet bij iedereen goed door gekomen over de mail. Morgen of overmorgen zal ik nog een poging doen.
|
05 jun 2007 23:46 |
|
|
ps
993S Vesuvio;
964 RS replica;
964 Turbo 3.6;
964 Alex 1224;
project 1965 301xxx;
project 1965 300xxx
|
Ik bel Dillan Koster voor een offerte voor Zandvoort, kan ik ondertussen effe bijkomen van die mooie oranje GT3 RS die op Vijverberg gecrashed is........zie foto 968mint in Assen draadje.
Daar moeten we het mee doen vandaag. Kan beter.
|
06 jun 2007 0:01 |
|
|
Roi
niet meer....
|
Klinkt best interessant....
o ja ook maar eff de linkjes van Roy hier bij zetten:
http://www.youtube.com/watch?v=KGRPF7dbzxA
en
http://www.youtube.com/watch?v=poFL04No4T0
Best dicht achter die GT3 met de slalom....8/100 verschil
_________________________________________ Alles is relatief....maar o wat had ik mijn Porsche lief.
|
06 jun 2007 0:22 |
|
|
Roy
911 carrera 3.2Enschede
|
Ik voel ook wel wat voor die circuittraining. Moet alleen even de datum afwachten, heb al wat dingen in de planning voor augustus.
|
07 jun 2007 10:16 |
|
|
ps
993S Vesuvio;
964 RS replica;
964 Turbo 3.6;
964 Alex 1224;
project 1965 301xxx;
project 1965 300xxx
|
Roy, mooie filmpjes op youtube. Kan je dat driften (wat een beheersing !)iets sneller afspelen met ' woohw, waaahh' en wat schuifgeluiden op de achtergrond?
|
07 jun 2007 22:09 |
|
|
Roy
911 carrera 3.2Enschede
|
Er zal vast wel iemand zijn die weet hoe het moet. Ik alleen niet. Als geluid doen we dan de driftende BMW's aan de andere kant van de wal.
|
09 jun 2007 21:23 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
Is niet zo moeilijk te regelen hoor, als je info nodig hebt doe maar een PB-tje.
http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?t=10961
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
10 jun 2007 11:14 |
|
|