Auteur |
Bericht |
anton964
997.2 4s pdktholen
|
Goede prijs, goede 964?
(afgesplitst door paSCal: Vanuit TKA, ivm. de prijs, die blijkbaar niet goed was !)
waarom?wat is er mis met de prijs.als je voor €26.000 een goede en mooie 964 kan kopen(even aankoop keuring doen)is dat in mijn ogen een goede prijs.
voor minder zijn het vaak toch minder strakke wagens.waar je zomaar weer een paar duizend euro in moet pompen.
|
04 jun 2007 23:51 |
|
|
Eric
Achter de duinen.
|
|
04 jun 2007 23:59 |
|
|
horn
PF #57
|
ik vergelijk de coupe prijs met wat de markt doet. ik vind hem niet 'veel te duur', ik vind het een pittige (vraag)prijs.
denk dat hij ondanks dat niet lang te koop staat...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
05 jun 2007 0:03 |
|
|
anton964
997.2 4s pdktholen
|
ga zelf overal maar kijk. aan de wagens tussen de 20 en 25 mankeert allemaal iets.de mooie 964's zitten tussen de €25 en de 30 en nog hoger.
gr anton964
|
05 jun 2007 0:04 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Ik wist dat ik te weinig vroeg
|
05 jun 2007 6:33 |
|
|
Godspeed
PF #911België
|
Tja vanuit een Belgisch perspectief is dit te hoog, voor 20.000 kun je hier wel een goede vinden. Maar in Nederland zal dit mss eerder 23k en meer zijn...
En dan verdienen jullie Nederlanders (soms) ook nog eens 60% minder, poor ye
http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_482085.html?wt.bron=hlnMatrix
|
05 jun 2007 8:37 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Vertel eens even: wat mankeerde er allemaal aan mijn auto.
|
05 jun 2007 8:50 |
|
|
Roi
niet meer....
|
Hij is groen, C4, flaporen, aan revisie toe ....
_________________________________________ Alles is relatief....maar o wat had ik mijn Porsche lief.
|
05 jun 2007 10:44 |
|
|
Jan A. (997 4S)
997 4S Cabrio
ex. 993 4S,
ex. 964 C4,
ex. 968Nederland
|
Van der Ven biedt hier alleen maar zijn auto te koop aan heren, niks anders. Gaat verder weer nergens over Joepie als hij hem voor de vraagprijs kan verkopen toch? Als het niet lukt zakt de vraagprijs vanzelf.
Hangt van zijn geduld af.
De 964 mag van mij steeds duurder worden hoor tweedehands
_________________________________________ Fietste ik maar net zo hard als mijn Porsche!!! https://manfredmilatoertocht.nl
|
05 jun 2007 11:41 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Zo lang de motor de komende jaren "aan revisie toe" blijft, dan ben ik gelukkig.
En over die 4wd (nee, dat gaat nooit vervelen...): recent stond Walther Rörhl in de AutoVisie met de vraag wat hij de fijnste auto's vindt en hij koos zonder uitzondering voor 4wd auto's.
|
05 jun 2007 12:54 |
|
|
anton964
997.2 4s pdktholen
|
o jou motor is nog niet gereviseerd.
als je er dan nu 23 voor vraagt.wil ik je nog wel eens horen na de revisie.
ik had het dus ook over goede 964's
die van mij heeft deze wel gehad en is ook voledig gestript deze winter en op nieuw gespoten.
ik kom zelfs met 40 nog niet uit de kosten.
gr anton964
|
05 jun 2007 13:16 |
|
|
Godspeed
PF #911België
|
Logisch ook op zijn leeftijd
Kan wel best begrijpen waarom iemand een 4wd kiest. De nieuwe "circuitwagen" van Lambo: Gallardo Superleggera is trouwens zelfs ook 4wd! En werd in autovisie verkozen boven de GT3RS...
|
05 jun 2007 13:16 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Ik vraag niets, want de auto is niet te koop (althans, als het bod hoog genoeg is wel natuurlijk, maar de auto staat niet te koop). Toen ik de auto kocht was de vraagprijs 22K overigens. Sedertdien is er toch weer 65K mee gereden en de motor loopt nog steeds prima. Is een goede 964 dan gereviseerd? Ik weet niet hoor, maar een revisie wil niet zeggen dat de auto goed is. Ten eerste kan alles er omheen niet meer goed zijn en ten tweede is niet iedere revisie goed gelukt zeg maar. Een revisie bij een bekend en goed bedrijf is meerwaarde, zonder meer, maar ik vind het werkelijk idioot om te stellen dat een niet gereviseerde 964 niet goed is. Wat verwacht je van een 964? Die van mij doet alles wat deze moet doen en (zie mijn metingen met de performancebox) presteert beter dan de 964's die eind jaren 80, begin jaren 90 werden getest. Wat doet jouw gereviseerde 964 dan wat die van mij niet doet? Niet meer in de eerste lak... dat is puntenaftrek hoor... Maarre, die van mij was ook rondom gespoten, zij het al weer een paar jaar daarvoor. (en recent gedeeltelijk...)
Onderhoud is niet iets wat je bij de prijs kan optellen bij wederverkoop. De regel is dat geld uitgegeven voor onderhoud gewoon weg is. Er zijn wat zaken die een prijsverhoging kunnen rechtvaardigen (zoals een recente revisie bij een goed bedrijf), maar dan nog steeds slechts voor een deel van de kosten en ook dat verdampt natuurlijk met het gebruik.
P.s. Mag ik zo brutaal zijn om te vragen hoe veel kilometer jij met jouw 964 hebt gereden voordat deze aan revisie toe was en wat jij hebt betaald voor de auto (en wanneer)?
P.s.2 Misschien is het handig als de moderators dit afsplitsen, want we zijn nu wel aan het vervuilen in dit draadje...
Laatst bijgewerkt door Devils son op 05 jun 2007 13:53, in totaal 1 keer bewerkt.
|
05 jun 2007 13:51 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Wijsheid komt met de jaren, dat is waar...
|
05 jun 2007 13:52 |
|
|
anton964
997.2 4s pdktholen
|
tja we komen nu op een heel ander draadje ja.maar goed.
de mijne is bij 170.000km gereviseerd.ook nieuwe koppeling.
de eerste lak houd een keer op.de 964 heeft gevoelige punten.
zoals onder de vooruit en de zij schermen.
bij mij zater daar wat blaasjes en ook tussen de schermen zat roest.
ik had ook wat lelijke krassen en lelijke randen aan de deuren.
toen maar besloten om hem helemaal te doen.
ook de binnen kanten van de deuren en spomingen zijn mee gespoten en de ramen zijn er uit geweest.
ook alle rubbers zijn er nieuw in gegaan.dit is bijna nog duurder dan het spuiten.vooral de targa rubbers zijn duur.
ook het dak is op nieuw bekleed.
dus :
motor revisie
nieuwe koppeling
nieuw dak
nieuwe rubbers
spuiten
dit kost ongeveer een € 15.000
ik heb er 4 jaar geleden €26.750 voor betaald.
tuurlijk moet je dit niet bij elkaar optellen maar ik denk toch dat je voor zoeen 964 toch wel €26.000 mag vragen.
gr anton964
|
05 jun 2007 14:09 |
|
|
Roi
niet meer....
|
oei inkoppertje...." mag vragen"
_________________________________________ Alles is relatief....maar o wat had ik mijn Porsche lief.
|
05 jun 2007 14:13 |
|
|
Hansv
1:43IJmuiden
|
Ha, die Anton;
Beste lijst; grondig werk dat waarschijnlijk in een auto resulteert die je nog jaren plezier op kan leveren, maar niemand geeft dit soort bedragen toch uit aan een auto die hij van plan is te verkopen? Geld dat je (op deze manier) aan jezelf uitgeeft krijg je misschien nooit meer terug, maar is daarom nog niet verloren....
_________________________________________ Luft natürlich; weil es weder kocht oder friert!
|
05 jun 2007 14:16 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
26K mag je altijd vragen, zelfs al is het een hok. Of je het er ook voor krijgt is de vraag... Geen idee bij jouw auto. Ik weet niet wie de revisie heeft uitgevoerd en ik heb jouw auto ook nooit bewust van dichtbij gezien. Misschien is deze het waard, misschien ook niet. Laat ik gaarne in het midden. Als je de auto verkoopt gun ik je de hoofdprijs, laat daar geen misverstand over bestaan.
Wat ik mij afvraag: hoeveel kilometer heb jij gereden voordat jij aan revisie toe was? Ben jij van mening dat jij een slechte 964 hebt gekocht?
Zoals jij hebt gemerkt kun je zelfs bij een 964 met 150K op de teller niet zeggen dat je zonder meer nog meer dan 25K er mee kan rijden zonder revisie. Ikzelf heb inmiddels 65K gereden met mijn auto. Ik denk dat er velen zijn die deze afstand met hun 964 niet hebben gered dan wel doordat de auto daarvoor weer is verkocht, dan wel doordat men die afstand nog niet heeft afgelegd, maar ook: doordat binnen die afstand reeds een revisie nodig bleek.
Ik vraag mij dus nog steeds af waarom mijn auto in jouw optiek niet goed was (en is!).
|
05 jun 2007 14:25 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Zo ontstaan dan ook die 964tje van 20K en minder
Overigens denk ik dat deze discussie beter in het draadje van Harry gevoerd kan worden - hij vroeg tenminste of 20K genoeg was voor 'n goede 964 ...
moderators vegen of splitsen dan maar
|
05 jun 2007 14:25 |
|
|
anton964
997.2 4s pdktholen
|
ik ga hem zeker niet verkopen.zoals je wel vaker leest stoppen veel mensen geld in hun wagen en schieten er bij de verkoop dan volgens mij ook altijd bij in.
anton964
|
05 jun 2007 15:49 |
|
|
Jort
Groningen
|
Ben blij dat jij het ook gelezen hebt. PR praat toch?
_________________________________________ Tjolk.
|
05 jun 2007 16:12 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Hij noemde onder meer een VW en voor zover ik weet werkt dhr. Röhrl niet bij VW, nog afgezien van het feit dat Porsche ook 2wd modellen verkoopt voor de onwetenden...
|
05 jun 2007 16:18 |
|
|
don_carrera
P O R S C H ENUTH
|
ik vind het ook veel geld voor een 911 ik ga de mijne denk ik weer te koop zetten voor 19500
en is van 92
_________________________________________ HAPPINESS IS DRIVING A P O R S C H E
NIEMAND IS SLIM GENOEG OM ZIJN EIGEN DOMHEID TE BEVATTEN.
|
05 jun 2007 16:19 |
|
|
Jort
Groningen
|
Ok, ik refereerde even aan een eerdere discussie over uitspraken van dhr. Röhrl, die weggewuifd werden als PR praat.
_________________________________________ Tjolk.
|
05 jun 2007 16:20 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
O, daar maakt hij zich ongetwijfeld geregeld schuldig aan (welke stelling nam ik eigenlijk in, want ik kom hier te vaak om alles te onthouden... ), maar het antwoord vond ik niet verdacht.
Als hij nu alleen maar Porsches had genoemd... ja, dan wel.
|
05 jun 2007 16:22 |
|
|