Auteur |
Bericht |
mayonaise
|
R&D motoren gestolen in Weissach, opgedoken bij Techart
|
05 jun 2007 15:30 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Dat wordt lastig.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
05 jun 2007 15:33 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Hmmmm, zou minder zijn als dat "het einde van Techart" beteken t (niet dat ik iets heb met Techart, maar toch leuke tuners )
Laatst bijgewerkt door Pascal op 05 jun 2007 15:54, in totaal 1 keer bewerkt.
|
05 jun 2007 15:35 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Dat ziet er idd niet echt goed uit
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
05 jun 2007 15:41 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
slordig
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
05 jun 2007 15:44 |
|
|
Jort
Groningen
|
Feestje bij 9FF cum suis.
_________________________________________ Tjolk.
|
05 jun 2007 15:47 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
..." de wereld is klein hé"
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
05 jun 2007 15:52 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Ruf heeft ook ooit een akkefietje overleefd...
Eerst maar eens kijken wat er nu werkelijk waar is.
|
05 jun 2007 16:20 |
|
|
BJ964
Porsche 964 C2 1991
|
Even afwachten voor de mannen van Techart...maar op dit stuk tekst afgaande, ziet het er niet al te rooskleurig uit
_________________________________________ Porsche 964C2 Nachtblauw
|
05 jun 2007 16:23 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Ik denk onwillekeurig aan Kromkamp.
Eerst waren Marokkanen de gebeten hond. Toen was v.v. Acht de gebeten hond. Daarna was Kromkamp de gebeten hond.
En wie weet nu wat er echt is gebeurd? Juist, de betrokkenen.
|
05 jun 2007 16:52 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Hoop gespeculeer weer.
Mag aannemen dat Techart heel goed weet wat ze koopt. Zijn geen eerste de beste die een boxer motortje kopen.
Verhaal is dus of flink overdreven of er is inderdaad spionage gaande.
We wachten wel af.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
05 jun 2007 22:30 |
|
|
horn
PF #57
|
ben ik dan de enige die denkt dat Techart wellicht te goeder trouw is? Je bent Porsche tuner - je kent de Porsche organisatie als geen ander. Iemand biedt je een 997 turbo motor aan. Die koop je. Als je hem binnenkrijgt blijkt het iets anders te zijn. (verhaal stopt - je laat je supermechaniciens minutieus onderzoeken en documenteren wat je in huis hebt - verhaal gaat weer verder) en je brengt de motor terug. Je weet toch dat als je een motor van Porsche heelt, je de hele toekomst van je toko op het spel zet? En voor wat?
Ik kan me alleen niet voorstellen dat als er 3 motoren gejat worden bij Porsche, dat de AG haar vaste tuning'partners' als Ruf, Gembella, Techart en 9ff niet informeert en vraagt de ogen open te houden. Motornummers doorgeven etc.
Als dat zo zou zijn, zou je verwachten dat Techart gelijk met de AG belt als ze dit ontdekken, ipv de motor teruggeven aan de Leonberger dealer...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
05 jun 2007 22:41 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Nee hoor. Ik laat die mogelijkheid nadrukkelijk open. Sowieso is het erg onbetrouwbaar om af te gaan op wat in de kranten staat. Ik ben betrokken geweest bij veel grote(re) fraudezaken (als in bijstand verlenen, niet als dader... ) en het verschil tussen het dossier (laat staan het verhaal van cliënt) en de krant is werkelijk enorm. Tot op het punt dat de journalist totaal niet geïnteresseerd is in de waarheid (en dan hebben we het echt over kranten die zgn. "kwaliteitskranten" zijn, niet over de plaatselijke roddelrubriek).
Het wordt zeer waarschijnlijk ook spannender gebracht dan het is.
|
05 jun 2007 22:48 |
|
|
don_carrera
P O R S C H ENUTH
|
_________________________________________ HAPPINESS IS DRIVING A P O R S C H E
NIEMAND IS SLIM GENOEG OM ZIJN EIGEN DOMHEID TE BEVATTEN.
|
05 jun 2007 23:12 |
|
|
2.2VTEC
Sint-Niklaas (B)
|
nee, ik geef Techart ook het voordeel van de twijfel - zoals hierboven gemeld kennen ze ongetwijfeld de onverbiddelijke sanctionering van Porsche AG bij dgl. delicten
(tenzij natuurlijk snel blijkt dat het de experimentele motor betrof van een 997 Turbo- D )
_________________________________________ MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster Honda VFR800FI
|
05 jun 2007 23:25 |
|
|
mayonaise
|
kdenk eerder aan directe injectie dan turbodiesel, maar dat zal wel aan mij liggen dan
|
05 jun 2007 23:28 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Of een proto 8-cilinder voor de 998......
|
05 jun 2007 23:33 |
|
|
mayonaise
|
lijkt me niet echt iets wat je als "the engine of the future" zou labelen
zoeen terminologie doet me aan innovatie denken, en 2 potten erbij plakken valt daar niet onder...bovendien, waar laat je dat ding ??
8 potten heb je lengte nodig of je diameter moet ferm krimpen , wat dan minder inhoud betekend...of ze moeten er een middenmotor van maken, maar dan ist geen 911 meer...
|
05 jun 2007 23:52 |
|
|
Jort
Groningen
|
Variabele compressie?
Niemand is schuldig tot het tegendeel is bewezen... maar speculeren blijft leuk.
_________________________________________ Tjolk.
|
06 jun 2007 0:04 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Onderling op het forum: ja. De pers: nee.
|
06 jun 2007 0:10 |
|
|
Jort
Groningen
|
Da's logisch.. (maar inderdaad niet altijd de realiteit).
_________________________________________ Tjolk.
|
06 jun 2007 0:25 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Het was eigenlijk als geintje bedoeld, maar vergis je niet; het zou mij niet verbazen als er een 8cilinder in de 911 komt. M5, Ferrari, Lamborghini, Audi, allemaal hebben ze meer CC's en uiteindelijk is er een limiet waar je niet meer uit een 6-cilinder kan halen.
Dat het dan geen 911 meer zou zijn is een zelfde soort discussie als wat men destijds zei over waterkoeling, en daar zijn 'we' toch ook overheen gekomen?
|
06 jun 2007 0:28 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Daar wordt al heel lang over gesproken... Maar zo lang er nog 4 liter versies van de 6 cilinder gemaakt kunnen worden zal dat de volgende stap zijn.
|
06 jun 2007 0:34 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Wat voor een geintje heeft Ruf gehad?
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
06 jun 2007 9:29 |
|
|
craze
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
|
hoe dan ook, dit is slechte publiciteit voor Techart, wat de waarheid ook moge zijn
afwachten maar.........................
_________________________________________ 911 redenen om de 3.2 te pakken!
www.thefloorfactory.nl
|
06 jun 2007 13:13 |
|
|