Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 16:45



Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
R&D motoren gestolen in Weissach, opgedoken bij Techart 
Auteur Bericht
Bericht R&D motoren gestolen in Weissach, opgedoken bij Techart
woops... leg dat maar es uit

http://jalopnik.com/cars/news/stole...rage-265767.php


05 jun 2007 15:30
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Dat wordt lastig. :mrgreen:
_________________________________________
Verba volant, scripta manent.


05 jun 2007 15:33
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
‘64 Kever
Bericht 
Hmmmm, zou minder zijn als dat "het einde van Techart" betekent ;) (niet dat ik iets heb met Techart, maar toch leuke tuners :cheesy: )


Laatst bijgewerkt door Pascal op 05 jun 2007 15:54, in totaal 1 keer bewerkt.



05 jun 2007 15:35
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Dat ziet er idd niet echt goed uit :?
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


05 jun 2007 15:41
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
Bericht 
slordig :shock:
_________________________________________
WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:


05 jun 2007 15:44
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht 
paSCal schreef:
Hmmmm, zou minder zijn als dat "het einde van Techart" betekent ;)


Feestje bij 9FF cum suis. :cheesy:
_________________________________________
Tjolk.


05 jun 2007 15:47
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
..."de wereld is klein hé" :lol:
_________________________________________
Respekt für die Eltern


05 jun 2007 15:52
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Ruf heeft ook ooit een akkefietje overleefd...

Eerst maar eens kijken wat er nu werkelijk waar is.


05 jun 2007 16:20
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 964 C2 1991
Bericht 
Even afwachten voor de mannen van Techart...maar op dit stuk tekst afgaande, ziet het er niet al te rooskleurig uit :?
_________________________________________
Porsche 964C2 Nachtblauw


05 jun 2007 16:23
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
BJ964 schreef:
maar op dit stuk tekst afgaande, ziet het er niet al te rooskleurig uit :?


Ik denk onwillekeurig aan Kromkamp.

Eerst waren Marokkanen de gebeten hond. Toen was v.v. Acht de gebeten hond. Daarna was Kromkamp de gebeten hond.

En wie weet nu wat er echt is gebeurd? Juist, de betrokkenen.


05 jun 2007 16:52
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Hoop gespeculeer weer.
Mag aannemen dat Techart heel goed weet wat ze koopt. Zijn geen eerste de beste die een boxer motortje kopen.
Verhaal is dus of flink overdreven of er is inderdaad spionage gaande.

We wachten wel af.
_________________________________________
Factory original Porsche Special build Turbo S


05 jun 2007 22:30
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
ben ik dan de enige die denkt dat Techart wellicht te goeder trouw is? Je bent Porsche tuner - je kent de Porsche organisatie als geen ander. Iemand biedt je een 997 turbo motor aan. Die koop je. Als je hem binnenkrijgt blijkt het iets anders te zijn. (verhaal stopt - je laat je supermechaniciens minutieus onderzoeken en documenteren wat je in huis hebt - verhaal gaat weer verder) en je brengt de motor terug. Je weet toch dat als je een motor van Porsche heelt, je de hele toekomst van je toko op het spel zet? En voor wat?

Ik kan me alleen niet voorstellen dat als er 3 motoren gejat worden bij Porsche, dat de AG haar vaste tuning'partners' als Ruf, Gembella, Techart en 9ff niet informeert en vraagt de ogen open te houden. Motornummers doorgeven etc.

Als dat zo zou zijn, zou je verwachten dat Techart gelijk met de AG belt als ze dit ontdekken, ipv de motor teruggeven aan de Leonberger dealer... :roll:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


05 jun 2007 22:41
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
horn schreef:
ben ik dan de enige die denkt dat Techart wellicht te goeder trouw is?


Nee hoor. Ik laat die mogelijkheid nadrukkelijk open. Sowieso is het erg onbetrouwbaar om af te gaan op wat in de kranten staat. Ik ben betrokken geweest bij veel grote(re) fraudezaken (als in bijstand verlenen, niet als dader... :wink: ) en het verschil tussen het dossier (laat staan het verhaal van cliënt) en de krant is werkelijk enorm. Tot op het punt dat de journalist totaal niet geïnteresseerd is in de waarheid (en dan hebben we het echt over kranten die zgn. "kwaliteitskranten" zijn, niet over de plaatselijke roddelrubriek).

Het wordt zeer waarschijnlijk ook spannender gebracht dan het is.


05 jun 2007 22:48
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
P O R S C H E
NUTH
Bericht 
ohhh dit is spannend :shock: :shock: :shock:
_________________________________________
HAPPINESS IS DRIVING A P O R S C H E

NIEMAND IS SLIM GENOEG OM ZIJN EIGEN DOMHEID TE BEVATTEN.


05 jun 2007 23:12
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Sint-Niklaas (B)
Bericht 
horn schreef:
ben ik dan de enige die denkt dat Techart wellicht te goeder trouw is? Je bent Porsche tuner - je kent de Porsche organisatie als geen ander. Iemand biedt je een 997 turbo motor aan.


nee, ik geef Techart ook het voordeel van de twijfel - zoals hierboven gemeld kennen ze ongetwijfeld de onverbiddelijke sanctionering van Porsche AG bij dgl. delicten

(tenzij natuurlijk snel blijkt dat het de experimentele motor betrof van een 997 Turbo-D :mrgreen: )
_________________________________________
MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster
Honda VFR800FI


05 jun 2007 23:25
Profiel
Bericht 
kdenk eerder aan directe injectie dan turbodiesel, maar dat zal wel aan mij liggen dan :D


05 jun 2007 23:28
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
Of een proto 8-cilinder voor de 998...... :wink:


05 jun 2007 23:33
Profiel WWW
Bericht 
lijkt me niet echt iets wat je als "the engine of the future" zou labelen

zoeen terminologie doet me aan innovatie denken, en 2 potten erbij plakken valt daar niet onder...bovendien, waar laat je dat ding ??

8 potten heb je lengte nodig of je diameter moet ferm krimpen , wat dan minder inhoud betekend...of ze moeten er een middenmotor van maken, maar dan ist geen 911 meer...


05 jun 2007 23:52
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht 
Variabele compressie? :cheesy:

Niemand is schuldig tot het tegendeel is bewezen... maar speculeren blijft leuk. :wink:
_________________________________________
Tjolk.


06 jun 2007 0:04
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Jort schreef:
maar speculeren blijft leuk. :wink:


Onderling op het forum: ja. De pers: nee.


06 jun 2007 0:10
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht 
Da's logisch.. (maar inderdaad niet altijd de realiteit). :wink:
_________________________________________
Tjolk.


06 jun 2007 0:25
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
mayonaise schreef:
8 potten heb je lengte nodig of je diameter moet ferm krimpen , wat dan minder inhoud betekend...of ze moeten er een middenmotor van maken, maar dan ist geen 911 meer...


Het was eigenlijk als geintje bedoeld, maar vergis je niet; het zou mij niet verbazen als er een 8cilinder in de 911 komt. M5, Ferrari, Lamborghini, Audi, allemaal hebben ze meer CC's en uiteindelijk is er een limiet waar je niet meer uit een 6-cilinder kan halen.

Dat het dan geen 911 meer zou zijn is een zelfde soort discussie als wat men destijds zei over waterkoeling, en daar zijn 'we' toch ook overheen gekomen?


06 jun 2007 0:28
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
patrick911 schreef:
het zou mij niet verbazen als er een 8cilinder in de 911 komt.


Daar wordt al heel lang over gesproken... Maar zo lang er nog 4 liter versies van de 6 cilinder gemaakt kunnen worden zal dat de volgende stap zijn.


06 jun 2007 0:34
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
Wat voor een geintje heeft Ruf gehad?
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


06 jun 2007 9:29
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
Bericht 
hoe dan ook, dit is slechte publiciteit voor Techart, wat de waarheid ook moge zijn :!: :roll:
afwachten maar.........................
_________________________________________
911 redenen om de 3.2 te pakken!
www.thefloorfactory.nl


06 jun 2007 13:13
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 35 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.