Auteur |
Bericht |
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Als Porsche een 3 liter van een 4 cilinder kan maken (750CC per cilinder) en Dodge zelfs een 8liter uit en 10 cilinder (800CC per cilinder) is er nog wel plaats open naar boven 800x6 = 4800cc
In theorie wel , doch in praktijk
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
06 jun 2007 13:44 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Beschuldigd van omkatten... Het fijne weet ik er niet van, het stond ooit vermeld in de AutoVisie ttv een reportage over Ruf.
|
06 jun 2007 13:52 |
|
|
mayonaise
|
en hoeveel langer dan een 911 motor is die van Dodge?
hoe hoog is ie?
past die V10 in een standaard 911 motor ruim zonder de boel om te katten of de helft van de inlaat in de spoiler te proppen??
|
06 jun 2007 13:59 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Het ging over hoeveel CC er per cilinder gehaald kan worden , niet over een motorswap
Eventjes juist lezen
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
06 jun 2007 16:56 |
|
|
mayonaise
|
eventjes juister lezen
ik maakte het comment , dat je lengte nodig hebt om meer potten te monteren, want als je de lengte niet hebt, haal je het displacement niet meer, omdat je de potten van kleinere diameter moet gebruiken om de gezamelijke lengte van de 6 potter niet te overschrijden...
maar jij maakte comment van Dodge V10... nu weet ik maar al te goed dat je meer potten met meer displacement kan maken, je kan een V24 maken van 14 liter als je de lengte ervoor hebt in je motor ruim
maar als je dezelfde V24 in een porsche motor ruim wil proppen
dan zul je geen 14 liter motor inhoud voor mekaar krijgen, eerder iets van een halve liter of zo...
en groter potten, op een 6 cyllinder, vergen ook meer cyllinder spacing...
wat ook lengte vergt
savvie?
|
06 jun 2007 17:00 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Als een 5.4 V8 in de motorruimte van een 911 past zal een Flat six met iets grotere cilinders ook wel gaan dacht ik zo .En als Porsche 750cc per cilinder uit een 968 kan halen zullen ze het ook wel met een flat six kunnen.
Dus geen vipervoorbeeld meer maar Porschevoorbeeld
750 x 6 is nog steeds 4500cc
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
06 jun 2007 17:04 |
|
|
mayonaise
|
't verschil is wel dat een V8 hotrod conversie smaller is, niks om milieu eisen geeft, meestal met pushrods werkt ipv externe timing belts
en ik heb al helemaal geen enkele gezien met AC
Porsche moet nogal wat meer troep kwijt bij productie modellen, in de vorm van uitlaat + 2 katalysators en een hoop meer riemen en pulleys , AC compressor en dergelijke, en bovendien met iets meer fancy hardware in het inlaat traject zit
dus lengte, en breedt over die lengte is echt wel een punt in het geval van de flat 6 in een 99x, elke cm ruimte wordt nu al enorm goed benut
|
06 jun 2007 17:32 |
|
|
Rob 944
944Grave
|
Yeps.
Dat had ik destijds ook gelezen.........
_________________________________________ Waar een wil is........
.....is een weg.
En voor wie niet wil.......
......die heeft pech !!
|
07 jun 2007 0:21 |
|
|
porsche_rc
Eerst een rijbewijs (volgend jaar)woudenberg
|
Al meer bekend rond dit "schandaal"???
_________________________________________ Groeten,
Jules
|
22 jun 2007 10:06 |
|
|
mayonaise
|
dat mijn gok ivm directe injectie volgens autotelegraaf juist blijkt te zijn
http://autotelegraaf.nl/vanonzeredactie/?id=43877
|
24 jun 2007 21:48 |
|
|