|
Auteur |
Bericht |
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Jazeker, maar je vergelijkt een topproduct met een budgetproduct. En een topproduct van 15 jaar terug kan dan nog aardig mee. Yeah right... Zelfs de tijd van Opel zelf (Manuel Reuter) zat nog onder die van SportAuto met de 993. De 964 is helaas nooit aan een supertest onderworpen (omdat de supertest toen nog niet bestond). Verschil 993 en 964 is echter niet zo groot. En nogmaals: eigen tijd Opel. Met veel rondjes rijden en (stiekum) een paar aanpassingen (het is nl. een marketingtool). Niet zo gek ook: minder vermogen, meer gewicht en voorwielaandrijving. Niet de beste ingrediënten om beter te scoren... O, in rechte lijn... mwhoehahahahaha! Ik wil ze wel eens voor je opzoeken, het zal je misschien verbazen, maar mijn auto is nog steeds een klap sneller in rechte lijn en dat met 250.000 km achter de rug. Dus als het al anders was dan zou ik er geen probleem mee hebben, maar feitelijk is het dus niet zo. Dat komt natuurlijk wel een keer...
Mijn moeder rijdt tegenwoordig een VW GTI DSG en ik kan je vertellen: nog steeds een wereld van verschil (en ik heb er inmiddels aaridg mee kunnen testen). Leuke auto, zeker voor een 66 jarige dame, maar als het gaat om pure snelheid, nee, dat red deze nog steeds niet.
|
07 jun 2007 23:30 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Volgens mij moet jij nodig eens in een 15 jaar of oudere 911 gaan rijden.
Ik heb een moderne GTI en die kan met moeite mijn 34 (!!) jaar oude 911 bijbenen ondanks het gelijke gewicht en aantal PK's.
en dan alleen in een rechte lijn. Zodra het op bochten aankomt, is de 206 gti nergens meer. Ik neem aan dat het verschil voor de latere 911jes alleen nog maar groter is geworden.
Zoals 'devils son' al aangeeft, ligt het met name aan de kwaliteit van de onderdelen (remmen, ophanging, stijfheid, stuurinrichting, etc) en het feit dat alleen een kwak PK's op de voorwielen nog geen rijdersauto maakt.
|
07 jun 2007 23:44 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Ik moet echt niet ver zoeken hoor , maar deze is dan niet echt meer origineel af fabriek
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
08 jun 2007 11:20 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Dat is ook weer waar, maar een beetje gefreubel aan het uitlaatsysteem zal vwb vermogen niet een enorm verschil maken.
Ook een standaard 964 zal een klap sneller zijn in rechte lijn. De GTI's zijn aan het naderen, maar ze moeten nog steeds het hoofd buigen. Wie weet liggen de kaarten over 5 jaar anders (zeer de vraag, gelet op de ontwikkelingen), maar nu is er nog steeds triomf voor de 964. En de 3.2 acht ik ook zonder meer in staat om de Astra OPC een draai om de oren te geven.
|
08 jun 2007 11:50 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
08 jun 2007 12:24 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Naar ik begrepen had rijdt die auto momenteel niet, dus durf ik dat op mijn fiets nog wel aan.
|
08 jun 2007 13:46 |
|
|
Carrera4s
997SBelgische kust
|
Ach wat, opnieuw die Corsa. Zo kan je genoeg voorbeelden van getunede Porsches vinden ook hé. Appels en peren...
Wat het initële topiconderwerp betreft maak ik me vooral zorgen omtrent de eigenaar van die Opel : als je echt zodanig met de perfectie bezig bent, durf je dan nog met je wagen te rijden ???? Los daarvan, het is zijn tijd en geld, ik heb er niks op tegen.
Mijn 4S ziet er geweldig en blinky uit, maar als je op onderzoek gaat vind je geregeld een fijn krasje en zelfs hier en daar een minideukje (leve openzwaaiende portieren... NOT) : het treuren niet waard want zoals gezegd valt dat in feite bij algemene aanblik niet eens op.
Ik poets om de zoveel weken eens, met name vanaf dat 'm vuil toont én als ik tijd heb...
|
08 jun 2007 14:32 |
|
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|
|
|