Auteur |
Bericht |
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Michelin Pilot Sport
Ok, bij deze, nieuw draadje
Kan "goedkoop" aam Michelins komen.
Alleen achter ipv. de 265/35-18 nu 285/35-18 banden.
Gaat dit zonder problemen?
Ik weet dat er vooral in Duitsland veel met de turbo-wielen rijden met ET 40( op de "normale 993's, dus geen turbo, of 4S/2S ), gecombineerd met 285/35-18.
Dit betekent t.ov. mijn ET-waarde van 65 dat de vermelde combinatie 2.5 cm breder is. Ook al zijn ze verlaagd , zij zeggen dat ze geen problemen hebben.
Advies van hun op mijn vraag,
Jumge, dann ändere einfach den Stürz etwas.
|
02 dec 2003 17:40 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Re: Michelin Pilot Sport
Da's ook een hele intelligente benadering
gr.
Jeroen
|
02 dec 2003 17:43 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Als ze bovendien zeggen dat het past, dan durven ze daar toch ook wel garantie op te geven (past het niet - geld terug)
gr.
Jeroen
|
02 dec 2003 17:44 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Aber Jeroen, so einfach geht das nicht.
Nee, voor het bedrag waarvoor ik ze koop, kan ik ze altijd nog makkelijk kwijt.
Degene die ze verkoopt, verkoopt deze vooral aan 993 rijders.
( combinatie 225/40 voor en 285/35 achter )
Hij zegt dat het goed gaat,
en teuggeven is geen probleem, kost je alleen plm.€40 aan transportkosten.
Dus wanneer men zeker weet dat het geen probleem is koop ik ze.
|
02 dec 2003 17:49 |
|
|
Anonymous
|
dus door de camber aan te passen de banden eronder krijgen ? Kan wel natuurlijk maar teveel zal zorgen voor een ongelijke slijtage ! Vanaf de buitenkant kan je aardig zien of het wiel aanloopt natuurlijk. Maar wat je slechter ziet is de binnenkant van de band. Als deze aanloopt kan hij zelfs je olieleiding doorslepen.
Groet,
Ed
|
02 dec 2003 17:53 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Hallo Ed,
verhaal van Albert Weterings niet??
Maar dat waren slicks op andere velgen volgens mij.
Op de Duitse porsche site wordt nergens melding gemaakt van doorgesleten olie-leidingen.
Kan het me trouwens wel voorstellen, ET 65 valt toch een stuk naar binnen, en dan met 285mm bandjes.
|
02 dec 2003 18:36 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Als je ZEKER WEET dat 285 past op ET40 velgen, kan je natuurlijk altijd nog een 25mm spacertje tussen je ET65 velgen plakken...
gr.
Jeroen
|
02 dec 2003 18:43 |
|
|
Anonymous
|
Nee het verhaal van Albert ken ik niet. Ik heb het over iemand die net als jouw te breed rubber op z,n velgen had laten zetten. Als ik de foto,s vindt zal ik ze posten voor je. Maar als je de duitse fora meer vertrouwd succes ermee
|
02 dec 2003 19:41 |
|
|
John
Cayenne
|
je ken zeggen wat je wil, Maar dat het een heftig agressief gezicht is dat is een zekere, ik zou er voor gaan, ff passen en een blokkie naar Co op en neer en je weet of het wat is.
Maar Humprey hou je er rekening mee dat jij je 993 verlaagd hebt dus de wiel uitslag wellicht in de knel komt, ach dan maar een kortere draaicirkel, je mot wat over hebben voor het gezicht en het kleven.
|
02 dec 2003 19:44 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Ach, dan veranderen we de Sturz toch ???
En Ed, als je die foto's nog ergens hebt, dan wil ik ze graag zien.
En vertrouwen op het Duitse forum kan wel eens in bepaalde gevallen goed uitpakken.
Daar zit heel veel expertise, vergis je niet.
|
02 dec 2003 19:54 |
|
|
m030
|
Re: Michelin Pilot Sport
Pilot Sport of Pilot Sport 2 ???
Groot verschil, want de Pilot Sport's worden niet meer gemaakt dus is het(IMO) niet aangeraden om nu nog deze banden te monteren.
Aangezien het totaal verschillend profiel tussen de PS en de PS2 lijkt het me ook niet raadzaam om deze twee te mixen tussen de assen.
Ook al zegt Michelin het anders.
|
02 dec 2003 22:42 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Ja lekkere expertise! Extra negatief camber om je achterwielen in de schermen te laten passen... Welke rand-debiel verzint zoiets???
Nee... ik ben helemaal overtuigd van de "expertise"
Welterusten...
gr.
Jeroen
|
02 dec 2003 23:18 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
02 dec 2003 23:25 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Nee... maak je geen zorgen, ik ben nog wel effe wakker
gr.
Jeroen
|
02 dec 2003 23:29 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Begon me inderdaad al bijna zorgen te maken .
Je werd zeker moe van de "duitse expertise" .
Groet,
Eric
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
02 dec 2003 23:34 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Re: Michelin Pilot Sport
Deze dus:
www.michelin.co.uk
En op zoek naar de "Car Tyre Selector".
En het enige merk dat op Porsche met verschillend profiel mag is Pirelli.
(P Zero System Dir. en Asimm.)
Laatst bijgewerkt door RS-R op 03 dec 2003 0:01, in totaal 1 keer bewerkt.
|
02 dec 2003 23:54 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Lezen, mijn jongen.
En we praten dan over tienden van graden.
BTW, Bandjes passen.
Zowel aan binnenkant als buitenkant.
Welterusten
|
02 dec 2003 23:57 |
|
|
m030
|
En je kan altijd de spartbordranden laten rollen.
|
03 dec 2003 0:24 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Hallo Ed, hier wat fotootjes van brede velgen en banden
www.cargraphic.de/felgen/show_page.php? ... =18&spr=de
Dit is dus echt breed.
|
03 dec 2003 0:24 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Klopt.
Weet je nog een goed adres??
|
03 dec 2003 0:26 |
|
|
m030
|
Buiten Techart in Leonsberg weet ik niemand die dergelijk toestel heeft.
De Amerikanen gebruiken hiervoor een baseball bat.
Ik heb het nog nooit zelf geprobeerd maar het schijnt te werken.
Het grootste gevaar bij "rollen" is dat de lak breekt door het overmatig plooien van het plaatwerk.
|
03 dec 2003 0:43 |
|
|
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
Humprey,
Ik heb onlangs mij randen laten rollen in Amstelveen bij ....? (naam even vergeten) op aanraden van John Bos. Goed profesioneel adres. Zij doen dit regelmatig en hebben de apparatuur. Kosten 105 euro per rand (niet echt goedkoop). Na verlagen liep mijn band rechts aan. Het mooie was dat zij dus ook wisten te verrtellen dat dit bij Porsche een vrij vaak voorkomend euvel is dat ze dus alleen rechts aanlopen!!! Ze wisten me zelfs te vertellen dat het regelmatig voorkomt dat door deze reden veelvuldig velgen achter worden gemonteerd met links en rechts andere ET waarden. Mocht je interesse hebben laat even weten dan zoek ik adres en naam op.
MArcel
|
03 dec 2003 1:34 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Zal hier in de buurt eens informeren.
Marcel, rechts is altijd een probleem, heb je misschien met je mufflers gezien??
|
03 dec 2003 8:48 |
|
|
Jaap Brand
Porsche 964 Targa van 1990Rijen
|
Geacht forum,
Om bij het laatste te beginnen een spatbordnaad dichter tegen de carrosserie draaien kan op meerdere manieren.
De waarschijnlijk beste manier is een apparaat dat op de plaats van het wiel gezet wordt. Hierbij maakt men de lak van het spatbord warm en begint voorzichtig de opstaande naad van het spatbord dichter tegen het spatbord te draaien.
Omdat het vanuit de flens van het wiel gebeurd zal dit het gewenste effect hebben.
Het is bij de meeste auto's zo dat de carrosserie niet altijd recht boven de banden staat, anders gezegd tussen links en rechts zit vaak in verschil is ruimte tussen het spatbord en de banden.
Vergeet niet dat we hier praten over extreem gebruik van brede banden.
Ik kan mogelijk wel wat adressen geven waar een dergelijke ingreep kan gebeuren.
Wat betreft de band toepassing 285/35R18 is de band te groot ook als deze op een 10 inch velg staat.
Naast het feit dat deze zal aanlopen is de afgelegde weg per omwenteling te groot geworden. Simpel gezegd de diameter is te groot.
Met alle gevolgen van dien, km afwijking, versnellingsbak (mogelijk met problemen).
Het alternatief voor 265/35 is 285/30 beide in R 18. deze laatste zou nog net kunnen volgens de handboeken.
Het verhaal van een iets meer negatieve camber is leuk gevonden maar dat is niet werkend in dit geval.
Veel succes met de verkoop oplossing , maar vooral veel geluk, dat heb je vooral nodig.
Vr. gr.
Jaap B.
|
03 dec 2003 9:52 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Zal geweldig rijden ..... rechtuit ..... oh ja, da's waar: "With Porsche is every road a straight line" .
Klopt, kijk maar eens goed om en om naar beide kanten of als je er recht achter staat. Bij mij zijn banden (17") gemonteerd met "standaard" breedte, maar wel spacers en dan is het verschil links/rechts ook al goed zichtbaar.
Groet,
Eric
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
03 dec 2003 11:01 |
|
|