Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 nov 2024 14:17

Antwoord op onderwerp  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Road Show 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht Road Show
effe een verhaaltje...

Ergens begin mei dwarrelde er een mailtje van Porsche Center Drogenbos (concessie Brussel) m'n Inbox binnen. Het ging om de "Porsche Roadshow" waarvoor ik werd uitgenodigd en spoedig diende te antwoorden om me in te schrijven. Het evenement werd aangeboden voor de prijs van 250 euro.

'k Wist niet wat het was en sleepte het eigenlijk meteen richting wachtfolder. Toch kon ik het niet helemaal uit m'n hoofd zetten en 's avonds zette ik alles es op een rijtje. Een kort belletje naar iemand die bij Porsche werkt, verduidelijkte het evenement al ietsje beter en de afsluitende woorden "...het is zeker leuk om es aan deel te nemen...je kan van alle modellen es proeven" gaven uiteindelijk de doorslag...de volgende morgen faxte ik keurig het deelnemersformulier in en stortte het gevraagde bedrag.

Vorige week kwam er een mooi verzorgd pakketje toe met de post. Een verpakking naar Porsche normen verhulde een nette brief met daarin het tijdstip en adres van de Roadshow, de formele vraag als zouden we in vrijetijdskledij willen verschijnen en een modellen/prijscatalogus van het huidige gamma.

Vandaag, 8 juni (intussen al gisteren :lol: ) was het dan zover en na een weekje angstvallig de weerberichten in het oog te hebben gehouden, vertrok ik vanmorgen richting Zuid Belgie...einddoel was Noord Frankrijk, net onder de Belgische grens waar ergens in the middle of nowhere op een vliegveld (of was het militair domein) het hele roadshow gebeuren zou plaatsvinden.

Iets voor tienen parkeerde ik de wagen op het terrein en begaf me richting onthaal waar ik na het checken van m'n rijbewijs op een fijn ontbijtje enkoffie getrakteerd werd samen met de overige binnenstromende genodigden alias deelnemers...Al gauw herkende ik een aantal gezichten...effe hallo zeggen tegen die mensen resulteerde in een pak meer kennis en uitleg omtrent het hele gebeuren:
De Roadshow (vrij nieuw voor Europa) is een initiatief van Porsche Stuttgart en wordt door hen verzorgd. Het is echter aan de importeur van het desbetreffende land om het kader (lokatie, catering, uitnodigingen, ...) van het event te verzorgen. De instructeurs en wagens zijn voor het merendeel afkomstig uit Duitsland. Iedere Porsche dealer mag een dag lang een 40-tal potentiele en bestaande klanten de kans geven om hieraan deel te nemen. Vandaag was het voor Belgie de tweede dag...gisteren was Carrera Motors uit Gent aan de beurt geweest.

Wat valt er nu op zo'n Roadshow allemaal te beleven...wel, er is een proef of 5 waaraan je in groep deelneemt. Na de algemene briefing en een korte uiteenzetting over zithouding/rijveiligheid, word je in 5 groepen van 8 personen (willekeurig) opgedeeld.

De proeven zijn:
- Road Test (met een paar modellen rijden op openbare weg)
- Handling (een uitgestippeld (snel) parcours op het vliegveld)
- Moose Test (uitwijkmanouvre op nat wegdek)
- Slalom (geen uitleg nodig denk ik :wink: )
- Off-Road (inderdaad, niet met een GT3 :lol: )
- Demo Laps (showritje als passagier naast instructeur)

Leuk is wel dat er eenvaste instructeur bij iedere groep behoort. Doorheen de dag leer je mekaar steeds beter kennen de kerel in kwestie krijgt een beeld van je waardoor die heel individueel op je wensen kan inpikken.
Naast je vaste instructeur staat er bij elke proef ook iemand die hem bijstaat...ook aan mooie sympathieke hostessen ontbreekt het niet die je in 3 talen helpen met het in en uitstappen van de wagens :wink: ...heel professioneel geregeld allemaal hoor 8) .

Zoals al aangegeven, was ons groepje begonnen met de Road test. We mochten een wagen uitkiezen die we per 2 moesten delen...ik stond al klaar om in pole position naar de witte GT3 te lopen, maar zoals ik al vermoedde was die gereserveerd voor de instructeur (om snel iemand te gaan achtervolgen moest die van het pad afwijken :wink: ...aan humor ontbreekt het die kerels niet hoor :lol: ) ...geen GT3 dus, jammer...maar ik kan dat best begrijpen...met zo'n auto in verkeerde handen kan het wel es fout aflopen. Zeker als je ziet dat er op de potverdrie Ardense baantjes toch een stevig tempo op nagehouden werd. We moesten treintje rijden achter een instructeur die voorop reed met een Boxster S, maar je kon hetgerust een TGV noemen hoor...160 km/u was geen uitzondering op de slingerwegeltjes en op de rechte stukken stond er geregeld een 2 en dan nog iets op m'n teller...misschien effe aangeven dat ik in een 997 Targa 4S was gesprongen...my maiden drive in a 997!!! Het was heerlijk genieten met het dak open. Hetgeen me toch opviel: De wagen was 4wd, helemaal volgetankt en toch vond ik 'm in snelle bochten onderstuurd en wat vaag...ok, we reden wel op de limiet hoor. Spijtig om te moeten ervaren dat sommigen zich werkelijk Michael Schumacher wanen op de openbare weg in zo'n georganiseerd evenement...brengt enkel de anderen in gevaar maar soit.

Het Handling gedeelte betreft een uitgestippeld parcours met kegels op het vliegveld...high speed parcours hoor. De wagens die ter beschikking staan zijn een 9974S, een Cayman en een witte Cayenne turbo. De dikke witte had Dynamic Chassis Control (antirolstangen verstijven bij stuurbewegingen om de koets horizontaal te houden) en daar moet je effe aan wennen...man man man, wat kan die 2-tonner hard de hoek om :shock: ...ni normaal, respect!!!
Het snelst heb ik deze proef afgelegd met de Cayman S...vrije baan, rijdt zo makkelijk, net een kart!!! De 997 4S was degene waarmee ik't meeste fun had...sportuitlaat lekker brullend, levendig chassis, veel power, niet zo makkelijk als de Cayman maar meer sensatie...ik voelde me zeer goed in die wagen, ook op de openbare weg de proef ervoor had ik verschrikkelijk veel fun met de 4S en heel veel vertrouwen in die auto :D

Na de lunch konden we gaan schuiven met de 997TT. Uitwijktest met en zonder PSM op nat wegdek. 't Was een Tiptrinic maar man wat ging dat ding er hard vandoor!!! Ik was echt vergeten hoe fel zo'n TT trekt...ik voelde het echt tintelen in m'n buik! :shock: :D ...'k Vond het eigenlijk ni moeilijk want zonder al te veel correctie had ik terug in 't gareel met PSM uitgeschakeld...integenstelling tot vele anderen waaronder 2 mensen die dagelijks 997TT rijden :oops: ...oei...ach, dat maakt het leuk zo'n events. Het is een enorm sociale aangelegenheid en zulke dingen breken het ijs met de andere deelnemers...vanaf die proef (waar ieder z'n limieten toonde) zat de sfeer er goed in tot het eind van de dag!

Slalom was op chrono. Ieder kreeg één demo lap als passagier, waarna hij 3 rondjes kreeg om een zo goed mogelijke tijd neer te zetten. De Porsche van dienst was een speedgelbe 997 S. Aan het eind van de dag zou er een prijs uitgereikt worden aan de snelste van iedere groep. Dit bracht een gezonde sfeer van competitie tussen de deelnemers en het werd enorm lachen...ook de instructeurs onderling houden van zoiets en elke demo-lap met een nieuwe deelnemer ontaardde voor onze jonge talentvolle "Meister" in een heus kwalificatierondje...heel spectaculair, maar tevergeefs...hij geraakte niet bij de tijd van z'n voorganger.
Wat me bij deze opdracht opviel, is het enorme verschil in levendigheid tussen de S en de 4S. De S is zo speels en reageert heel fel op lastwissels...bocht induiken betekent gaslossen voor meer grip, onderstuurt heel fel onder acceleratie enhet stuur is precieser als datvan een 4S...I loved this car!!! :lol: ...bij m'n 2de rondje raakte ik een kegel en kreeg daarvoor 3s aan m'n broek maar in de laatste poging bleef alles rechtop en het rondje was vrij strak...ik kon tevreden uitstappen. Raar om te zien toch dat menig daily 996/997 rijder zijn "thuisvoordeel" niet ten volle kan benuttenop deze proef.

Als laatste werden we met de Cayennes het terrein ingestuurd...hier weer my maiden offroad trip...het was veel leuker dan ik initieel gedachthad hoor!!! steile helling op/af, Automatic Brake Diff werking uitgelegd en ervaren, rijden onder hellingsgraad van ongeveer 40°,... allemaal dingen die echt de moeite zijn om es mee te maken.

Omdat voor de Demo laps er te weinig tijd is om iedereen met auto naar keuze mee te nemen, moet je kaartje trekken uit een hoed...had ik nu in een flits ergens "GT3" zien liggen op de bodem van de hoed of niet, doet er niet toe maar m'n bovenkamer stuurde de motoriek van m'n rechterhand zodanig fijn in de juiste richting dat ik onverrast "Porsche GT3" op m'n kaartje kon aflezen. Fantastisch wat die mensen uit zo'n kist kunnen halen hé...dat is werkelijk genieten, en het lijkt allemaal zo simpel als je naast hen zit!!

Met een droogje en een natje werd deze fantastische, leuke, boeiende en overwegend zonnige dag afgesloten tijdens een woordje van dank en prijsuitreiking...Aangenaam verrast was ik om mijn naam - met zwaar Duits accent - te horen afroepen...blijkbaar had ik de slalom van ons groepje gewonnen. Dat dit me een 997TT schaalmodel opleverde, was leuk maar de 3 bijhorende kussen van de knappe hostess maakten het feest toch wel compleet 8) :wink:

Samengevat kan ik het volgende kwijt over deze dag:

Dergelijk event is fun!!!...en hierop wordt ook de nadruk gelegd. De instructeurs zitten vol humor, niemand heeft stress, aangename sfeer, niet al te technisch, hoog marketing gehalte. Porsche bereikt hier zijn doel: 'k weet zeker 3 mensen vandaag (non-Porsche owners) die binnen hetjaar nog hun wagen gaan inruilen voor een Porsche. Het feit dat iedereen van dezelfde streek is, maakt er ook een zeer ontspannen event van en het is een mooie gelegenheid om wat contacten te leggen. Tussen je gepraat en de lol door, moet je af en toe es een proefje/ritje met de wagen afleggen...leuk toch om op die manier je dag door te brengen!

Verwacht echter niet dat je na zo'ndag terugkeert als volwaardig piloot, laat staan dat je naar eigen voorkeur ongelimiteerd met de bakken kan rondscheuren!...daarvoor bestaan andere trainingen binnen het gamma.

09 jun 2007 2:26
Profiel
PorscheForum Junkie
Op zoek naar...
Noordwijk aan zee
Bericht 
heel leuk om te lezen.....net alsof je achter jaco rijd... :wink:

09 jun 2007 5:04
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
ik heb er eens een artikel over gelezen. was toen ook een nederlander die instructeur was in dat circus. zag er gaaf uit, maar ik had een beetje het gevoel dat je 250 euro moest betalen voor iets wat eigenlijk meer een soort incentive genodigden dag moest zijn. hoop reclame voor Porsche, waar je voor betaalt om erbij te mogen zijn. Is puur mijn 'ongefundeerde' gevoel hoor. Gaaf verhaal by the way. Is een leuke dag geweest!
Vond je het overigens achteraf die 250 euri waard?

09 jun 2007 7:46
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0 nu: fiets, ov
Utrecht
Bericht 
Klinkt wel erg gaaf! Leuk verslag ook.

09 jun 2007 8:00
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C4 Martini 1989
Bericht ROAD SHOW
Goed geschreven verhaal, zou zo in een autoblad kunnen als reportage; het lijkt mij de euro 250,00 wel waard voor zo'n dag, de kans om in diverse auto's van je favoriete merk te rijden doet zich ook niet elke dag voor en als je leest hoe het e.e.a. goed wordt begeleid en verzorgd én die hostesses op de koop toe........ zo vaak wordt zoiets niet georganiseerd dus als je de kans hebt en je hebt het geld ervoor over, leuk toch ?? :D

09 jun 2007 8:15
Profiel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
horn schreef:
ik heb er eens een artikel over gelezen. was toen ook een nederlander die instructeur was in dat circus. zag er gaaf uit, maar ik had een beetje het gevoel dat je 250 euro moest betalen voor iets wat eigenlijk meer een soort incentive genodigden dag moest zijn. hoop reclame voor Porsche, waar je voor betaalt om erbij te mogen zijn. Is puur mijn 'ongefundeerde' gevoel hoor. Gaaf verhaal by the way. Is een leuke dag geweest!
Vond je het overigens achteraf die 250 euri waard?

mij bekruipt precies hetzelfde gevoel, de combinatie van "50 potentiele klanten" en 250 euro zijn mi een beetje strijdig met elkaar....ongeacht of het nu wel of niet waard is ...(ik denk het wel)

09 jun 2007 8:21
Profiel
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Zal zeker leuk zijn geweest, maar heb ook hetzelfde gevoel over die € 250. Ben op dit gebied een principe man.

Heb dezelfde uitnodiging vorig jaar gekregen van Audi (was € 150 ) en heb de mensen vriendelijk bedankt voor het aanbod, ook de reden opgegeven, dat ik niet van plan ben om € 150 te geven om als klant of moegelijke klant met hun voertuigen te komen rijden.

Heb toen nog een stomme mail terug gekregen, dat zo'n dag veel kost, en dat ze dat niet gratis kunnen doen en dat ze hier ook geen uitzonderingen op maakten, ook niet voor mij (toen 6 Audi's op het bedrijf)

Gevolg, 5 jaar leuk Audi gereden en en nu alle wagens terug aan het vervangen door Mercedes.

Hoe leuk dat het ook is, begrijp niet dat een firma geld durven vragen voor een evenement dat louter bedoeld is om hun verkoop op te krikken. Wees dan slim, laat dit doen door een onafhankelijke firma en zeg dat je er niet mee te maken hebt.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

09 jun 2007 8:54
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
964 C4 Martini 1989
Bericht road show
PPP, het is wel heeeeeeeeeeel erg principieel als je 5 jaar leuk audi hebt gereden, (dan ben je redelijk merktrouw) je door een stomme mail zo ver laat brengen dat je alle audi's er uit gooit? Dat kan toch niet de enige reden zijn.....

09 jun 2007 9:21
Profiel
PorscheForum Rakker
911 turbo
Bericht Re: road show
Ik kan me helemaal vinden in de woorden van PPP.
Zou net zo reageren. Die Audi dealer van PPP had moeten weten dat je een (zeer) trouwe klant zo niet kan behandelen.
Trouwens , Mercedes is ook (terug) een tof merk geworden. Dus dat zal er waarschijnlijk ook iets mee te maken hebben.

09 jun 2007 9:45
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C4 Martini 1989
Bericht road show
dus: als jullie (lees hier: PPP356 en 993S) ooit een aanvaring krijgen met je (of een) Porschedealer die je niet goed behandelt gaan de Porsche's er ook uit? Als ik de keuze van mijn auto zou moeten laten afhangen met de ervaringen die ik heb met auto-dealers had ik nu alleen nog een fiets !!
Het gaat er toch om of je zelf die ene auto of dat ene merk helemaal geweldig vind, het kan je toch geen r...t schelen wat een dealer doet of zegt (ik zou er in ieder geval niet mijn auto voor weg doen)

09 jun 2007 9:57
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
Hey Porschisten,

natuurlijk vond ik - op het moment dat de mail bij me terecht kwam - het ook een beetje vreemd dat ze daarvoor geld vroegen en wou er eigenlijk niet op reageren.

's Avonds - na wat meer info te hebben gekregen - dacht ik er ietsje anders over. Kijk, en dan heb ik het over mannen zoals ppp en 993S, als je al een aantal nieuwe Porsche bij de dealers hebt gekocht zou ik hiervoor ook nooit geld willen uitgeven. De dealers kennen jullie uitstekend en als je een nieuw model es wil uitproberen dan vertrouwd de garage jullie blindelings om de auto even uit te proberen.
Als je iemand zoals mezelf bekijkt (heeft Porsche, maar geen recente...rijdt dagelijks met een niet-Porsche) en ik kan voor 250 eur in een verzorgd en aangenaam kader eens de "moderne" Porsches aan de tand voelen, dan is dat geld zeker niet weggesmeten.

Hét leuke aan de dag is dat je meteen kan vergelijken:

- bij Handling stap je van de Cayenne over naar een 997 en tot slot een Cayman...binnen het half uur heb je de 3auto's aan de tand gevoeld over hetzelfde parcours.
=> Cayenne met Active chassis: respect!!, 4S de max!!, Cayman zo makkelijk!
- verschil C2 - C4...ongelofelijk dat je dat in deze moderne tijden nog steeds goed voelt...leuk toch!!
- terrein initiatie met Cayenne...interesseert me eigenlijk geen fluit, maar hier zit het standaad in het pakket en ik heb super veel lol gehad.

Buiten de Porsches op zich en de proeven zijn er nog andere factoren die maken dat ik blij ben om deelgenomen te hebben. Je ontmoet allemaal mensen van ongeveer dezelfde streek (zoals gezegd 1 dealer per dag) en tijdens het wachten praat je veel met mekaar. 'k Ben 's avonds met 5 visitekaartjes huiswaarts vertroken zonder moedwillig geprobeerd te hebben om "zaken" te doen...dus de factor netwerking was (toevallig misschien) zeker aanwezig.

Ik denk dat ieder voor zich een paar dingen moet afwegen...voor de ene is het waarschijnlijk een waste of time en weggesmeten geld,...voor mezelf helemaal niet (althans zo denk ik er niet over op dit moment)

...'k denk dat de Roadshow ook naar Nederland zal komen hoor, maar vraag me niet wanneer

09 jun 2007 10:22
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Dat is weer een super ervaring geweest.
Zeer mooi en vooral boeiend geschreven.
Ik net als ieder ander schrok ook eerst toen ik zag dat er voor moest betaald worden maarnet zoals Mich bij verder nadenken erover kon ik het volgen

MichM3 schreef:
natuurlijk vond ik - op het moment dat de mail bij me terecht kwam - het ook een beetje vreemd dat ze daarvoor geld vroegen en wou er eigenlijk niet op reageren.

's Avonds - na wat meer info te hebben gekregen - dacht ik er ietsje anders over. Kijk, en dan heb ik het over mannen zoals ppp en 993S, als je al een aantal nieuwe Porsche bij de dealers hebt gekocht zou ik hiervoor ook nooit geld willen uitgeven.

Net zoals Mich zegt kan ik ook Paul en Denis super verstaan. Als je (en zeker zoals beide voorgaande) het laatste jaar (of 2 jaar)mer dan één Porsche bij de dealer gekocht hebt zouden ze het gratis mogen aanbieden.
En misschien gebruiken ze de betaling als schifting om serieus gegadigden eruit te ziften.

Doch zo te lezen was het zeker het geld waard (en nog steeds veel goedkoper dan 2 uurtjes rijden op Francorchamps)

Laatste update 22/10/2013

09 jun 2007 11:11
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
nog iets dat ik kwijt wil...

Ik ben niet het type persoon dat een dealer binnenstapt en effe een testritje vraagt met Cayman, 4S of GT3 om de volgende dag doodleuk weer m'n zoektocht verder te zetten naar een oude tweedehands Porsche (zoals bij m'n RS een tijdje terug) of eentje buiten het officiele net.

Als je toch weet dat je geen moderne Porsche gaat kopen (nu) en je krijgt kans aan zoiets deel te nemen dan is 250 eur toch geen geld....'k Heb betaald, ik kan iedereen bij Porsche recht in de ogen en ik voel me geen profiteur.

09 jun 2007 11:27
Profiel
Moderator
PF #57
P-Driver schreef:
PPP, het is wel heeeeeeeeeeel erg principieel als je 5 jaar leuk audi hebt gereden, (dan ben je redelijk merktrouw) je door een stomme mail zo ver laat brengen dat je alle audi's er uit gooit? Dat kan toch niet de enige reden zijn.....

Jawel. Dat kan ik me heel goed voorstellen. Als je bij een en dezelfde dealer 6 audi's koopt en in onderhoud geeft en je ontvangt zo'n uitnodiging, begrijpen ze er gewoon niks van. Klantrelaties zijn zeer kwetsbaar, en worden dat steeds meer. Dat je aan het plebs (als Mich en uiteraard ook mezelf - één auto voor dagelijks vervoer en geen wagenpark) een bedrag vraagt kan ik me voorstellen, is dan een alternatief voor raceplanet of raceexperience of hoe al die programma's mogen heten. Maar aan iemand die een goede klant is geef je zo'n uitnodiging, laat je duidelijk op staan dat het 150 euro kost en zeg je tegen hem dat hij uiteraard niet hoeft te betalen en dat hij ook nog een introducee mag meenemen. Dan ben je slim bezig.

En hoeveel heeft het de deze slimme dealer met zijn domme mailtje nu gekost? 150 euro uitgespaard en 6 auto's en onderhoud verloren. :?

Heb ik zelf ook wel eens gedacht toen ik al die ellende met de mini had. Toen ik die auto geleverd kreeg, moest ik een heel aftersales formulier invullen en onder andere al mijn interesses aankruisen uit een grote rij van mogelijkheden. Golf, autoracen, F1 etc etc. Volgens mij doen ze dat zodat ze wat van je weten... :shock: Vervolgens staat je nieuwe auto in een jaar 23 keer bij de dealer... Ik had toen verwacht dat ze me zouden uitnodigen om een keer naar Zandvoort te gaan voor een vipdagje met de 1-serie races ofzo. Ekris sponsort/heeft eigen raceteams, en het was een kleine moeite geweest om hun superslechte beurt qua auto te verzachten met zo'n uitnodiging, die ze toch 100x per maand weggeven. Zie ik ze wel verkopers van ons bedrijf meevragen, die geen invloed kunnen uitoefenen op de autokeuze, maar deze kans laten ze schieten. Heeft de plaatselijke VW/Audi dealer ook een keer gedaan ("bewijst u maar dat de radio van uw 3 weken oude auto niet kapot was toen u hem bij ons bracht, evenals de schijnwerpers" - nee hoor, dat bewijs ik helemaal niet. Alleen worden ipv 20 leaseauto's die van het wagenpark per looptijd gemiddeld bij jullie ondergebracht worden er de komende 10 jaar slechts 0 bij jullie gekocht. En dat is ook zo uitgevoerd. :lol: ) Denk dat ze spijt hebben dat ze mijn radio (die zij echt in de werkplaats gesloopt hebben!) niet gewoon vervangen hebben...

Sorry Mich - on topic: gaaf verhaal! :wink:

09 jun 2007 11:34
Profiel
PorscheForum Junkie
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
Bericht 
mooi verhaal en ik zou wel die 250 euries er voor over hebben :!:

09 jun 2007 11:35
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
MichM3 schreef:
nog iets dat ik kwijt wil...

Ik ben niet het type persoon dat een dealer binnenstapt en effe een testritje vraagt met Cayman, 4S of GT3 om de volgende dag doodleuk weer m'n zoektocht verder te zetten naar een oude tweedehands Porsche (zoals bij m'n RS een tijdje terug) of eentje buiten het officiele net.

Als je toch weet dat je geen moderne Porsche gaat kopen (nu) en je krijgt kans aan zoiets deel te nemen dan is 250 eur toch geen geld....'k Heb betaald, ik kan iedereen bij Porsche recht in de ogen en ik voel me geen profiteur.

Dit vind ik dus de juiste instelling. Denk er net zo over. Zal nooit zomaar een testrit aanvragen voor iets dat ik niet van plan ben te kopen. Zou zelf ook best bereid zijn die 250 af te tikken. De eerste gedachte die in me opkomt is echter - organiseer zo'n circus voor je vaste klanten maar vooral voor goede prospects en doe het dan gratis.

Bijvoorbeeld voor een heel klasje vermogensbeheerders (of ander yuppentuig :wink: ) onder de 40 ofzo. Dan heb je ineens een hoop potentiele klanten waarvan er na zo'n topdag zeker wel eentje de beurs trekt.... :idea:

09 jun 2007 11:38
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
Horn...goeie reactie en zo zie je maar hoe slecht de (meeste) dealers eigenlijk omgaan met hun klanten en hoe gevoelig we er allemaal voor zijn :wink:

...nu had ik gisteren wel ervaren dat er heel wat mensen waren die net eentje besteld of gekocht hadden...denk dat bij hen die 250 eur wel verrekend was...anders had dat op een of andere manier wel aan m'n oren gekomen.

09 jun 2007 11:43
Profiel
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
Bericht 
leuk/sappig/schitterend verhaal michael fraaie ervaring opgedaan voor relatief weinig geld als je het in het geheel bekijkt, dagje rijvaardigheidstraining kost ook al gauw 200 euro en dan rij je nog in je eigen auto kost ook benzine. en dan nog niet eens gesproken over de johnies en anita,s die zouden komen als het gratis zou zijn :shock:
als het hier zou komen en ik word uitgenodigd zou ik op cker gaan al is het alleen al vd lol en gzlgheid die jij omschreef :lol:

grtjs :D mikey

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:

09 jun 2007 11:53
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Cayenne S 2006
071
Bericht 
Ik heb vorig jaar een uitnodiging ontvangen (met 45 andere Cayenne rijders) om deze World Roadshow op het RDW terrein in Lelystad te mogen meemaken. Het was een fantastische dag, leuke mensen, uitstekend eten en natuurlijk fantastische auto´s. Het programma was hetzelfde als bij MichM3. In de ogen van Porsche waren we als Cayenne rijders potentiele klanten dus we mochten dit gratis meemaken, maar Euro 250 is een schijntje voor het vermaak dat je ervoor terugkrijgt.

09 jun 2007 11:57
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
Peperbus schreef:
In de ogen van Porsche waren we als Cayenne rijders potentiele klanten

Zozo... :lol:

Als jij het ook zo gaaf vond, ga ik toch maar eens bij de brievenbus liggen... :wink:

09 jun 2007 12:10
Profiel
PorscheForum Rakker
Cayenne S 2006
071
Bericht 
horn schreef:
Peperbus schreef:
In de ogen van Porsche waren we als Cayenne rijders potentiele klanten

Zozo... :lol:

Als jij het ook zo gaaf vond, ga ik toch maar eens bij de brievenbus liggen... :wink:

ff de zin afmaken: ...voor andere modellen. :D :D Je werd ook daadwerkelijk daarop bevraagd. Ook in mijn groepje waren er twee die overwogen een hun "Porsche stal" uit te breiden. Ik heb begrepen dat Porsche 10% verkoop als doel had gesteld.

09 jun 2007 13:44
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
Peperbus schreef:
ff de zin afmaken: ...voor andere modellen. :D :D

Oooooh, bedoelde je dat... :lol: :wink:

09 jun 2007 14:40
Profiel
996 3.6 - 2002
Gent - België
Bericht 
De vraag is ook waar leg je de grens ?

Voor zover ik me herinner was er vorig jaar bij de voorstelling van de GT3 in Wevelgem toch van alles geregeld voor de beste klanten, incluis een ritje in een Carrera GT.

Een goede klant zal zonder probleem een nieuw model meekrijgen voor een testrit, misschien wel voor een weekend ?

250 euro vind ik niet overdreven voor zo een dag.

Wat ik wel flauw vond dit jaar tijdens de Porsche Days, was de Porsche Lounge boven de 24u-stands. Vorig jaar was er een uitgebreid buffet met alles op en aan. Nu kon je nog geen pintje of een glas wijn krijgen. Ofwel doe je niets voor de klanten, ofwel doe je het goed. Dat is mijn idee. Indien ik een grote klant was, zou ik zeker op mijn tenen getrapt zijn.

Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt :
http://www.RUFIE.be

09 jun 2007 15:06
Profiel WWW Facebook 
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
Ook als niet-Porsche rijder krijg ik nog regelmatig uitnodigingen van PC Aachen,de vroegere kern weet zich misschien nog wel de introductie van de Porsche Carrera GT te herinneren.Toen hebben we als 1 van de eersten deze auto in realiteit mogen bewonderen met een hapje en een drankje.
Zij doen dit met alle ( ook voormalige) klanten, dit schijnt hun beleid te zijn.
Denn wer weiss... :?:

09 jun 2007 15:15
Profiel
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
P-Driver schreef:

Nee klopt, dit was reden 1.

de tweede reden is, dat tijdens de zoektocht naar een nieuwe wagen voor Linda, ik heb proefgereden met een A8 en Q7, na de testrit nooit geen telefoontje gehad hoe het was en of er enige interesse was.

Mijn conclusie is dan dat er helemaal geen interesse is voor mij als klant te behouden.

En ja, als dit ooit met Porsche zou gebeuren, zou ik dezelfde beslissing nemen. Hier hebben ze het voordeel dat een deel van mijn wagens collectie stukken zijn, deze hou ik dus bij. De dailydrivers, zouden er dan ook gewoon uitgaan.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

09 jun 2007 16:25
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 49 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende