Auteur |
Bericht |
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
_________________________________________ Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
|
20 mei 2007 19:15 |
|
|
BJ964
Porsche 964 C2 1991
|
_________________________________________ Porsche 964C2 Nachtblauw
|
20 mei 2007 20:14 |
|
|
Meneer aard
924 `77Wijchen
|
Mijn gedachten zijn enkel dat de klepseals etc zijn vervangen maar kan dit maal aan de zuigerveren etc liggen..
|
20 mei 2007 20:17 |
|
|
Tom80
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0
nu: fiets, ovUtrecht
|
Compressietest vertelt je meer...
_________________________________________ Ex-eigenaar van een 'doorleefde' 924 uit 1980 en een paar Audi's, nu alleen nog maar schaalmodellen...
|
20 mei 2007 21:15 |
|
|
FROST
KIA/ex-924 driverDEN(k) HELDER
|
Hier de uitdraai:
CILINDER CONDITIE: Cilinder balans - Cil 1= 100% Cil 2= 74% Cil 3= 94% en Cil 4= 68% HC variatie Cil 1= 12 Cil 2= 11 Cil 3= 12 Cil 4= 12
BOEGIES/BOEGIEKABELS: Ontsteekspanning: Cil 1= -10 Cil 2= -10 Cil 3= -10 Cil 4= -9
Acceleratie: Cil 1= -16 Cil 2= -15 Cil 3= -13 Cil 4= -12
KV toename: Cil 1= 6 Cil 2= 5 Cil 3= 3 Cil 4= 4
Vonklijn: Cil 1= 1.8 Cil 2= 1.8 Cil 3= 1.7 Cil 4= 1.7
Vonktijd: Cil 1= 1.2 Cil 2= 1.2 Cil 3= 1.3 Cil 4= 1.3
VERDELER/ECU: Bobine(+)Spanning by 806 tpm=7.3Volts Moduulspanning by 806 tpm=1.52Volts Kontakthoek by 806 tpm=61.0 Kontakthoek verschil by 806 tpm=0.5 Onst.tijdstip afstellamp by 816 tpm=o.o Minimum KV=-4KV
CARBURATOR/INJECTIE: CO waarde: 0.50/1.50 Toerental staionair: 800/880
COwaarde by 819 tpm= 0.69% HCwaarde by 819 tpm= 103 ppm CO2waarde by 819 tpm= 6.20% O2waarde by 819 tpm= 11.46% Olie temperatuur by 819 ptm= 22graden Lambda berekening by 819 ptm= 2.08
Ik hoop dat jullie hier iets verder mee komen
_________________________________________ DENK HELDER
|
21 mei 2007 10:33 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Ik ben geen technuet en kan er niets mee aanvangen , maar wat me opvalt is dat je cilinderbalans geweldig ongelijk is voor elke cilinder.
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
21 mei 2007 10:44 |
|
|
Meneer aard
924 `77Wijchen
|
Hmmz, sluit me aan bij Koen mjah als dat de compressie lektest is zit je lekker met de gebakken peren als 1 cylinder iets meer dan de helft van zijn capaciteit heeft..Dat heeft dan niks te maken (hoop ik ) met je kop maar denk eerder de staat van je zuigerveren etc.
En het CO gehalte is bijzonder laag Ik mag met mijn 77`er (geen kat of iets dergelijks) max 4,5% hebben. Met dat lage CO gehalte is het vragen om troubles..Dingen lopen lekker @ 2,5%..
|
21 mei 2007 10:47 |
|
|
Tom80
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0
nu: fiets, ovUtrecht
|
Mee eens, da's een beetje K-Jetronic eigen. Het spul gaat pas echt lekker lopen als het wat rijker staat.
_________________________________________ Ex-eigenaar van een 'doorleefde' 924 uit 1980 en een paar Audi's, nu alleen nog maar schaalmodellen...
|
21 mei 2007 11:55 |
|
|
FROST
KIA/ex-924 driverDEN(k) HELDER
|
Porsche vandaag naar een spuiterij gebracht:
Voor 700 euro wordt weggewerkt:
-Schade boven het achterwiel (plaatwerkschade) -Steenslagplekken onder voorbumper bij grill -Voorbumper wordt gedemonteerd en nieuw gespoten
_________________________________________ DENK HELDER
|
04 jun 2007 13:31 |
|
|
Hansv
1:43IJmuiden
|
Ha, die Frost;
Je 924 zal straks weer staan te glimmen als een hondenlöl in de maneschijn!
Maar betekent dit dat je de zaken motorisch weer helemaal op orde hebt?
_________________________________________ Luft natürlich; weil es weder kocht oder friert!
|
04 jun 2007 16:07 |
|
|
FROST
KIA/ex-924 driverDEN(k) HELDER
|
Nee nog niet geheel maar misschien laat ik binnenkort onder de motorkap nog hier en daar iets veranderen/verbeteren.
Zo wil ik de benzinepomp even laten nakijken en iets laten doen aan de zuigerveren/cilinders.
Maar eerst dit maar even; dan kan ze vers naar het Historisch weekend
Heb er erg veel zin in!
_________________________________________ DENK HELDER
|
04 jun 2007 16:30 |
|
|
924
Omgeving Leuven
|
Hopelijk de centen ook, alvast succes Frost!
|
04 jun 2007 16:31 |
|
|
FROST
KIA/ex-924 driverDEN(k) HELDER
|
De centen heb ik gelukkig; anders had ik het niet gedaan. Maar ja, een liefhebber wil wat hé!
_________________________________________ DENK HELDER
|
04 jun 2007 16:32 |
|
|
924
Omgeving Leuven
|
Dat ken ik..
Succes ermee
|
04 jun 2007 16:48 |
|
|
FROST
KIA/ex-924 driverDEN(k) HELDER
|
Auto is weer terug:
Ben aan de ene kant tevreden maar aan de ankere kant ook niet.
Plek achter is HEEL goed weggewerkt en mooi nieuw gespoten. Plek op voorbumper is ook weg. Helaas onder de grill is alles nog hetzelfde, steenslag niet weggespoten, de bumper hangt nog steeds scheef (dus niet afgemonteerd??).
_________________________________________ DENK HELDER
|
08 jun 2007 19:05 |
|
|
horn
PF #57
|
terug!
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
08 jun 2007 19:43 |
|
|
BJ964
Porsche 964 C2 1991
|
Precies Barbara; terug met je 924 en erop staan dat het alsnog netjes en naar jou tevredenheid wordt gerepareerd
_________________________________________ Porsche 964C2 Nachtblauw
|
09 jun 2007 7:35 |
|
|
FROST
KIA/ex-924 driverDEN(k) HELDER
|
Naja, ik sta nu wel te twijfelen of ik wel duidelijk genoeg ben geweest. Hij vroeg 1500 euro voor het spuiten van de hele auto maar vond dat niet nodig aangezien ie er nog best mooi bij stond, en bij die grill had ie het erover dat ie dan gelijk "alles daarnaast" moest meepakken kwa spuitwerk. En ach, als ie het nieuw had gespoten daar dan hadden er na 2 jaar weer gaten van steenslag gezeten; dat hou je niet tegen zei hij. Bij die deuk achter moest ie ook meer dan de helft van de zijdeur meenemen trouwens..
Ik ga vanavond als ik thuis ben wel even wat foto's maken. Dan zal ik jullie het resultaat laten zien!
_________________________________________ DENK HELDER
|
09 jun 2007 8:22 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Terug gaan.
Of de wagen nu helemaal is gespoten of plaatselijk , het moet tegoei zijn.
Ook mijn wagen is terug voor de foutjes eruit te halen.
Als ze perfect willen betaald worden (en blijkbaar zijn ze niet zo geduldig als de klant ) moeten ze maar eerst perfect werk afleveren.
En dat heb ik hun (en moet je ook doen) zeer duidelijk gemeld.
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
09 jun 2007 12:59 |
|
|