Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 5:27

Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Hello world en .. wie kent deze Porsche? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Hello world en .. wie kent deze Porsche?
Hoi,

Als nieuweling op dit forum zal ik me even voorstellen: Robbie G, bouwjaar 1968, wonend in Veldhoven (bij Eindhoven) en binnenkort hopelijk trots bezitter van m'n eerste Porsche! Tenminste...

Ik heb een beetje een vreemde smaak. Technisch gezien gaat mijn voorkeur uit naar het pure en rauwe van de Coupé pre-964, maar qua vormgeving spreekt de 964 me juist weer aan. (alleen mis ik dan wel de vleugel). Wat je noemt tamelijk schrizofreen dus. Maar... na enig zoeken meen ik mijn auto te hebben gevonden bij Wams in Eindhoven:

http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/at ... id=3505852

De proefrit vorige week is goed bevallen, maar dat zegt niet alles: hoewel ik wel wat ervaring heb met classic sportwagens ben ik nog wel leek op Porsche-gebied. Mede op basis van de vele adviezen op dit forum (en de lijst van Pascal) heb ik alle zelf-testbare punten gechecked en ga ik zaterdag naar Rennsport in Breda voor een AKK. Ik ben benieuwd...

Intussen ben ik wel benieuwd: kent iemand deze Porsche (of de laatste eigenaar)? En wat vinden jullie ervan (afgezien van het niet-origineel zijn natuurlijk, maar daar kom je niet onderuit met mijn schrizofrenie). En wat te denken van de prijs?

Hopelijk blijft er nog wat over van mijn droom na jullie commentaar... :shock:

Groeten,

RobbieG

24 mei 2007 23:58
Profiel
PorscheForum Rakker
Audi V8 Mercedes SL 280 Discovery 3 HSE V8 2005
Heemskerk
Bericht 
Euuhhh.... tja.

Laat ik het zo zeggen: ik zou opteren voor een originele 3.2

Maar als dit jouw "ding" is dan moet je er misschien gewoon voor gaan :) Als de techniek maar goed is, dat is het belangrijkste.

Ik ken de auto niet, trouwens. Wat wél weer lekker is, is dat de ombouwprocedure verrekend zit in de (lage) vraagprijs. Wams vraagt kort geld voor de auto omdat 'ie snel weg mag. Daar kun je je voordeel mee doen. D'r kan nog wat af ook, meldt Wams alvast; lekker zeg...

25 mei 2007 0:14
Profiel
PorscheForum Rakker
P O R S C H E
NUTH
Bericht 
precies de zelfde auto staat bij mij om de hoek ga toch morgen avond kijken of die er nog staat...

NIEMAND IS SLIM GENOEG OM ZIJN EIGEN DOMHEID TE BEVATTEN.

25 mei 2007 1:08
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Porsche 911/996 cabrio, Porsche BoxsterS, Ex-968 Cabrio, ex-944 I, Porsche 928,
Haaften
Bericht 
We gaan morgen toch even buurten bij Wams, we zullen de auto uitgebreid bekijken en terugkoppelen wat we ervan vinden. We zullen hem niet kopen :D

25 mei 2007 10:22
Profiel
PorscheForum Rakker
NEGENZESVIERCEETWEE
Bericht 
De auto staat al minimaal een jaar te koop.
Volgens mij is de omloopsnelheid bij Wams sowieo erg laag.

25 mei 2007 10:38
Profiel
PorscheForum Junkie
Porsche 964 C2 1991
Bericht 
Het gaat erom wat JIJ wilt. IK ben geen liefhebber van ombouw en zou een keus maken tussen een originele 3.2 of 964. Houd er rekening mee, dat je bij eventuele verkoop van de auto over een tijd, het wat moeilijker kan zijn ivm de originaliteit. Op de foto's ziet de auto er netjes uit (maar foto' zegggen lang niet alles). Ik zou zeggen; wacht de AKK af n als het jouw droomauto is: Kopen :lol: Succes met deze beslissing!
Ow ja, welkom op het PF :!:

25 mei 2007 10:55
Profiel
PorscheForum Junkie
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
Bericht 
een mooie mix van een 3.2 en 964 :!: :roll:
belangrijkste is, technisch ok en wat jij ervan vindt :!:
AKK doen en laat je emo spreken....................succes.

25 mei 2007 11:00
Profiel
PorscheForum Rakker
997 GT3RS, 964RS, 911R, 934 (project ?), 73RS (op zoek)
Den Haag
Bericht 
17k lijkt me reel, ervanuitgaande dat de auto origineel was en in goede staat is. Met deze mix is het een beetje de vraag.

De omloopsnelheid is niet hoog bij Wammes, ik zou eens bij Hette of Eric gaan kijken...

25 mei 2007 13:34
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Ik zou gaan voor origineel, maar dat is persoonlijk. Ieder zijn meug.

25 mei 2007 14:05
Profiel WWW
PorscheForum Rookie
Bericht 
Hallo Robbie,
Welkom bij dit forum en veel plezier en succes met het kopen van je Porsche. Op de volgende site staat een omgebouwd 3,0 SC cabriolet, misschien is dit ook iets voor jou. http://www.winfredvandijk.nl/index1.htm

25 mei 2007 17:35
Profiel
PorscheForum Rakker
Haaften
Bericht 
Hallo Robbie,

Toen we zaterdag zijn gaan kijken is deze auto volgens mij verkocht. Ik hoop dat jij het was en dat de auto in goede staat was. Volgens Wams sr is het een technisch goede 911 met een uit origineel opgebouwde 964 onderdelen. Laat ons weten of je de auto gekocht hebt.

Groet,
Bart

28 mei 2007 19:41
Profiel
PorscheForum Rakker
911 2.2E
beverwijk
Bericht 
Best mooi ding maarehhh; lose the wing :shock:

28 mei 2007 21:32
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht 
Bartje968 schreef:
Hallo Robbie,

Toen we zaterdag zijn gaan kijken is deze auto volgens mij verkocht. Ik hoop dat jij het was en dat de auto in goede staat was. Volgens Wams sr is het een technisch goede 911 met een uit origineel opgebouwde 964 onderdelen. Laat ons weten of je de auto gekocht hebt.

Groet,
Bart

Dat de auto zaterdag weg was is vrij logisch, want toen zat ik met Wams jr. bij Lothar in Breda :P Ik laat nog weten hoe het was, ben nog bezig met twee andere (originele 964's - nou alleen nog een losse vleugel zien te vinden :cheesy: )

28 mei 2007 22:02
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Eerst en vooral van harte welkom hier geheten op het forum.
En gewoon kopen wat jezelf wil. Wel checken of laten checken dat je geen kat in een zak koopt , maar na het lezen van het laatste bericht is dit net gebeurd :wink:

Laatste update 22/10/2013

29 mei 2007 0:22
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Haaften
Bericht 
Wij waren er toen Wams jr. terugkwam met de rode 911 en waarschijnlijk met jou aan zijn zijde. we stonden voor met een grijze 944 en een amethist cabrio 968.

Waar ik van schrok was de voorraad, 5 jaar geleden stonden er nog wel 20. Nu hooguit een stuk of 6 a 7. Succes met je zoektocht!

29 mei 2007 15:37
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht 
Bartje968 schreef:
Wij waren er toen Wams jr. terugkwam met de rode 911 en waarschijnlijk met jou aan zijn zijde. we stonden voor met een grijze 944 en een amethist cabrio 968

Volgende keer gewoon even blèrren, altijd leuk om de gezichten achter de nicknames op dit forum te leren kennen!

30 mei 2007 20:51
Profiel
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Welkom, ik zou gaan voor een 3.2 :wink:

31 mei 2007 17:15
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
3.2 carrera cabrio "88
stein lb
Bericht 
welkom ik zou persoonlijk gaan voor origineel. als de kans zich voordoet
kijk voor een 3.2 of een 964 en zoek voor een vleugel (ebay.de) deze kun je er weer afhalen als je ooit mocht verkopen
http://cgi.ebay.de/Heckfluegel-Heckspoiler-Spoiler-Porsche-911-964-NEU_W0QQitemZ260122655906QQihZ016QQcategoryZ23011QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst

en hier voor de foto`s

02 jun 2007 18:21
Profiel WWW
PorscheForum Rookie
Bericht 
dannyl schreef:
welkom ik zou persoonlijk gaan voor origineel. als de kans zich voordoet
kijk voor een 3.2 of een 964 en zoek voor een vleugel (ebay.de) deze kun je er weer afhalen als je ooit mocht verkopen
http://cgi.ebay.de/Heckfluegel-Heckspoiler-Spoiler-Porsche-911-964-NEU_W0QQitemZ260122655906QQihZ016QQcategoryZ23011QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Mede-porsche rijders... mede dankzij julli tips, waarschuwingen en aanmoedigingen (en na de nodige research en bijbehorende hoofdpijn van alle afwegingen :? ) heb ik de knoop doorgehakt: ik heb 'm gewoon gekocht. :D :D :D

De keuring bij Lothar was zonder meer bemoedigend, behalve een voorremrivisie kwam er eigenlijk niets uit (o ja, het rechter ruitenpissertje deed het niet... :shock: ). Mijn gesprek met de laatste eigenaar bevestigde de indruk die ik inmiddels had (geen raadsels, ongemakkelijk gevoel of vage vraagtekens). Tussentijdse ritten in "echte" 964-ers haalden het (voor mij) niet bij het rijgevoel van deze 85-er, om nog maar te zwijgen van de technische staat van sommige van deze bolides. Dus niet langer gedraald, kopen dat ding!

Nee, hij is niet origineel, maar... wel een plaatje. Professioneel omgebouwd, strak in de lak, met vertrouwenwekkende historie en technisch goed op orde. En rijden... mijn zoon (5) kan nergens anders meer over praten en loopt de hele dag voor de garagedeur te drentelen. Nu nog eens zien hoe ik mijn kroost (nog een meisje van 2) veilig achterin mee krijg... want de standaard stoeltjes passen natuurlijk van geen kanten :roll: . Iemand al eens geprobeerd een driepuntsgordel achterin een 911 pre-964 te monteren (op een fatsoenlijke manier, dus onzichtbaar/weer te verwijderen)?

CU on the road!

10 jun 2007 19:56
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
GEFELI ... :drive:

enne ... FEAUTEAUS !!

10 jun 2007 19:59
Profiel WWW Facebook 
Ex: Boxster 986 3.2S
DEN HAAG
Bericht 
welkom,
ben ook benieuws naar de pics?
veel rijplezier!

Privilege Beauty & more...

10 jun 2007 20:15
Profiel Facebook 
PorscheForum Rookie
Bericht 
Olaf schreef:

enne ... FEAUTEAUS !!

Ik heb nog geen tijd gehad "feauteaus" te maken.. te druk met rijden. :wink: Maar ze staan nog op Wams z'n site, check http://www.autotrack.nl/owa_di.....id=3505852. En de prijs bood inderdaad nog de nodige ruimte... :D

10 jun 2007 20:28
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht 
RobbieG schreef:
Olaf schreef:

enne ... FEAUTEAUS !!

Ik heb nog geen tijd gehad "feauteaus" te maken.. te druk met rijden. :wink: Maar ze staan nog op Wams z'n site, check http://www.autotrack.nl/owa_di.....id=3505852. En de prijs bood inderdaad nog de nodige ruimte... :D

hops.. oude link, ik bedoel http://www.wamssportscars.nl/showroom/s ... .php?id=45

10 jun 2007 20:30
Profiel
Ex: Boxster 986 3.2S
DEN HAAG
Bericht 
Mooi rood is niet lelijk... :D

Privilege Beauty & more...

10 jun 2007 20:33
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Abarth 124 Spider 2017 Ex.Boxster 2.7 2008 Ex 924 1979 Ex.911 SC targa 1982
Beverwijk
Bericht 
Hoi Robbie,

Ik heb ook twee driepuntsgordels voor de kids achterin geplaatst. Ik heb de bovenste aansluiting geplaatst op de plek van de schoef waarmee de leren riempjes die de leuninkjes omhoog houden vastzitten.Hierop een beugel zodat ze boven de leuingen kunnen draaien.

Als je een hoedenplank incl. rolgordels van een latere 964 kan vinden kan je het waarschijnlijk mooier doen! Lijkt ie ook wat meer op een 964 :wink:

Wel doen hoor, die driepunts....je kids zijn het waard!!

Gr. Gijs

10 jun 2007 21:10
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 30 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende