Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 11:32



Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 
911 R3 - Duurste 911 ooit? 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 911 R3 - Duurste 911 ooit?
Staat deze maand ook in de 911 & Porsche world:

van de 911R zijn er oorspronkelijk 4 fabrieksuitvoeringen gemaakt, waarbij de 3e (R3) gedeeltelijk uit aluminium (!) was opgebouwd om maar zo veel mogelijk gewicht te besparen.
Dus waar de early 911s al vrij licht waren (net boven de 1000kg), had deze met maar liefst 834kg en 217 pk (motor uit de 906) wel een erg goede pk/gewicht verhouding.

Te koop bij Gmund cars voor 650,000 pond :shock: , ondanks dat ie niet meer met de sportomatic is uitgerust waar ie de enige race die ie won (over 96 uur) ter promotie van die semi-automaat.

Mooi spul, en dus de stamvader van iedere RS en GT uitvoering:

Afbeelding


10 jun 2007 23:10
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
geen cupspiegels. laat maar dus :cheesy:













wow! 8)
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


10 jun 2007 23:15
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
987 3.2S '07 / ex-986 2.7 '03 / ex-964 C2 '91 / ex-968 CS '92 / ex-964 C4 targa '91
regio Waterland
Bericht 
Geinig karretje :shock:

Idd de "Oer GTxRS" of all times!
.
.
.
.
(Maar zóveel geld waard, mmmh het blijft natuurlijk een Porsche en geen F*rr*ari of zo...)
_________________________________________
Take the long way home....


10 jun 2007 23:19
Profiel Twitter 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
1:43
IJmuiden
Bericht 
Ha, die Patrick;

Unieke auto, jammer dat ik net een beetje krap zit de laatste tijd....
Wel vreemd dat deze 'R' niet de Halfordsstyle stadslichten en richtingaanwijzers heeft zoals we die op andere 'R'-en vaak zien.
Dit spul dus:
http://www.autosportdesigns.com/Sales/S ... px?ID=1270
_________________________________________
Luft natürlich; weil es weder kocht oder friert!


11 jun 2007 0:55
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
Zijn altijd mooie verhalen dit.
Zoals dat ze bij het opknappen een groot gat in het alluminium rechtsachter bij het olieklepje vonden. Naspeuren leverde zelfs foto's op van na die race, waar op inderdaad te zien was dat de mechanieker het alluminium had moeten knippen om bij de (lekkende) vulbuis te kunnen komen.

Maar of dit nou 650,000 pond waard is? Tja, Schijnbaar wel, want in het artikel stond dat de huidige eigenaar al 2 maal een bod van een half miljoen had afgewimpeld..... :shock:


11 jun 2007 1:02
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Cayenne S 2006
071
Bericht 
Volgens mij was het ooit de 959, 500 exemplaren gebouwd en na 3 maanden werden er al contracten in AMS aangeboden voor over de miljoen DM


11 jun 2007 7:51
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997S
Belgische kust
Bericht 
... echter, 650000 pond is zowat een miljoen EURO... wat een steenrijke gek er voor wil geven.

Los daarvan zou ik 'm wel willen :)


11 jun 2007 9:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
Carrera4s schreef:
(...) Los daarvan zou ik 'm wel willen :)


Aan de andere kant, je zou 'm alleen in een glazen kooitje durven hebben toch?
Ik zie bij Gmund dan wel wat ander leuk spul staan waar je eerder mee het circuit of de straat op durft. :lol:

Er is zelfs iets voor mijn budget :mrgreen:


11 jun 2007 9:12
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Omgeving Leuven
Bericht 
Waarom is deze gebouwd zonder de typische R voorschermen (voor foto zie mijn album) :?:

Voor die prijs mag ie best volledig origineel zijn


11 jun 2007 12:37
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
924 schreef:
Waarom is deze gebouwd zonder de typische R voorschermen

Afbeelding

Voor die prijs mag ie best volledig origineel zijn


:salut:


11 jun 2007 13:48
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
Waarschijnlijk omdat dit de eerste 4 (prototypes) waren?

Citaat:
In 1967, Porsche engineers, under Dr. Ferdinand Piech, created what has to be one of the most unique variations of the 911 - the competition 911R of which only 24 examples, including four prototypes, where made.
....
....
(...)Piech decided to see how many pounds he could sweat off the 911 in the latter part of 1966, even though the effort would have little short term effect on the factory's racing fortunes.
Because there was no initial intention to homologate the 911R, its meager record of achievement doesn't seem so bad as it might have been. (sales department rejected the idea of homologation of 500 units for the FIA).
Results aside, the true importance of the 911R is that it formed the basis for all of Porsche's future lightweight models, including the Carrera RS and RSR's as well as the later 934 and 935 Turbos.

The first four prototypes (chassis: 305876S-R/1, 306681S-R/2, 307671S-R/3 and 307670S-R/4) came to the experimental department as complete production 911S models in the latter months of 1966 and early 1967.
Stripped down to their bare shells, the cars were transformed into 911Rs by the engineers and emerged in their new configuration between March and April in 1967.

This process not only involved weight saving, but also a engine-transplant from one of Piechs other creations, the 906.
...
...
While it also had been intended to replace the bumpers, doors and front fenders, as well as the hood and rear decklid, with feather-weight substituses, there was little agreement on the best material to use in the manufacturing of these pieces.


Ik denk dus dat omdat het in eerste instantie om maar 4 protos ging, men de mallen van de 'gewone' 911S onderdelen heeft gebruikt.

Citaat:
Ultimately, they were produced both in Aluminium and fiberglass (GFK) with all four prototypes wearing a mixture of these panels until fiberglass was decided on as the choice for the 20 car production run. Costs were taken into account at this point and the extensive use of aluminium would have raised the price of the production 911R several thousands of DMs.

...
...
Eventually they would build special taillight and parkinglight housings which were shells of what the street-customer had come to expect and which today are considered visual keys to the 911R's identity.


Dit is 'm, de #3:

AfbeeldingAfbeelding

En je ziet: hier had ie ook de gewone schermen.
8)

Ook leuk:
Afbeelding


Laatst bijgewerkt door patrick911 op 11 jun 2007 14:26, in totaal 1 keer bewerkt.



11 jun 2007 14:25
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Cayenne S 2006
071
Bericht 
Carrera4s schreef:
... echter, 650000 pond is zowat een miljoen EURO... wat een steenrijke gek er voor wil geven.

Los daarvan zou ik 'm wel willen :)


Maar wat denk je dat een 959 nu zal kosten?...maar misschien was het begin 1980 wel een hype ??


11 jun 2007 14:25
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
Peperbus schreef:
Carrera4s schreef:
... echter, 650000 pond is zowat een miljoen EURO... wat een steenrijke gek er voor wil geven.

Los daarvan zou ik 'm wel willen :)


Maar wat denk je dat een 959 nu zal kosten?..


Op mobile.de en in Singen staan er vanaf 187,000 tot zo'n 330,000 euro.
Koopje :wink:


11 jun 2007 14:31
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997S
Belgische kust
Bericht 
patrick911 schreef:
Carrera4s schreef:
(...) Los daarvan zou ik 'm wel willen :)


Aan de andere kant, je zou 'm alleen in een glazen kooitje durven hebben toch?


Zover had ik nog niet gedacht, want auto's dienen om gereden te worden. Ach, ik vind wel wat anders :lol:


11 jun 2007 17:10
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Cayenne S 2006
071
Bericht 
patrick911 schreef:
Peperbus schreef:
Carrera4s schreef:
... echter, 650000 pond is zowat een miljoen EURO... wat een steenrijke gek er voor wil geven.

Los daarvan zou ik 'm wel willen :)


Maar wat denk je dat een 959 nu zal kosten?..


Op mobile.de en in Singen staan er vanaf 187,000 tot zo'n 330,000 euro.
Koopje :wink:


Toentertijd een hype dus......niet al teveel voor zo´n kleine oplage


11 jun 2007 20:50
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 15 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot]


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.