Auteur |
Bericht |
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
He Lydia, niet de verkeerde quoten! ©ms964
|
10 jun 2007 22:51 |
|
|
Lydia
|
Yip, je hebt gelijk Sorry. Tijd om in m'n mandje te kruipen, dus.
Selamat tidur, mannen ( gaaaaaap ).
|
10 jun 2007 22:57 |
|
|
944 guy
Dr. Ir. werktuigbouw86 944, 83 928S
|
Volgens TG kan ie 12 minuten volgas. Dat komt neer op 80km.
Mwoah, valt m.i. mee: het is nog steeds 'slechts' 1G. Overdwars kan een beetje auto tegenwoordig zeker 1G halen, dus waarom vooruit niet? Ik denk persoonlijk dat zonder tractiecontrole dat ding tot de 200 alleen maar de banden op zou roken. Vol vermogen kan ie daarom niet gebruiken en dus is de versnelling redelijk lineair (aangezien de tractie maar om en nabij een X aantal newtons toelaat).
Wat wel mooi is, die kar zal daarom ook waarschijnlijk net zo hard de 0-100 doen als de 100-0
|
10 jun 2007 23:41 |
|
|
944 guy
Dr. Ir. werktuigbouw86 944, 83 928S
|
Volgens TG kan ie 12 minuten volgas. Dat komt neer op 80km.
Mwoah, valt m.i. mee: het is nog steeds 'slechts' 1G. Overdwars kan een beetje auto tegenwoordig zeker 1G halen, dus waarom vooruit niet? Ik denk persoonlijk dat zonder tractiecontrole dat ding tot de 200 alleen maar de banden op zou roken. Vol vermogen kan ie daarom niet gebruiken en dus is de versnelling redelijk lineair (aangezien de tractie maar om en nabij een X aantal newtons toelaat). Hogere G-krachten zijn mogelijk maar dan moet je wel van die mooie drag banden hebben (super zacht, gaan amper mee, opwarmen, en dan 4G trekken...) die nutteloos zijn op straat.
Wat wel mooi is, die kar zal daarom ook waarschijnlijk net zo hard de 0-100 doen als de 100-0
|
10 jun 2007 23:41 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Het blijft een adembenemende wagen
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
10 jun 2007 23:44 |
|
|
Jort
Groningen
|
Huh..tot 200 wielspin met 4WD zonder TC? Dus de tractie van 4 wielen beperkt de 0-200 tijd? Moet je mij eens gaan vertellen waarom er auto's met 2WD en straatbanden zijn deze sprint ongeveer even snel kunnen afleggen. Die geven toe tot zo'n 120 á 140 vanwege de mindere tractie, maar winnen daarboven al vanwege een nog gunstigere pk/gewichtsverhouding. Oftewel, de 0-200 tijd had nog sneller gekund met minder gewicht en/of meer vermogen.
Tijdens het remmen verandert de aerodynamica aanzienlijk vanwege de taartschep die zich opheft als luchtrem, dus die cijfers zijn sowieso niet te vergelijken zonder die factor te elimineren.
Grootste beperkende factor vanaf zo'n 120 km/u is en blijft het gewicht. Op hogere snelheden verandert dat uiteraard in luchtweerstand.
_________________________________________ Tjolk.
|
11 jun 2007 2:07 |
|
|
944 guy
Dr. Ir. werktuigbouw86 944, 83 928S
|
Mwoah, zo'n vermoeden heb ik alleen maar hoor, niet dat ik het zeker weet Maar 1000 pk is best veel. Als je bedenkt dat een carrera GT zonder tractiecontrole ook bij dergelijk hoge snelheden de banden kan laten roken (heeft Rohrl ooit es gezegd toen dat ding nog ontwikkeld werd), dan lijkt het mij niet een geheel onmogelijke opgave, zelfs met 2 ton
Die dubbelpost mag weg trouwens (ik had wat ge-edit maar blijkbaar maakte ik er een 2e post van, die 1e mag dus weg).
|
11 jun 2007 9:31 |
|
|
Lydia
|
Röhrl heeft ooit na de testrit van de CGT gezegd dat deze auto hem héél even angst inboezemde. En ik weet dat hij niet snel angstig is ...
Je kunt je post zélf verwijderen, hè? Effe rechts boven je post op verwijderen klikken en voilà
|
11 jun 2007 10:26 |
|
|
Jort
Groningen
|
Wellicht op een zanderige ondergrond..
Ultima GTR laat met z'n 2WD zien waar ongeveer de grenzen van tractie liggen met die configuratie. 4WD moet die grenzen toch een aardig stukje doen opschuiven.
_________________________________________ Tjolk.
|
11 jun 2007 10:53 |
|
|
dreamer
Nissan 370Z roadster
Ex-BWM Z4 3.0
Ex-350Z 313pk grijs
Ex-350z in 't zwart (kort)
Ex-944, 1984
Ex-968 targa
ex-944 S2 CabrioKrimpen aan den IJssel
|
Das leuk een Veyron en dan technisch op 162 begrensd worden
|
11 jun 2007 13:30 |
|
|
alex987
aircraft engineergemeente zuidplas
|
banden veyron
ik had van topgear begrepen dat op topspeed de brandstof tank in 12 min leeg is dus de banden worden vanzelf begrenst/beschermd door de actie radius
|
11 jun 2007 17:33 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
_________________________________________ Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
|
12 jun 2007 20:53 |
|
|
Jort
Groningen
|
Heh, die is bekend hier. De Yellow Bird bestuurder vraagt om een kleine voorsprong vanwege de enorme turbolag. Het hielp niet...
_________________________________________ Tjolk.
|
13 jun 2007 3:18 |
|
|
Lydia
|
Die Bugatti mogen ze naast m'n 4S in de garage parkeren
|
13 jun 2007 6:11 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Wordt dan wel een heel smalle Bugatti...
|
13 jun 2007 12:01 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Ofwel een alternatiefje
Dan heb je nog wat geld over om een grotere garage te bouwen
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
13 jun 2007 12:14 |
|
|
Jort
Groningen
|
Ben benieuwd hoe ze die 0-60 tijd op straatbanden gaan realiseren. Beetje Pattex?
_________________________________________ Tjolk.
|
13 jun 2007 14:47 |
|
|
craze
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
|
wat ik lachen vindt, bij het 1e filmpje wil die vent de veyron starten met de sleutel, o damn deze heeft een startknop
voor de rest, wat een acceleratie, ongehoord
_________________________________________ 911 redenen om de 3.2 te pakken!
www.thefloorfactory.nl
|
13 jun 2007 15:15 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
En nog entje die de Veyron stof geeft
SSC Ultimate Aero TT
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
28 aug 2007 12:05 |
|
|
Jort
Groningen
|
Wederom 2 WD. Oftewel, specs onmogelijk (op legale straatbanden).
Topsnelheid van de Veyron is ook begrensd vanwege de banden.
Voor wie vindt dat de Veyron niet snel genoeg accelereert , is er nog de Veyron Pegaso.
_________________________________________ Tjolk.
|
28 aug 2007 12:40 |
|
|
LOWrider_NL
Volvo V40Zuilichem
|
Alleen gaat hij niet sneller. Het zijn alleen de logo's die er op zitten. Als je een bugatti koopt, moet je een contract tekenen , dat je niks aan de auto zal verbouwen. Zelfs het verwisselen van velgen is al verboden. Laat staan het ombouwen van de motor.
_________________________________________ Focus Automotive Art www.automotiveart.nl
|
28 aug 2007 13:08 |
|
|
Jort
Groningen
|
Hetgeen doet vermoeden dat het in samenspraak met Bugatti is gebeurd.
Überhaupt vraag ik me af of de koper wakker ligt van zo'n clausule, aangezien diezelfde man €11 miljoen op tafel schijnt te hebben gelegd voor 12 nummerplaatjes...
_________________________________________ Tjolk.
|
28 aug 2007 13:38 |
|
|
dzzl
|
_________________________________________ What's driving me? 911 SC Coupe.
|
03 okt 2007 9:11 |
|
|
Jort
Groningen
|
Zelfde foto's als in het Autoblog artikel hierboven.
_________________________________________ Tjolk.
|
03 okt 2007 11:22 |
|
|