Auteur |
Bericht |
BS
ex '73 911, ex 964 C4.
997 carrera S 2008Haarlem
|
cabriobloed of toch niet...
ben ongelofelijk blij en tevreden met mijn 964 coupe. maar ik word zo blij van cabrio rijden ... heb een tijd saab cabrio gereden, toen allerlij andere bakken (touareg, 3 serie, audi) tot mijn eerste porsche kwam. (3 serie heb ik nog steeds als family car)
coupe lijn is gewoon het mooist, maar een 964 cabrio moet wel heel fijn rijden en is mooi 'genoeg' . enige nadeel vind ik de ' kever' achtige look als het dak is neergeklapt.
996 heeft dat niet bij cabrio maar is weer waterrrrr en de koplampen...
of moet ik gewoon ophouden en de coupe houden ?
|
11 jun 2007 12:05 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
... doorsparen voor 'n 997
|
11 jun 2007 12:15 |
|
|
cabrio wim
|
Re: cabriobloed of toch niet...
Wat belet je, een mooie 3.2 cabrio en over een paar jaar.........
|
11 jun 2007 12:29 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Een juist advies, Wim. Het gaat net als bij huizen. Klein beginnen en rustig opbouwen.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
11 jun 2007 16:07 |
|
|
Joyman
964 Carrera 2 CabrioLeeuwarden
|
Met dit weer is het zo lekker een 964 cabrio, ik geniet altijd dubbel, zowel cabrio als een Porsche, wat wil je nog meer
Harry.
_________________________________________ De 4e editie, 5 September 2010 Porsche Friese Elfstedentocht. - http://www.911stedentocht.nl
www.frieslandmotoren.nl
|
11 jun 2007 16:23 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Dat was ons al duidelijk, Harry!
|
11 jun 2007 16:34 |
|
|
leander
Brabant - Westland
|
Re: cabriobloed of toch niet...
Ik ben het helemaal met je eens, en weet je waarom ik dan ooit toch een open dakkie wil.. omdat een speedster dit Kever-probleem niet heeft.
L
_________________________________________ 924 Track '84
Ex: 924 Turbo Targa '80 Ex: 986 Boxster S '01
Dreamers cannot be tamed. Dreams are not for sale.
|
11 jun 2007 16:36 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: cabriobloed of toch niet...
Die heeft jammergenoeg andere "problemen"
|
11 jun 2007 17:12 |
|
|
TD (zonder I)
Utrechtse Heuvelrug
|
|
11 jun 2007 21:11 |
|
|
Beltar
love is in the (h)air!Belgie
|
Als de 998 komt is er bij mij eentje te koop...
Van goeden huize , gepamperd en verzorgd tot in de puntjes...
Nog een paar jaartjes geduld!
_________________________________________ Gelukkig zijn is: blij zijn met wat anderen realiseren en tevreden zijn met hetgene je zelf hebt...
|
11 jun 2007 21:29 |
|
|
horn
PF #57
|
wrijf het er maar in...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
11 jun 2007 23:16 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Ach ... je bent toch wel 'n paar goede tegen gekomen
't was alleen -of niet de Horn-Porsche -of niet de Horn-prijs
|
11 jun 2007 23:19 |
|
|
Joyman
964 Carrera 2 CabrioLeeuwarden
|
_________________________________________ De 4e editie, 5 September 2010 Porsche Friese Elfstedentocht. - http://www.911stedentocht.nl
www.frieslandmotoren.nl
|
12 jun 2007 2:20 |
|
|
rafv
997 GT3Kempen, Belgie
|
Toen mijn vorige 530d moest worden vervangen, heb ik getwijfeld tussen een BMW 5-serie diesel of een Saab Cabrio als daily driver,, en heb uiteindelijk gewoon de Saab genomen (we hebben thuis nog zo'n verschrikkelijk busje ook wel Sharan genaamd). Winter en zomer kan je er open mee rijden...
Vermits ik de P voornamelijk op circuit inzet en zal inzetten, is dit voor mij de ideale setup: P in coupe versie en Saab Cabrio.
|
12 jun 2007 8:56 |
|
|
BS
ex '73 911, ex 964 C4.
997 carrera S 2008Haarlem
|
ik ga het toch maar doen, iets cabrio; 993 0f 964
bijv. http://www.pistonheads.com/sales/images/150884-1.jpg
|
12 jun 2007 10:04 |
|
|
Peet964
1971 911 SAntwerpen
|
Ben het wel met Leander eens : mooiste Porsche cabrio (qua lijn) is toch wel de 3.2 of 964 speedster....maar die prijzen
_________________________________________ "Water dient om eieren te koken!"
|
12 jun 2007 10:37 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Jullie vergeten wel de oerspeedster, kap open of dicht in 4 sec., zonder het kevereffect
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
12 jun 2007 11:07 |
|
|
Peet964
1971 911 SAntwerpen
|
Inderdaad waanzinnig mooi !!!!
_________________________________________ "Water dient om eieren te koken!"
|
12 jun 2007 11:13 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
3.2 of 964 speedster, met die rare bobbel achterop? Nee, dan maar een "gewone" cabrio hoor .... Maareh, een 356... *wauw*... Wie weet... *ooit*
|
12 jun 2007 11:41 |
|
|
Godspeed
PF #911België
|
Idd daar kun je eerder spreken van een James Dean effect
(je hebt wss ook al gezien Paul dat je Speedster in de laatste editie van het Porsche dealer magazine in een advertentie van de Porsche Club Belgium stond)
En een 964 Speedster vind ik maar niets (bij Penders staat er een te koop voor een 62.000€)
http://ucl.porsche.de/ucl/plsql/bee/clients.show_car?sid_=90415456E95EF689F5D266277A9900&pnr_=1&lnr_=1
Een 3.2 Turbolook Speedster weet me wel te verleiden (wantja 150.000€ en meer voor een 964 Speedster Turbolook vind ik gewoon geschift)...
|
12 jun 2007 13:49 |
|
|
HJDB3.2
Amersfoort. 996.
|
En een Targa?
_________________________________________ 7e plaats jubileumrit 2006 en 2e plaats in 2013!!! Porscheverleden: 924 / 944 S2 cab. / 3.2 uit '87 / 964 / 968 / 911SC
|
13 jun 2007 13:02 |
|
|
BS
ex '73 911, ex 964 C4.
997 carrera S 2008Haarlem
|
is me net niet cabrio genoeg... hoewel het wel mooi is
|
13 jun 2007 13:56 |
|
|
TD (zonder I)
Utrechtse Heuvelrug
|
In een ander topic kun je mijn ervaringen lezen over mijn speurtocht.
Qua lijn is een open 964/993 cabrio absoluut minder, maar oh oh oh het rijgenot vergoedt alles, zo niet meer. Dat geronk van de flat six achter je rug en dat schreeuwen als je even doortrekt met de kap open. En met 250 pk ben ik in het hedendaagse verkeer voldoende bediend.
Heb een aantal jaren geleden een dichte 964 gehad met cup rohr, maar voor mijn doel (hobby en geen circuit werk) wil ik niet meer terug naar dichte.
|
13 jun 2007 14:21 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Ik ken het gevoel, TD. Het is helemaal zoals je het beschrijft.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
14 jun 2007 11:09 |
|
|