|
Auteur |
Bericht |
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
Niet alleen in de Duitse test. IN de EVO van deze maand (toch ook niet het eerste - maar mi wel beste - blad) een test tussen R8, M6, 911 C4S, Vantage.
Conclusie: "so here is the conclusion. It's one we sometimes doubted we'd ever witness, but, for the good of the supercar's evolution, it could hardly be better: Audi humbles Porsche. A new dawn starts today".
Daarbij aangetekend dat in EVO zolang ik me kan heugen Porsche eigenlijk altijd wel aan het langste einde trok, niet meer dus....
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
12 jun 2007 7:37 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Tweede nederlaag in korte termijn dus,
GT3RS moest ook al zijn meerdere erkennen in de Lambo.
Audi doet het zo slecht dus niet.
|
12 jun 2007 7:43 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Ja inderdaad, Audi is goed bezig... Maar dan wel alleen de modellen met een "R" in de naam he RS-R
Laatst bijgewerkt door Pascal op 12 jun 2007 9:07, in totaal 1 keer bewerkt.
|
12 jun 2007 8:26 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
quattRRRRRRo modellen
|
12 jun 2007 8:37 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Ik heb ook tests gelezen waar de Porsche 997 4S het won van de Audi R8 (b.v. AMS): Geringeres gewicht und erhöhte leistungsbereidschaft kompensieren die PS-differenz. Bei handling unf komfort muss sich der 4S aber hinter den Audi anstellen.
Conclusie: op het circuit heeft de R8 misschien net iets meer te vertellen, maar als totaalpakket kwam de 997 er weer beter uit. Het is dus maar wat je wil.
De R8 is gewoon gewaagd aan de 997. Welke de beste van de twee is zal afhangen van degene die het moet beoordelen. De 997 was overigens in rechte lijn wel sneller... dus speelt de motor achterin misschien wel parten. Maar je krijgt er ook iets voor terug: zetels achter en een unieker concept.
|
12 jun 2007 9:27 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
De Lambo is sneller, maar de GT3RS wordt nog steeds gezien als de beste rijdersauto van de twee. Ik vind dat geen duidelijke overwinning. Wat wil je met een circuitdagje? De meeste lol, of een paar seconden sneller?
|
12 jun 2007 9:30 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Ach,zo veel journalisten,zo veel meningen.
Aber der Röhrl wahr sehr begeistert von dem Lamborghini,
endlich ein Italiener der das Aussehen einer Sportwagen auch entspricht.
Hint naar Ferrari?
Zou wel eens willen weten in wat voor auto's de Porsche testpiloten allemaal gereden hebben.
|
12 jun 2007 9:39 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Precies. Auto's en objectiviteit gaan niet zo best samen.
|
12 jun 2007 10:43 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
De R8 is zeker geen lelijke wagen, maar net als de Bentley GT, is de wagen voorbestemd om een rage te worden.
De wagen wordt vooral gekocht door de mensen die wel eens iets nieuw willen, nu een R8 volgende maal misschien een Maserati na enkele jaartjes vervangen door een Sl AMG enz.
Daar gaat volgens mij het grote verschil zitten met de 911, het merendeel van de 911 klanten zijn trouwe 911 klanten, bij de R8 gaat het grootste deel van de klanten mensen zijn die wel eens iets anders willen.
Momenteel gaat dit het succes zijn van de R8, maar als ze niet snel de leveringstermijnen gaan verkorten, zou dit wel eens de ondergang van de R8 gaan betekenen. Een groot deel van de klanten vinden er niets aan om pas een R8 in 2009 te krijgen, daartegen is er misschien al weer ander leukers speelgoed op de markt.
Zie maar naar de Bentley, hoeveel staan er op de tweedehandsmarkt? Niet omdat de wagen slecht is, maar het nieuwe is eraf, en "iedereen" rijd ermee.
Voor Audi hoop ik dat ik fout ben, maar vrees dat dit het lot van de R8 gaat worden. De NSX van Honda wou ook iedereen hebben het eerste jaar, nadien kregen ze ze aan de straatstenen niet verkocht.
Maar zoals als gezegd, neemt het niet weg dat het een mooie en waarschijnlijk ook goede wagen zal zijn. Maar krijg er zeker geen rillingen van. Heb ik trouwens maar bij enkele wagens.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
12 jun 2007 11:01 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Ik kom er de laatste tijd inderdaad 2 (verschillende) tegen... Maareh, ik vind het wel een gave auto, maar ook geen rillingen... Had ik overigens wel met de eerste GT die ik tegenkwam. Maar die had dan ook hoodpins, wat wel iets verraadde...
Audi R8 is wel gaaf om te zien, maar gok inderdaad weer op een rage... Alhoewel, de echte "exclusieve" Audi's (bv. S en vooral RS modellen) blijven toch gaaf
|
12 jun 2007 11:38 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
En toch blijf ik ook dit een adembenemende wagen vinden (ja , zelfs al is het een Jap waar ik helemal niet voor ben).
Hier een paar kilometer verder heeft iemand er 2 en telkens ik er voorbij kom kan ik het niet nalaten ernaar te staren en "het draaiende hood effect" te hebben.
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
12 jun 2007 11:41 |
|
|
craze
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
|
ach, de testen kunnen dan voor audi gunstig uitvallen, op 1 punt kunnen ze het nooit winnen 'van ons' : de EMO-WAARDE
voor de rest, leuk speelgoed........................................
_________________________________________ 911 redenen om de 3.2 te pakken!
www.thefloorfactory.nl
|
12 jun 2007 11:59 |
|
|
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
Even voor alle duidelijkheid:
- de EVO test is uitgevoerd door half Europa en niet alleen op het circuit. Testverslag beslaat 19 pagina's, dus geen half werk
- OP het Cricuit (Bedford Autodrome) liet de R8 de 996 GT3 voor "dood" achter, 1.22,10 tegen 1.23.40 dat is een behoorlijk verschil....
- gewicht/pk's. De R8 heeft de betere verhouding: 270 tegen 258 bhp/ton
- gaan we nu als Porsche freaks ineens rechte lijn snelheid als essentieel bestempelen, dat is de eerste keer dat ik dit hier lees....
- desalniettemin kan ik me wel vinden in het emotionel argument. Ik zou mijn geld ook liever besteden aan een 997 GT3...moeilijk uit te leggen op rationele basis, maar dat hoeft hier gelukkig ook niet...
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
12 jun 2007 12:14 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
AMS levert wel half werk? Dat is ook niet bepaald een flutblaadje... Mijn punt is dat waar de een de R8 zal kiezen, zal de ander voor de 997 gaan. Dit omdat beide auto's aan elkaar gewaagd zijn en dan speelt persoonlijke voorkeur een fikse rol. OOK bij journalisten. Per circuit zal het schelen. De Gallardo scoort op hockenheim kort 1.11,8 en Nordschleife 7.52, waar de GT3 dezelfde tijd haalt op Hockenheim en 7.47 neer zet. Ik kan mij niet voorstellen dat de R8 sneller is dan de Gallardo. (vreemd trouwens om de R8 tegen de GT3 te testen) Dit is vooral van belang in rechte lijn. Daar wint de R8 dus niet. Ik weet niet waar je dat leest. Ik schrijf slechts dat uit het feit dat in rechte lijn de 997 sneller is het concept waarschijnlijk de doorslag geeft bij het sneller zijn op het circuit. Dat is even wel heel anders en ik vind het niet mis te verstaan: het was een enkele zin nl.
Maar waarom reageer je dan zo op mijn post? Ik stel slechts dat het onzin is om de R8 als objectief betere auto te bestempelen. M.i. leidt Porsche geen nederlaag, ook niet tegen de Gallardo. Zowel de 911 als de Gallardo als de R8 hebben hun sterke en zwakke punten. De liefhebber mag kiezen. Prima toch dat er keuze is?
|
12 jun 2007 12:42 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
foutje, GT3 verliest van Gallardo op het circuit.
Dit was uitgangspunt van deze test.(lees circuitgedrag)
|
12 jun 2007 12:55 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Dat was niet de standaard Gallardo, maar de superlegga. En ik denk dat de R8 aan de andere kant van de gewone Gallardo staat, aangezien het een iets vriendelijkere versie van de Gallardo is met minder vermogen.
De tijden zijn gewoon van SportAuto (supertest) en die staan als hoogst betrouwbaar te boek. En nogmaals: als je op circuit 1 sneller bent kan je op circuit 2 langzamer zijn.
|
12 jun 2007 13:03 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Ja, op deze manier kun je blijven discussiëren.
|
12 jun 2007 14:15 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Dat is het mooie. Je kan er jarenlang over discussiëren en aan het eind heeft iedereen gelijk en ongelijk.
|
12 jun 2007 14:22 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Net als in de advocatuur dus.
|
12 jun 2007 14:24 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Gelukkig is er daar wel een eindpunt (waarbij meestal één partij wat meer gelijk krijgt dan de ander).
En nu ga ik naar de Nordschleife om mijn eigen circuittest te doen. Hopen dat het niet al te nat is daar.
|
12 jun 2007 14:28 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Veel plezier daar.
Mijn eerste schift zit erop en de tweede begint in anderhalf uurtje
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
12 jun 2007 16:24 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Mag de mijne dan wel lenen
|
12 jun 2007 17:39 |
|
|
plh
Voorlopig niet !Friesland
|
@opmerking RS-R: Sorry, ik kan het even niet laten: q t o
_________________________________________ Steel niet !, onze overheid duldt géén concurrentie !
|
12 jun 2007 20:54 |
|
|
The Boxster
prov. Utrecht
|
Zag er vandaag 2 rijden, kwamen bij Pon vandaan.
Een zilver, de ander donkergrijs.
Wel een mooie bak, doet mij denken aan de Testarossa.
Ik hou het maar even bij mijn Boxster ....
(kan een R8 toch niet betalen )
|
12 jun 2007 21:42 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Dat is aardig gelukt. Er was regen voorspeld en geheel volgens de traditie was het DUS droog op de Nordschleife. Zelfs een laf zonnetje kwam om de hoek kijken.
De avondsessies zijn echt super. Kort, maar hevig. Voor het overgrote deel zijn daar mensen die er vaak komen. Dat houdt in dat er geen gekke capriolen te verwachten zijn. Mensen gaan netjes voor je aan de kant en geven dat ook aan en zij die sneller zijn, die pakken ook het juiste moment.
Het was voor een avondsessie redelijk druk (waarschijnlijk omdat de ring twee weken niet open is geweest). Vrijwel alleen maar leuk spul. Uiteraard een paar GT3's, waaronder een groene 997 GR3RS die er een aardig tempo op na hield. Veel M-modellen waaronder een Nederlandse M5 (die er geen aardig tempo op na hield, maar gelukkig wel rap aan de kant ging) een Skyline GTR, meerdere Supra's, enz.
|
12 jun 2007 22:40 |
|
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: erwin996 |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|
|
|