Heb afgelopen winter hetzelfde gehad in mijn SC. Als je de knop lostrekt van bovenaf zie je een rood plat boutje, althans het boutje is in een rode harde wax gedraaid. Door de schroef te draaien ten op zichte van het busje waar ie in draait, verdraai je de weerstand en daarmee de temperatuur 'setting'.
Normaal gesproken wordt de weerstand tijdens draaien veroorzaakt door een soort plastic 'hamertje' dat tijdens het draaien aan de knop over een hobbelige halve maan draait. Iedere hobbel is dan een 'klikje'. Het hamertje loopt zowel links als rechts van de schaal/halve maan tegen een randje. Bij mij was het hamertje afgebroken, waardoor je de knop dol rondjes kon draaien. Ik heb het 'hamertje' nog wel in de unit gevonden en weer kunnen lijmen met secondelijm, waardoor hij nu weer ouderwets 'tikt' bij het draaien. Dan is het een kwestie van de weerstand van de potmeter instellen en de knop er weer goed opdrukken.
Om de centrale unit los te kunnen maken moet wel je passagierstoel eruit, zodat je aan de passagierskant het klepje kunt openmaken om de 'bedieningsstang' los te kunnen trekken. Het losmaken van de stoel is op zich niet moeilijk, maar je kunt wel lastig bij de bouten met je dopsleutel. De centrale unit moet je losmaken om bij de potmeter te kunnen komen.
Helaas bleek bij mij na montage van alles dat mijn sensor in de warmtewisselaar stuk is, waardoor de unit feitelijk op hol slaat en bij alles boven standje '0' meteen VOL open gaat