Auteur |
Bericht |
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Ik ben voorbij gestoken door een RS4 sedan die met een E46 M3 aan het knallen was. Even nog aangepikt, maar snel laten gaan. Het was in de eerste ronde en omdat ik al even niet was geweest wilde ik die rustig aan doen. Desondanks wel een vuurspuwende Skyline GTR voorbij gestoken in de eerste ronde. Die eigenaar had volgens mij beter in zichzelf kunnen investeren dan in de auto (die standaard al rap zat is).
|
12 jun 2007 22:44 |
|
 |
Carrera4s
997SBelgische kust
|
"...wilde ik rustig aan doen" Flauw, alsof je hen had kunnen volgen als je dat had gewild 
|
13 jun 2007 21:00 |
|
 |
plh
Voorlopig niet !Friesland
|
@ The Boxster: beide een middenmotor . . . , een wegligging dat dit concept geeft, daar kunnen vele anderen nog een puntje aan zuigen  !
_________________________________________ Steel niet !, onze overheid duldt géén concurrentie !
|
13 jun 2007 21:29 |
|
 |
2.2VTEC
Sint-Niklaas (B)
|
msschn. is de komst van de R8 wel een goede zaak voor de doorontwikkeling van de 911 - beseffen ze bij Porsche dat ze niet op hun lauweren mogen rusten
(maak ik even abstractie van het aandeelhouderschap van Porsche in Volkswagen AG waartoe Audi behoort)
_________________________________________ MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster Honda VFR800FI
|
13 jun 2007 22:54 |
|
 |
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Als er 1 wagen is die de laatste 40jaar doorontwikkeld is, zal het de 911 wel zijn 
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
13 jun 2007 22:57 |
|
 |
2.2VTEC
Sint-Niklaas (B)
|
ik bedoelde wel degelijk de verdere doorontwikkeling Paul; in dat opzicht is het niet slecht dat na 40 jaar eindelijk eens een ander merk het vuur aan de schenen van de 911 kan leggen en sommige vgl. test wint (en andere weer verliest, anders haal ik me hier weer de advocaat (van de zoon) van de duivel op mijn nek) grapje Devils son
_________________________________________ MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster Honda VFR800FI
|
13 jun 2007 23:35 |
|
 |
Gert
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
|
Zoals al eerder gemeld, de R8 is 2-zitter met een middenmotor.
Dat zal een 911 nooit worden en ik zie daarom ook niet waarom deze auto een stimulans voor de ontwikkeling van de 911 zou kunnen zijn.
_________________________________________ Racefun events
|
13 jun 2007 23:41 |
|
 |
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Toch wel, want ik heb het ongeveer een kilometer volgehouden.
|
13 jun 2007 23:51 |
|
 |
2.2VTEC
Sint-Niklaas (B)
|
euhm, ooit gehoord van auto-marketeers? IMHO is de R8 gelanceerd als "911-beater" maar dat horen we als P-liefhebbers nu eenmaal niet graag. Mijn punt is dat een wagen als de R8 geen slechte zaak is, houdt de Porsche-ingenieurs alert
dat de 911 geen middenmotor heeft weet ik best, maar wat voegt dit toe aan de discussie? En om nou te zeggen dat een 911 een 4-zitter is... 
_________________________________________ MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster Honda VFR800FI
|
13 jun 2007 23:55 |
|
 |
Gert
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
|
Vraag maar aan mijn kinders.... die zitten met veel plezier achterin.
No way dat ik ooit met een echte tweezitter thuis moet aankomen.
Om de zoveel jaar komt Porsche met een vernieuwde en verbeterde versie van de 911 dat doen ze (zoals ppp 356 al meldde) inmiddels zo'n 40 jaar.
Ze gaan echt niet harder lopen van zo'n initiatief van Audi.
Ik vind hem overigens best mooi, maar er is te veel geleend van de echte merken uit Italië.
Iedereen die graag Audi rijd zal best warm worden van hun nieuwe topper, maar hier zal je er niet zo heel veel vinden.
En ik begrijp best dat ie door marketeers tegenover de 911 word gezet, maar marketeers en de werkelijkheid zijn vaak twee verschillende dingen.
Kan hier heel wat voorbeelden noemen waarbij bepaalde merken tegenover een "marktleider" of het sterkste merk/produkt zijn gezet met de betere prestaties ernaast gelegd.
_________________________________________ Racefun events
|
14 jun 2007 0:54 |
|
 |
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Laat maar zien?
|
14 jun 2007 7:48 |
|
 |
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Dat weet ik niet hoor. Ik vind Audi over het algemeen hele mooie auto's maken, maar ik wordt totaal niet aangetrokken door zowel de TT als de R8. Juist dat wat ik mooi vind aan Audi zit niet bij die modellen.
Het is wel een imagebuilder natuurlijk, maar hij valt zeker niet vanzelfsprekend in de smaak bij Audi-liefhebbers.
|
14 jun 2007 9:13 |
|
 |
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
14 jun 2007 10:40 |
|
 |
Gert
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
|
Jarenlang was de Golf GTI de snelle straatauto, vele merken hebben een alternatief ontwikkeld en deze werd dan gepresenteerd als de GTI-killer.
Pc's van IBM waren jarenlang de standaard, vele merken hebben een alternatief ontwikkeld en deze werden gepresenteerd als beter en goedkoper t.o.v. IBM.
HP is zo'n beetje de referentie op printergebied... zelfde verhaal...
_________________________________________ Racefun events
|
14 jun 2007 11:36 |
|
 |
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Moderator,
denkelijk weer een afsplitsing.
Benchmark Auto's
Overigens als Audi-liefhebber en bezitter prefereer ik de 997 S ten alle tijden boven de R8.
Laat daar geen misverstand over bestaan.
Ik zou zelfs eerder de RS4 kopen.
|
14 jun 2007 12:05 |
|
 |
Gert
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
|
Filmpje...
Het geluid van die R8 is wel stoer!
rrrrrrrrrrracht
_________________________________________ Racefun events
|
14 jun 2007 13:11 |
|
 |
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Van Stokkum is weer ouderwets bezig.
|
14 jun 2007 13:21 |
|
 |
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Ik ook. En dan de avant. Audi op zijn sterkst.
|
14 jun 2007 13:51 |
|
 |
Carrera4s
997SBelgische kust
|
Akkoord. Maar dat is geen concurrent voor een 911. Een R8 wel.
Een niet merkgebonden koper heeft voor hetzelfde budget een 997 4S of een R8. Dat een Porscheliefhebber de 911 kiest lijkt logisch, maar is het dat wel ?
Ik sta momenteel niet voor de keuze (nog wat geduld  ), maar moet toch zeggen dat de R8 indruk op me maakt. Maar dat doet een 997 ook en die heeft een prachtige lijn. Benieuwd of ik het design van de R8 binnen 5 jaar nog steeds mooi zal vinden, of juist anno 2007 gedateerd...
En die tienden verschil op circuit, daar gaat het niet om, wel om het rijplezier.
|
14 jun 2007 17:03 |
|
 |
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Heb het filmpje bekeken en het redelijke (obj.  ) commentaar gehoord.
Laten sommigen hier maar lekker blijven kletsen, ik kijk uit naar een (meerij)proefrit in deze echte sportwagen met een bekende die er 1 besteld heeft 
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
14 jun 2007 19:57 |
|
 |
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
enjoy
|
14 jun 2007 20:14 |
|
 |
gantor
996 C2; 944 racer
|
Ik ben hem eergisteren op mijn anderhalve km naar het werk tegengekomen...ik moet zeggen dat de foto's me niet zo warm konden maken...in real life echter...
|
14 jun 2007 20:27 |
|
 |
Joannes
Boxster 2.5Vaals
|
Zo mensen, om de discussie wat te neutraliseren hierbij de tekst van de dubbeltest uit AMS :
We kunnen allemaal weer rustig slapen, op 1. staat uiteindelijk toch de P.......(zie ook laatste zin in de tekst : " ...kleinen Vorteilen bei Zuladung, Verbrauch und Kosten. ").
Groet,
Joannes
|
14 jun 2007 21:21 |
|
 |
Ronnie
964 TIPAmsterdam
|
Kijk hier eens voor een leuke rij impressie:
http://www.petrolhead.nl
|
14 jun 2007 22:01 |
|
 |
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Joannes, ik ga maar niet al te uitgebreid (ook) op dit artikel in
Maar een erg sterk verhaal, met een 'bepaalde' uitkomst, vond ik het nu niet 
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
14 jun 2007 22:11 |
|
|