Wil de echte Targa Florio 1973 Winnaar opstaan?
Het linkje van hierboven nog eens doorgelezen en inmiddels zijn er een paar dingen wel duidelijk geworden:
De
nummer 8 RSR van Muller/v Lennep was een 73er 911 met chassisnummer
9113600588, maar over de andere twee deelnemende 911jes is men er niet helemaal uit.
Het blijkt dus (en daar is iedereen het inmiddels wel over eens) dat de echte Targa Florio winnaar van een particulier (ene meneer Kitchak) is, en dus niet degene is die in het Porschemuseum staat. Verschillen in de uitvoering zijn er bv ook, want de 'echte' heeft een 'mary stuart' spoiler versus de 'ducktail' op de #8 in het museum
Om correct te zijn, het museum zegt ook niet dat het getoonde model 'm is, Maar welke staat daar dan dus wel...?
9113600020 (
race #9) die in de TF van 73 als derde eindigde?? (die trouwens op foto's zichtbaar een 72er olieklepje heeft....
)
9113600974 die door Graaf Pucci gecrashed werd en waarvan de motor is gebruikt in de training-auto (gebaseerd op een 72er 911S waar het chassisnummer onbekend is) met
#107??
negen pagina's met toevoegingen over welke 911 nou in het museum staat en waarom er verschillende spoilers en chassis' gebruikt zijn. Voor de liefhebber allemaal erg interessant, mijn vrouw daarentegen schudt moedeloos d'r hoofd en verzucht: "man, ga eens iets zinnigs doen en ga de voordeur schilderen of zo..."
Volgende week heb ik een fabriekbezoekje en gaan we uiteraard ook even bij 't museum langs. Ik zou natuurlijk de klep kunnen openen en een foto kunnen maken van het chassinummer...... als ik het lef ervoor heb tenminste. Maak ik me op het 'early911sregistry'forum vast onsterfelijk mee.
Doen of niet doen? Wat vinden jullie?