Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 5:31

Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ] 
ontevreden over stuur gekocht op marktplaats: pech gehad :-( 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Cayman R - 924 turbo project
zandhoven - belgie
Bericht ontevreden over stuur gekocht op marktplaats: pech gehad :-(
voor het eerst iets gekocht via internet dat echt absoluut niet beantwoord aan de beschrijving : op marktplaats stond een stuur te koop van een 914, geadverteerd als leder stuur. Intresseerde me wel aan die prijs (50 euro) omdat de originele 914 sturen net iets kleiner zijn dan de originele 911 sturen (38cm ipv 40cm) en dat rijdt gewoon aangenamer vind ik. Na navraag of het leder in goede staat is, beslist het te kopen. Krijg ik het thuis toegestuurd, blijkt het :
- geen leder te zijn, maar imitatie lederlook in een soort schuimrubber
- in behoorlijk slechte staat te zijn, met her en der stukken rubber afgesleten. Voor mij gewoon onbruikbaar !
Ik best ontevreden : reactie van de verkoper (Dhr Jim Van Drongelen),

"sorry voor de teleurstelling. Het 35 jaar oude stuur is door jou gezien op foto. Het is leder, aangezien het gestikt is en dat kan niet met rubber.
Hoewel ik het stuur ook in Nederland kon verkopen, heb ik de moeite genomen om het jouw kant op te sturen.
Mocht je nu toch niet tevreden zijn(risico van het kopen via foto's ed.),
het stuur is in te ruilen tegen een opnieuw bekleed stuur op de site die ik
reeds doorgaf met bijbetaling van 185 euro (aanbieding)."

Hier krijg ik dus iets van :evil:
- ik wil een leder stuur, geen imitatie : een klein kind ziet dat dit geen echt leder is. Ik heb nog nooit leder gezien dat afbrokkelt .....
- zelfs als hij niet wist dat het geen leder is, het is niet in goede staat en dat had ik nog specifiek gevraagd !
- ik heb wel betaald om het te verzenden naar mij. Trouwens dit maakt het voor hem alleen maar makkelijker, want ik zie het pas wanneer het stuur hier is en mijnheer betaald is
- ik zocht geen nieuw bekleed stuur voor 185 euro, ik zwil een 380mm stuur voor mijn 911, in goede, originele staat en in leder. Wat dit had moeten zijn, want zo was het beschreven !

Ik weet dat ik hier niks aan kan doen als hij weigert het terug te nemen, het gaat ook niet over een immens bedrag, maar het gaat om het principe ! Zelfs als het geen echt leder is, maar als het dan nog in goede, bruikbare staat was geweest, had ik er (voor die prijs) nog niet zo'n probleem van gemaakt.
Maar ik wil het gezegd hebben en het laten weten voor anderen, als die man ooit nog eens (porsche)spullen aanbied : pas op voor Jim Drongelen, informeer je goed en ga misschien best de spullen zelf ophalen !!

17 jun 2007 16:25
Profiel
PorscheForum Junkie
Porsche 964 C2 1991
Bericht 
Jammer dat je eerste internetaankoop direct een negatieve ervaring is! Je komt het helaas (te) vaak tegen dat men een omschrijving geeft die (helemaal) niet klopt met het item in werkelijkheid... :?
Ik zou mijn verlies pakken en je niet laten afschrikken door nooit meer wat via internet te kopen. Ik koop (en verkoop) nu al jaren via internet en op een paar uitzonderingen na, heb ik alleen maar positieve ervaringen :idea:

17 jun 2007 16:37
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Volgens mij kun je op Marktplaats een klacht indienen tegen een verkoper. Voor jou zal het niet veel meer uitmaken, maar je behoedt hiermee misschien anderen voor een miskoop.

17 jun 2007 17:38
Profiel WWW
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Heb je 'n (woon) adres van die Jim :?:

17 jun 2007 18:49
Profiel WWW Facebook 
foxtrot / oscar
Bericht 
geld terug eisen
één van de 'forum advokaten' zal vast een aardig briefje naar best Jim kunnen sturen :twisted:

17 jun 2007 19:00
Profiel WWW
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht 
Jammer!

Kan echt ook anders, ik had een Momo in mijn auto, maar die was echt te klein, 340 mm diameter. Stuurde erg zwaar. Heb het orig, drie spaaks leder Porsche stuur er nu weer in zitten. 380 mm. Zat in 1977 ab Werk in Carrera 3.0 en Turbo 3.0.Gekocht van een jongen via MP die een SC gehad heeft. Had het stuur nieuw bij de dealer gekocht, toen de auto ingeruild op een TT en het oude stuur eerst terug geplaatst. Ben het stuur zelf gaan halen in Duiven. Wel iets meer betaald, meen € 125,-, maar stuur is echt als nieuw! Dit stuur heb jij eigenlijk ook nodig. Gelukkig alleen maar positieve ervaringen met MP en Ebay. Betaal ook vaak vooraf (Paypal) verzending. Spullen uit USA , Nieuw-Zeeland, UK, Frankrijk, BRD, gelukkig nog nooit een misser gehad, maar kan natuurlijk een keer gebeuren.

Succes met het zoeken naar een beter exemplaar. Ik zou het stuur gewoon terug sturen en mijn geld terug vragen, onder dreiging van negatieve feed-back op MP en PF. Nu kun je er ook niks mee, misschien betaald hij je netjes je centjes terug.

17 jun 2007 19:44
Profiel
PorscheForum Junkie
Porsche 964 C2 1991
Bericht 
Helaas werkt MP nog niet met een feedback systeem (ook al is het al een tijd in bezit van Ebay). Ik denk dat het heel goed zou zijn, als ze dit wel zouden invoeren :!:

17 jun 2007 20:05
Profiel
PorscheForum Junkie
zandhoven - belgie
Bericht 
hallo

efe misverstand weghelpen : het is absoluut niet de eerste keer dat ik iets koop op internet, integendeel :wink: , maar wel de eerste keer dat ik mij echt "bedrogen" voel, om het zo zwaar dan maar eens uit te drukken. Ik heb ervaring met e-bay tot in usa, marktplaats, e-aby dstl, e-bay belgie, etc. Nog nooit zoiets meegemaakt.
Ook als ik zelf iets verkoop ben ik zo correct en volledig mogelijk in beschrijving etc. Ooit één keer iemand gehad die niet tevreden was, wel : ik heb met die man gesproken en vond zijn uitleg niet onredelijk : een misverstand. Ik heb hem een deel terugbetaald, hij tevreden, ik tevreden. Deze kerel reageert zelfs gewoon niet meer.

Wat betreft marktplaats zelf, hun antwoord was : dien klacht in bij de politie, bij ons moet u niet komen klagen, wij bieden enkel het "forum"....tja, ze zullen mij zien komen bij de flikken hier :roll:

Jeroen C3.0 : het stuur was voor de 2.4E. De Carrera heeft hetzelfde stuur als wat jij bedoeld.

Het stuur terugsturen zou ik wel kunnen, maar hoe krijg ik dan m'n geld terug ? Ik heb het voorgesteld, hij reageeert er gewoon niet op. Adres van de man heb ik trouwens niet meer denk ik. Wel mobielnummer, maar wat haalt het uit ?

17 jun 2007 20:45
Profiel
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
kristof schreef:
Wel mobielnummer, maar wat haalt het uit ?

Niets, maar "als bedankje" zou ik nog wel ff een ranzige contactadvertentie plaatsen met vermelding van zijn mobiele nummer! :twisted: :wink:

17 jun 2007 21:21
Profiel WWW
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Bericht 
Is het mogelijk om te reageren op een andere advertentie van deze man. Dan uiteraard met een ander e-mail adres met vervolgens de vraag om het bij hem persoonlijk op te gaan halen!!

Succes :lol:

17 jun 2007 22:58
Profiel
PorscheForum Junkie
zandhoven - belgie
Bericht 
Ik ga er echt geen extra energie insteken, het is gewoon triest, dat is alles !

17 jun 2007 23:05
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Helaas gebeurd het dat er "oplichters" zijn op het net.
Doch laat je hierdor niet afschrikken om de eerlijke en goede koopjes te mislopen.
Ikzelf heb ook een paar keer een miskoopvia het net gedaan , maar die honderden goede koopjes en verkopen hebben dit "verlies" al massaal goedgemaakt.

Even een informatief vraagje.
Je hebt het over een stuur van een 914 die dan in een 911moe daar deze kleiner van omvang is dan een 911.
Een origineelstuur (van welk automerk ook)zit vast aan de naaf.
Past deze dan van een 914 in een 911 :?:
Of is dit een appart stuur met apparte naaf ?
In dat gevalmoet je voor dat geld toch betere aanbiedingen massaal vinden op het net.

Laatste update 22/10/2013

17 jun 2007 23:10
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
zandhoven - belgie
Bericht 
op een pre-74 911 past het originele 914 stuur. H etizet er ook hetzelfde uit, alleen wat kleiner. Je moet er alleen een plastic ring afschroeven en 2 gaatjes bijboren voor het monteren van de "cancelling ring" voor de knipperlichten. Trouwens : de fameuze 2.7 rs en 2.8 rsr hebben altijd een 914 stuur :wink:

Koen heeft wel gelijk : de ene slechte weegt nietop tegen de vele goede ervaringen, probleem is dat ze wel des te frustrerender is :?
Maar het is wel de goede spirit. Er meer tijd insteken, is verloren tijd.

18 jun 2007 9:06
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Hartelijk dank voor de uitleg.
Zo heb ik weer wat bijgeleerd :thumleft:

Laatste update 22/10/2013

18 jun 2007 14:05
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
voor 50 euro mag je ook geen perfect stuur verwachten, maar een simpele "core" voor restoratie...

een vers en deftig 914 stuur gaat minstens 2-300 euro

18 jun 2007 23:10
PorscheForum Junkie
Porsche 964 C2 1991
Bericht 
Wel als het als "goed" wordt omschreven in de advertentie. Tevens bieden mensen wel eens dingen aan, waarvan ze de waarde absoluut niet kennen... :idea: Dus 50 euris is mogelijk :wink:

19 jun 2007 7:32
Profiel
PorscheForum Junkie
zandhoven - belgie
Bericht 
Citaat:
Wel als het als "goed" wordt omschreven in de advertentie. Tevens bieden mensen wel eens dingen aan, waarvan ze de waarde absoluut niet kennen... Dus 50 euris is mogelijk

niks aan toe te voegen :!:

19 jun 2007 9:22
Profiel
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
Tja, ongezien kopen blijft altijd een risico, en als je voor een dubbeltje op de eerste rij wil zitten, dan gaat dat wel eens mis.
Ik denk wel dat je daar toch ook wat successen tegenover hebt staan van mensen die inderdaad niet wisten wat iets waard was.

Maar inderdaad, als de omschrijving op de site niet overeenkomt, dan ben je inderdaad belazerd. jammer, volgende keer beter.

19 jun 2007 9:24
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 18 berichten ]