Geweldig.... Ik had nog wat meer hints, die "de route" beschreven...
Een "wel bekende" vishandel, als je het dorp weer UIT gaat...
Het Gemaal waar je langs komt (het eerste plaatje met "Moerdijk" er echt in!)
De omschrijving van het monument, die op zich leuk te lezen was, want ondanks dat het monument de gebeurtenis in 1978 beschrijft, is het opgedragen aan de oude brug, die in 1936 geplaatst was...
Bovenaan het trapje sta je RECHT naast de A16, op knooppunt Klaverpolder. Je ziet dus ook dit bordje...
De vindplaats van de PFT, inclusief schepje, zodat duidelijk is waar hij ligt
Overigens had ik nog in de planning om een foto van de brug bij Hoogvliet te maken, dat is immers de oude brug die vervangen is, en waar dit monument aan herinnert.
Nog even de uitleg van de andere hints:
Hint #1: Een zand/grindwagen. Naast de Moerdijkbrug ligt de nieuwe brug van de HSL. Deze begon tijdens de bouw (of vlak na de bouw) te verzakken. Om te verifieren of hij niet teveel zou zakken, is de brug gedurende een weekend gevuld met een stuk of 12-14 vrachtwagens gevuld met zand. Puur om gewicht op de pijlers te zetten en te constateren of hij wel of niet zou verzakken.
Hint #2: Een bout en de zee. Want zonder een MOER heb je niets aan de bout en zonder een DIJK heb je niets aan de zee... Derhalve MOERDIJK...
Hint #3: Inderdaad, de (markante!) kerk van Moerdijk. Om het dorpje prijs te geven, mocht het niet gelukt zijn met Hint #2. En om de route voor te bereiden op de volgende hints
Verdorie, 24 uur, waarvan ik een flink aantal uren geen hints kon geven omdat ik afwezig was
(P.S. De stickers is de bedoeling dat je er 1-2 houdt, en de rest er weer bij doet natuurlijk he
)