Auteur |
Bericht |
Iddo
Amsterdam
|
Reviseren motor - 911 uit '91 (964)
Hallo,
Heeft iemand een goed en betaalbaar adres om de motor van een 911 uit ’91 (964) te laten reviseren? Momenteel verliest de motor compressie tussen de cilinders en cilinderkoppen. Compressie komt als olie tussen de koppen vandaan (roffelend geluid bij belasting). Ik heb begrepen dat dit een bekend probleem is bij dit type.
Bedankt voor het meedenken.
Groeten,
Iddo
|
18 jun 2007 20:25 |
|
|
BJ964
Porsche 964 C2 1991
|
Robert Visser is een echte motorenman en zal je geen poot uitdraaien. Hij werkt in Hilversum en ik ben al jaren een zeeer tevreden klant
_________________________________________ Porsche 964C2 Nachtblauw
|
18 jun 2007 20:41 |
|
|
yohanv
911 3.2 Cabrio 1986Het hoge noorden
|
_________________________________________ Ex: 944 Targa(x2)-->968(Nep)-->911 SC Targa+968 targa-->911 3.2 Cabrio-->993 Cabrio-->997S Coupe
Laatst bijgewerkt door yohanv op 18 jun 2007 21:59, in totaal 1 keer bewerkt.
|
18 jun 2007 20:43 |
|
|
Anne 2.7
>> 911 2.7 1977 <<
ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82> Groningen PF #4 <
|
_________________________________________ Trained by GP E L I T E 'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)
|
18 jun 2007 21:19 |
|
|
yohanv
911 3.2 Cabrio 1986Het hoge noorden
|
_________________________________________ Ex: 944 Targa(x2)-->968(Nep)-->911 SC Targa+968 targa-->911 3.2 Cabrio-->993 Cabrio-->997S Coupe
|
18 jun 2007 22:00 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Tje - jullie zijn de enige niet
Erwin heeft het er maar druk mee
|
19 jun 2007 0:02 |
|
|
Nine-eleven
981 Boxster GTS
|
Johan v.d. Gugten, integere man en zeer begaan met ons merk.
www.vdgugten.nl
_________________________________________ Trained by GP E L I T E
|
19 jun 2007 17:35 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
Ik weet niet wat je onder betaalbaar verstaat, maar wanneer de koppen lekken op de cilinders dan heb je mogelijk nog een 'oude' 964 motor. Aangezien er dan nieuwe cilinders moeten komen plus dat de koppen bewerkt moeten worden (geloof ik) is dat een dure operatie. Betaalbaar en Porsche is ook een redelijk moeilijke combinatie, helaas. Onderdelen zijn nu eenmaal erg duur bij Porsche en wil je het goed doen dan kost dat veel tijd. De ene revisie is daarom ook de andere niet.
Mogelijk denk je na het doorlezen van dit draatje dat er maar één goede specialist is in Nederland, nu, dat is niet zo, er zijn er meerdere. Gewoon even op dit forum wat kijken en zoeken en je hebt er zo 10 te pakken. Bijvoorbeeld http://www.car-care-porsche.nl/.
|
19 jun 2007 17:46 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Wel de klok horen luiden, maar niet weten waar de klepel hangt
Ook lekkende 993 motoren (en late 964tjes) kom je inmiddels tegen - dit heeft IMO te maken met het het uitdrogen van de pakkingen tussen de delen .... en (b)lijkbaar niet met de constructie van het blok
Overigens zou ik gewoon 'n blokje scoren bij de MotorMeister .... ben je veeeeeeeel goedkoper uit geintje hoor !!
|
19 jun 2007 21:39 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
De klepel hangt bij het feit dat we mogelijk (zoals ik aangaf) te maken hebben met een niet gemodificeerde 964 blok. En dan heb je pech. Meer niet.
|
20 jun 2007 7:53 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Leg dat nog eens uit
|
20 jun 2007 11:29 |
|
|
Roi
niet meer....
|
Volgens mij doelt Peter993 op de cilindervoetpakkingen.....
_________________________________________ Alles is relatief....maar o wat had ik mijn Porsche lief.
|
20 jun 2007 23:04 |
|
|