Auteur |
Bericht |
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
13 jun 2007 12:11 |
|
|
RufBTR
|
Ik hoop dat het weer een beetje mee zit, de weersverwachting is 50/50 kans op regen.
anyway ik vertrek vrijdagochtend heel vroeg, dit jaar niet met de Ruf.
ik zal eens kijken of ik de aanwezige Forumleden kan vinden als ik er ben.
|
13 jun 2007 13:41 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
Ik zal mijn Porscheforum sweater meenemen.
Verder roept Bert nogal vaak 'Quelle heure est'il ' dus die vind je wel.
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
13 jun 2007 15:13 |
|
|
Danny
3.2 carrera cabrio "88stein lb
|
ik denk dat ik wel te vinden ben :
party paviljoen van 6x3 meter met daarin voor de helft een witte transporter geparkeerd. en ik hoop dat ik hem morgen krijg :een witte porsche vlag
_________________________________________ Ferdinand Piech op de vraag van Enzo , : waarom is de 917 nog steeds luchtgekoeld "luft kannst du während einem rennen nicht verlieren "
1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst
en hier voor de foto`s
|
13 jun 2007 19:13 |
|
|
bert964c4
vianen
|
_________________________________________ Ich liebe luft!
|
13 jun 2007 23:25 |
|
|
Gert
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
|
Op dit moment op motors TV de 1ste qualificatie...
Wat is er toch een hoop moois te zien en te horen daar!
_________________________________________ Racefun events
|
13 jun 2007 23:32 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
Pfoe, weer terug uit La Douce France en aan het werk. Helemaal stuk, maar wat is de 24 uurs van Le Mans gaaf om mee te maken. (het was mijn eerste maar zeker niet de laatste).
Vooral de nachtrace is super om te zien. En alles wat er omheen georganiseerd wordt natuurlijk. Classic car races, kermis, eet- en drink tentjes, muziekoptredens (op zondagochtend zelfs een compleet gospel-kerkkoor). Kamperen, biertjes en heel veel mooie auto's. Het is echt een feest voor autoliefhebbers. Je struikelt over de Ferrari's, Porsches, Astons, Lambo's, etc, heel de stad Le Mans staat op zijn kop. Oh, en 's ochtends ontbijten met crepes met Grand Marnier, lekker hoor.
In de Porsche bocht crashte de Radical voor onze neus in ronde 16 en aan het eind van de race stonden we op de plek waar een Corvette de grindbak in spinde. Mooie inhaal akties gezien ook.
Porsche is 1 en 3 geworden in hun klasse. Het Nederlandse Spijker-team was uitgevallen, maar de LMP1 van Jan Lammers heeft de race uitgereden op een 25 plaats (geloof ik). Van de 54 auto's die gestart zijn zijn er 29 gefinished. Het is echt een slijtageslag. Ik heb een uurtje film en heel veel foto's. Supermooie filmbeelden van een pitstop van het team van Jan Lammers, we stonden tegenover hun pitbox op een gegeven moment, 3:30 in de ochtend.
Bedankt voor de gezelligheid, Bert en Piet
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
19 jun 2007 11:04 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Mooi man
Ben er zelf nog nooit geweest, behalve voor 'Le Mans Classic' vorig jaar, en da's toch echt anders.
Heb via de live-stream veel (erg goed - thanks rtl4gp.nl ) kunnen volgen, maar het einde was wat mij betreft echt te slap voor woorden:
Peugeot dat de box ingaat en formule1-achtige taferelen laat zien (afschermen met witte lakens enzo), vervolgens 2 ronden voor het einde weer de baan opgaat en in de laatste bocht wacht op de foto-opportunity met de (winnende) Audi bij het passeren van de finish.
Vervolgens stapt die eikel meteen na de finish uit en staat ie te juichen op z'n Peug alsof zij gewonnen hebben....
|
19 jun 2007 11:30 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
Eind was idd erg slap, we hadden ook een vermoeden van een media 1-2-tje met Peugeot. De hele tijd de safetycar op de baan terwijl de laatst overgebleven Peugeot in de pitbox staat, de laatste 12 minuten ging de SC weer van de baan... en kwam de Peug ook weer...
Nou ja, Audi 1, Peug 2, Pescarolo 3. Was op een gegeven moment wel spannend, Audi en Peug hadden allebei nog maar 1 auto in de race, terwijl het stortregende... 1 fout bij Audi en ze hadden niet meer gewonnen. Gelukkig maakten ze geen fout.
Apart gehoor trouwens die diesels, je hoort ze gewoon niet, ze suizen gewoon voorbij. Die Corvettes en Panoz daarentegen... wat een (lekkere) teringherrie.
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
19 jun 2007 11:40 |
|
|
bert964c4
vianen
|
en wat te denken van de Aston's en de Judd motoren, het lijken wel F1 sounds
ennuh graag gedaan Stephan
_________________________________________ Ich liebe luft!
|
19 jun 2007 13:07 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
19 jun 2007 16:50 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
is normaal hoor op LeMans
tenzij er in de laatste ronde(n) nog wat te bevechten valt, zoeken de teams elkaar altijd op... idd om nog wat leuke kiekjes te kunnen schieten
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
19 jun 2007 17:40 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
...vind mijn kiekjes leuker...
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
19 jun 2007 17:58 |
|
|
BJ964
Porsche 964 C2 1991
|
Le Mans is werkelijk een fantastisch evenement. Ik ben er nu 2x geweest. Mijn eerste was in 2001 (NOG natter dan in 2007 ) en de volgende en tot nu toe laatste keer was in 2002 (errug heet ). De afgelopen jaren kon ik niet ivm de werkagenda, maar ik ga als het even kan zsm weeer
De sfeer aldaar is met geen andere race te vergelijken en is ook moeilijk te omschrijven; dat moet je beleefd hebben
_________________________________________ Porsche 964C2 Nachtblauw
|
19 jun 2007 19:24 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
de kiekjes met de Hawaiian Tropic dames worden dan ook VOOR de start genomen
logisch ook, want je kan ze moeilijk 24H in hun onderbroek rond laten huppelen... zeker als het zulk slecht weer is
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
19 jun 2007 19:30 |
|
|
Auke231
996 GT3 Mk1Het Oosten
|
Wel jammer (of eigenlijk te gek voor woorden) dat Porsche geen rol van betekenis meer speelt in het hele Le Mans verhaal.. , op een paar GT3-RSR-etjes na in de GT1 of 2 klasse... Eigenlijk doen ze in niet 1 echte autosport klasse meer mee. Dat doet mij best wel veel verdriet. Ik vind het niet goed, Porsche heeft altijd veel betekend in de autosport. Laat ze aub weer eens een supermooie goed klinkende sports prototype bouwen voor de Le Mans series en iets minder energie steken in de Cayennes en Panamera's.. ( Ja, ja,.. het brengt geld in het laatje). Autosport is toch synoniem voor Porsche?
|
19 jun 2007 19:32 |
|
|
rufie
996 3.6 - 2002Gent - België
|
Ziet er supergezellig uit die parking met tenten.
_________________________________________ Air or water, Porsches are COOL.
Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt : http://www.RUFIE.be
|
19 jun 2007 20:43 |
|
|
Danny
3.2 carrera cabrio "88stein lb
|
Na 9 jaar weer naar Le Mans en dan moet het eindigen met een anti climax. Waarom gooien ze de SC er in als het al meer dan een half uur geregend heeft . Ik heb wel bewondering gekregen voor het doorzettingsvermogen van Mike Rockefeller in zijn AUDI, die heeft meer dan een uur geprobeerd zijn gecrashte auto naar de pits te krijgen
wat ik schitterend vond op de camping dat er een oude vauxhall zij aan zij staat met een aston martin.
Na de race even naar het museum waar toch een antal mooie porsches staan.
Op maandag terug via het Reims waar het oude circuit uit de jaren 60 lag,
de pitstraat en tribunes ademen echt de sfeer van vroeger. Gelukkig is er een stichting die zich tot doel gesteld heeft het complex van de ondergang te redden. Dit is een aanrader voor volgend jaar .
_________________________________________ Ferdinand Piech op de vraag van Enzo , : waarom is de 917 nog steeds luchtgekoeld "luft kannst du während einem rennen nicht verlieren "
1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst
en hier voor de foto`s
|
19 jun 2007 20:50 |
|
|
FROST
KIA/ex-924 driverDEN(k) HELDER
|
Ik geef Auke wel een klein beetje gelijk wat de Lemans aangaat. Het is jammer dat Porsche zich zo veel heb teruggetrokken uit de grotere groeperingen van Lemans Racing. Waar zijn die wagens als de Moby Dick gebleven en de GT1's uit 1998???? Je kunt me toch niet vertellen dat ze nooit meer een GT1 gaan bouwen???
Dat is een beetje wat me er van heeft weerhouden eens bij de Lemans te gaan kijken.
Trouwens, hebben de Spyders nog meegedaan???
_________________________________________ DENK HELDER
|
19 jun 2007 21:50 |
|
|
Danny
3.2 carrera cabrio "88stein lb
|
ja wel gestart maar niet aangekomen
_________________________________________ Ferdinand Piech op de vraag van Enzo , : waarom is de 917 nog steeds luchtgekoeld "luft kannst du während einem rennen nicht verlieren "
1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst
en hier voor de foto`s
|
19 jun 2007 21:59 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Ik neem aan dat je dan doelt op de Spykers, want de RS Spyders deden niet mee. Volgend jaar misschien?
|
19 jun 2007 22:08 |
|
|
Danny
3.2 carrera cabrio "88stein lb
|
eh ................ja inderdaad
_________________________________________ Ferdinand Piech op de vraag van Enzo , : waarom is de 917 nog steeds luchtgekoeld "luft kannst du während einem rennen nicht verlieren "
1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst
en hier voor de foto`s
|
19 jun 2007 23:19 |
|
|
bert964c4
vianen
|
Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaave foto's Stephan, vooral die l...... uhm mooie meiden
_________________________________________ Ich liebe luft!
|
19 jun 2007 23:38 |
|
|
944 guy
Dr. Ir. werktuigbouw86 944, 83 928S
|
Porsche rijdt momenteel niet mee om 'politieke' redenen. Zij hebben flink geassisteerd met de ontwikkeling van de R8 en de R10 ook wel. Dus vonden ze het 'schappelijk' om het audi niet moeilijk te gaan maken. Waarschijnlijk zouden zij dan gewoon keihard winnen, ook al reden ze op benzine. Die diesels worden volgens mij trouwens vet voorgetrokken want als direct het eerste jaar een diesel wint, dan weet je wel hoe laat het is
Laffe bende hoor, racen op topniveau is wat dat betreft een politiek schouwspel geworden. In tijden van financiele moeilijkheden heeft porsche vroeger nog altijd het geld gevonden om op lemans enorm kont te gaan schoppen, maar tegenwoordig hebben ze aandeelhouders die ze blij moeten maken... kapitalisme is een bitch!
|
19 jun 2007 23:40 |
|
|
bert964c4
vianen
|
Klopt niet echt wat je schrijft,
Porsche was wel degelijk ingeschreven met 2 RS Syders, maar de organisatie vonden ze wat te snel en hebben Porsche verteld dat er restrictors op de luchtinlaten moesten komen, minder vermogen.
Porsche was het hier uiteraard niet mee eens en heeft zich derhalve teruggetrokken.
Echt iets voor de organistatie van Le Mans, Peugeot doet mee, maakt een..........mwa......redelijke kans, een bedreiging is ok, maar 2 bedreigingen vanuit het Duitse kamp werd ze toch wat te heftig
Peugeot om de oren gereden door Audi en Porsche.................................
Dat kan natuurlijk niet he
_________________________________________ Ich liebe luft!
|
19 jun 2007 23:51 |
|
|