Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 17:01

Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Kilometerteller 924 telt niet meer... 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0 nu: fiets, ov
Utrecht
Bericht Kilometerteller 924 telt niet meer...
Helaas, vandaag viel me op dat mijn dagteller al een paar dagen op 299 stond. Mijn teller lijdt aan de gevreesde VDO-ziekte, radertje overleden.

Zijn die dingen nog ergens te krijgen? Rennbay heeft ze voor de 944 maar de 924 staat nergens vermeld... of moet ik op zoek naar een gebruikt instrumentenpaneel wat het misschien volgende maand ook opgeeft?

19 jun 2007 19:36
Profiel
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
goed voor de inruilwaarde :lol: :wink:

19 jun 2007 19:44
Profiel WWW Facebook 
Sint-Niklaas (B)
Bericht 
Marco schreef:
goed voor de inruilwaarde :lol: :wink:

als het enkel de dagteller is heeft het geen impact op de totale km-stand - ooit in de rubriek "Klokje Rond" van Autoweek eens het verhaal gelezen van een bejaarde Franse bak waarvan de km-teller bij elke afgelegde km 100 km doordraaide :wink:

19 jun 2007 19:50
Profiel
Utrecht
Bericht 
Het zijn beide tellers, maar ik vrees dat we bij deze auto niet meer over inruilwaarde spreken. Ik wil bovendien wel weten hoeveel kilometer ik heb afgelegd tussen twee keer tanken, dus een werkende teller is wel een voordeel.

Addendum: net nog even een ritje gemaakt, hij telde weer netjes door. Blijkbaar is het radertje niet stuk maar draait los op het asje, af en toe pakt het weer en dan heb ik weer een teller. Hmmm, zou dat met epoxy op te lossen zijn?

19 jun 2007 22:07
Profiel
PorscheForum Rakker
911 Carrera '87
Steenwijk
Bericht 
bij de 924 en de 944 type 1 is de dagteller verbonden met de km teller, dus als het tandwieltje van de km teller breekt ( wat het meest voorkomt )
wordt dat tandwieltje door het aandrijvende wormwieltje weggedrukt naar achteren en is de aandrijving weg.

dat kun je het goedkoopst repareren door het tandwieltje met goede seconden lijm te repareren, het beste is natuurlijk een goed tandwieltje zoeken.

het tandwieltje zit op het km asje geperst, en kun je er met een beetje voorzichtigheid van af schuiven met een schroevendraaier.

groeten joost

19 jun 2007 22:59
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
924 - 1981
De Lier
Bericht 
Ik heb precies hetzelfde probleem bij mijn 924.

Na wat rondzoeken kwam ik bij het volgende bedrijf uit:
http://www.info-instruments.nl

Ik heb even contact gehad met hun waarbij het volgende naar mij werd teruggemaild:
------------------------------
Er zijn 2 soorten tellers; electronisch en mechanisch.

Zo te zien is dit een electronische teller. Maar die zijn er ook in 2 versies.......

Dan zal naar alle waarschijnlijkheid een tandwiel stuk zijn. (beide gevallen)
De frontring moet er af en op en dat is best lastig terug te zetten.
En we versturen geen reparatie onderdelen op.
Daarbij moet je dan ook de wijzer etc. demonteren dus zit je ook met een ijking te kijken.

Mits tandwiel voorradig geschate rep. prijs 150 euro excl. btw (en excl. eventuele verzendkosten)
------------------------------

Ik ga mijn teller zelf demonteren (nu even geen tijd dus over enkele weken) en kijk even of dat ijken echt een probleem is.
Als het tandwieltje stuk is ga ik, zo mogelijk, een nieuwe laten maken.

20 jun 2007 16:09
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
911 Carrera '87
Steenwijk
Bericht 
de 924 en 944 type 1 hebben mechanische tellers, pas vanaf de 2e helft van 1985 werden de km tellers elektrisch, in de 944 type 2.

en inderdaad zijn de tellers van de 924 en 944 heel lastig open te krijgen, maar geduld is een schone zaak...heb ik welles gehoord :lol:

groeten joost

20 jun 2007 22:08
Profiel WWW Facebook 
Utrecht
Bericht 
Ik kreeg op een ander forum deze tip:

http://www.wienk.uwnet.nl/speedo1

Mijn teller doet het bij koel weer ook, en zo te zien vrij betrouwbaar. Dit is trouwens wel een aardige verklaring waarom mijn verbruik zo varieert: als het warm is geeft de teller minder afgelegde afstand af dan als het koel is.

21 jun 2007 19:38
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 8 berichten ]