Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 20 nov 2024 15:33

Antwoord op onderwerp  [ 283 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 12  Volgende
Niet langer meer verslagen...;-) 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
3.2 Carrera '87er J-serie
Bericht 
Mij lijkt het allemaal spychisch en voordat je je toevlucht zoekt tot en bij Yomanda intrekt adviseer ik je om jezelf eens spychisch te laten tetsen. Succes!

Laatst bijgewerkt door Nicolò op 19 jun 2007 22:52, in totaal 1 keer bewerkt.

19 jun 2007 20:10
Profiel
PorscheForum Rakker
924 `77
Wijchen
Bericht 
Ik heb al enkel weken geleden een verwijs brief gescoord op aanraden van mijn begeleidster (die heeft ook de psycholoog geregeld). Dus dat is allemaal wel snor.

Daar heb ik ook gesprekken mee gehad, wel lastig mjah het is dat ik mezelf niet echt accepteer zoals ik ben, althans de beperkingen in mijn doen en laten (wat dus in het werk naar voren komt).

Om even een beknopt antwoord te geven op de vraag om door te gaan met de opleiding automonteur (of te starten in wezen), het kan wel, maar mocht ik uitvallen bijvoorbeeld (als ik al dan niet aan het werk ben) doordat ik van een trapje val (buiten mijn astma om) en breek een been, heb ik totaal geen recht op enige vorm van ziektewet en weet ik allemaal nog meer.

Morgen is gelukkig de laatste dag vna de proefwerkweek, kijk der wel naar uit om na die 3 uur morgen de 24 weer aan te zwengelen en eens lekker naar huis te rijden. Het is ook een combinatie van factoren dat ik wil stoppen. Vroeger vond ik de ICT ook leuk, maar dat is sinds enkele jaren steeds minder geworden, zeker nu als je kijkt waarvoor je opgeleid wordt: Het inrichten en beheren van een service desk..Nou dacht het dus mooi niet. Ik ben geen jongen die een kantoor baan wil van 9 tot 5. Dat zou ik maar liefst 1 dag uithouden en daarna zou ik compleet gek worden. Ik moet wat te doen hebben met mijn handen.

Inmiddels heb ik heel wat uren gesleten met gesprekken op school en met mijn begeleidster maar veel hielp het allemaal niet. Vaak ging het 1 dag goed en daarna was het weer een drama. Ik probeer zoveel mogelijk wel naar school te gaan mjah als ik niet anders kan moet ik wel thuis blijven jammer dan maar helaas.

Het is nu ff dat gesprek afwachten met mijn begeleidster van de week over hoe en wat verder. Ik zie nu nog steeds niet door de bomen het bos niet meer...

19 jun 2007 21:12
Profiel Facebook 
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Meneer aard schreef:

Om even een beknopt antwoord te geven op de vraag om door te gaan met de opleiding automonteur (of te starten in wezen), het kan wel, maar mocht ik uitvallen bijvoorbeeld (als ik al dan niet aan het werk ben) doordat ik van een trapje val (buiten mijn astma om) en breek een been, heb ik totaal geen recht op enige vorm van ziektewet en weet ik allemaal nog meer.

? Sinds wanneer heb je geen recht op ziektewet als je ziek wordt? Je betaalt er toch ook voor? Of zit je al in een uitkeringssituatie?

(ik heb geen flauw benul van dit soort regelingen...)

19 jun 2007 21:34
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Ik zal ook nog maar een wijze raad toevoegen aan dit draadje :wink:

Ik weet niet precies hoe oud je nu bent maar ik zou zeker zorgen dat je je opleiding af maakt.
Tuurlijk kun je ook zonder papiertje en met de juiste instelling een heel eind komen maar het zal ten eerste veel langer duren en ten tweede loop je er iedere keer weer tegen aan dat je jezelf op basis van ervaring moet verdedigen.
Ook al ga je na het halen van je diploma een andere richting op dan geeft het toch aan dat je een opleiding hebt afgemaakt van een bepaald niveau.

Werken klinkt leuk en is ook best leuk maar als ik nu terug kijk had ik best nog wel een paar jaartjes studie er bij willen pakken. Ten eerste was het zo lecht nog niet achteraf bezien en ten tweede kost het me nu 10 keer zoveel energie om iets bij te leren.

Ik zou dan ook zeker eerst even rust nemen en daarna gewoon de moed weer bij elkaar rapen en gewoon de opleiding af maken.

19 jun 2007 22:08
Profiel WWW
Bericht 
Meneer Aard, nu effe serieus, als je van een trapje valt ???

Je wilt toch zo graag die automonteur opleiding doen? Dan moet je er voor gaan.

Je kunt wel 1000 redenen verzinnen om het niet te doen (zoals van een trapje vallen) maar er is maar 1 reden om het wel te doen en dat is omdat je het graag wilt !!!!!

Jongen, als je iets wilt bereiken, zul je keuzes moeten maken en je schouders er onder zetten en er voor gaan! Focus je op wat je wilt gaan doen en doe het. Niemand kan dat voor jou doen. Beperkingen zijn er om te overwinnen en te groeien.

Als je iets wilt bereiken, zul je er voor moeten knokken. Welkom in de wereld.

19 jun 2007 22:10
PorscheForum Rakker
924 `77
Wijchen
Bericht 
Sorry dat ik het misschien zo bot zeg, maar ik zet er gewoon me volle 200% er voor in als ik ergens voor wilt gaan. Dat doe ik al heel me leven dat knokken. En heb denk ik wel wat meer levens ervaring dan de gem. 20 jarige.

Wat betreft dat UWV, dat hebben ze mijn toen ook duidelijk gemaakt omdat het voor mij een verboden categorie werk is omdat uit te gaan oefenen, die niet samen gaan (ook wel meer beroepen, die kerel liet me hele lijst zien) met mijn asmta. Ook al val ik van een trap en breek me been wat los staat van mijn astma, dan toch heb ik geen recht op ziektewet omdat het bij het UWV bekend is, en dat ik het niet mag dat soort beroepen uit te oefenen zoals automonteur.

19 jun 2007 22:47
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
997.2 4S / 993 TT
Bericht 
Sorry dat ik het misschien bot zeg,

Denk nou eens positief, als ik dit zo lees krijg ik niet het warme gevoel van iemand met ambitie. Het leven is niet altijd leuk en aardig, maar wat wil je? Van medelijden is nog nooit iemand beter geworden. Denk je dat andere mensen alles in de schoot geworpen krijgen?

Kom op hoofd omhoog, je zult het toch echt zelf moeten doen!

19 jun 2007 23:07
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Meneer aard schreef:
Wat betreft dat UWV, dat hebben ze mijn toen ook duidelijk gemaakt omdat het voor mij een verboden categorie werk is omdat uit te gaan oefenen, die niet samen gaan (ook wel meer beroepen, die kerel liet me hele lijst zien) met mijn asmta. Ook al val ik van een trap en breek me been wat los staat van mijn astma, dan toch heb ik geen recht op ziektewet omdat het bij het UWV bekend is, en dat ik het niet mag dat soort beroepen uit te oefenen zoals automonteur.

Is die beslissing niet aanvechtbaar? Is er een particuliere verzekering die je dan kan afsluiten? Zo maar wat vragen.

Hoe dan ook: oplossingen bestaan altijd wel.

20 jun 2007 0:11
Profiel
vianen
Bericht 
Een VERBODEN categorie :arrow: Berufs verbot, jemig dat gold voor de Bader Meinhoff gruppe :!:

Wat nou verboden, misschien iets meer risico dat je er meer last van ZOU kunnen krijgen.

Nooit opgeven! Ga voor wat je wilt en laat al dat burokratie gedoe voor wat het is, vertel gewoon niets over je minpunten zoals je astma, maar vertel over je pluspunten, wat je wilt, wat je ambitie is, dat is het enige wat telt, negativiteit scoort nooit!

Doorgaan. :wink:

20 jun 2007 0:34
Profiel
PorscheForum Rakker
911 C4 (ex), Cayenne Turbo (ex) , 997 Turbo9(ex), 991 cabrio Turbo S
Montfoort
Bericht 
Sanhi schreef:
Sorry dat ik het misschien bot zeg,

Denk nou eens positief, als ik dit zo lees krijg ik niet het warme gevoel van iemand met ambitie. Het leven is niet altijd leuk en aardig, maar wat wil je? Van medelijden is nog nooit iemand beter geworden. Denk je dat andere mensen alles in de schoot geworpen krijgen?

Kom op hoofd omhoog, je zult het toch echt zelf moeten doen!

Mooi gezegd!

20 jun 2007 0:47
Profiel
PorscheForum Rakker
Ex Boxster S 3.2 2004 Audi A4 3.0 V6 TDI
Rotterdam
Bericht 
Het lijkt mij ten eerste heel erg vreemd dat je met asma niet als automonteur kunt werken. Je staat toch niet de hele dag asbest uit remvoeringen in te ademen! Bovendien, heb je dan ooit (stage) extra last gehad tijdens dat soort werkzaamheden?

Ten tweede heb ik er nog nooit van gehoord dat je dan op voorhand niet verzekerd zou zijn. Laat "ze" dat maar 's zwart op wit zetten.

Kortom: misschien moet jij of je begeleider dat verhaal maar 's checken voordat je op basis van conslusies daaruit je hele toekomst in negatieve zin laat beïnvloeden!

20 jun 2007 0:48
Profiel
Bericht 
Precies !!! Ik mis ook de passie in jou, meneer Aard. Je laat je toch niet door een pennenlikker in een 3-deligpak voorschrijven of jij automonteur mag worden? Laat ze een poepie ruiken. Durf je eigen weg te gaan en laat een ieder versteld staan.

Passion is not knowing where your limits are, but to know that you have none...

20 jun 2007 6:06
PorscheForum Rakker
924 `77
Wijchen
Bericht 
De passie is nu ver te zoeken inderdaad, mjah. Het fijne weet ik niet meer van dat gesprek bij het UVW heb dat min of meer verdrongen. Ik kreeg toen wel te horen dat er naast automonteur tig andere beroepen waren (hele lijst) die ik wel met mijn astma kon uit oefenen.

Toen tijdens het gesprek had ik gevraagd van tjah daar heb ik nou niks aan, kun je niet doen of je neus bloed..Het dossier verbranden ofsow. Dat vond ie niet zo leuk toen ik dat vroeg, en zei dat ze vroeg of laat toch wel erachter zouden komen bij het UWV als ik uitval (langdurig ziek) als ik als automonteur aan het werk ben.

De dampen/stoffen en shit is ver van goed voor mij, ook al produceren ze geen asbest remvoeringen meer etc, maar denk aan uitlaatgassen, schoonmaak spul, en alle andere dampen shit en troep. Ik heb daar in me vrije tijd letterlijk schijt aan en sta vaak tot in me boven armen in het vet omdat ik druk bezig ben met sleutelen op de vliegclub. Daar betaal ik wel een vrij hoge prijs voor (die week erna ben ik gewoon ziek). Als dit zo ook moet op de werkvloer dan hebben ze voor mij heel snel 10 anderen gevonden schat ik zo weg in.

Mijn houding/ambitie/instelling is op dit moment heel ver te zoeken. Dingen die ik zelfs leuk vind (sleutelen aan de porsj, vliegen) heb ik nu de pest in. Soms begin ik wel eens ff 10 min de spulletjes klaar gelegd (gereedschap) maar vervolgens flikker ik het in de hoek omdat ik gewoon geen geduld meer heb en gewoon gefrustreerd ben.

Lydia, Die kouwe kak lui met zn 3-deligpak hebben mijn toekomst aardig verprutst. Als ik gewoon mijn eigen weg ga volgen ben ik bang dat ik snel weer op straat kom te staan omdat er voor mij 10 andere zijn die niet zo duur zijn met premies en weet ik wat en veel afwezig kan zijn door veel ziekte verzuim. Daar zitten ze ook niet op te wachten binnen een bedrijf...

20 jun 2007 8:16
Profiel Facebook 
Bericht 
@meneer Aard, ik ga even een stukje over mij zelf vertellen,misschien heb je daar al iets van mee gekregen.
Ben 53 jaar en zelfstandig ondernemer (kapper) en in 2002 kreeg ik last van van mijn gewrichten in handen en benen en was altijd maar moe. Na onderzoek bleek ik de ziekte Sarcïdose te hebben, spier en zenuwziekte.
Een jaar later word er blaaskanker waargenomen waar ik nu nog steeds onder behandeling van ben. lekker chemo en zo :wink:
Wat denk je dat ze mij allemaal afgenomen hebben, wij waren fanatieke bergwandelaars en skiers en over de rest maar te zwijgen.
Dan mijn zoon, die heeft ook Astma en is carosserie bewerker en spuiter :shock: Remedie hier tegen is dat we hem gewoon het beste masker gekocht hebben wat er bestaat, en geloof me hij draagt het, zoniet is hij de hele nacht coor zeehond aan het leren. daarbij gaat elke week bij ons thuis minimaal 2x in een droge sauna, wat ook zeer goed is voor Astma patienten.
Dus wat ik al eerder schreef, DOE WAT JE ZELF WIL en neem alle voorzorgs maatregelen daarvoor en zorg dat je lol krijgt in het leven, maak van je nu nog stro kruis geen loden kruis.
Het leven is te mooi en er is nog genoeg te genieten, ook voor mij. :D

20 jun 2007 8:38
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
Cabrio Wim: Amen (als in: meer argumenten kun je niet verzinnen). Bravo!

20 jun 2007 8:45
Profiel
PorscheForum Rakker
Utrechtse Heuvelrug
Bericht 
Meneer Aard:

Het leven is niet altijd mooi, maar is grillig en heeft zijpaden. Het gras is altijd groener bij de buren dan bij jezelf. Alles voor de buitenwereld lijkt perfect, maar geloof mij, ieder huisje heeft zijn kruisje. Je bent zeker niet de enige.

Wat ik merk is dat je giga tegen grenzen aan knalt en iedereen (instanties) hebben zo wel hun theorieen over "dit en dat". Sterker nog, gevoelsmatig heb ik het idee dat je zo beïnvloedbaar bent dat ze proberen je een complex aan te praten.

Van de wieg tot het graf wordt je gepamperd door overheidsinstanties. Leuk al die theorieen maar probeer zelf je grenzen te verleggen/te bepalen. Dan pas ervaar je of iets goed is of niet. Je bent zelf verantwoordelijk voor je keuze's. Pak die verantwoordelijkheden en bepaal je eigen koers.

Tuurlijk knal je tegen grenzen aan, maar dat doet iedereen. Vallen en weer opstaan. Maar je komt er altijd weer met een ervaring rijker weer uit. Tuurlijk kun je gaan kniezen in een hoekje, maar met zelfmedelij is nog nooit iemand beter geworden en los je jouw problemen niet op.

Nogmaals je maakt keuze's voor jezelf, dus je studeert voor jezelf, je werkt voor jezelf.

Veel wijsheid.

20 jun 2007 10:52
Profiel
PorscheForum Rakker
'03 996 4S/ '86 Toyota Supra (race)
Amsterdam
Bericht 
Zoals eerder door Marcel, oorzaak voor de problemen zijn misschien elders te vinden dan in school alleen. Volgorde van leven is 1) happy zijn met jezelf 2) happy zijn met je omgeving 3) weten wat je wilt en 4) er onvoorwaardelijk voor gaan! Het is een soort pyramide, die begin je ook niet vanaf de punt te bouwen. Misschien psychologie van de koude grond, maar het werkt wel.

Laatst bijgewerkt door Jay911 op 20 jun 2007 11:18, in totaal 1 keer bewerkt.

20 jun 2007 11:09
Profiel
Nissan 370Z roadster Ex-BWM Z4 3.0 Ex-350Z 313pk grijs Ex-350z in 't zwart (kort) Ex-944, 1984 Ex-968 targa ex-944 S2 Cabrio
Krimpen aan den IJssel
Bericht 
Meneer Aard,

Heb een advies, lees het stukje van Cabrio Wim, Lees het nog eens en lees het nog eens! Trek dan je conclussie wat je wilt doen. (ennuh in de hart weet je dat wel als je ergens echt 200% voor gaat!!!)

@Cabrio Wim :res:

20 jun 2007 11:16
Profiel
Bericht 
Meneer aard schreef:
Die kouwe kak lui met zn 3-deligpak hebben mijn toekomst aardig verprutst.

Je bent 20 en hebt nog alles open liggen voor je. En zelfs al zou jouw toekomst gedwarsboomd worden door UWV-ers... dat laat je toch niet gebeuren? Sta op een vecht. Denk niet in onmogelijkheden maar in kansen.

Misschien is nu het moment om even tot bezinnen te komen, met de psycholoog om de tafel. Maar daarna: opschrijven wat je wil. Uitzoeken hoe je dat kan bereiken en daarna: er voor gaan. 100%

20 jun 2007 13:52
Profiel
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Voor 110%, als je dan een dipje hebt, hou je nog 100% over :wink:

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

20 jun 2007 14:00
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Utrechtse Heuvelrug
Bericht 
Even een algemene reactie aan iedereen die deel neemt aan dit topic, ik vind het bewonderenswaardig/hartverwarmend hoe gereageerd wordt met raad en daad door iedereen. :thumleft:

Meneer Aard, doe er u voordeel mee :!:

20 jun 2007 14:19
Profiel
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Daarmee heb je karakter getoond. :!: :wink:

21 jun 2007 11:02
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
924 `77
Wijchen
Bericht 
Sorry voor mijn late reactie, maar was gisteren laat thuis en snel even over gekeken. Laat het meestal even bezinken voordat ik een reactie geef (soms kan ik nog lekker uit de hoek komen en dat probeer ik hier te vermijden, daarmee jaag ik sommige mensen denk ik tegen me in het harnas).

Enkele weken geleden kwam op mijn pad bij Bever een vacature van leerling auto-aanpasser full time. Ik was daar al "bekend" omdat ik daar geholpen had de vorige wagen van me ma te strippen omdat enkele aanpassingen over gezet werden naar de nieuwe wagen. Toen vond ik dat al prachtig maar heb der verder geen aandacht aan geschonken.

Toen met mijn begeleidster wezen kijken naar de werkplaats, veel gecombineerde shit als in electrotechniek, autotechniek en een klein beetje metaalbewerking. Je hoefde geen vooropleiding te hebben (wat vaak gesteld wordt, autotechniek ofsow) maar wel vmbo. Vandaag eens geinformeerd hoe het daarmee staat (had mijn solli al ingestuurd) maar de vacature stond nog open door te weinig aanmeldingen..ff afwachten en verder zoeken dus.

Andere kant zit ik aan te denken om voor een jaar ofsow gewoon compleet weg te gaan, een maat van me zat 2 jaar in australië en die gaat binnenkort weer terug, en vroeg of ik evt. ook zin had om gewoon mee te gaan, werken, horizon verkijken..Mjah om nou voor een jaar me auto hier te laten staan in de garage..ook zo zonde en de rest wat daar bij komt kijken.

Inmiddels heb ik gisteren de laatste proefwerk gehad (praktijk, Server inrichten en opzetten) waar ik wel een goed punt voor had (7,9), beheers alles wel en doe het letterlijk met 2 vingers in mijn neus maar de concentratie en de rest is zon groot probleem. Ik moet gewoon echt 5 minuten "stoppen" met iets doen omdat ik mijn kop er gewoon niet bij kan houden. Zelfde met schriftelijke proefwerken..Damn dat gaat echt vaak de mist in.

Nu eerst paar dagen rust ofsow, ff wel tussendoor op internet kijken voor opleidingen, werk mogelijkheden en wat er bij komt kijken mjah..Het gaat allemaal door dus weinig rust kan er niet zijn.

@ Wim: 1 woord: Respekt. Ik weet niet hoe diepgaand de astma is van uw zoon, maar waarschijnlijk is het voor mij niet op te lossen met een masker of wat dan ook. Daar ga ik wel wat mee doen, als in uitzoeken. Bedankt dat je je verhaal wilde delen.

En de rest natuurlijk ook harstikke bedankt voor jullie input! Ik zet hier ook gewoon de vorderingen in dit topic.

21 jun 2007 11:48
Profiel Facebook 
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
Meneer aard schreef:
rlijk met 2 vingers in mijn neus maar de concentratie en de rest is zon groot probleem. Ik moet gewoon echt 5 minuten "stoppen" met iets doen omdat ik mijn kop er gewoon niet bij kan houden. Zelfde met schriftelijke proefwerken..Damn dat gaat echt vaak de mist in.

Ben je wel eens psychologisch getest op " attention deficit"? :idea:

21 jun 2007 11:56
Profiel
PorscheForum Rakker
924 `77
Wijchen
Bericht 
Nee, niet dat ik weet. Weet totaal ook niet wat het inhoud.

21 jun 2007 11:59
Profiel Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 283 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 12  Volgende