Auteur |
Bericht |
Ome Sander
|
Staat je goed!
Die klepgeleider is idd echt "serieux naer den cleauten!!!"
|
09 jun 2007 20:54 |
|
|
Meneer aard
924 `77Wijchen
|
Honda is ook ruk..Maat van me heeft er een gehad na ongv 40.000 km is het blok finaal in de soep gelopen..Daarvoor helemaal geen zichtbare slijtage/ olieverbruik
|
09 jun 2007 22:12 |
|
|
HennieC2Targa
Ex.Carrera 3.2 Ex. 964 Targa C2
Ex.Boxster S Zwart
Porsche Macan Wit.Culemborg
|
He, Peter dat verklaart toch het olie verbruik van de 3.2 zuiger en olieschraapveren versleten ( hij liep op mengsmering )
_________________________________________ Live and let Live
|
10 jun 2007 3:45 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Toch wel schrikken als je dit soort foto's ziet.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
10 jun 2007 8:53 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
Dat klopt. De slijtage viel echter nog wel mee (net boven toegstaande waarden), dat ding walmde echter vreselijk.
|
10 jun 2007 9:30 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
Ja, en roken is ook niet slecht want m'n opa rookte vanaf z'n 10'de en is daar 90 mee geworden, zucht....
De statistieken zijn vrij duidelijk over de kwaliteit van Japanse motoren.
|
10 jun 2007 9:35 |
|
|
Joost911
911 3.2 1986Overijssel
|
elven,
als ik zo je revisie zie krijg ik het benouwd, het roken komt bij mij echt door de uitlaat, ik zie geen olie lekkage en ook geen druppels.
dus dan zal waarscheinlijk het blok een keer geinspecteerd moeten worden.
succes maar weer!
Joost
|
10 jun 2007 21:31 |
|
|
Roi
niet meer....
|
3.2 mythe ....busted ..... zal bij de 964 niet veel beter zijn vrees ik.
_________________________________________ Alles is relatief....maar o wat had ik mijn Porsche lief.
|
10 jun 2007 23:01 |
|
|
2.2VTEC
Sint-Niklaas (B)
|
ook Honda-motoren verbruiken olie, geloof me vrij, ben ervaringsdeskundige op 2 en 4 wielen... mijn vierwielig exemplaar 'doempt' (op zijn Vlaams gezegd) serieus boven 7.000 tpm, weliswaar heeft het ding >200K km op de teller
S2000 is een erg leuke auto & mechanisch nagenoeg bullet-proof, maar gezien jouw budget & auto-pedigree is het niet direct een optie
_________________________________________ MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster Honda VFR800FI
|
10 jun 2007 23:31 |
|
|
Mark
911 cabrio 3.2
Cayenne SHelmond
|
Elven,
geen tijd meer gehad om aan je blok te sleutelen?
mark
|
20 jun 2007 18:30 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Dat kan wel zijn, maar de buurvrouw heeft ook ooit mijn hulp nodig gehad om haar S2000 aan de praat te krijgen. Dus net zoals met alle auto's: alles gaat een keer stuk.
(en ik hecht geen enkele waarde aan die statistieken, want een eenduidig beeld komt er niet uit, integendeel)
|
20 jun 2007 19:16 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Hoe lang zou een toyota met 250.000 km achter de rug het op de Ring uithouden? Die van mij geeft geen krimp. Ok, er moest benzine bij...
|
20 jun 2007 19:23 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Voor je plezier pak je geen toyota en ik zit op de Ring voor mijn plezier!
Wijsneus
|
20 jun 2007 22:38 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Boude bewering. Zeker nu Porsche een van de weinige producenten is die auto's aflevert die circuit gebruik verdragen.
Porsche helpt niet zelden Japan met het oplossen van problemen. Maar zelf kunnen ze geen auto's bouwen? Kom op!
|
20 jun 2007 22:41 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Tss, n=2. Sombermans.
|
21 jun 2007 19:33 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Wat velen vergeten is dat het leven van een Porsche vaak net wat zwaarder is van een HT&K model. Waarom ploft de ene motor bij 100K en is de ander nog prima bij 400K? Dat is toch meer dan alleen geluk denk ik.
Bij 3.2-tjes spreek je over techniek uit de jaren 80. Hoeveel toyota's uit de jaren 80 rijden er nog rond? Naar verhouding heel veel minder dan Porsches. Zelfs heel veel minder dan Golfjes (toevallig recent wat cijfertjes vergeleken ter zake).
|
21 jun 2007 20:10 |
|
|
2.2VTEC
Sint-Niklaas (B)
|
akkoord met stelling 1
niet met stelling 2 -> zou m.i. moeten zijn : "hoeveel Toy-ota's uit de jaren 80 rijden HIER nog rond" & dan is het antwoord gans anders : wees maar zeker dat er nog massa's rondbollen in landen waar technische keuring en - vooral - roestproblemen geen rol spelen
_________________________________________ MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster Honda VFR800FI
|
21 jun 2007 20:16 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Porsches zijn toch niet immuun voor keuringen en (zelfs niet) roest?
|
21 jun 2007 22:47 |
|
|
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
Eerder jaren 60. Toyota lag in de jaren 80 al mijlenver voor qua techniek en betrouwbaarheid dan de Europese automerken. Leg ook eens de verkoopcijfers in Nederland van de golf/corolla naast elkaar. Geen wonder dat er nog een paar ouwe golfjes rondrijden [ook nog eens vaak import uit Duitsland], er zijn er veel meer van verkocht.
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
|
21 jun 2007 23:24 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Vanaf de 3.0 heeft Porsche wel wat wijzigingen aangebracht. Ok, het borduurt voor op de techniek uit de 60-er jaren, maar ook andere merken ontwikkelen motoren door. Dat waag ik te betwisten. Op sommige Europese automerken ja. Maar ook binnen Europa heb je verschillen.
Er was rekening gehouden met de verkoopcijfers. Anders was Porsche er natuurlijk slecht vanaf gekomen.
|
22 jun 2007 9:05 |
|
|
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
Multikleppen techniek, dubbelnokkers, om maar een paar voorbeelden te noemen, en dat ook nog eens betrouwbaar [3 jaar garantie, voor meer dan 20 jaar terug al]. Zulke techniek vond je bij Europese merken nauwelijks terug, hooguit op de dure uitvoeringen, en zelfs dat nog niet eens altijd.
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
|
22 jun 2007 11:18 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Dus allemaal BMW, Mercedes en Audi de deur uit gooien en een Lexus kopen
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
22 jun 2007 11:32 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Was indertijd niet nodig, want uit dezelfde cilinderinhoud kregen de Europeanen gewoon meer koppel dan de Jappen, waardoor de 8 kleps Europa variant iha geen spat minder presteerde dan de Japanse multiklepper.
|
22 jun 2007 12:37 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Bespaar me...
|
22 jun 2007 12:38 |
|
|
cabrio wim
|
Maar waarom hebben de Europeanen dan dit allemaal overgenomen ??
|
22 jun 2007 19:35 |
|
|