Auteur |
Bericht |
porsche996cabrio
|
Porsche '98 3,4 liter constructie probleem?
Hallo allemaal,
Ik heb sinds twee jaar een porsche 911 ( 996 ) cabrio. In het begin weinig problemen, maar ineens olie in mijn koelvloeiostof. En ja hoor ook olie verdween als sneeuw voor de zon. Waarschijnlijk via uitlaat( zie niks )
Geinformeerd en ontdekt dat 3,4 liter motor een probleem motor is. Een nieuwe motor is rond de 12.000 euro. Ik zie nergens onder de auto olie lekken. Waarschijnlijk is warmte wisselaar niet stuk, immers de olie in de motor wordt minder.
Heeft iemand misschien een iets goedkoper oplossing, of is iemand handig genoeg om motor te reviseren. Ik kan alle info gebruiken.
Bij voorbaat dank,
|
20 jun 2007 12:56 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Als je de zoekfunctie op dit forum gebruikt - heb je tot en met het weekend genoeg leesvoer over de 996 3.4
Motorrevisie zal je wss hetzelfde kosten als 'n nieuwe motor op dit moment kost ... de prijs van de nieuwe motoren zal (IMO) blijven stijgen (ergo: deze is MI al zo'n 100% gestegen) ... wat revisie dan weer aantrekkelijk(er) maakt ...
Optie die je kan overwegen is om 'n tweedehands 996 3.6 blok in je huidige 996 te (laten) lepelen
|
20 jun 2007 13:04 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
Trek geen overhaaste conclusies. Laat eerst even goed onderzoeken wat er aan de hand is. En inderdaad, wanneer het blok stuk is dan is zeer waarschijnlijk een 2de hands 3.6 motor het goedkoopst, al weet je helaas nooit precies wat je binnen haalt.
|
20 jun 2007 13:10 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
Ik weet niet of de 2de hands 3.6 motor het goedkoopst is, maar wellicht wel één van de verstandigste keuze(s).
De twee belangrijkste oorzaken/problemen van de 3.4 is of een afgebroken cylinderwand of een probleem met het blok zelf (ontstaan tijdens het gieten).
Met een "nieuw" ruil 3.4 blok of een revisie loop je dus uiteindelijk weer hetzelfde risico als de laatste optie HET probleem van dat blok is geweest!
Ik neem aan dat het hier een schakelversie van de 996 betreft met een kilometerstand ergens rond de 80.000/120.000 km?
_________________________________________ Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
|
20 jun 2007 17:25 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
Re: Porsche '98 3,4 liter constructie probleem?
olie in koelvloeistof scheur in cilinderwand. waarschijnlijk nr. 5.
Je ontkomt niet aan aan nieuwe/ruil motor of in ieder geval een ander onderblok. Succes er mee.
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
20 jun 2007 17:44 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: Porsche '98 3,4 liter constructie probleem?
Inventarisatie is een goed advies.
Betekent alleen dat 'alles' uit elkaar moet.
Ben beslist geen pessimist, maar reken maar vast op enige duizenden.
Olaf bedoelt o.a. dit draadje
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
20 jun 2007 20:48 |
|
|
jeroenoop
ex944 1986 ex911 sc 1983 ex996 1998 ex 996turbo 2001 nu panamera turbo S 2011
|
Daar ben ik het mee eens , al is Rob Herfst ongewild ook een specialist geworden .
_________________________________________ porsche is een virus,maar je voelt je beter.
|
20 jun 2007 20:57 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
.... niet alleen Rob, ben ik bang ... er zijn nog (veel) meer forummers ten prooi gevallen aan het falen van 'n 3.4tje
|
20 jun 2007 21:36 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Fout
Er zijn sowieso al drie forummers die (al dan niet onder garantie) de 3.4 hebben laten vervangen of repareren - waarvan er eentje al aan z'n (ik meen) derde blok zit
Ik ga in het openbaar geen namen noemen - dat laat ik aan de 'slachtoffers' zelf over
|
20 jun 2007 22:07 |
|
|
Beltar
love is in the (h)air!Belgie
|
Daar gaan we weeeeeeeeeeeer
_________________________________________ Gelukkig zijn is: blij zijn met wat anderen realiseren en tevreden zijn met hetgene je zelf hebt...
|
20 jun 2007 23:13 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
|
21 jun 2007 10:04 |
|
|
John
Cayenne
|
Genoemde kwestie is ronduit 3 letters..................zit er aan te denken om met een echte techniker is wat uit te vinden...
Een apparaatje op de kop te tikken wat ze ook gebruiken bij een darmonderzoek...jeweetwel lekker cameraatje in je achterste...
Maar dan nu door een bougiegat de cilinderwanden 1 voor 1 bekijken....of zit ik dom te doen..........
Wat ik (en das errug persoonlijk) wel aan deze discussie moet toevoegen is dat het behoorlijk demotiverend is voor de 3,4 rijders die met veel plezier hun 996 berijden....en naar alle waarschijnlijkheid dat ook zullen blijven.....
Enfin bij deze groep mensen wordt altijd maar weer "een zwaard van damocles" opgehangen................het zijn ook vaak de oudere type rijders die dit doen....jammer, ondanks de goede bedoelingen.
|
21 jun 2007 10:28 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Inderdaad wat mij opvalt is dat er maar 'n enkeling van de 3.4 slachtoffers op dit forum zich met dit soort topics in laat
Ik hoop dat het voor porsche996cabrio allemaal mee valt en dat hij hier in ieder geval nog op terug komt ....
:@: John endoscoop
|
21 jun 2007 10:57 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Bestaat al John doch is een zeer duur grapje.
Verder uitleg laat ik achter wege maar kan ik via PB geven.
Dit daar ik geen zin een "standaard zinnetje" hier te moeten lezen
-Dat gebeurd er als mensen niet wijzer willen worden van andermans ervaringen (waarvoor zo'n forum eigenlijk dient) , maar ermee beginnen spotten-
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
Laatst bijgewerkt door 911-lover op 21 jun 2007 11:12, in totaal 1 keer bewerkt.
|
21 jun 2007 11:10 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Een endoscoop
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
21 jun 2007 11:11 |
|
|
John
Cayenne
|
|
21 jun 2007 11:32 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Ik dacht ook zoiets... Alleen ging ik eens navraag doen bij mijn specialist over de uitspraak dat 1/3e van de 3.4-tjes problemen had. Dat vond de specialist een waarschijnlijk getal.
|
21 jun 2007 11:49 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Jouw woorden , niet de mijne
Maar je weet nu dus dat het (al een paar decenia BTW) bestaat
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
21 jun 2007 11:53 |
|
|
Gert
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
|
Wat me opvalt is de manier van reageren door met name een aantal bestuurders van de oudere Porsches.
Heb me daar ook wel eens aan gestoord, maar ach... laat gaan, ze zullen er wel een reden voor hebben (kosten van het in stand houden van hun eigen Porsche).
_________________________________________ Racefun events
|
21 jun 2007 12:01 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Fijn om de PB wisseling hier voort te zetten ... en ja, ik zie die emoticons heus wel
Niet alle slachtoffers doen (graag) aangifte
Klikkerdeklik 1
Klikerdeklik 2
Maar gezien jouw postings in dat topic, Herr gast, neem ik aan dat je daar al van op de hoogte was
|
21 jun 2007 12:09 |
|
|
Gert
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
|
De toon van bovenstaand bericht... vraag me af waarom?
Degenen die hier regelmatig te vinden zijn weten echt wel wat er aan de hand is hoor, ben zelf ook zeker geen struisvogel maar een realist.
Echter is het een feit dat negatieve dingen wel uitvergroot worden t.o.v. positieve ervaringen. En daar doe je goed aan mee!
_________________________________________ Racefun events
|
21 jun 2007 12:14 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
daar draait het mi allemaal toch om
Ik heb hier dan ook nog niemand 'n topic zien starten over hoe goed zijn of haar Porsche wel niet is
En dat is eigenlijk met bijna alles toch zo Negatieve ervaringen (in alle opzichten) worden eerder gepubliceerd en wss ook beter onthouden
't is geenzins de bedoeling om enige 996 rijders op zijn of haar te trappen - maar het lijkt er wel 'n beetje op dat ze zich aangevallen voelen
On Topic maar weer .. en afwachten wat de bevindingen zijn van porsche996cabrio en zijn Porsche
|
21 jun 2007 13:03 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Wat een bulsh*t om een link te leggen naar eigenaren van 'oudere' Porsches in relatie met dit onderwerp! Slaat nergens op!
|
21 jun 2007 13:07 |
|
|
Gert
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
|
Het blijft een pijnlijk verhaal voor de eigenaren en een flinke deuk in het vertrouwen in het merk Porsche.
_________________________________________ Racefun events
|
21 jun 2007 14:59 |
|
|
John
Cayenne
|
zozo..........meestal tik ik ranzige zooi....nu is wat wijs en hoppa men lkeest het zowaar.........
Dat is het zeker.........
|
21 jun 2007 16:22 |
|
|