Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 0:00



Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Reviseren motor - 911 uit '91 (964) 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Amsterdam
Bericht Reviseren motor - 911 uit '91 (964)
Hallo,

Heeft iemand een goed en betaalbaar adres om de motor van een 911 uit ’91 (964) te laten reviseren? Momenteel verliest de motor compressie tussen de cilinders en cilinderkoppen. Compressie komt als olie tussen de koppen vandaan (roffelend geluid bij belasting). Ik heb begrepen dat dit een bekend probleem is bij dit type.

Bedankt voor het meedenken.

Groeten,

Iddo


18 jun 2007 20:25
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 964 C2 1991
Bericht 
Robert Visser is een echte motorenman en zal je geen poot uitdraaien. Hij werkt in Hilversum en ik ben al jaren een zeeer tevreden klant :idea:
_________________________________________
Porsche 964C2 Nachtblauw


18 jun 2007 20:41
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1986
Het hoge noorden
Bericht 
Ik ben heel tevreden met http://www.renntech-porsche.nl. :idea:
_________________________________________
Ex: 944 Targa(x2)-->968(Nep)-->911 SC Targa+968 targa-->911 3.2 Cabrio-->993 Cabrio-->997S Coupe


Laatst bijgewerkt door yohanv op 18 jun 2007 21:59, in totaal 1 keer bewerkt.



18 jun 2007 20:43
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Bericht 
yohanv schreef:
Ik ben heel tevreden met http://www.renntech.nl. :idea:


Eeeeeeh, www.renntech-porsche.nl
_________________________________________
Trained by GP E L I T E
'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)


18 jun 2007 21:19
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1986
Het hoge noorden
Bericht 
:oeps:

Dat staat er toch :wink: :mrgreen: :oops:
_________________________________________
Ex: 944 Targa(x2)-->968(Nep)-->911 SC Targa+968 targa-->911 3.2 Cabrio-->993 Cabrio-->997S Coupe


18 jun 2007 22:00
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Tje - jullie zijn de enige niet :lol:

Erwin heeft het er maar druk mee :wink:


19 jun 2007 0:02
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
981 Boxster GTS
Bericht 
Johan v.d. Gugten, integere man en zeer begaan met ons merk.

www.vdgugten.nl
_________________________________________
Trained by GP E L I T E


19 jun 2007 17:35
Profiel
PorscheForum Junkie
Geen Boxster 981 S meer
Bericht 
Ik weet niet wat je onder betaalbaar verstaat, maar wanneer de koppen lekken op de cilinders dan heb je mogelijk nog een 'oude' 964 motor. Aangezien er dan nieuwe cilinders moeten komen plus dat de koppen bewerkt moeten worden (geloof ik) is dat een dure operatie. Betaalbaar en Porsche is ook een redelijk moeilijke combinatie, helaas. Onderdelen zijn nu eenmaal erg duur bij Porsche en wil je het goed doen dan kost dat veel tijd. De ene revisie is daarom ook de andere niet.

Mogelijk denk je na het doorlezen van dit draatje dat er maar één goede specialist is in Nederland, nu, dat is niet zo, er zijn er meerdere. Gewoon even op dit forum wat kijken en zoeken en je hebt er zo 10 te pakken. Bijvoorbeeld http://www.car-care-porsche.nl/.


19 jun 2007 17:46
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Peter 993 schreef:
Aangezien er dan nieuwe cilinders moeten komen plus dat de koppen bewerkt moeten worden (geloof ik) is dat een dure operatie.


Wel de klok horen luiden, maar niet weten waar de klepel hangt :?: :wink:

Ook lekkende 993 motoren (en late 964tjes) kom je inmiddels tegen - dit heeft IMO te maken met het het uitdrogen van de pakkingen tussen de delen .... en (b)lijkbaar niet met de constructie van het blok :idea:

Overigens zou ik gewoon 'n blokje scoren bij de MotorMeister .... ben je veeeeeeeel goedkoper uit :) geintje hoor !!


19 jun 2007 21:39
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Geen Boxster 981 S meer
Bericht 
Olaf schreef:
Peter 993 schreef:
Aangezien er dan nieuwe cilinders moeten komen plus dat de koppen bewerkt moeten worden (geloof ik) is dat een dure operatie.


Wel de klok horen luiden, maar niet weten waar de klepel hangt :?: :wink:

Ook lekkende 993 motoren (en late 964tjes) kom je inmiddels tegen - dit heeft IMO te maken met het het uitdrogen van de pakkingen tussen de delen .... en (b)lijkbaar niet met de constructie van het blok :idea:

Overigens zou ik gewoon 'n blokje scoren bij de MotorMeister .... ben je veeeeeeeel goedkoper uit :) geintje hoor !!


De klepel hangt bij het feit dat we mogelijk (zoals ik aangaf) te maken hebben met een niet gemodificeerde 964 blok. En dan heb je pech. Meer niet.


20 jun 2007 7:53
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Peter 993 schreef:
.. een niet gemodificeerde 964 blok. En dan heb je pech. Meer niet.


Leg dat nog eens uit :?:


20 jun 2007 11:29
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
niet meer....
Bericht 
Volgens mij doelt Peter993 op de cilindervoetpakkingen.....
_________________________________________
Alles is relatief....maar o wat had ik mijn Porsche lief.


20 jun 2007 23:04
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 12 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Autoke, outletvalve


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.