Auteur |
Bericht |
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
Ik heb destijds ruim 3 maanden de tijd gehad om mij te verdiepen in dit "probleem(?)".
Er is inmiddels genoeg over geschreven, dus iedereen kan nu zijn eigen afweging(en) maken.
Jij denkt dat het slechts enkele zijn en ik denk een paar meer!
That's all!!
Op basis van de informatie die IK nu heb verzameld, zou IK geen 996 3.4 schakelversie meer kopen.
Met de 996 3.6 schakelversie daarentegen (of een 996 3.4 tiptronic; maar dat is een persoonlijke keuze! ) zie IK geen bezwaar!
@porsche996cabrio: laat je goed informeren over de mogelijkheden en de daarbij behorende kosten. Het blok eruit laten halen en open laten maken om dan te horen wat je eigenlijk al weet, kost ook de nodige €'s, die je ook in de oplossing kan steken!
Sterkte met je afwegingen!
_________________________________________ Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
|
21 jun 2007 23:38 |
|
|
Jort
Groningen
|
Als dat al zou kloppen, wat weten we dan over de 3.4 motor in het bijzonder?
_________________________________________ Tjolk.
|
22 jun 2007 0:23 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Redelijk verhaal van je, gast.
Maar 1 duidelijke kanttekening: je hebt net zo min harde cijfers over het lage aantal serieuze motorproblemen met de 3.4, als anderen die menen dat het te hoge aantallen zijn.
Dus verwijt je niet de ketel dat hij zwart ziet
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
22 jun 2007 1:29 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Het feit dat de tip er geen last van heeft en de schakel wel doet vermoeden dat de bestuurder weer eens de grootste invloed heeft op de levensduur.
|
22 jun 2007 9:01 |
|
|
John
Cayenne
|
Bingo, mijn mening al heel lang.......................ut zijn de niet liefhebbers die er mee raggen als ze koud zijn, kan hun het bommen...
De eind jaren 90 begin 2000 patsers met bretels en een vette einde jaar bonus dachten volgens mij:
"Ik betaal 300 duizend gulden om te knallen en niet om de 996 die ik er over een jaar uitschop te sparen voor de volgende eigenaar, das dan hun probleem, niet de mijne"
Gelukkig was dit maar een klein percentage
|
22 jun 2007 9:12 |
|
|
Gert
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
|
Wat dacht je van die aandelen prutsers die ineens flink konden cashen, hun motto over geld: easy come easy go.
Dus even een snelle bak scoren en gaan met dat ding, gaat ie vervelen... weg ermee!
_________________________________________ Racefun events
|
22 jun 2007 9:26 |
|
|
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
Hoe zit het dan met de jaren 80 yuppie's die ook even snel deden cashen? Ik vind niets terug over een structueel motorprobleem bij de motoren uit die tijd, sterker nog, ik lees steeds maar weer dat in die periode de meest bombestendige motoren zijn gebouwd bij Porsche.
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
|
22 jun 2007 9:41 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
IMO is die lage startprijs niet geintroduceerd om die gaspedaalridders te compenseren
... dat zal ook wel 'n opgeblazen mythe zijn
|
22 jun 2007 10:13 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Er loopt echter een draadje hier op het forum waarin wordt gesuggereerd dat de in naam beste motor (de 3.2) kwalitatief prut is en het bij lange na niet haalt bij al wat Japans is...
|
22 jun 2007 10:18 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
Dat zou inderdaad wel het eerste zijn waar je aan denkt, maar de medewerker van de motorenafdeling van Porsche in Duitsland gaf aan LeoH de volgende verklaring(en): - een tip schakelt eerder dan schakel, dus komen er minder krachten vrij en juist die krachten zijn een grootste deel van het probleem. - de gemiddelde tiptronic bestuurder houdt er een andere rijstijl op na dan de schakel berijder (diplomatiek toch? ) - de 996 3.4 is helaas niet vollgas prüf, vandaar dat men bij Porsche voor de GT3 en Turbo weer voor het "oude" 964 hebben gekozen!
Thanx John!
Het is mij alleen uitgelegd (door een aantal techneuten) dat een dergelijke rijstijl niet voor deze problemen zorgt, maar juist voor groeven in de cylinder.
Dat dit uiteindelijk ook weer voor problemen gaat zorgen, maar niet de oorzaak kan zijn van afbrekende cylinderwanden of luchtbelletjes in een gegoten blok!
_________________________________________ Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
|
22 jun 2007 10:18 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Ben zelf begin jaren 80 Porsche gaan rijden
Maar dat is niet te vergelijken met nu , kijk maar eens naar de verkoopcijfers van toen
De dealer in Amsterdam met Emile als verkoper kon mij gewoon als klant, moet je nu eens kijken
Echt forumleden dat is een wereld van verschil
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
22 jun 2007 10:23 |
|
|
John
Cayenne
|
Koste je turbolader ook al weer om te vervangen ?????.......
Toch nog luchtkoeling dus flauw eigenlijk van me, maar kon het niet laten
Constructiefouten zijn voor ieder merk onacceptabel..........
|
22 jun 2007 10:37 |
|
|
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
Vergeleken met Japanse motoren, ja. Maar ik heb het hier over de motoren die in de 911 hebben gezeten.
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
|
22 jun 2007 11:09 |
|
|
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
800 dollar. En de oude was overigens niet stuk.
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
|
22 jun 2007 11:11 |
|
|
Jort
Groningen
|
De yuppen theorie t.a.v. de 3.4 vind ik lachwekkend.
Als daar de belangrijkste oorzaak ligt, eet ik zonder zout en peper dit setje schoenen op.
Theorie van Rob Herfst (via via) klinkt al veel aannemelijker.
_________________________________________ Tjolk.
|
22 jun 2007 11:25 |
|
|
John
Cayenne
|
Beste
Uiteraard gaat de visie van Rob er ook bij mij meer in als de yuppen visie, maar helaas zijn er een paar afgetrapte 911's die er aan de buitenkant spic en span uit zien.
maar als jij voor de keus zou staan....
de 996 van:
Jort Kelder............altijd lekker trappen want kan hem dat bommen, ff de quotechallenge er mee scheuren, die 911 heeft ie over een half jaar toch niet meer.....
of de 996 van:
de gemiddelde forummer..........rustig warm draaien....het beste onderhoud en koesteren als je eigen vrouw...
wat kies je............of eet je dan nog steeds je schoenen op............
ik kies voor de laatste variant en eet de onderbroek van mijn vrouw op
|
22 jun 2007 11:35 |
|
|
Gert
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
|
Uiteraard is het niet de belangrijkste oorzaak, de oorzaak ligt in de ontwikkeling en constructie van de motor.
Het is verstandig om er voorzichtiger mee om te gaan echter in de praktijk blijkt dat dit niet door iedereen gedaan word (niks nieuws natuurlijk, gebeurd overal).
Lekkerrrrr slipje hoor.
_________________________________________ Racefun events
|
22 jun 2007 11:46 |
|
|
John
Cayenne
|
drom rij ik tegenwoordig GT3.......geen slipcontrol
goh wat ga ik weer zwaar tegen de forumregels in.......Koen grijp is in..
|
22 jun 2007 11:56 |
|
|
Jort
Groningen
|
Yuppen zijn van alle tijden en het gesuggereerde aftrappen vindt (helaas) bij alle modellen en merken plaats.
Als dat een verschil teweegbrengt in kwaliteit op de occasion markt en de statistieken van de bestaande instap motorisering, zou je dat ook verwachten bij andere en eerdere modellen. Hetgeen de genoemde mogelijke oorzaak meteen weer relativeert.
_________________________________________ Tjolk.
|
22 jun 2007 12:08 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Ik durf toch te beweren dat er met een toyota corolla gemiddeld gezien minder belastend wordt gereden dan met een Porsche.
|
22 jun 2007 12:36 |
|
|
Jort
Groningen
|
Ongetwijfeld, het ene merk heeft er vast meer last van dan het andere.
Maar je maakt mij niet wijs dat de 996 3.4 (specifiek dat type) er verhoudingsgewijs ineens veel meer last van had/heeft dan bijvoorbeeld de 964, de 997 of zelfs de 3.6. Waarbij de indicatie "veel meer" een belangrijke bijdrage zou leveren aan de huidige malaise.
Maar mocht ik het niet bij het juiste eind hebben, dan zal dat spoedig blijken. De genoemde yuppen hebben de auto's gedumpt op de occasionmarkt waardoor de huidige liefhebbers en overige Porscherijders de rekening gepresenteerd krijgen, aldus de theorie. Met het verdwijnen van de yuppen als berijders, zou het probleem in de toekomst (zonder modificaties en ceteris paribus) significant minder moeten worden.
_________________________________________ Tjolk.
|
22 jun 2007 12:49 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Dat heb ik dan ook niet geschreven. Ik heb alleen aangegeven dat de rijstijl grote invloed heeft. Dat de 3.4 (veel) gevoeliger is voor mishandeling is goed mogelijk. De verhalen daaromtrent zijn voor mij echter lastig te beoordelen.
Nadat er een nieuwe motor in is gekomen: ja. Daarvoor kan het gewoon een rijdende tijdbom zijn. Maar dat geldt natuurlijk evenzeer voor de luchtgekoelden, want een mishandelde auto kun je niet altijd aan de buitenkant afzien (vaak wel overigens).
|
22 jun 2007 12:57 |
|
|
Jort
Groningen
|
De "maar" in mijn verhaal was even om mijn afwijkende standpunt t.a.v. dat van John toe te lichten.
Mishandeling komt overal voor en kan de symptomen verergeren of blootleggen, de oorzaak zal in dit geval ergens anders liggen.
Om verdere herhaling te voorkomen, wij lijken het eens te zijn.
_________________________________________ Tjolk.
|
22 jun 2007 12:59 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
... is wel een van de meest gebruikte driftauto's
IMO is toyota al jaren lang een van de autoproducenten die 'n heel beste prijs/kwaliteit leveren
|
22 jun 2007 13:08 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Ik zie ze zelden dwars om de hoek komen bij mij in de buurt...
|
22 jun 2007 13:10 |
|
|