Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 10:00



Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 159 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
3.2: Motorrevisie 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht 
Elven schreef:
...ik moest eerst voorgloeien...


Staat je goed! :D

Die klepgeleider is idd echt "serieux naer den cleauten!!!"
Afbeelding


09 jun 2007 20:54
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
924 `77
Wijchen
Bericht 
horn schreef:
oeps... :shock: toch maar een honda s2000 kopen dan en die 964 cabrio vergeten? :roll: :wink: leuk topic 11en! :thumleft:


Honda is ook ruk..Maat van me heeft er een gehad na ongv 40.000 km is het blok finaal in de soep gelopen..Daarvoor helemaal geen zichtbare slijtage/ olieverbruik :P


09 jun 2007 22:12
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ex.Carrera 3.2 Ex. 964 Targa C2 Ex.Boxster S Zwart Porsche Macan Wit.
Culemborg
Bericht 
He, Peter dat verklaart toch het olie verbruik van de 3.2 zuiger en olieschraapveren versleten ( hij liep op mengsmering :wink: )
_________________________________________
Live and let Live


10 jun 2007 3:45
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Toch wel schrikken als je dit soort foto's ziet. :(
_________________________________________
Verba volant, scripta manent.


10 jun 2007 8:53
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Geen Boxster 981 S meer
Bericht 
HennieC2Targa schreef:
He, Peter dat verklaart toch het olie verbruik van de 3.2 zuiger en olieschraapveren versleten ( hij liep op mengsmering :wink: )


Dat klopt. De slijtage viel echter nog wel mee (net boven toegstaande waarden), dat ding walmde echter vreselijk.


10 jun 2007 9:30
Profiel
PorscheForum Junkie
Geen Boxster 981 S meer
Bericht 
Meneer aard schreef:
horn schreef:
oeps... :shock: toch maar een honda s2000 kopen dan en die 964 cabrio vergeten? :roll: :wink: leuk topic 11en! :thumleft:


Honda is ook ruk..Maat van me heeft er een gehad na ongv 40.000 km is het blok finaal in de soep gelopen..Daarvoor helemaal geen zichtbare slijtage/ olieverbruik :P


Ja, en roken is ook niet slecht want m'n opa rookte vanaf z'n 10'de en is daar 90 mee geworden, zucht.... :roll: :roll:

De statistieken zijn vrij duidelijk over de kwaliteit van Japanse motoren.


10 jun 2007 9:35
Profiel
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
911 3.2 1986
Overijssel
Bericht 
elven,

als ik zo je revisie zie krijg ik het benouwd, het roken komt bij mij echt door de uitlaat, ik zie geen olie lekkage en ook geen druppels.
dus dan zal waarscheinlijk het blok een keer geinspecteerd moeten worden.

succes maar weer!

Joost


10 jun 2007 21:31
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
niet meer....
Bericht 
3.2 mythe :roll: ....busted :wink: ..... zal bij de 964 niet veel beter zijn vrees ik.
_________________________________________
Alles is relatief....maar o wat had ik mijn Porsche lief.


10 jun 2007 23:01
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Sint-Niklaas (B)
Bericht 
horn schreef:
oeps... :shock: toch maar een honda s2000 kopen dan en die 964 cabrio vergeten? :roll: :wink: leuk topic 11en! :thumleft:


ook Honda-motoren verbruiken olie, geloof me vrij, ben ervaringsdeskundige op 2 en 4 wielen... mijn vierwielig exemplaar 'doempt' (op zijn Vlaams gezegd) serieus boven 7.000 tpm, weliswaar heeft het ding >200K km op de teller :wink:
S2000 is een erg leuke auto & mechanisch nagenoeg bullet-proof, maar gezien jouw budget & auto-pedigree is het niet direct een optie 8)
_________________________________________
MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster
Honda VFR800FI


10 jun 2007 23:31
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 cabrio 3.2 Cayenne S
Helmond
Bericht 
Elven,


geen tijd meer gehad om aan je blok te sleutelen? :D

mark


20 jun 2007 18:30
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Peter 993 schreef:

De statistieken zijn vrij duidelijk over de kwaliteit van Japanse motoren.


Dat kan wel zijn, maar de buurvrouw heeft ook ooit mijn hulp nodig gehad om haar S2000 aan de praat te krijgen. Dus net zoals met alle auto's: alles gaat een keer stuk.

(en ik hecht geen enkele waarde aan die statistieken, want een eenduidig beeld komt er niet uit, integendeel)


20 jun 2007 19:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Peter 993 schreef:
Nog lang geen twee ton op de teller en dan al een (deel)revisie uitvoeren, de Toyota ingenieur staat verbaast te kijken en kijkt hoofdschuddend, ik weet het zeker.


Hoe lang zou een toyota met 250.000 km achter de rug het op de Ring uithouden? Die van mij geeft geen krimp. Ok, er moest benzine bij...


20 jun 2007 19:23
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Elven schreef:
Welk type Toyota gebruik je op de Ring? :wink:


Voor je plezier pak je geen toyota en ik zit op de Ring voor mijn plezier!

Wijsneus :wink:


20 jun 2007 22:38
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Elven schreef:

@ Devils son: ook ik heb geen statistieken nodig: de kwaliteit van Porsche valt tegen.


Boude bewering. Zeker nu Porsche een van de weinige producenten is die auto's aflevert die circuit gebruik verdragen.

Porsche helpt niet zelden Japan met het oplossen van problemen. Maar zelf kunnen ze geen auto's bouwen? Kom op!


20 jun 2007 22:41
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
Tss, n=2. Sombermans. 8)


21 jun 2007 19:33
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Elven schreef:
Voorzetten om uiteindelijk in te koppen OK, vandaag weer een P-blok uitelkaar geschroefd... doh! :cry: dealer-onderhouden, 173K....sigh...


Wat velen vergeten is dat het leven van een Porsche vaak net wat zwaarder is van een HT&K model. Waarom ploft de ene motor bij 100K en is de ander nog prima bij 400K? Dat is toch meer dan alleen geluk denk ik.

Bij 3.2-tjes spreek je over techniek uit de jaren 80. Hoeveel toyota's uit de jaren 80 rijden er nog rond? Naar verhouding heel veel minder dan Porsches. Zelfs heel veel minder dan Golfjes (toevallig recent wat cijfertjes vergeleken ter zake).


21 jun 2007 20:10
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Sint-Niklaas (B)
Bericht 
Devils son schreef:

Wat velen vergeten is dat het leven van een Porsche vaak net wat zwaarder is van een HT&K model.

Hoeveel toyota's uit de jaren 80 rijden er nog rond? Naar verhouding heel veel minder dan Porsches. Zelfs heel veel minder dan Golfjes


akkoord met stelling 1

niet met stelling 2 -> zou m.i. moeten zijn : "hoeveel Toy-ota's uit de jaren 80 rijden HIER nog rond" & dan is het antwoord gans anders : wees maar zeker dat er nog massa's rondbollen in landen waar technische keuring en - vooral - roestproblemen geen rol spelen :wink:
_________________________________________
MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster
Honda VFR800FI


21 jun 2007 20:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
2.2VTEC schreef:

niet met stelling 2 -> zou m.i. moeten zijn : "hoeveel Toy-ota's uit de jaren 80 rijden HIER nog rond" & dan is het antwoord gans anders : wees maar zeker dat er nog massa's rondbollen in landen waar technische keuring en - vooral - roestproblemen geen rol spelen :wink:


Porsches zijn toch niet immuun voor keuringen en (zelfs niet) roest?


21 jun 2007 22:47
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replika
Reuver
Bericht 
Devils son schreef:
Bij 3.2-tjes spreek je over techniek uit de jaren 80. Hoeveel toyota's uit de jaren 80 rijden er nog rond? Naar verhouding heel veel minder dan Porsches. Zelfs heel veel minder dan Golfjes (toevallig recent wat cijfertjes vergeleken ter zake).


Eerder jaren 60. Toyota lag in de jaren 80 al mijlenver voor qua techniek en betrouwbaarheid dan de Europese automerken. Leg ook eens de verkoopcijfers in Nederland van de golf/corolla naast elkaar. Geen wonder dat er nog een paar ouwe golfjes rondrijden [ook nog eens vaak import uit Duitsland], er zijn er veel meer van verkocht.
_________________________________________
911 turbo, the boosted beast.

mhaschreurs.hyves.nl


21 jun 2007 23:24
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
michael schreef:

Eerder jaren 60.


Vanaf de 3.0 heeft Porsche wel wat wijzigingen aangebracht. Ok, het borduurt voor op de techniek uit de 60-er jaren, maar ook andere merken ontwikkelen motoren door.

Citaat:
Toyota lag in de jaren 80 al mijlenver voor qua techniek en betrouwbaarheid dan de Europese automerken.


Dat waag ik te betwisten. Op sommige Europese automerken ja. Maar ook binnen Europa heb je verschillen.

Citaat:
Leg ook eens de verkoopcijfers in Nederland van de golf/corolla naast elkaar. Geen wonder dat er nog een paar ouwe golfjes rondrijden [ook nog eens vaak import uit Duitsland], er zijn er veel meer van verkocht.


Er was rekening gehouden met de verkoopcijfers. Anders was Porsche er natuurlijk slecht vanaf gekomen.


22 jun 2007 9:05
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replika
Reuver
Bericht 
Devils son schreef:

Citaat:
Toyota lag in de jaren 80 al mijlenver voor qua techniek en betrouwbaarheid dan de Europese automerken.


Dat waag ik te betwisten. Op sommige Europese automerken ja. Maar ook binnen Europa heb je verschillen.


Multikleppen techniek, dubbelnokkers, om maar een paar voorbeelden te noemen, en dat ook nog eens betrouwbaar [3 jaar garantie, voor meer dan 20 jaar terug al]. Zulke techniek vond je bij Europese merken nauwelijks terug, hooguit op de dure uitvoeringen, en zelfs dat nog niet eens altijd.
_________________________________________
911 turbo, the boosted beast.

mhaschreurs.hyves.nl


22 jun 2007 11:18
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Dus allemaal BMW, Mercedes en Audi de deur uit gooien en een Lexus kopen Afbeelding
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


22 jun 2007 11:32
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
michael schreef:

Multikleppen techniek, dubbelnokkers, om maar een paar voorbeelden te noemen, en dat ook nog eens betrouwbaar [3 jaar garantie, voor meer dan 20 jaar terug al]. Zulke techniek vond je bij Europese merken nauwelijks terug, hooguit op de dure uitvoeringen, en zelfs dat nog niet eens altijd.


Was indertijd niet nodig, want uit dezelfde cilinderinhoud kregen de Europeanen gewoon meer koppel dan de Jappen, waardoor de 8 kleps Europa variant iha geen spat minder presteerde dan de Japanse multiklepper.


22 jun 2007 12:37
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
911-lover schreef:
Dus allemaal BMW, Mercedes en Audi de deur uit gooien en een Lexus kopen Afbeelding


Bespaar me... :evil:


22 jun 2007 12:38
Profiel
Bericht 
Devils son schreef:
Was indertijd niet nodig, want uit dezelfde cilinderinhoud kregen de Europeanen gewoon meer koppel dan de Jappen, waardoor de 8 kleps Europa variant iha geen spat minder presteerde dan de Japanse multiklepper.


Maar waarom hebben de Europeanen dan dit allemaal overgenomen ??


22 jun 2007 19:35
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 159 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.