Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 11:49



Antwoord op onderwerp  [ 70 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Nieuw hier!: meteen een vraag: Betrouwbaarheid 3.4 / 3.6 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997 GT3 Mk1
Bericht 
Citaat:

Wel even het hele verhaal lezen en niet alleen deze regel van meneer boxi, er word niet gesproken over de 3.4 t.o.v. 3.6
:lol: :lol:
Misschien kan hij het zelf nog even uitleggen?


Ik vind de koplampen van de 996 3.4 (wel de litronics!) mooier en in iedergeval harmonieuzer dan die van de facelift 996 3.6. Zo als op de 3.4 is het volgens mij bedoeld voor het oorspronkelijke ontwerp voor de 996. De extra halve ronding aan de onderzijde van de koplamp van de 996 facelift vind ik wat minder mooi, in mijn ogen teveel een concessie (kritiek op bijna indentiek front met Boxster ed.). Met name valt mij dat op bij de cabrio versie (bij de coupe lijkt het beter te kloppen). Wel heb ik natuurlijk het issue van 3.4 en 3.6 motor in overweging genomen en natuurlijk het zéér belangrijke aspect van het dashboardkastje én de bekerhouders :D. Aangezien ik niet veel vermogensverschil gemerkt heb tussen de 3.4 en 3.6 heb ik dus gekozen voor een duurdere 3.4 van eerste eigenaar met zeer weinig km's (uiteraard aantoonbaar...) ipv. een 3.6 met wat meer ervaring :wink:

Grtz. Boxi
_________________________________________
Fahrspass Pur


01 jun 2007 23:18
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
Bericht 
Oeps, het ging wel tussen de 3.4 en 3.6... foutje van mij.
Duidelijke uitleg :thumleft:
_________________________________________
Racefun events


01 jun 2007 23:44
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rookie
Bericht 
Allereerst mijn excuses voor het kicken van dit topic, maar ik heb een vraag over onderscheid tussen een 996 3.4 en 3.6.

Het is me bekend dat er een "2e generatie" 996 is waarbij een aantal problemen met betrekking tot het watergekoelde blok zijn weggenomen. Nu was ik er van uit gegaan dat je aan het uiterlijk van de P 996 automatisch kon zien met wat voor type je te maken hebt. Ik dacht namelijk dat de 996 met facelift en nieuwe lampen automatisch een 2e generatie 996 was met een 3.6 er in. Echter ben ik een beetje in de war geraakt door onderstaande advertentie op marktplaats:

http://auto.marktplaats.nl/porsche/9664 ... -2001.html

Zoals de verkoper omschrijft hebben we te maken met een P 996 met een cilinderinhoud van 3.4 liter. Verder heeft de P imo de nieuwe koplampen, wat zou betekenen dat het om een 2e generatie gaat! Maar deze 2e generatie heeft toch een 3.6 motor lijkt me?! Daarnaast, de 2e generatie 996 zijn bij mijn weten pas vanaf september 2001 in productie gegaan, terwijl deze al in januari 2006 is gemaakt.

Is er misschien iemand die mij dit misverstand kan verklaren?! Ook in samenhang met de problemen van de eerste generatie 996 3.4 motoren? Is dit nu een 2e generatie motor, of een eerste bijvoorbeeld? Zijn er bij de motoren van deze P dezelfde problemen te verwachten als van een 996 uit bijvoorbeeld 1998?

Mijn vraag komt eigenlijk voort uit het feit dat een kennis van me eenzelfde P 996 3.4 heeft aangeschaft. Deze ziet er exact hetzelfde uit, wat ik het beste kan zien aan de koplampen denk ik. Het zijn sowieso niet de oude met de "oranje" boog onderaan de lampen. Hij is van eind 2000, dus ik dacht dat ik hem als "1e generatie" P 996 moest zien. Dan nog vind ik het vreemd van die koplampen...

:?


20 jun 2007 17:02
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
991.2 Carrera 4 GTS Hendrik-ido-Ambacht
Bericht 
Ik zie geen nieuwe koplampen :idea:


20 jun 2007 17:05
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
Ik zie niets vreemd aan de advertentie.

De koplampen (zoals Gerhard inmiddels ook al heeft opgemerkt :twisted: :wink:) zijn gewoon van de 1e generatie 996 (1997 tot en met juli 2001).
Hierna is de 2e generatie gekomen met duidelijk herkenbaar andere koplampen en uiteraard een verbeterde motor een 3.6 ipv de 3.4.
Verder is er een hoop electronica bijgekomen, en PCM1 met 16-bits ipv 8-bits.
_________________________________________
Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!


20 jun 2007 17:08
Profiel WWW
PorscheForum Rookie
Bericht 
Dit zijn de oude koplampen toch?


Edit:

En jullie doelen op deze nieuwe koplampen neem ik aan?


20 jun 2007 17:09
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
991.2 Carrera 4 GTS Hendrik-ido-Ambacht
Bericht 
Ja, maar die in het wit ook :wink:

Dit zijn de nieuwe:

Afbeelding

Ook al gaat het hier om een Turbo

Joster schreef:
En jullie doelen op deze nieuwe koplampen neem ik aan?


Ja, die dus ook


Laatst bijgewerkt door Gerhard op 20 jun 2007 17:13, in totaal 2 keer bewerkt.



20 jun 2007 17:11
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
Bericht 
Dit wordt bedoeld met 2de generatie.
_________________________________________
Racefun events


Laatst bijgewerkt door Gert op 20 jun 2007 17:14, in totaal 1 keer bewerkt.



20 jun 2007 17:12
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rookie
Bericht 
Aha oke! Dan hebben we het dus bij zowel de advertentie als de P 996 van die kennis van me over een oud type P 996 3.4 met alle problemen die daar bij komen kijken. Scheize 8)


20 jun 2007 17:12
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
Ach, zolang je een tiptronic hebt, dan kan je nog wel even vooruit 8) een schakel(ge)bakkie daarentegen :shock: :twisted: :? :wink:
_________________________________________
Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!


20 jun 2007 17:14
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
Bericht 
Dat is niet helemaal waar, wel een verhoogd risico op problemen. Die van mij leeft nog steeds.... :drive:
_________________________________________
Racefun events


20 jun 2007 17:14
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rookie
Bericht 
Ik heb hier al wat gelezen over zwetende keerringen aan de krukas omdat deze in principe te ver van de krukas vandaan zitten. Ook al wat verontrustende verhalen gelezen over gevoelige IMS Lager motoren inderdaad.

Ik ga maar eens op pad voor hem hier op het forum om wat preventieve (onderhouds) werkzaamheden te vinden om het risico zo klein mogelijk te laten worden. Of eventueel een aanpassing aan het blok zoals men bij autofarm (?) deed aan de 3.4's.

Wat P betreft ben ik vrij nieuw zeg maar hehe. En ik moet zeggen dat ik er niet geruster op word als ik die verhalen hier zo eens lees...


20 jun 2007 17:19
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
GI996C schreef:
Dat is niet helemaal waar, wel een verhoogd risico op problemen. Die van mij leeft nog steeds.... :drive:

Op hoeveel kilometer staat die van jou Gert?

Mail/PB anders eens met LeoH, want die heeft tijdens het Vogezenweekend van de NPC (eind mei) uitvoerig gesproken met een medewerker van de motorenafdeling van Porsche in Duitsland over de 996 3.4 problemen :shock: ......... :? :( :oops: :evil:
(schakel gemiddeld meestal max 120.000 km en tiptronic 200.000 km voor de grote PLOF)
_________________________________________
Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!


20 jun 2007 17:30
Profiel WWW
PorscheForum Rookie
Bericht 
Die kennis van me heeft dus een P 996 3.4 (1e generatie) handgeschakeld met 167.000 km op de teller. :lol: Bij mijn weten zijn de keerringen inmiddels één keer vervangen. Verder heeft die P nog nooit grote problemen gehad.


20 jun 2007 17:32
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex944 1986 ex911 sc 1983 ex996 1998 ex 996turbo 2001 nu panamera turbo S 2011
Bericht 
Rob Herfst schreef:
(schakel gemiddeld meestal max 120.000 km en tiptronic 200.000 km voor de grote PLOF)


OEF , even rekenen : mijn 1e generatie 996 nu 165k , 12k p/j , dus in een krappe 3 jaar moet ik haar inruilen :?:
@ Joster , Die kennis van jou hoeft natuurlijk geen probleem te krijgen , je leest overal de probleemgevallen, en nauwelijks de pleziergevallen .
Ik vind wel dat er TEVEEL probleemgevallen zijn , en gelijk zo drastisch.
Jammer , want ik vind het een Porsche naar mijn hard , gezien mijn het geld wat IK te besteden heb .
_________________________________________
porsche is een virus,maar je voelt je beter.


20 jun 2007 18:54
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
Bericht 
Rob Herfst schreef:
Op hoeveel kilometer staat die van jou Gert?

Zo'n 68 duizend en komende dinsdag weer even een stevig aantal rondjes rijden op Zandvoort met de NPC.
Ik heb nog even te gaan (ik hoop/denk 2 jr.), voordat ik overga op de 997. :lol:
We waren het er op Zolder al over eens. als we toen wisten (voor de aanschaf van de 996 3.4) wat we nu weten hadden we het niet gedaan.
Maar voorlopig geniet ik er nog volop van.
_________________________________________
Racefun events


20 jun 2007 22:35
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997S
Belgische kust
Bericht 
Zoek een 996 waarvan je redelijk zeker bent dat er verstandig mee gereden is, dwz motor warmgereden alvorens volle bak te rijden.

Aangezien de motorproblemen worden toegeschreven door koude motoren vol te belasten, denk ik (hoop ik ?) dat een motor die steeds mooi warmgereden werd, geen problemen geeft.

Afwachten maar, doch ook niet te ongerust zijn. Ik geniet nu dagelijks van mijn 3.6 die stilaan richting 90.000 km huppelt...


21 jun 2007 12:58
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 C2C (1991) Oak Green
Noordwijk ZH
Bericht 
Ik ben twee jaar geleden ook voor de rationele keuze van een 996 gegaan, maar ben dit jaar toch overgestapt op de 993TT. Terugdenkend had ik twee jaar geleden meteen voor de 993 moeten gaan. Meer fun, meer sportauto, en dat elke dag is een continue feest.

Dus als je schrijft: 'Die 993 komt er nog wel' ga er dan nu voor. De voor dagelijks gebruik exemplaren worden al maar schaarser, omdat meer en meer auto's voor de 'liefhebberij' er bij worden gehouden en dus niet snel meer op de markt komen. Kijk maar eens wat er nog te koop staat. Ik denk de helft van twee jaar geleden en tegen dezelfde of hogere prijs.

Ik zit zelf niet zo in over pekel en dergelijke. Deze auto's zijn er voor gemaakt elke dag te rijden. Als je het kan veroorloven om hierin elke dag te rijden dan zou ik zeggen: DOEN!!!!![/b]
_________________________________________
"Do or do not... there is no try."


22 jun 2007 20:54
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex944 1986 ex911 sc 1983 ex996 1998 ex 996turbo 2001 nu panamera turbo S 2011
Bericht 
Yoda schreef:
Ik ben twee jaar geleden ook voor de rationele keuze van een 996 gegaan, maar ben dit jaar toch overgestapt op de 993TT. Terugdenkend had ik twee jaar geleden meteen voor de 993 moeten gaan. Meer fun, meer sportauto, en dat elke dag is een continue feest.

Dus als je schrijft: 'Die 993 komt er nog wel' ga er dan nu voor. De voor dagelijks gebruik exemplaren worden al maar schaarser, omdat meer en meer auto's voor de 'liefhebberij' er bij worden gehouden en dus niet snel meer op de markt komen. Kijk maar eens wat er nog te koop staat. Ik denk de helft van twee jaar geleden en tegen dezelfde of hogere prijs.

Ik zit zelf niet zo in over pekel en dergelijke. Deze auto's zijn er voor gemaakt elke dag te rijden. Als je het kan veroorloven om hierin elke dag te rijden dan zou ik zeggen: DOEN!!!!![/b]



Als je een 996 C2 (zoals ik ) gereden hebt geloof ik gelijk dat je met een 993 TT meer het sportautogevoel krijgt , maar ik vind persoonlijk het interieur van een 996 mooier, ik bedoel de 993 lijkt aan de binnenkant nog erg veel op die van de 3.2 , en de 996 is wat dat betreft (en niet alleen dat ) totaal anders.
_________________________________________
porsche is een virus,maar je voelt je beter.


22 jun 2007 21:27
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
Yoda schreef:
Ik zit zelf niet zo in over pekel en dergelijke. Deze auto's zijn er voor gemaakt elke dag te rijden. Als je het kan veroorloven om hierin elke dag te rijden dan zou ik zeggen: DOEN!!!!!

helemaal eens :thumleft:
_________________________________________
Got coffee?


23 jun 2007 10:28
Profiel WWW Facebook 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 70 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Mart WTL, outletvalve


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.