Auteur |
Bericht |
boxi
997 GT3 Mk1
|
Ik vind de koplampen van de 996 3.4 (wel de litronics!) mooier en in iedergeval harmonieuzer dan die van de facelift 996 3.6. Zo als op de 3.4 is het volgens mij bedoeld voor het oorspronkelijke ontwerp voor de 996. De extra halve ronding aan de onderzijde van de koplamp van de 996 facelift vind ik wat minder mooi, in mijn ogen teveel een concessie (kritiek op bijna indentiek front met Boxster ed.). Met name valt mij dat op bij de cabrio versie (bij de coupe lijkt het beter te kloppen). Wel heb ik natuurlijk het issue van 3.4 en 3.6 motor in overweging genomen en natuurlijk het zéér belangrijke aspect van het dashboardkastje én de bekerhouders . Aangezien ik niet veel vermogensverschil gemerkt heb tussen de 3.4 en 3.6 heb ik dus gekozen voor een duurdere 3.4 van eerste eigenaar met zeer weinig km's (uiteraard aantoonbaar...) ipv. een 3.6 met wat meer ervaring
Grtz. Boxi
_________________________________________ Fahrspass Pur
|
01 jun 2007 23:18 |
|
|
Gert
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
|
Oeps, het ging wel tussen de 3.4 en 3.6... foutje van mij.
Duidelijke uitleg
_________________________________________ Racefun events
|
01 jun 2007 23:44 |
|
|
Joster
|
Allereerst mijn excuses voor het kicken van dit topic, maar ik heb een vraag over onderscheid tussen een 996 3.4 en 3.6.
Het is me bekend dat er een "2e generatie" 996 is waarbij een aantal problemen met betrekking tot het watergekoelde blok zijn weggenomen. Nu was ik er van uit gegaan dat je aan het uiterlijk van de P 996 automatisch kon zien met wat voor type je te maken hebt. Ik dacht namelijk dat de 996 met facelift en nieuwe lampen automatisch een 2e generatie 996 was met een 3.6 er in. Echter ben ik een beetje in de war geraakt door onderstaande advertentie op marktplaats:
http://auto.marktplaats.nl/porsche/9664 ... -2001.html
Zoals de verkoper omschrijft hebben we te maken met een P 996 met een cilinderinhoud van 3.4 liter. Verder heeft de P imo de nieuwe koplampen, wat zou betekenen dat het om een 2e generatie gaat! Maar deze 2e generatie heeft toch een 3.6 motor lijkt me?! Daarnaast, de 2e generatie 996 zijn bij mijn weten pas vanaf september 2001 in productie gegaan, terwijl deze al in januari 2006 is gemaakt.
Is er misschien iemand die mij dit misverstand kan verklaren?! Ook in samenhang met de problemen van de eerste generatie 996 3.4 motoren? Is dit nu een 2e generatie motor, of een eerste bijvoorbeeld? Zijn er bij de motoren van deze P dezelfde problemen te verwachten als van een 996 uit bijvoorbeeld 1998?
Mijn vraag komt eigenlijk voort uit het feit dat een kennis van me eenzelfde P 996 3.4 heeft aangeschaft. Deze ziet er exact hetzelfde uit, wat ik het beste kan zien aan de koplampen denk ik. Het zijn sowieso niet de oude met de "oranje" boog onderaan de lampen. Hij is van eind 2000, dus ik dacht dat ik hem als "1e generatie" P 996 moest zien. Dan nog vind ik het vreemd van die koplampen...
|
20 jun 2007 17:02 |
|
|
Gerhard
991.2 Carrera 4 GTS
Hendrik-ido-Ambacht
|
Ik zie geen nieuwe koplampen
|
20 jun 2007 17:05 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
Ik zie niets vreemd aan de advertentie.
De koplampen (zoals Gerhard inmiddels ook al heeft opgemerkt ) zijn gewoon van de 1e generatie 996 (1997 tot en met juli 2001).
Hierna is de 2e generatie gekomen met duidelijk herkenbaar andere koplampen en uiteraard een verbeterde motor een 3.6 ipv de 3.4.
Verder is er een hoop electronica bijgekomen, en PCM1 met 16-bits ipv 8-bits.
_________________________________________ Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
|
20 jun 2007 17:08 |
|
|
Joster
|
Dit zijn de oude koplampen toch?
Edit:
En jullie doelen op deze nieuwe koplampen neem ik aan?
|
20 jun 2007 17:09 |
|
|
Gerhard
991.2 Carrera 4 GTS
Hendrik-ido-Ambacht
|
Ja, maar die in het wit ook
Dit zijn de nieuwe:
Ook al gaat het hier om een Turbo
Ja, die dus ook
Laatst bijgewerkt door Gerhard op 20 jun 2007 17:13, in totaal 2 keer bewerkt.
|
20 jun 2007 17:11 |
|
|
Gert
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
|
Dit wordt bedoeld met 2de generatie.
_________________________________________ Racefun events
Laatst bijgewerkt door Gert op 20 jun 2007 17:14, in totaal 1 keer bewerkt.
|
20 jun 2007 17:12 |
|
|
Joster
|
Aha oke! Dan hebben we het dus bij zowel de advertentie als de P 996 van die kennis van me over een oud type P 996 3.4 met alle problemen die daar bij komen kijken. Scheize
|
20 jun 2007 17:12 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
_________________________________________ Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
|
20 jun 2007 17:14 |
|
|
Gert
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
|
Dat is niet helemaal waar, wel een verhoogd risico op problemen. Die van mij leeft nog steeds....
_________________________________________ Racefun events
|
20 jun 2007 17:14 |
|
|
Joster
|
Ik heb hier al wat gelezen over zwetende keerringen aan de krukas omdat deze in principe te ver van de krukas vandaan zitten. Ook al wat verontrustende verhalen gelezen over gevoelige IMS Lager motoren inderdaad.
Ik ga maar eens op pad voor hem hier op het forum om wat preventieve (onderhouds) werkzaamheden te vinden om het risico zo klein mogelijk te laten worden. Of eventueel een aanpassing aan het blok zoals men bij autofarm (?) deed aan de 3.4's.
Wat P betreft ben ik vrij nieuw zeg maar hehe. En ik moet zeggen dat ik er niet geruster op word als ik die verhalen hier zo eens lees...
|
20 jun 2007 17:19 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
_________________________________________ Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
|
20 jun 2007 17:30 |
|
|
Joster
|
Die kennis van me heeft dus een P 996 3.4 (1e generatie) handgeschakeld met 167.000 km op de teller. Bij mijn weten zijn de keerringen inmiddels één keer vervangen. Verder heeft die P nog nooit grote problemen gehad.
|
20 jun 2007 17:32 |
|
|
jeroenoop
ex944 1986 ex911 sc 1983 ex996 1998 ex 996turbo 2001 nu panamera turbo S 2011
|
OEF , even rekenen : mijn 1e generatie 996 nu 165k , 12k p/j , dus in een krappe 3 jaar moet ik haar inruilen
@ Joster , Die kennis van jou hoeft natuurlijk geen probleem te krijgen , je leest overal de probleemgevallen, en nauwelijks de pleziergevallen .
Ik vind wel dat er TEVEEL probleemgevallen zijn , en gelijk zo drastisch.
Jammer , want ik vind het een Porsche naar mijn hard , gezien mijn het geld wat IK te besteden heb .
_________________________________________ porsche is een virus,maar je voelt je beter.
|
20 jun 2007 18:54 |
|
|
Gert
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
|
Zo'n 68 duizend en komende dinsdag weer even een stevig aantal rondjes rijden op Zandvoort met de NPC.
Ik heb nog even te gaan (ik hoop/denk 2 jr.), voordat ik overga op de 997.
We waren het er op Zolder al over eens. als we toen wisten (voor de aanschaf van de 996 3.4) wat we nu weten hadden we het niet gedaan.
Maar voorlopig geniet ik er nog volop van.
_________________________________________ Racefun events
|
20 jun 2007 22:35 |
|
|
Carrera4s
997SBelgische kust
|
Zoek een 996 waarvan je redelijk zeker bent dat er verstandig mee gereden is, dwz motor warmgereden alvorens volle bak te rijden.
Aangezien de motorproblemen worden toegeschreven door koude motoren vol te belasten, denk ik (hoop ik ?) dat een motor die steeds mooi warmgereden werd, geen problemen geeft.
Afwachten maar, doch ook niet te ongerust zijn. Ik geniet nu dagelijks van mijn 3.6 die stilaan richting 90.000 km huppelt...
|
21 jun 2007 12:58 |
|
|
Yoda
964 C2C (1991) Oak GreenNoordwijk ZH
|
Ik ben twee jaar geleden ook voor de rationele keuze van een 996 gegaan, maar ben dit jaar toch overgestapt op de 993TT. Terugdenkend had ik twee jaar geleden meteen voor de 993 moeten gaan. Meer fun, meer sportauto, en dat elke dag is een continue feest.
Dus als je schrijft: 'Die 993 komt er nog wel' ga er dan nu voor. De voor dagelijks gebruik exemplaren worden al maar schaarser, omdat meer en meer auto's voor de 'liefhebberij' er bij worden gehouden en dus niet snel meer op de markt komen. Kijk maar eens wat er nog te koop staat. Ik denk de helft van twee jaar geleden en tegen dezelfde of hogere prijs.
Ik zit zelf niet zo in over pekel en dergelijke. Deze auto's zijn er voor gemaakt elke dag te rijden. Als je het kan veroorloven om hierin elke dag te rijden dan zou ik zeggen: DOEN!!!!![/b]
_________________________________________ "Do or do not... there is no try."
|
22 jun 2007 20:54 |
|
|
jeroenoop
ex944 1986 ex911 sc 1983 ex996 1998 ex 996turbo 2001 nu panamera turbo S 2011
|
Als je een 996 C2 (zoals ik ) gereden hebt geloof ik gelijk dat je met een 993 TT meer het sportautogevoel krijgt , maar ik vind persoonlijk het interieur van een 996 mooier, ik bedoel de 993 lijkt aan de binnenkant nog erg veel op die van de 3.2 , en de 996 is wat dat betreft (en niet alleen dat ) totaal anders.
_________________________________________ porsche is een virus,maar je voelt je beter.
|
22 jun 2007 21:27 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
helemaal eens
_________________________________________ Got coffee?
|
23 jun 2007 10:28 |
|
|