Auteur |
Bericht |
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Wrom ikke, 'kan der best tegen hor
PS: Een echt slipje om van te snoepen (goed tegen zuurpruimen) 
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
22 jun 2007 13:16 |
|
 |
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
1 aanvulling op bovenstaande zeer hout snijdende verklaring:
het schakelen van een Tip verloopt veel rustiger
Dit volgens sommigen (...) minder gewaardeerde 'glijden' van de ene versnelling naar de volgende oefent veel lagere krachten uit op de motor, het onderblok met de krukas e.d., als bij een handgeschakelde bak. Bij deze komen bij snel aangrijpen van de koppeling aanzienlijke krachten op de aandrijflijn en dat is inclusief een deel van de motor.
Bij niet 'Vollgas feste' motoren (quote P. AG techneut) is de eerste bak daarmee 'passender'
====
De bewering van sommigen hier als zou er gesteld worden dat er met luchtgekoelde motoren nooit een probleem is, klopt beslist niet.
Het gaat hier om de omvang en het moment (in de levensduur), van problemen 
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
Laatst bijgewerkt door Paul II op 22 jun 2007 20:16, in totaal 1 keer bewerkt.
|
22 jun 2007 14:21 |
|
 |
Gert
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
|
Dit is een duidelijke uitleg.
Andere vraag.. ik ben later ook wel in de markt voor een 997, als we nu allebei tegelijk bij dezelfde garage kopen krijgen we vast wel kwantumkorting.. goed idee? 
_________________________________________ Racefun events
|
22 jun 2007 14:56 |
|
 |
John
Cayenne
|
wederom weer een heldere uitleg............
Wat ik ook wil aangeven....is dat bij veel mensen de liefde voor de techniek, ik weet dat Paul van E. nog steeds smoor is op de Porschetechniek, die mensen waarderen en begrijpen de techniek niet....
Die rijden niet met gevoel zoals het hoort in een raszuivere sportwagen...
Genieten van het raspen van die boxer, genieten van het koude schakelen van een elfer (het gevoel in je pook dat ie nog niet klaar is voor het echte werk, en geduld moet hebben), genieten van de huil boven de 6000 rpm, etc. etc.
Zo ik ga maar weer ff naar huis en de GT3 is warmdraaien.....en hopen dat het stil is op de weg
|
22 jun 2007 15:32 |
|
 |
Carrera4s
997SBelgische kust
|
... op een vrijdagnamiddag ? Ik hoop het voor je...
on topic : Los van het feit dat de problemen met de 3.4 vermeden kunnen worden door warm te rijden zoals het hoort, blijft het evenzeer een feit dat de andere motoren (oudere en de meer recente) veel minder gevoelig blijken te zijn.
Dus dat er wel degelijk een (kwaliteits)probleem is met die motoren kan uiteraard niemand nog ontkennen.
Prettig weekend iedereen 
|
22 jun 2007 15:39 |
|
 |
jeroenoop
ex944 1986 ex911 sc 1983 ex996 1998 ex 996turbo 2001 nu panamera turbo S 2011
|
Ik zat zelf al te denken "je kan toch zelf ook schakelen met een tip" Maar dit is een heldere uitleg .Bedankt  John schreef
De spijker op z'n kop slaan 
_________________________________________ porsche is een virus,maar je voelt je beter.
|
22 jun 2007 19:47 |
|
 |
Bert
911 3.2 cabrioHaarlem PF # 2694
|
Zoals Paul hierboven al heeft uitgelegd zijn de krachten op het blok bij een tip. subtieler. Het grote probleem bij de 3.4 zijn de torsiekrachten op het blok bij grote belasting, heeft dus niets te maken met hoe iemand de auto altijd warm heeft gereden echter wel met hoe vaak het blok flink belast is geweest! De torsiekrachten zorgen dan ook voor scheuren bij cylinder 2 omdat die zo mooi in het midden ligt. Wat Autofarm doet is gewoon de bestaande cylinderbussen upgraden door sterkere waardoor het torsieprobleem niet opgelost wordt maar de zwakke plek, cylinder 2 wél minder/niet scheur gevoelig wordt.
_________________________________________ Relax! Het is maar blik............
|
22 jun 2007 21:28 |
|
 |
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Tja, een Porsche met een " nicht volgass fest" motor... 
|
22 jun 2007 21:34 |
|
 |
Gert
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
|
Jaaaaa je mag het tegenwoordig eigenlijk niet meer zeggen, maar ik heb ook liever geen "nicht" in mijn auto. 
_________________________________________ Racefun events
|
22 jun 2007 21:50 |
|
 |
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Ach, lekker kontje 
|
22 jun 2007 22:08 |
|
 |
Bert
911 3.2 cabrioHaarlem PF # 2694
|
Sorry  , dacht dat het de voorkant was 
_________________________________________ Relax! Het is maar blik............
|
22 jun 2007 23:10 |
|
 |
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
Of het 1 op 3 of meer danwel minder is... de volgende P gaat een 993 of een 996 3.6 worden en als het helemaal mee zit een gt3 of een 997. Waarom zou je de gok nemen?
Voorlopig blijf ik nog wel even rondtuffen in mijn oude gebakkie.
_________________________________________ Got coffee?
|
23 jun 2007 11:02 |
|
 |
Jaco
Negenhonderdvijfenzestig.
|
Moet je eerst nog wel een paar "gepeperde" rekeningen schrijven.... 
_________________________________________ Don't need to know where i'm going, just need to know where i've been......
|
23 jun 2007 11:17 |
|
 |
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
23 jun 2007 18:16 |
|
 |
Gert
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
|
Oke sukses! Gezien de topper die je nu hebt zal de opvolger vast ook een bijzonder exemplaar worden.
Het is wat snel voor mij (zit nog op de levering van m'n busje te wachten).
Deze is niet slecht toch...
_________________________________________ Racefun events
|
23 jun 2007 23:00 |
|
 |
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Helaas Gert: de link is al verlopen.
Spreek je dinsdag, hopelijk zonder dat parapluie nodig is 
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
24 jun 2007 10:15 |
|
 |
addie
nu even nietapeldoorn
|
heb helaas moeten constateren dat er ook al wat 997,s vroegtijdig toe aan een revisie zijn.Ik heb echt de indruk dat het altijd de eerste modellen zijn die problemen hebben de zg kinderziektes. 
_________________________________________ wie een kuil graaft voor een ander is niet egoistisch.!
|
24 jun 2007 10:54 |
|
 |
Gert
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
|
Zoiets wisten ze mij bij de BMW dealer te melden, maar verder nooit iets over gelezen op het internet, met uitzondering van een nieuwe 997 turbo.
Waar heb je die informatie vandaan?
_________________________________________ Racefun events
|
24 jun 2007 11:03 |
|
 |
addie
nu even nietapeldoorn
|
Als ik dat schrijf zullen weinigen dat geloven.Heb 4 kennisen met een porsche. 3daarvan hebben een 997, waarvan 1 een turbo, en dan nog 1 met een laatstse model 996.(is het te volgen) Bij de turbo moest na een paar duizend km de motor er uit voor een lekkage probleem,(oke is niet zo,n ramp) echter de 2 997 modellen allebei gewoon vroegtijdig toe aan een revisie. En als klap op de vuurpijl is ook de 996 overleden(ik dacht iets met de nokkenass ketting) moet dus ook gewoon een nieuwe motor in. Auto,s waren allemaal vrij nieuw (ahum wat heet) de 996 had iets van 60.000 km. Meer details heb ik nog niet. 
_________________________________________ wie een kuil graaft voor een ander is niet egoistisch.!
Laatst bijgewerkt door addie op 24 jun 2007 13:44, in totaal 1 keer bewerkt.
|
24 jun 2007 11:50 |
|
 |
Denniz C2
993 C2
|
En hoe wordt dan verklaard dat sommige 996 rijders alweer aan hun 3e motor bezig zijn? Ik heb verhalen gehoort en gelzen van motoren welke na 8000 km weer plofte! geloof me dat men bij de 2e nieuwe motor heus voorzichter is gaan rijden
Ik geloof dus niet dat het ALTIJD aan de rijstijl zal liggen 
_________________________________________ Ut et Zeeuwse
|
24 jun 2007 12:07 |
|
 |
gantor
996 C2; 944 racer
|
Bij P&P in Roggel wisten ze mij toch ook te vertellen dat de 997's ploften...
|
24 jun 2007 13:32 |
|
 |
Gert
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
|
Staat een zwarte 997 GT3 bij PZR met 285 km op de teller.
Paraplu kunnen we meteen ook voor windzeil gebruiken.
14 graden windkracht 6 aan de kust tot 9 en 80% regen....
Die 20% zal vast wel eind van de middag, begin van de avond zijn! 
_________________________________________ Racefun events
|
25 jun 2007 20:45 |
|
|