Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 22 apr 2025 16:53



Antwoord op onderwerp  [ 97 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Porsche '98 3,4 liter constructie probleem? 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
John schreef:
goh wat ga ik weer zwaar tegen de forumregels in.......Koen grijp is in..


Wrom ikke, 'kan der best tegen hor :twisted: :wink:

PS: Een echt slipje om van te snoepen (goed tegen zuurpruimen) :P
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


22 jun 2007 13:16
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
Rob Herfst schreef:
... de medewerker van de motorenafdeling van Porsche in Duitsland gaf aan LeoH de volgende verklaring(en):
- een tip schakelt eerder dan schakel, dus komen er minder krachten vrij en juist die krachten zijn een grootste deel van het probleem.
- de gemiddelde tiptronic bestuurder houdt er een andere rijstijl op na dan de schakel berijder (diplomatiek toch? :wink:)
- de 996 3.4 is helaas niet vollgas prüf...

1 aanvulling op bovenstaande zeer hout snijdende verklaring:
het schakelen van een Tip verloopt veel rustiger :!:
Dit volgens sommigen (...) minder gewaardeerde 'glijden' van de ene versnelling naar de volgende oefent veel lagere krachten uit op de motor, het onderblok met de krukas e.d., als bij een handgeschakelde bak. Bij deze komen bij snel aangrijpen van de koppeling aanzienlijke krachten op de aandrijflijn en dat is inclusief een deel van de motor.

Bij niet 'Vollgas feste' motoren (quote P. AG techneut) is de eerste bak daarmee 'passender' 8)

====

De bewering van sommigen hier als zou er gesteld worden dat er met luchtgekoelde motoren nooit een probleem is, klopt beslist niet.
Het gaat hier om de omvang en het moment (in de levensduur), van problemen :idea:
_________________________________________
Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche


Laatst bijgewerkt door Paul II op 22 jun 2007 20:16, in totaal 1 keer bewerkt.



22 jun 2007 14:21
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
Bericht 
Dit is een duidelijke uitleg.
Andere vraag.. ik ben later ook wel in de markt voor een 997, als we nu allebei tegelijk bij dezelfde garage kopen krijgen we vast wel kwantumkorting.. goed idee? :lol:
_________________________________________
Racefun events


22 jun 2007 14:56
Profiel WWW Facebook 
Forum Admin
Avatar gebruiker
Cayenne
Bericht 
Paul van Engelen schreef:
De bewering van sommigen hier als zou er gesteld worden dan er met luchtgekoelde motoren nooit een probleem is, klopt beslist niet.
Het gaat hier om de omvang en het moment (in de levensduur), van problemen :idea:


wederom weer een heldere uitleg............



Wat ik ook wil aangeven....is dat bij veel mensen de liefde voor de techniek, ik weet dat Paul van E. nog steeds smoor is op de Porschetechniek, die mensen waarderen en begrijpen de techniek niet....

Die rijden niet met gevoel zoals het hoort in een raszuivere sportwagen...

Genieten van het raspen van die boxer, genieten van het koude schakelen van een elfer (het gevoel in je pook dat ie nog niet klaar is voor het echte werk, en geduld moet hebben), genieten van de huil boven de 6000 rpm, etc. etc.




Zo ik ga maar weer ff naar huis en de GT3 is warmdraaien.....en hopen dat het stil is op de weg


22 jun 2007 15:32
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997S
Belgische kust
Bericht 
... op een vrijdagnamiddag ? Ik hoop het voor je...

on topic : Los van het feit dat de problemen met de 3.4 vermeden kunnen worden door warm te rijden zoals het hoort, blijft het evenzeer een feit dat de andere motoren (oudere en de meer recente) veel minder gevoelig blijken te zijn.

Dus dat er wel degelijk een (kwaliteits)probleem is met die motoren kan uiteraard niemand nog ontkennen.

Prettig weekend iedereen 8)


22 jun 2007 15:39
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex944 1986 ex911 sc 1983 ex996 1998 ex 996turbo 2001 nu panamera turbo S 2011
Bericht 
Paul van Engelen schreef:
Rob Herfst schreef:
... de medewerker van de motorenafdeling van Porsche in Duitsland gaf aan LeoH de volgende verklaring(en):
- een tip schakelt eerder dan schakel, dus komen er minder krachten vrij en juist die krachten zijn een grootste deel van het probleem.
- de gemiddelde tiptronic bestuurder houdt er een andere rijstijl op na dan de schakel berijder (diplomatiek toch? :wink:)
- de 996 3.4 is helaas niet vollgas prüf...

1 aanvulling op bovenstaande zeer hout snijdende verklaring:
het schakelen van een Tip verloopt veel rustiger :!:
Dit volgens sommigen (...) minder gewaardeerde 'glijden' van de ene versnelling naar de volgende oefent veel lagere krachten uit op de motor, het onderblok met de krukas e.d., als bij een handgeschakelde bak. Bij deze komen bij snel aangrijpen van de koppeling aanzienlijke krachten op de aandrijflijn en dat is inclusief een deel van de motor.


Ik zat zelf al te denken "je kan toch zelf ook schakelen met een tip"
Maar dit is een heldere uitleg .Bedankt :!:

John schreef
Citaat:
Wat ik ook wil aangeven....is dat bij veel mensen de liefde voor de techniek, ik weet dat Paul van E. nog steeds smoor is op de Porschetechniek, die mensen waarderen en begrijpen de techniek niet....

Die rijden niet met gevoel zoals het hoort in een raszuivere sportwagen...

Genieten van het raspen van die boxer, genieten van het koude schakelen van een elfer (het gevoel in je pook dat ie nog niet klaar is voor het echte werk, en geduld moet hebben), genieten van de huil boven de 6000 rpm, etc. etc.

De spijker op z'n kop slaan :shock: :?:
_________________________________________
porsche is een virus,maar je voelt je beter.


22 jun 2007 19:47
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 cabrio
Haarlem PF # 2694
Bericht 
Zoals Paul hierboven al heeft uitgelegd zijn de krachten op het blok bij een tip. subtieler. Het grote probleem bij de 3.4 zijn de torsiekrachten op het blok bij grote belasting, heeft dus niets te maken met hoe iemand de auto altijd warm heeft gereden echter wel met hoe vaak het blok flink belast is geweest! De torsiekrachten zorgen dan ook voor scheuren bij cylinder 2 omdat die zo mooi in het midden ligt. Wat Autofarm doet is gewoon de bestaande cylinderbussen upgraden door sterkere waardoor het torsieprobleem niet opgelost wordt maar de zwakke plek, cylinder 2 wél minder/niet scheur gevoelig wordt.
_________________________________________
Relax! Het is maar blik............


22 jun 2007 21:28
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
Tja, een Porsche met een " nicht volgass fest" motor... :roll:


22 jun 2007 21:34
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
Bericht 
Jaaaaa je mag het tegenwoordig eigenlijk niet meer zeggen, maar ik heb ook liever geen "nicht" in mijn auto. :?
_________________________________________
Racefun events


22 jun 2007 21:50
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
Ach, lekker kontjeAfbeelding 8)


22 jun 2007 22:08
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 cabrio
Haarlem PF # 2694
Bericht 
Sorry :oops: , dacht dat het de voorkant was :lol: :wink:
_________________________________________
Relax! Het is maar blik............


22 jun 2007 23:10
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
Of het 1 op 3 of meer danwel minder is... de volgende P gaat een 993 of een 996 3.6 worden en als het helemaal mee zit een gt3 of een 997. Waarom zou je de gok nemen?
Voorlopig blijf ik nog wel even rondtuffen in mijn oude gebakkie.
_________________________________________
Got coffee?


23 jun 2007 11:02
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Negenhonderdvijfenzestig.
Bericht 
Marco schreef:
en als het helemaal mee zit een gt3 of een 997.


Moet je eerst nog wel een paar "gepeperde" rekeningen schrijven.... :twisted: :wink:
_________________________________________
Don't need to know where i'm going, just need to know where i've been......


23 jun 2007 11:17
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
GI996C schreef:
... ben later ook wel in de markt voor een 997, als we nu allebei tegelijk bij dezelfde garage kopen krijgen we vast wel kwantumkorting.. goed idee? :lol:

Zeker goed idee Gert :idea: :P
Alleen: ik ben nu al in de markt :? :wink:
_________________________________________
Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche


23 jun 2007 18:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
Bericht 
Oke sukses! Gezien de topper die je nu hebt zal de opvolger vast ook een bijzonder exemplaar worden.
Het is wat snel voor mij (zit nog op de levering van m'n busje te wachten).

Deze is niet slecht toch...
_________________________________________
Racefun events


23 jun 2007 23:00
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
Helaas Gert: de link is al verlopen.

Spreek je dinsdag, hopelijk zonder dat parapluie nodig is :P
_________________________________________
Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche


24 jun 2007 10:15
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
nu even niet
apeldoorn
Bericht 
heb helaas moeten constateren dat er ook al wat 997,s vroegtijdig toe aan een revisie zijn.Ik heb echt de indruk dat het altijd de eerste modellen zijn die problemen hebben de zg kinderziektes. :cry:
_________________________________________
wie een kuil graaft voor een ander is niet egoistisch.!


24 jun 2007 10:54
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
Bericht 
Zoiets wisten ze mij bij de BMW dealer te melden, maar verder nooit iets over gelezen op het internet, met uitzondering van een nieuwe 997 turbo.
Waar heb je die informatie vandaan?
_________________________________________
Racefun events


24 jun 2007 11:03
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
nu even niet
apeldoorn
Bericht 
Als ik dat schrijf zullen weinigen dat geloven.Heb 4 kennisen met een porsche. 3daarvan hebben een 997, waarvan 1 een turbo, en dan nog 1 met een laatstse model 996.(is het te volgen) Bij de turbo moest na een paar duizend km de motor er uit voor een lekkage probleem,(oke is niet zo,n ramp) echter de 2 997 modellen allebei gewoon vroegtijdig toe aan een revisie. En als klap op de vuurpijl is ook de 996 overleden(ik dacht iets met de nokkenass ketting) moet dus ook gewoon een nieuwe motor in. Auto,s waren allemaal vrij nieuw (ahum wat heet) de 996 had iets van 60.000 km. Meer details heb ik nog niet. :roll:
_________________________________________
wie een kuil graaft voor een ander is niet egoistisch.!


Laatst bijgewerkt door addie op 24 jun 2007 13:44, in totaal 1 keer bewerkt.



24 jun 2007 11:50
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 C2
Bericht 
En hoe wordt dan verklaard dat sommige 996 rijders alweer aan hun 3e motor bezig zijn? Ik heb verhalen gehoort en gelzen van motoren welke na 8000 km weer plofte! geloof me dat men bij de 2e nieuwe motor heus voorzichter is gaan rijden ;)

Ik geloof dus niet dat het ALTIJD aan de rijstijl zal liggen ;)
_________________________________________
Ut et Zeeuwse


24 jun 2007 12:07
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 C2; 944 racer
Bericht 
Bij P&P in Roggel wisten ze mij toch ook te vertellen dat de 997's ploften...


24 jun 2007 13:32
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
Bericht 
Paul van Engelen schreef:
Helaas Gert: de link is al verlopen.

Spreek je dinsdag, hopelijk zonder dat parapluie nodig is :P


Staat een zwarte 997 GT3 bij PZR met 285 km op de teller. :roll: :roll: :roll:

Paraplu kunnen we meteen ook voor windzeil gebruiken. :idea:
14 graden windkracht 6 aan de kust tot 9 en 80% regen....
Die 20% zal vast wel eind van de middag, begin van de avond zijn! :lol:
_________________________________________
Racefun events


25 jun 2007 20:45
Profiel WWW Facebook 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 97 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.