Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 18:21

Antwoord op onderwerp  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Welk merk het vaakst afschudden? 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
964 C2 1992
Amstelveen
Bericht Welk merk het vaakst afschudden?
De laatste tijd blinkt het merk Volvo bij mij toch wel erg hardnekkig uit in het op naïve wijze proberen op korte afstand te blijven rijden. Met name de estate versies van bovengenoemd merk. Kansloos!

Aan welk merk zeggen jullie het meest het zicht in de achteruitkijkspiegel te moeten opgeven?

24 jun 2007 17:35
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Ex 993 c2, Ex 997 4S, Ex 964 c2 '92, 991.2 S
Sint Pancras
Bericht 
Who cares :roll: Ik let alleen op 2 eventuele spee-ambtenaren met verdachte apparatuur naast hun binnenspiegel.Voor de rest zal het me worst zijn ik hoef niet te bewijzen dat ik misschien een snellere auto heb.

24 jun 2007 18:18
Profiel
PorscheForum Rakker
Carrera 2 Cabrio
Bericht 
zucht :roll:

24 jun 2007 18:24
Profiel
PorscheForum Rakker
Eerst een rijbewijs (volgend jaar)
woudenberg
Bericht 
2000 gtv schreef:
Who cares :roll: Ik let alleen op 2 eventuele spee-ambtenaren met verdachte apparatuur naast hun binnenspiegel.Voor de rest zal het me worst zijn ik hoef niet te bewijzen dat ik misschien een snellere auto heb.

Zitten vaak in bovengenoemde volvos :P

24 jun 2007 18:27
Profiel WWW Facebook 
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Alhoewel ik eigenlijk altijd (wat) te hard rijd en soms - als het kan - stukken te hard, heb ik daar gek genoeg geen last van. Al die verhalen ook over stoplichtsprintjes: ik kom ze niet tegen. :roll: Niet dat ik dat erg vind trouwens, maar ik begrijp al die verhalen nooit zo goed. :?

24 jun 2007 18:51
Profiel
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0 nu: fiets, ov
Utrecht
Bericht 
Tja, de eerste de beste TDI rijdt een 924 eruit dus aan sprintjes waag ik me niet. Een iets hoger tempo op een op- of afrit van de snelweg daarentegen heeft al een paar bestuurders raar doen opkijken van de kwaliteiten van dat rare ouwe kleine bruine autootje...

24 jun 2007 18:55
Profiel
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht 
MS964 schreef:
Alhoewel ik eigenlijk altijd (wat) te hard rijd en soms - als het kan - stukken te hard, heb ik daar gek genoeg geen last van. Al die verhalen ook over stoplichtsprintjes: ik kom ze niet tegen. :roll: Niet dat ik dat erg vind trouwens, maar ik begrijp al die verhalen nooit zo goed. :?

Zeer herkenbaar. Het enige dat ik krijg is regelmatig opgestoken duimen. En ik laat ik best vaak mensen links passeren, ben echt niet constant de snelste weggebruiker. Soms zet ik flink de sokken erin, soms rijd ik gewoon rustig 120-140 km/h. (Anders haal ik ook geen 500 km uit een tank, vind nu al €100/500 km woest genoeg... :wink: )

24 jun 2007 18:59
Profiel
PorscheForum Rakker
911 C4 (ex), Cayenne Turbo (ex) , 997 Turbo9(ex), 991 cabrio Turbo S
Montfoort
Bericht Re: Welk merk het vaakst afschudden?
turbocruiser schreef:
Met name de estate versies van bovengenoemd merk. Kansloos!

Dat ben ik met mn "doordeweekse" auto :D

24 jun 2007 19:02
Profiel
PorscheForum Junkie
964 C2 1992
Amstelveen
Bericht 
Bedoel ook geen sprintjes, daar doe ik nl niet aan. Echter wel bij klaverblad opvallend vaak een bumperklever; meestal Volvo. Ik ga er zeker niet op in, laat meestal gewoon lekker passeren. Dit geldt ook voor gewoon op de snelweg: Volvo op achterbumper, ik naar rechts, Volvo erlangs. 8)

Was erg mooi laatst op de ring A10; 3 maal 964 lekker rustig achter elkaar en maar zwaaien. Direkt allerlei BMWtjes erlangs...

24 jun 2007 19:11
Profiel
turbocruiser schreef:
De laatste tijd blinkt het merk Volvo bij mij toch wel erg hardnekkig uit in het op naïve wijze proberen op korte afstand te blijven rijden. Met name de estate versies van bovengenoemd merk. Kansloos!

:roll:

Is dat wel zo slim?

Afgelopen woensdage werd ik thv Waalre , Eindhoven in mijn AM DB9 van de weg gehaald door dienders in een zilverkleurige VOLVO V70 ESTATE.

Godzijdank mocht ik mijn rijbewijs houden: reed gem. 45 km te hard waar je maar 100 mag.

Ook berucht zijn de Opel Astra's!

Als ik deze auto's in mijn spiegels zie laat ik ze gewoon gaan :lol:

Een gewaarschuwd mens telt voor 2, is het bekende adagium.

24 jun 2007 19:36
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht 
Tja, dat krijg je als je Austin Martin rijdt :wink:

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."

24 jun 2007 19:55
Profiel
Sint-Niklaas (B)
Bericht 
turbocruiser schreef:
Bedoel ook geen sprintjes, daar doe ik nl niet aan. Echter wel bij klaverblad opvallend vaak een bumperklever; meestal Volvo.

Met de auto doorgaans niet veel last van bumperklevers op klaverbladen - en al helemaal niet van Bompa-diesels euh Volvo's :roll:

24 jun 2007 20:06
Profiel
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
ECT schreef:

Afgelopen woensdage werd ik thv Waalre , Eindhoven in mijn AM DB9 van de weg gehaald door dienders in een zilverkleurige VOLVO V70 ESTATE.

En hoe valt de Aston mee?

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

24 jun 2007 20:19
Profiel WWW
ppp 356 schreef:
ECT schreef:

En hoe valt de Aston mee?

Rijdt perfect!

24 jun 2007 20:36
PorscheForum Rakker
911 SC
Alkmaar
Bericht 
Audi / Bmw zie ik het meest in de spiegel. Civic nooit, die halen me altijd al dan niet links in. En zij mogen dat, als compensatie voor de vreselijke kunststof vleugels en bumpers.

24 jun 2007 20:54
Profiel
PorscheForum Rakker
Audi V8 Mercedes SL 280 Discovery 3 HSE V8 2005
Heemskerk
Bericht 
Nou stond er laatst een Civic naast me; type Vtec met allemaal Tupperware er aangeschroefd. Uitlaat waar een geoefende fistf*cker jaloers op zou worden, velgen ter grootte van het Milenniumwheel, kortom: De Uitdaging in optima forma.

Helaas had ik die dag de GT3 meegenomen.

Als de heren meelezen: niet meer doen joh. Die vent in die BMW achter ons moesten we met zuurstof bijbrengen 8)

24 jun 2007 21:16
Profiel
Sint-Niklaas (B)
Bericht 
500E schreef:
Nou stond er laatst een Civic naast me; type Vtec met allemaal Tupperware er aangeschroefd. Uitlaat waar een geoefende fistf*cker jaloers op zou worden, velgen ter grootte van het Milenniumwheel

ik voel me als VTEC-er niet aangesproken 8) : standaard-carrosserie, standaard-uitlaat, standaard-velgen (een nederige 16" 205/55)

en tevens een uitgesproken hekel aan stoplicht-sprinters die geeneens deftig een bocht kunnen nemen :wink:

24 jun 2007 21:32
Profiel
PorscheForum Rakker
Heemskerk
Bericht 
Och, weet je wat het is? Ik heb ook Mercedes op de oprit staan. Sommige grapjassen weten daar ook enorm leuke grapjes over te maken (Tabbert, kamper, je kent ze wel) maar ook dan voel ik me nooit aangesproken.

(standaard-carrosserie, standaard-uitlaat, standaard-velgen :wink: )

24 jun 2007 21:37
Profiel
Bericht 
Ik heb op klaverbladen en op- en afritten juist GEEN last van bumper klevers. In de bochten houden ze me nu eenmaal niet bij :D

Op de snelweg vind ik het een té groot risico om te gaan racen, rechtdoor hard rijden kan iedereen. Er rijden teveel W-tiens en W-twaalfs, Audi'd etc. rond, die ik met moeite of zelfs niet bij kan houden. Dat spelletje ben ik ontgroeid.

Wat altijd nog wél leuk blijft, is een beetje spelen, zoals ik een paar maanden geleden al schreef: op de A1 met een Bentley. Of hier in Egmond met een 997. Of die zwarte 993 cabrio die ik hier al maar tegen kom. Voor de rest: wie er langs wil, die zet hem er maar langs.

24 jun 2007 21:43
PorscheForum Junkie
911 3.2 Cabrio 1986
Het hoge noorden
Bericht 
Ik heb doorgaand met de lieve Oranje 911 nooit ergens last van,

behalve van die duimen omhoog. :wink:

Met de 968 daarintegen... Van alles en iedereen die vlak voor of achter me gaat rijden...

24 jun 2007 21:44
Profiel
PorscheForum Rakker
Heemskerk
Bericht 
Ik ben ook niet zo'n stoplichtsprinter, maar deze heren vroegen er gewoon om :)

24 jun 2007 21:46
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Nergens last van.
Waarschijnlijk omdat ze het type niet dadelijk herkennen en het niet als een P aanzien :twisted:

Laatste update 22/10/2013

24 jun 2007 23:59
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
Het meeste hardnekkige volk beweegt zich voort
in wagens met een VW teken op hun grill
Heb meerdere malen de encounter gehad met
dat soort mensjes, die zelfs na 7x eruit acceleren
toch weer hun 5 IQ bevattende hoofd langszij te
komen , in de hoop hun triompf aan het thuisfront
te kunnen etaleren !!
Voor de rest ontmoetingen met mensen die hun
wijsvinger in hun voorhoofd planten (bijna zichtbare
rode aanwijs-plekken op hun rimpelige aangezicht)
Als je te hard rijd, te zacht of volgens het boekje...
Elk van 1 deze gedragingen word niet in dank afgenomen

Ach ja de geest van een P-rijder heeft het ook niet makkelijk!!

25 jun 2007 8:29
PorscheForum Rakker
997S
Belgische kust
Bericht 
Hier in België ben ik ook op mijn hoede voor (zwarte) Volvo's. De flikken weet je wel...

En inderdaad heb je soms wel eens bumperklevers : dan geef ik soms eerst eens goed door en dan vertraag ik om hen met een grijns te laten passeren :twisted: Ofwel ga ik meteen opzij.Nee, racen op de snelweg is te onnozel als er veel ander verkeer is.

Zoals Lydia ook schrijft, niks leuker dan zo'n bumperklever te doen blozen op een bochtig stuk (klaverblad, rotonde...) 8)

25 jun 2007 9:23
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Ik heb zelden last van een bumperklever. Indien iemand sneller is mag hij er voorbij.

Als ik echter in een treintje rij en men zit dan nog te drukken, ja... dan ga ik natuurlijk niet opzij, maar laat ik de auto meestal even afzakken en creëer dan zelf weer ruimte achter mij met een dot gas. Slechts de meest zwakzinnigen begrijpen zoiets niet.

25 jun 2007 9:38
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 37 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende