Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 23:24



Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
luchtfilter geinstalleerd in de 964 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 C2 1991
Bericht 
Ja, die einddemper zal ook nog wel lukken 8) Ik moet de verschillende soundjes maar eens een keer gaan beluisteren op een van jullie meetings! Moet er eigenlijk nog iets afgesteld worden aan de motor na het gaten boren?


24 jun 2007 20:44
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
Nee, de luchtmassamengenmeter zou eventuele verschillen - met nadruk op eventueel - direct compenseren :idea: :P
_________________________________________
Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche


24 jun 2007 20:47
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Hoeksche Waard
Bericht 
Olaf schreef:

Einddemper vervangen zijn maar 3 moertjes :wink:


:shock: Dacht ik bij de tussendemper ook, maaruh. Boutjes waren inmiddels ovaal, uiteindelijk met een soort van claustrofobie alles door moeten slijpen met een slijptol. Als de moertjes gangbaar zijn is het een eitje, maar over het algemeen is het slijpwerk.

Toch :?: :roll: :wink:


25 jun 2007 19:46
Profiel
Bericht 
Altijd koperen moertjes gebruiken bij uitlaatsysteem, als de draad dan verroest is tikje met scherpe beitel en ze zijn af.


25 jun 2007 20:02
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
ruud964 schreef:
Toch :?: :roll: :wink:


Einddemper gaat er als het goed is bij elke (20Dkm) onderhoudsbeurt af :idea: :wink:


25 jun 2007 20:02
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 C2 1991
Bericht 
Olaf schreef:
ruud964 schreef:
Toch :?: :roll: :wink:


Einddemper gaat er als het goed is bij elke (20Dkm) onderhoudsbeurt af :idea: :wink:


Ik heb gekeken, maar de schroefdraad ziet er nog prima uit, ik ga er vooralsnog vanuit dat er geen beitels of slijptollen aan te pas hoeven te komen. En als dat wel moet lijkt het me nog niet zo'n grote klus :shock: Ik ben er alleen nog niet uit welke demper er onder moet komen, ik vind de originele er eerlijk gezegd mooier uitzien dan een cup-pijp. Zijn er ook einddempers die eruit zien als de originele, maar met wat extra decibellen?


26 jun 2007 10:36
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Harry 911 schreef:
Zijn er ook einddempers die eruit zien als de originele, maar met wat extra decibellen?


Jawel :arrow: custom made :wink:

Gewoon wachten tot deze einddemper begint te rammelen - dan zijn dan wss die twee geperforeerde buizen aan de binnenzijde die doorgerot zijn :shock:

Demper demonteren - haakse slijper erop - luikje maken - binnenwerk eruit - dicht lassen 8)

Ik heb met "zo'n" demper 'n jaartje gereden ... inmiddels rijdt (ook) Devilson met zo'n fabrikaat :idea:


26 jun 2007 12:43
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Bericht 
Heeft Carnewal die dingen niet gewoon op voorraad :?:

Ik rij al een half jaartje met leeggehaalde dempers rond in de 996, komen ook van Carnewal.
_________________________________________
Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.


26 jun 2007 12:56
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 C2 1991
Bericht 
Olaf schreef:
Harry 911 schreef:
Zijn er ook einddempers die eruit zien als de originele, maar met wat extra decibellen?


Jawel :arrow: custom made :wink:

Gewoon wachten tot deze einddemper begint te rammelen - dan zijn dan wss die twee geperforeerde buizen aan de binnenzijde die doorgerot zijn :shock:

Demper demonteren - haakse slijper erop - luikje maken - binnenwerk eruit - dicht lassen 8)

Ik heb met "zo'n" demper 'n jaartje gereden ... inmiddels rijdt (ook) Devilson met zo'n fabrikaat :idea:


Goed plan! Gewoon even wachten op de roestduivel dus. Heb ik eindelijk weer een reden waarom ik ooit een lasapparaat heb gekocht :roll: Had het nog invloed op je vermogen of het lopen van de motor?


26 jun 2007 13:48
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Harley schreef:
Heeft Carnewal die dingen niet gewoon op voorraad :?:


Geen idee :arrow: maar als ze het al hebben, zal het net als met de 993 dempers 'n ruilsysteem zijn :idea:


Harry 911 schreef:
Had het nog invloed op je vermogen of het lopen van de motor?


Niet of nauwelijks merkbaar, als het al het geval mocht zijn :wink:


26 jun 2007 13:54
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII ...nu kappersauto
Bericht 
Paul van Engelen schreef:
Nee, de luchtmassamengenmeter zou eventuele verschillen - met nadruk op eventueel - direct compenseren :idea: :P


Alleen in deellast dan.... want bij plankgas gaat de ecu naar een geprogrammeerde vollastmapping. Extra gaten zal echter geen rare dingen veroorzaken maar wel vermogen kosten want je zit gewoon warme lucht uit de motorruimte op te zuigen :roll: Ik zou zelf kiezen voor een K&N of BMC inlegfilter en me dan verder concentreren op een goede sportuitlaat.
_________________________________________
www.europeantuning.nl voor Volvo & Porsche, FABSPEED MOTORSPORT dealer
www.mh-schietsport.nl voor sportschutters


09 sep 2007 20:01
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot]


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.