Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 22:11



Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 159 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
3.2: Motorrevisie 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
cabrio wim schreef:

Maar waarom hebben de Europeanen dan dit allemaal overgenomen ??


Emissie-eisen bijvoorbeeld. Of om gewoon MEER vermogen te krijgen (denk aan de GTI-16V varianten.


22 jun 2007 22:35
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replika
Reuver
Bericht 
Devils son schreef:
michael schreef:

Multikleppen techniek, dubbelnokkers, om maar een paar voorbeelden te noemen, en dat ook nog eens betrouwbaar [3 jaar garantie, voor meer dan 20 jaar terug al]. Zulke techniek vond je bij Europese merken nauwelijks terug, hooguit op de dure uitvoeringen, en zelfs dat nog niet eens altijd.


Was indertijd niet nodig, want uit dezelfde cilinderinhoud kregen de Europeanen gewoon meer koppel dan de Jappen, waardoor de 8 kleps Europa variant iha geen spat minder presteerde dan de Japanse multiklepper.


Net eens even het autotest jaarboek uit 1987 erbij gepakt. Heb daar de bekende 1600 twincam 16 valve motor van toyota vergeleken met de 1600 cc motoren van de bekende europese merken. Het is toch echt de toyotamotor die zowel de meeste pk's als het koppel heeft.

Ik denk dat je bedoeld dat de europeanen meer koppel onderin hadden. Dat klopt. Die multikleppers moest je goed op toeren houden. Wel lachen dat ik destijds [1991] met mijn gloednieuwe toyota starlet SI, 75 pk, 101 NM :lol: , een nieuwe golf 3 GTI eruittrok bij het stoplichtsprintje 8) . Dat waren nog eens tijden... :wink: .
_________________________________________
911 turbo, the boosted beast.

mhaschreurs.hyves.nl


23 jun 2007 0:46
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht 
Ik vind die revisie van die 3.2 eigenlijk veel interressanter dan al dat gehannes over Japans blik...
Nog vorderingen gemaakt Henny?


24 jun 2007 22:59
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replika
Reuver
Bericht 
Vind ik eigenlijk ook.
_________________________________________
911 turbo, the boosted beast.

mhaschreurs.hyves.nl


25 jun 2007 14:06
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
En daarvoor zitten we ook juist in DIT forum.
_________________________________________
Verba volant, scripta manent.


25 jun 2007 16:27
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 cabrio
Haarlem PF # 2694
Bericht 
Vol verwachting klopt ons hart :popcorn:
_________________________________________
Relax! Het is maar blik............


25 jun 2007 20:17
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
niet meer....
Bericht 
Wederom leerzame bijdrage elven... :thumright:
_________________________________________
Alles is relatief....maar o wat had ik mijn Porsche lief.


25 jun 2007 22:50
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
Klopt het dat de drijfstangen van een 3.2 minder zwaar gedimensioneerd zijn als van een SC en gevoeliger voor te hoog toerental?


25 jun 2007 23:12
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht 
Hmmm, ziet er idd wel naar uit, dat je Elfje flink op z'n kl*ten gehad heeft!
Jammer dat je nog niet aan de drijfstangen toe bent gekomen, ben benieuwd naar de lagers.
Heb je buiten de slijtage op de lagers geen last van slijtagesporen op de "dure" onderdelen?


26 jun 2007 0:28
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 cabrio
Haarlem PF # 2694
Bericht 
Altijd gedacht dat je Nikasil/Alusil enz. cylindervoeringen niet kon bewerken?
_________________________________________
Relax! Het is maar blik............


26 jun 2007 9:15
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 cabrio
Haarlem PF # 2694
Bericht 
Elven schreef:
Red Cabriolet schreef:
Altijd gedacht dat je Nikasil/Alusil enz. cylindervoeringen niet kon bewerken?
8)


Nou nou nou, :bounce: ?
_________________________________________
Relax! Het is maar blik............


26 jun 2007 21:48
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche Classic Specialist
Bericht 
Elven schreef:
89-er 3.2 drijfstanglagers zijn veel groter. Blijkbaar zijn de drijfstanglagers voor de 89-er 3.2 hetzelfde als die van de 3.6 (964) Dat wist ik niet...



:shock: Ik weet niet anders dan dat de drijfstanglagers van een SC, 3.2, 3.3 en 964 gelijk zijn, ongeacht modeljaar.
_________________________________________
Rebel engineering


26 jun 2007 22:36
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht 
Elven schreef:
Red Cabriolet schreef:
Altijd gedacht dat je Nikasil/Alusil enz. cylindervoeringen niet kon bewerken?
8)


Nikasil wel; Alusil niet.
Zover ik weet loop je met een originele EU motor geen risico dat er Alusil cilinders in zitten.
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


27 jun 2007 0:50
Profiel
PorscheForum Junkie
Geen Boxster 981 S meer
Bericht 
Ik denk dat je drijfstanglagers hebt gekregen van de 3.0, die hebben een diameter van 56 mm ipv 58 mm. De breedte is wel gelijk, 22 mm.


27 jun 2007 20:28
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht 
Elven schreef:
Renntech schreef:
Elven schreef:
89-er 3.2 drijfstanglagers zijn veel groter. Blijkbaar zijn de drijfstanglagers voor de 89-er 3.2 hetzelfde als die van de 3.6 (964) Dat wist ik niet...



:shock: Ik weet niet anders dan dat de drijfstanglagers van een SC, 3.2, 3.3 en 964 gelijk zijn, ongeacht modeljaar.


De grote vraag is: wat heb ik dan in mijn motor...of heb ik dat weer?: Erwin, de krukas is toch echt standaard maar de lagers die ik gekregen heb 'verzuipen' in mijn drijfstangen....?
Op het Glyco-doosje staat duidelijk 3.0/3.2 tot 8/88. Wat komt daarna.....

dit zoeken we uit en posten het hier :wink:


Drijfstanglagers voor 2.4 t/m 3.0 SC zijn gelijk (1972 - 1983); die voor de 3.2 inderdaad 2mm groter in diameter.

Als ze "zwemmen" in de drijfstang, dan krijg je ze niet rond om de kruk van de krukas; ze zijn te klein. Info op doosje klopt dus niet met wat er in zit ...
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


28 jun 2007 0:45
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 cabrio 3.2 Cayenne S
Helmond
Bericht 
hee Elven,

ik dacht al dat het project een beetje stagneerde 8)
succes met opbouwen!!!!


06 jul 2007 19:54
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Sint-Niklaas (B)
Bericht 
Elven schreef:
maar nu even tijd om weer gas op het project te zetten...het kriebelt zo Porsche-loos.


kan ik me voorstellen Henny en beter weer gas op het project zetten dan het project op gas zetten :wink: :D

(damn, ik lijk Horn wel) :wink:
(al gaat die nooit off-topic) :wink: :wink:
_________________________________________
MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster
Honda VFR800FI


06 jul 2007 20:34
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche Classic Specialist
Bericht 
Elven schreef:
Ik bedoel: Erwin heeft iets met 412-jes, Peter (van P&P) komt ook uit de VW-wereld...oude liefdes zijn echte liefdes.... :P


Hoe weet jij dat? :lol:
_________________________________________
Rebel engineering


07 jul 2007 19:01
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
:shock: dat is gewoon een nieuwe motor geworden
tsjemig wat gaaf als je dat kan :thumleft: :thumleft: :thumleft:
_________________________________________
Got coffee?


09 jul 2007 20:13
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
gaaf, doe meer foto's en uitleg please. wat is de functie van de tussenas?


09 jul 2007 20:19
Profiel
Bericht 
Kijk is goed naar de foto, zie je wat hij doet :wink:


09 jul 2007 20:32
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
ketting?


09 jul 2007 21:06
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
924 `77
Wijchen
Bericht 
Lijkt me meer de aandrijving voor de olie pomp.

@ Henny: Ziet er top uit! :lol:


09 jul 2007 21:44
Profiel Facebook 
Bericht 
wolf schreef:
ketting?

Afbeelding

Krukas drijft tussenas tandwiel aan, op de tussenas zitten de tandwielen voor de nokkenassen aan te drijven en as loopt naar oliepomp. deze pompt daardoor de olie rond in motor.


10 jul 2007 13:04
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche Classic Specialist
Bericht 
Als je straks een pistonpen kwijt bent...............je vindt hem terug als je de motor uit de steun haalt :mrgreen:

( ook al denk ik dat die pistonpen van een kever is)
_________________________________________
Rebel engineering


10 jul 2007 20:21
Profiel WWW Facebook 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 159 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.