Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 20:41

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 16 berichten ] 
Verbod op Auto's die harder dan 162Kmh kunnen 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Ex 986 S '01, 981 PDK '12
PF# 1732
Bericht Verbod op Auto's die harder dan 162Kmh kunnen
Europarlement overweegt verbod op snelle auto's
Uitgegeven: 26 juni 2007 17:16

BRUSSEL - De liberale Britse Europarlementariër Chris Davies wil een verbod op de productie van auto's die sneller kunnen rijden dan 162 kilometer per uur. Hij wil op deze manier de uitstoot van broeikasgassen terugdringen.

"Juist nu Europa zich zo druk maakt over de energiezekerheid is het waanzin om auto's toe te staan die benzine spuiten en snelheden halen die de wet niet eens toestaat", aldus Davies. Hij wil de gemiddelde CO2-uitstoot van auto's verminderen met 42 procent in 2020.

De snelheid van 162 kilometer per uur, gebaseerd op de maximumsnelheid in de meeste landen, 130 kilometer per uur, vermeerdert met een kwart.

Protest

In Duitsland, waar men op de meeste snelwegen geen maximumsnelheid kent, is protest tegen het voorstel geuit. Verwacht wordt dat de meeste van de 99 Duitse Europarlementariërs tegen het voorstel zullen stemmen. :!:

En die mafkezen bij ons in de regering zullen er ook wel een warm gevoel bij krijgen :bang:

26 jun 2007 22:46
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?t=13908&highlight=162

:wink:

26 jun 2007 22:49
Profiel
PorscheForum Rakker
924 `77
Wijchen
Bericht 
Hoe verzinnen ze toch al die onzin ???

Laat ze eerst maar wat aan die vliegtuigen doen..voor 19 euro een retourtje duitsland of weet ik wat..Zo goedkoop als wat en maar voor tonnen troep in de lucht storten met die straalmotoren. En belasting op kerosine hebben ze nog nooit van gehoord.

Ik blijf voorlopig maar bij mijn kat-loze auto :P Om die lui te pesten :twisted:

26 jun 2007 22:49
Profiel Facebook 
Groningen
Bericht 
Hebben "die lui" ook last van astma dan?

Sorry, maar je vraagt erom.

26 jun 2007 22:51
Profiel
PorscheForum Rakker
924 `77
Wijchen
Bericht 
Ik vraag nergens op, die opmerking slaat kant nog wal. Beetje triest. Als we maar niks beter kunnen zeggen dan gan we maar beginnen over waarmee we mensen wel kunnen kwetsen. Iets met andermans leed vermaak? Houd het voortaan gewoon voor je. Iedereen loopt te zeiken over het broeikas effect. Nou en het milieu is toch al naar de klote. Waarom moeite doen.

Het verschil zie je al, in april flikkeren de mussen van het dak door de hitte en in juni regent het heerlijk..

Van mij mogen ze die centen meer steken in het onderzoek naar kanker/astma/of weet ik wat voor fonds of laat ze derde wereld landen maar helpen ipv lopen te zeiken over de uitstoot.

26 jun 2007 22:59
Profiel Facebook 
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht 
Lekker genuanceerd hier allemaal.... :roll:

26 jun 2007 23:11
Profiel
PorscheForum Rakker
997 4s MK2, ex. Boxster 986 /PF #2444
Noord-Holland
Bericht 
Bijna elke auto haalt tegenwoordig 162 kilometer per uur! Lijkt mij toch een redelijk langdurig traject om productie van auto's die dit halen tegen te gaan.

26 jun 2007 23:21
Profiel
Groningen
Bericht 
Meneer aard schreef:
Ik blijf voorlopig maar bij mijn kat-loze auto :P Om die lui te pesten :twisted:

Wie heb je daar nu werkelijk mee? "Die lui?" Beetje zelfreflectie kan geen kwaad.

Topic mag wat mij betreft overigens op slot.

Inhoudelijk al uitgebreid aan de orde geweest, zoals MS964 al aangaf.

Laatst bijgewerkt door Jort op 26 jun 2007 23:34, in totaal 1 keer bewerkt.

26 jun 2007 23:28
Profiel
PorscheForum Rakker
911 carrera 3.2 targa 1984
hoeven
Bericht 
*zucht* weer iemand die aandacht wil. wil je in het nieuws komen, verzin dan een of andere niet haalbare domme reden voor vermindering van co2 uitstoot. ik word er zo moe van :cry:

26 jun 2007 23:33
Profiel
PorscheForum Rakker
924 `77
Wijchen
Bericht 
Dat ik verder niks met het milieu te doen heb. En ik het steeds meer gezwam vind dat er zoveeeel stomme ideeën naar voren komen die nog gewoon door gezet worden ook..

Laat ze maar gewoon bij een aantal andere dingen beginnen
-Vliegtuigen
-Supermarkten

Dat supermarkten was van de week al in de krant, mja in het oog van de verkoop willen ze de koeling niet sluiten..Nou dan maar 1 klant minder maar wel een lagere energie rekening..

26 jun 2007 23:35
Profiel Facebook 
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht 
Ben ik even blij dat de mijne al geproduceerd IS....

Maar als er strakker gehandhaafd gaat wordenb is het effect weinig anders.

Ik was vandaag bij collega in Frankfurt:
De dame was bij Wiesbaden geflitst met 32 te hard: 3 punten op t rijbewijs maar wat even lekker is: een aantekening dat als zij binnen een jaar weer betrapt wordt op te hard rijden (maakt niet uit hoeveel te hard) dan is ze dr rijbewijs kwijt...

Wedden dat dat ook werk t!?

26 jun 2007 23:42
Profiel
997.2 4s pdk
tholen
Bericht 
ik denk dat het niet goed gaat komen met deze meneer moest gelijk aan fortuin denken.als het er door komt kan hij wel verhuizen naar de maan.als dit door gaat kunnen alle fabrieken van snelle auto's dicht.
veel banen gaan verloren en nog meer plezier aan het rijden.
nee deze beste man heeft heel de wereld tegen zig op een paar milieu maffen na dan.

anton964

26 jun 2007 23:46
Profiel
PorscheForum Rakker
Dr. Ir. werktuigbouw
86 944, 83 928S
Bericht 
anton964 schreef:
ik denk dat het niet goed gaat komen met deze meneer moest gelijk aan fortuin denken.als het er door komt kan hij wel verhuizen naar de maan.als dit door gaat kunnen alle fabrieken van snelle auto's dicht.
veel banen gaan verloren en nog meer plezier aan het rijden.
nee deze beste man heeft heel de wereld tegen zig op een paar milieu maffen na dan.

anton964

Alleen fortuijn had achteraf wel gelijk, kijk maar hoe het nu zit met het immigranten vraagstuk, het klimaat is er alleen maar slechter op geworden.

27 jun 2007 7:20
Profiel Facebook  ICQ  Twitter 
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Meneer aard schreef:
Laat ze maar gewoon bij een aantal andere dingen beginnen
-Vliegtuigen

Op lange afstanden is het vliegtuig beter dan de auto per vervoerde persoon. Trein komt ondanks het dogma er slechter uit...

27 jun 2007 8:09
Profiel
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Bericht 
Ik las het berichtje vanmorgen in de krant. Nieuwsblad v/h Noorden moest zeker een stukje lege pagina opvullen. :?

Het eerste dat ik dacht was: Britse EU-parlemetarier? 162 km/u? Zal wel 100 mph zijn (lekker Europees gedacht).

Toen dacht ik, noah, gewoon niet op reageren.

:bang:

27 jun 2007 8:21
Profiel
‘64 Kever
Bericht 
Zoals al eerder geschreven, topic is al behandeld, dus deze gaat op slot...

27 jun 2007 10:16
Profiel Facebook 
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 16 berichten ]