Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 10:54



Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Cold Air Kit 996 verschil van nacht naar dag 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
BMW M5 2008 ex 996 4s
Niel
Bericht Cold Air Kit 996 verschil van nacht naar dag
Hallo,

ik heb deze week een cold air kit gestoken van fabspeed.
www.fabspeed.com alle uitleg + filmpje.

Het stofzuiger geluid van de 996 is verdwenen en de reactie van de wagen is bangelijk.

Dit is echt een aanrader.

TO DO:1) rubbere tube verwijderen --> silicone hose steken
2) originele PAPIEREN luchtfilter vervangen met K&n
3) en afluitgatje van het omhulsel vastmaken.
20 min werk en alle originele stukken zijn nog steeds daar alleen de capaciteit van de luchtfilter is verdubbelt.

Groetjes :shock:


13 okt 2006 16:38
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
zal allemaal best wel waar zijn maar in het filmpje is het grootste verschil tussen "stock" en "kit" toch vooral te danken aan het verschil in de manier waarop de chauffeur doortrekt in toeren, maw met de stock uitvoering rijdt ie als een ouwe jippie en met de conversiekit denkt ie dat ie Schumacher is.....wat mij betreft geen objectief vergelijk....
_________________________________________
Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present


13 okt 2006 18:45
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
BMW M5 2008 ex 996 4s
Niel
Bericht Helemaal mee ens...
Helemaal met eens;
Wat je zegt vond ik ook, in het eerst deel doet hij papi stijl, en de 2emaal gaat hij bijna uit de bocht.

Maar daar tegenover, ik heb het geïnstalleerd en het is wel een serieus verschil en ik vlamde hiervoor altij voluit.
Nu als je het gas maar aanraakt zalige sound, en ik vind persoonlijk dat ie wel vlotter is nu en het stofzuiger lawaai is weg :lol:


13 okt 2006 18:55
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
Nou mooi toch en voor dat geld.....
_________________________________________
Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present


13 okt 2006 18:58
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 993 c2, Ex 997 4S, Ex 964 c2 '92, 991.2 S
Sint Pancras
Bericht 
Dat Porsche daar zelf niet opkomt ...... :roll: :twisted: :wink:
_________________________________________
what is understood
need not be discussed.


13 okt 2006 20:10
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
2000 gtv schreef:
Dat Porsche daar zelf niet opkomt ...... :roll: :twisted: :wink:


emissiewaarden? geluid? anders hadden ze voor de 964 wel standaard die cuprohr erop geknald (en een g-bocht als accessoire...) :roll: :wink:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


13 okt 2006 21:20
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
foxtrot / oscar
Bericht 
fabspeed schreef:
.42 seconds faster acceleration 3000-6000 RPM

ja, daar merk je vast wat van :roll:
_________________________________________
W W W . 9 G E A R . N L


14 okt 2006 2:50
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
NOu, ik denk dat een halve seconde sneller acceleren van 0-100 toch een behoorlijk verschil is door het monteren van een luchtkitje van zo'n 200 euro.....Zeker als dit ook nog eens afgeknabbeld wordt van zo'n 5.5 sec...dat is zo'n 20% sneller, Ik kan me voorstellen ALS het zo zou zijn dat je dat inderdaad behoorlijk merkt.

Als je van 0-100 km/hr eenparig zou accelereren dan is dat dus bij 100 km/hr een verschil van bijna 7 meter!!! En dat is een behoorlijk verschil bij een stoplicht sprintje
_________________________________________
Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present


14 okt 2006 9:09
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Marcel schreef:
NOu, ik denk dat een halve seconde sneller acceleren van 0-100 toch een behoorlijk verschil is door het monteren van een luchtkitje van zo'n 200 euro.....Zeker als dit ook nog eens afgeknabbeld wordt van zo'n 5.5 sec...dat is zo'n 20% sneller.


Nog niet helemaal goed wakker?

9% :idea:


14 okt 2006 9:57
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Kozijnenboer
Berkelland (Achterhoek) PF #345
Bericht 
Soms zit een goed gevoel tussen je benen,soms tussen je oren............geef mij beide maar :lol: :lol:
_________________________________________
De wijzen komen uit het oosten.....:wink:
Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae
Si vis pacem, para bellum


14 okt 2006 10:40
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
Devils son schreef:
Marcel schreef:
NOu, ik denk dat een halve seconde sneller acceleren van 0-100 toch een behoorlijk verschil is door het monteren van een luchtkitje van zo'n 200 euro.....Zeker als dit ook nog eens afgeknabbeld wordt van zo'n 5.5 sec...dat is zo'n 20% sneller.


Nog niet helemaal goed wakker?

9% :idea:



uummm, ja idd lange week geweest maar maakt voor de strekking van het verhaal niet uit. blijft 7m
_________________________________________
Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present


14 okt 2006 12:12
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Bericht 
Ook zo´n kitje gestoken vandaag. (Leuk dat Vlaams :lol:)

Afbeelding

Ik had natuurlijk al RSR-mufflers, toch is de sound nu iets luider met de Fabspeed kit er bij, met name boven de 4.000 toeren hoor ik duidelijk verschil tov de standaard luchtvoorziening, veel meer ´throathy´. Ook gasklep openen hoor ik nu duidelijk. Daarnaast zit nu ook meer laag in het geluid, alarm van een geparkeerde buurman-auto ging spontaan af toen ik langsreed. :mrgreen: Deed ´ie anders nooit...

Of de performance beter is weet ik nog niet, waarschijnlijk moet de DME zich sowieso nog aanpassen. Eerst maar eens een snelwegritje doen. 8)
_________________________________________
Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.


27 jun 2007 15:58
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
Het GELUID zal best wel anders zijn door wijzigingen aan het inlaatkanaal :idea:

Maar het gevoel over de prestaties, zoals iemand al schreef, die zitten toch volledig in jezelf, een stukje onder je maag :!:

Wat een onzin die K&N, maar commercieel doen ze het goed :P

Harley schreef:
Of de performance beter is weet ik nog niet, waarschijnlijk moet de DME zich sowieso nog aanpassen.

Kom terug uit het heelal Stephan, met je beide voeten in de Hollandse klei :!: :lol:
_________________________________________
Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche


27 jun 2007 18:21
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Bericht 
:lol: Nog niet overtuigd Paul. Meer/minder lucht heeft toch echt wel invloed op de prestaties zoals je weet. Waarom zouden anders de formule Fordjes met restrictors rijden. :P Of het merkbaar is in dit geval, zonder rollenbanktest, dat weet ik natuurlijk ook niet. 8) Maakt ook niet uit, geluid is beter en 300 paardjes zijn voor mij genoeg.

Ik mag niet in de klei staan, dan kom ik er thuis niet meer in.
_________________________________________
Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.


27 jun 2007 18:36
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
Zeker nog niet .... :)

Uiteraard speelt de inlaatflow een rol, zoveel snap ik wel van motoren 8)

Maar afknijpen van een bestaande optimale stroom door 'beperkers' is nog wel iets heel anders dan pretenderen dat een huidige optimale ( :?: ... :?: ) beter wordt door meer doorstroming mogelijk te maken :idea: :P
_________________________________________
Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche


27 jun 2007 20:36
Profiel
PorscheForum Junkie
Geen Boxster 981 S meer
Bericht 
Ik ben het helemaal met je eens Paul, dat gedoe met luchtfilters in straatauto's is voor bijna 100% onzin (voor wat betreft vermogen). De restrictie in de luchtstroom zit bij de kleppen/inlaatkanaal en niet bij het filter. We praten over een klepje met een diameter van 40 mm en lift van 10 mm, dat is 12 cm2, oftewel een stukje van 3 bij 4cm. Het luchtfilter van mijn 993 is zeker 30 bij 20 cm. Dat is 50 x zo groot.


27 jun 2007 23:24
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Bericht 
Nogmaals, ik betwijfel ook of er vermogenswinst is.

MAAR, weet wel dat het luchtfilter nogal anders in elkaar zit bij een 996 tov een 993. Bij de 996 zit er een demper in het luchtfilterhuis die bijna de helft van het effectieve deel van de luchtfilter afdekt. Zeker niet optimaal. Een soort plastic bak zit in de weg zeg maar. Deze wordt oa verwijderd en er komt dan een net carbon dopje voor in de plaats wat a) geluid scheelt (demper is weg) en b) het effectieve oppervlak waarover lucht aangezogen kan worden over het filter bijna 2x zo groot maakt.

Met mijn beperkte kennis van mechanica lijkt me dat de doorstroming wordt verbeterd hierdoor. :idea: Maakt het een significant verschil :?: Geen idee. :)
_________________________________________
Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.


28 jun 2007 9:15
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ex. 964 C2 Zwart/Zwart, California T5, Kever 1303 Karmann Cabrio
Rotterdam
Bericht 
Ik heb nu een K&N filtertje in de 964 gestoken. Zou de airintake van fabspeed bij mij nog iets opleveren?


28 jun 2007 9:21
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
Dit schijnt dus wel te werken.

Direct-Air_intake-System

"Spitzengeschwindigkeiten auf Turbo-Niveau!"
- Porsche Scene Live Nr. 6/2004 S. 23



Bei einem original Porsche GT3 Heckspoiler wird dem Ansaugtrakt die Ansaugluft relativ diffus und unberuhigt zugeführt. Durch das von AP Car Design entwickelte und hergestellte D.A.I.S. Luftführungssystem wird bei Geschwindigkeiten ab 120 km/h die Luft kanalisiert und beruhigt.

Das D.A.I.S. Luftführungssystem führt zu einer Mehrmenge an Luft. Dadurch wird im Ansaugsystem ein erhöhter Luftdruck hervorgerufen. Durch die kühlere und damit sauerstoffhaltigere Luft sowie den erhöhten Luftdruck wird bei Geschwindigkeiten ab 160 km/h ohne weiteres Zutun eine Mehrleistung generiert, die bei Höchstgeschwindigkeit auf bis zu 18 PS ansteigt!


Das neu entwickelte... ...D.A.I.S. mit Stehbolzen.

Bei unseren umfangreichen und aufwändigen Versuchsfahrten mit dem AP Porsche GT3 wurde die bedeutend höhere V-max von 348 km/h laut Digitaltacho erreicht. Ein für den GT3 einzigartiger Wert!

Afbeelding

348 km/h im AP Porsche GT3


AP Car Design hat das D.A.I.S. Luftführungssystem für Porsche 996 GT3 der Baujahre 09/1999 bis 09/2001 (Variante 1) und 02/2003 bis 09/2004 (Variante 2) entwickelt. Das D.A.I.S. Luftführungssystem passt auch auf nachgerüstete GT3 Heckspoiler, unabhängig davon, ob es sich um ein Zubehörteil oder ein Originalersatzteil handelt.


Das D.A.I.S. Luftführungssystem besteht aus stabilem Mehrschicht GFK, kann in Ihrer Wunschfarbe lackiert werden und wird mittels eingelassenen Gewindebuchsen für die Aufnahme von Stehbolzen einfach auf den Heckspoiler montiert. Die Befestigung ist von außen nicht sichtbar.

AP Car Design liefert das D.A.I.S Luftführungssystem selbstverständlich mit einer TÜV Bescheinigung sowie einer Montageanleitung aus. Der Einführungspreis für das AP Car Design D.A.I.S. beträgt 199,- Euro inkl. 16% MwSt. zzgl. Lackier- und Montagekosten.

AfbeeldingAfbeelding
Nachrüstung auf einem... ...älteren Porsche Carrera 4.

AfbeeldingAfbeelding
Das D.A.I.S auf einem... ...neuen Porsche GT3-RS.

Zo te zien alleen i.c.m een spoiler.


28 jun 2007 9:46
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964.c4
assendelft
Bericht 
zo komt de lucht er met hogere snelheid in en word het niet alleen maar aangezogen.

Dat werkt dus wel maar alleen dan weer op hogere snelheid,moterfietsen hebben dat ook veel .


robert
_________________________________________
remmen is angst


28 jun 2007 11:05
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ex. 964 C2 Zwart/Zwart, California T5, Kever 1303 Karmann Cabrio
Rotterdam
Bericht 
Vanaf 300km/u begin je het te merken :wink:


28 jun 2007 11:07
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
Hebben de Ami's niet van die modellen met RAM in de type-aanduiding die dit gebruiken :?:
Het er in rammen van aanzuiglucht :P
_________________________________________
Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche


28 jun 2007 11:58
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
Cayenne
Bericht 
porscheware schreef:
Vanaf 300km/u begin je het te merken :wink:


Zo die ga ik halen.......................lijkt me wel wat........




FF serieus........


Bij de 9964S had ik ook zo'n ander luchtfilter.......en maakte geen moer uit...de leverancier (Rica Wateringen- ap racing) durfde zelfs te beweren dat het negatief was...enkel met een slurf, die aan de buitenkant van het raam zit gemonteerd (ik weet ff niet zo'n air intake precies heet), kan het iets aan PK's opleveren, maar niet extreem.

Nu leverde het een iets ander aanzuiggeluid op...en ja das ook wel weer leuk..beetje slurpend......doet mijn vader ook, is mijn moeder weer niet zo blij mee, maar dan met soep eten.......


Ben wel benieuwd hoe de tip van Humprey het rijgedrag beinvloed.....lijkt me toch wel iets wat Porsche met al hun ontwikkelingscentra zelf ook wel konden verzinnen........


28 jun 2007 12:47
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
John: je bent technisch geen specialist, maar wel een man met een hele nuchtere kijk op de dingen :!: :cheers:
_________________________________________
Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche


28 jun 2007 20:08
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
John schreef:


Ben wel benieuwd hoe de tip van Humprey het rijgedrag beinvloed.....lijkt me toch wel iets wat Porsche met al hun ontwikkelingscentra zelf ook wel konden verzinnen........


Hebben ze ook,
in de racerij.


29 jun 2007 15:49
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 31 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot]


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.