Auteur |
Bericht |
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
tja 2 kachelpotten en een olielek dat door een revisiebedrijf gerepareerd moet worden.... 
|
27 jun 2007 11:32 |
|
 |
BJ964
Porsche 964 C2 1991
|
Hangt van de uiteindelijke prijs af...  Als het inclusief de reparatiekosten OK is 
_________________________________________ Porsche 964C2 Nachtblauw
|
27 jun 2007 12:09 |
|
 |
Wimpie77
|
Heb net de keuring per mail gehad:
Distributieketting rechts hoorbaar
Motor lekt een beetje olie langs klepdeksels
Olietank lekt bij aftapstop
De linker spoorstang is verkeerd gemonteerd
De ruitensproeiermotor is doorgeroest
De auto is niet apk gekeurd (Wordt gedaan voor de koop)
De kachelpotten zijn doorgeroest.
De zijdemper is matig en al een keer opgelapt.
De uitlaatverbindingspijp is gelast.
Het dwarsbalkje tussen de draagarmen is
in het verleden gelast ivm. Doorroesten.
De sierlijsten in de ruitrubbers zijn slecht
gemonteerd.
De portierschakelaarkapjes ontbreken.
De imitatie deurrubbers zijn gerepareerd.
De deurvangers hebben speling en knappen
daardoor.
De deuren sluiten erg slecht.
De kofferdeksel en motorkap.
De linkerachterbumpersteun begint door te
roesten.
Veel punten zou ik de komende maanden zelf (met hulp!) kunnen verhelpen...
|
27 jun 2007 12:55 |
|
 |
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Maar wat was Erwin's conclusie?
Is het een goede basis die deze kosten rechtvaardigd?
|
27 jun 2007 13:01 |
|
 |
Wimpie77
|
De basis is goed. Hij rijdt lekker. Mooi spuitwerk.
Jammer dat hij onzorgvuldig is opgebouwd...
Verkeerde moetjes, boutjes, schroefjes, afstellingen deuren, kofferbak, motorkap...
Als ik wat van de vraagprijs af zou kunnen halen (de kosten van de nieuewe distributieketting) dan is het absoluut een goed begin.
Ik ga tevens mijn huidige auto, Mini uit 1990, bij auto schipper inruilen.
|
27 jun 2007 13:28 |
|
 |
Anne 2.7
>> 911 2.7 1977 <<
ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82> Groningen PF #4 <
|
Sterkte bij de onderhandelingen. Hou ons op de hoogte.
Anne -ookmetsmallekoets- 2.7
_________________________________________ Trained by GP E L I T E 'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)
|
27 jun 2007 13:35 |
|
 |
Wimpie77
|
Ik ben altijd positief ingesteld, dus dat komt wel goed.
Erwin vertelde ook over jouw auto!
Erg goed allemaal!
|
27 jun 2007 13:41 |
|
 |
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Klinkt goed voor een elfje van die leeftijd, ik schrik zeker niet van dit lijstje. Succes met deze  seventies 911!
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
28 jun 2007 0:31 |
|
 |
Henk.E
RS4Gelderland
|
Er reageren nogal wat rijders van de wat oudere Porsches.
Ik zou ze willen vragen of zij bij hun eigen P ook zo'n lijstje hebben.
Dit jaar heb ik mijn 3.2 uit 1984 verkocht. Deze had zeker niet zo'n lijst.
Kettingspanners, je hebt er 2 en als je er 1 vervangt kun je ze beter alletwee vervangen. Dat heb ik laten doen. Was een vrij prijzige reparatie. Weet het bedrag niet meer. Dit moet erwin je kunnen vertellen, denk aan het synchroniseren van de nokkenassen.
Je kunt je afvragen wie de P weer in elkaar heeft gezet en hoe?
Het nadeel van Porsches is dat ze altijd lekker rijden. Ze moeten wel erg slecht/kapot zijn wil je hier iets van merken.
Het uitlaatverhaal klinkt ook prijzig, wees voorzichtig in je calculatie.
Ik weet dat er Porsches zijn die veel van deze punten niet hebben.
Hoeveel heb je er al gezien?
Mijn conclusie:
- Auto is niet perfect onderhouden en daar zijn we altijd naar op zoek;
- Een paar dure reparaties;
- Is de prijs ernaar, dan geen probleem wat de reparaties betreft;
- Vraag is of je in deze wagen wil/moet gaan investeren.
Dit zijn zo mijn meningen na 5,5 jaar gereden te hebben in een 3.2 uit 1984.
|
28 jun 2007 9:49 |
|
 |
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Je hebt gelijk.
Vandaar dat ik vroeg naar de basis.
Ik hoorde net na aanschaf van de mijne van Paul Veens (Car care) dat de auto erg goed was, maar ik heb er in twee jaar tijd toch voor zo'n 10K (technisch) aan verspijkerd.
Daar zitten dure operaties tussen als de Carrera-kettingspanner-modificatie, maar ook zaken als een doorgeroeste benzinetank, SSI upgrade, remmen en vering, etc.
Zoals Jeroen je ook kan vertellen, het geld vliegt erdoor zodra je begint met restaureren/opknappen....
|
28 jun 2007 10:01 |
|
 |
Wimpie77
|
Ik heb meteen aan Erwin een prijsopgave gevraagd voor de belangrijkste punten die gerapareerd moeten worden.
2 distributiekettingen ongeveer 1500 euro.
2 kachelpotten 1100 euro.
Met deze kosten ga ik de onderhandeling in.
Er moet zeker nog wat van de prijs af, want anders zit je op bijna 18000 euro en dat is inderdaad te veel.
|
28 jun 2007 10:04 |
|
 |
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Niet hebben... wel gehad en dan nog een graadje erger!
Vandaar dat ik in de mijne dan ook het aankoopbedrag ongeveer nog een keer erin gestopt heb om hem te krijgen zoals ie is. Daarom vond ik dit lijstje nog wel meevallen. Lijkt een goede basis auto. Gewoon aan Erwin vragen wat het kost om het lijstje af te werken bij hem en dat dan in de prijs meenemen. Maar bereid je er vast op voor, er is altijd wel wat met een 911 van die leeftijd en je bent eigenlijk nooit klaar.
Opmerking mbt. de uitlaat, voor € 1100 voor twee warmtewisselaars zou ik er meteen SSI free flow onder knikkeren, kost misschien iets meer (oeps... daar gaan we al, zie je wel het is een virus!) , maar las ook dat de tussendemper slecht was, heb je dan ook meteen geen last meer van. En je schijnt er behoorlijk wat meer trekkracht/pk mee te krijgen. Arbeidskosten voor vervangen moet je toch al betalen. Voor meer info, Anne of Andre 3.0. Vraag Erwin even wat deze optie meer kost.
Succes!
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
28 jun 2007 11:25 |
|
 |
Wimpie77
|
Heb het aan Erwin gevraagd!
Wacht nog even op antwoord...
Ik vond het lijstje ook wel meevallen...
Er staan veel dingen op die ik beetje bij beetje kan (laten...) repareren/herstellen.
|
28 jun 2007 14:22 |
|
 |
Henk.E
RS4Gelderland
|
Ik zou toch ook even verder kijken of er eentje ergens te koop is waar het lijstje al van weggewerkt is.
De mijne kon je voor 18000,00 euro kopen.
Nieuwe kettingspanners, nieuwe koppeling plus vliegwiel, gereviseerde versnellingsbak, rondom nieuwe remschijven, nieuwe voorruit incl. verwarming, nieuwe automatische antenne, de bekende plekken bij de slotbakken van beide deuren volledig vernieuwd, Linker voorspatbord volledig vernieuwd plus flink wat spuitwerk en rondom origineel tot in detail inc. Fuchsvelgen 16 inch.
Kortom een P met liefde gereden en onderhouden. Als je al de euro's telt die erin gegaan zijn kom je op een kleine 10000,00 euro uit. Dat is zelfs nu nog even flink schrikken. Bij dit bedrag zit niet de jaarlijkse beurt.
Ik zou dus op zoek gaan naar echt een goede zonder lijstje. Ze zijn er echt.
|
28 jun 2007 14:56 |
|
 |
Wimpie77
|
Henk, bedankt voor je "bezorgdheid", maar ik vind deze erg mooi en ik vind het ook een leuke hobby om zelf bezig te zijn met mijn auto. Ik kan het weliswaar niet, maar dat moet ik gewoon gaan leren!
En het zal me waarschijnlijk wat meer geld kosten, maar dat neem ik voor lief.
Jeroen, de SSI Free Flow kosten zijn 1800 voor de onderdelen en dan nog een dag arbeid... Hmmm
|
28 jun 2007 15:19 |
|
 |
TD (zonder I)
Utrechtse Heuvelrug
|
Aan je reacties merk ik dat je al helemaal aan het zweven bent.
Hup naar beneden komen en met beiden voetjes op de grond  en neem alle overwegingen van de forumleden in je aankomende aankoop mee.
Weet waar je aan begint 
|
28 jun 2007 15:28 |
|
 |
kristof
Cayman R - 924 turbo projectzandhoven - belgie
|
om te beginnen : een heel mooie auto die je daar gevonden hebt.
prachtig interieur met die turbo stoelen !
http://pictures.autotrader.nl/servlet/media?id=29519212
alleen hetdashboard met die ventilatiesleuven in het midden klopt niet voor een 1976 (model '75), deze horen er niet in, maar is een detail....
|
28 jun 2007 15:45 |
|
 |
Wimpie77
|
Ik kan niet ontkennen dat ik erg enthousiast ben, maar ik neem alles wat iedereen hier zegt serieus in overweging! Ook het rapport van Erwin is voor mij belangrijk.
|
28 jun 2007 15:58 |
|
 |
Gizmo
911 C2 CabrioDen Haag
|
 lijstje
Wat kost de lekkage?
|
28 jun 2007 18:14 |
|
 |
Wimpie77
|
Volgens Erwin zou de lekkage bij de klepdeksel bij een revisiebedrijf een paar tientjes kosten. Klep eraf, vijl erover heen en nieuwe pakking ertussen...
|
28 jun 2007 18:17 |
|
 |
cabrio wim
|
Dat heb je nu met Wimpies, die gaan er voor 
|
28 jun 2007 19:05 |
|
 |
Wimpie77
|
 Ha Ha!! 
|
28 jun 2007 19:08 |
|
 |
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Ja, Wimpie, dat klopt wat Wim schreef.
Wim.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
28 jun 2007 21:32 |
|
 |
Anne 2.7
>> 911 2.7 1977 <<
ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82> Groningen PF #4 <
|
Die sleuven zitten er in vanaf modeljaar 77. Een '76 kan ook een modeljaar 77 zijn. Het chassisnummer moet hier uitkomst bieden.
Anne 2.7
_________________________________________ Trained by GP E L I T E 'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)
|
28 jun 2007 23:22 |
|
 |
kristof
Cayman R - 924 turbo projectzandhoven - belgie
|
Anne, je schreef hier zelf al :
het is dus een model '75, wat ook klopt met de gladde deurpanelen en de turbo stoelen met grote scharnieren (tpye pre'74)....maar het dashboard dus niet 
|
29 jun 2007 8:31 |
|
|