Auteur |
Bericht |
mr perfect
Porsche Boxsterlunteren
|
verlagen 964
Vandaag mijn verlagingsveren binnen gekregen voor de 964 , mijn bedoeling was om deze zelf te monteren en vervolgens te laten uitlijnen.
Ik heb zelf gereedschap om de veren in te spannen maar heeft er iemand nog tips of ideeen waar ik op moet letten ?
Het is een 964 C2 uit 91
gr John
|
29 jun 2007 19:17 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Vervang je alleen de veren of ook de schokbrekers ??
Naast uitlijnen - is ook 'uit'wegen belangrijk
|
29 jun 2007 19:29 |
|
|
mr perfect
Porsche Boxsterlunteren
|
Alleen veren , ik had van renntech begrepen dat het in princiepe niet nodig was om de schokbrekers te vervangen,
Wagen hoeft ook niet op het circuit daar hebben we de 944 racer voor, het is voornamelijk voor de "look"
|
29 jun 2007 20:15 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Re: verlagen 964
Dat je de veer niet tegen je snater krijgt, zou de eerste niet zijn die ondanks het juiste gereedschap de veren ziet vliegen
Veel succes en een fotootje voor en na aub
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
29 jun 2007 20:42 |
|
|
Erwin
Porsche Classic Specialist
|
Eh, had je dat van Renntech.....of van Erwin Nadfat je de veren hebt vervangen moet je bijna altijd de hoogte aanpassen aan wat mooi of goed is. Dus als je de schokdemper in de bankschroef hebt gezet kun je meteen de verstelmoer geangbaar maken, er af schroeven en het schroefdraad reinigen en goed invetten met bijvoorbeeld kopervet. Als je de verstelmoeren niet los kunt krijgen moet je ze inzagen en er af hakken en daarna nieuwe moeren monteren. Doe je dit niet krijg je spijt met het uitwegen, want onder de auto gangbaar maken valt vaak tegen. Sucses, Erwin.
_________________________________________ Rebel engineering
|
29 jun 2007 20:45 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Ik aan dat 'ie buiten de looks ook nog wel fatsoenlijk over de weg moet bewegen IMO UITWEGEN
Anders had je ook de veren wel af kunnen zagen, of de schermen vol kunnen gieten met beton
|
29 jun 2007 20:55 |
|
|
V-8
997 GT3RS, 964RS, 911R, 934 (project ?), 73RS (op zoek)Den Haag
|
Dat laatste is nou nog eens een interessante oplossing
|
29 jun 2007 22:49 |
|
|
Erwin
Porsche Classic Specialist
|
Dat jij jouw auto zo verlaagd hebt, wil niet zeggen dat iedereen dat zo moet doen
_________________________________________ Rebel engineering
|
29 jun 2007 23:17 |
|
|
mr perfect
Porsche Boxsterlunteren
|
Hoi bedankt voor de tips , ik had er inderdaad iets over gelezen,
ik ga er morgen mee bezig, ik zal in ieder geval de boel goed gangbaar maken voor het uitlijnen / uitwegen
ik laat nog wel even weten of het lukt
gr John
|
30 jun 2007 0:40 |
|
|
porscheware
Ex. 964 C2 Zwart/Zwart, California T5, Kever 1303 Karmann CabrioRotterdam
|
Nu de ik best wat klusjes zelf aan mijn 964 maar om dit zelf te doen ?
In november de mijne verlagingsveren en nieuwe schokbrekers gegeven maar lekker door Erwin laten doen, had ik niet zelf gekund.
Omdat het een behoorlijke operatie is zou ik meteen nieuwe schokbrekers doen.
|
30 jun 2007 10:06 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Je kan er wat van zeggen, maar laag staat ie
|
30 jun 2007 11:35 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Waren de schokbrekers zo goed als nieuw dan? Volgens mij rijdt meer dan de helft van de 964's op schokdempers die overjarig zijn... nog afgezien van het feit dat veren en dempers het beste op elkaar afgestemd kunnen zijn.
|
30 jun 2007 14:25 |
|
|
craze
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
|
devils son, amen, i say no more:!:
_________________________________________ 911 redenen om de 3.2 te pakken!
www.thefloorfactory.nl
|
30 jun 2007 14:52 |
|
|
mr perfect
Porsche Boxsterlunteren
|
Veren zitten eronder staat echt super de auto staat nu achter 3 en voor 3,5 cm lager, schokbrekers waren al eens vervangen en inderdaad heb ik 3 schroefringen moeten vervangen van de poten. Gelukkig had Motron in Renkum deze op voorraad.
Alles netjes schoongemaakt en met kopervet gemonteerd. Klusje is best te doen.
Gelijk een afspraak gemaakt voor uitlijnen bij Motron
bedankt voor de tips!
|
01 jul 2007 0:05 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
En wegen
|
01 jul 2007 0:39 |
|
|
Harry 911
964 C2 1991
|
Heb die van mij ook laten zakken met H&R! Ziet er echt veel beter uit Heb het lekker laten doen door Rennsport.
Voor:
Na:
|
12 jan 2008 17:58 |
|
|
LongJohn
993 C2 '94Zuid-Holland
|
Dat ziet er inderdaad goed uit
Heb je het comfort nog een beetje kunnen behouden
|
13 jan 2008 13:33 |
|
|
anton964
997.2 4s pdktholen
|
dat vraag ik me dus ook af.ik heb een paar keer mee gereden .wat een elende.die van mij veert prima in dagelijks verkeer .hoe is dat bij jou?en hoeveel lager is hij nu?
gr anton964
|
13 jan 2008 16:38 |
|
|
Harry 911
964 C2 1991
|
Ja, de auto is nog steeds comfortabel. Hij is wel wat stugger, maar dat vind ik wel prettig. Verkeersdrempels zijn nog steeds geen probleem, waarschijnlijk deels door het progressieve karakter van deze veren. Met groene H&R veren wordt de auto ook niet extreem verlaagd, ik geloof een centimeter of 3. Ik kan ze van harte aanbevelen!
Bij de weg LongJohn, als je direct reageert, hoef je niet te quoten, worden de mods héél boos!
|
13 jan 2008 18:43 |
|
|
anton964
997.2 4s pdktholen
|
is het ook mogelijk een 964 met de originele veren 1 of 2 cm te laten zakken?
anton964
|
13 jan 2008 22:16 |
|
|
Erwin
Porsche Classic Specialist
|
Nee want meestal staan de stelmoeren bij standaard veren al op zijn laagst.
.
_________________________________________ Rebel engineering
|
13 jan 2008 22:21 |
|
|
anton964
997.2 4s pdktholen
|
oke bedankt.
gr anton964
|
14 jan 2008 12:32 |
|
|
Justin
Porsche 964 C4
|
@ Olaf:
Je kan hier ook veel van zeggen, maar laag staat ie!(en ja het is gelukkig geen P)
@de rest: excuus voor zinloze toevoeging
|
14 jan 2008 16:06 |
|
|