Auteur |
Bericht |
jwstuijv
|
997 of 997 S H6 of tip???
Hoi PF'ers,
Wie weet het antwoord, is een S de betere auto? Is de 3.8 een betrouwbaarder moter dan de 3.6? En is de 997 tt sneller te rijden dan een H6? Ik ben nieuwsgierig naar de reacties.....!
|
29 jun 2007 20:24 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
1/ ja
2/ is nog af te wachten
3/ hangt van de bestuurder af
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
29 jun 2007 20:43 |
|
|
jwstuijv
|
THX ppp 356, ga ik verder dromen..................
|
29 jun 2007 21:21 |
|
|
F@RGO
|
slechts bij de turbo is de tip sneller uit de voeten,
op circuit gaat hij afgaan tegen de h6.
Bij de s is de handbak sneller.
De S is ongetwijfeld beter, verbruikt iets meer maar je krijgt daar heel veel fun voor terug.
|
30 jun 2007 6:53 |
|
|
Redline
944 Turbo
|
De tiptronic is niet geweldig, schakelt relatief vroeg op en laat terug, zelfs in de sportstand. Alleen als je per se een automaat wilt hebben (omdat je misschien elke dag lang in de file staat), zou ik niet voor de handbak gaan. Of de S de betere auto is, dat is lastig te zeggen. Hij is wat sneller en wat dikker, dat sowieso. Je moet zelf maar bepalen of dat de meerprijs waard is. De dubbele uitlaten vind ik niet zo mooi. Qua betrouwbaarheid denk ik niet dat de 3.6 en 3.8 elkaar veel ontlopen, maar dat zou ik niet met zekerheid kunnen zeggen.
|
30 jun 2007 9:34 |
|
|
F@RGO
|
als de s beter rijdt en even sterk is, dan is hem toch beter...?
Pluspunten van de s, sneller, soepelder.
Betere remmen, vering is zachter bij normaalstand, harder dan de 3,6 bij sportstand, xenon std , en nog wat poespas.
Dus beter hé
Minpunt van de s, duurder, en verbruikt meer, ook meer tax in belgie.
|
30 jun 2007 12:42 |
|
|
Redline
944 Turbo
|
F@RGO, 'beter' is een relatief begrip. Auto A is niet automatisch beter dan auto B wanneer deze sneller is en/of een sterkere motor heeft. Het gaat namelijk om de afweging van de plus- en minpunten. Als je van mening bent dat de hogere prijs en het hogere verbruik gerechtvaardigd worden door de betere prestaties, dan kun je het een betere auto noemen, maar die afweging is heel persoonlijk, dus ik vind niet dat je kunt zeggen de S per definitie beter is dan de gewone 997.
|
30 jun 2007 12:59 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Dikker is spreekwoordelijk dan he? Want de 997S is niet breder dan de 997 (zoals bij voorgaande modellen van toepassing was!)...
Ik moet wel zeggen, dat ik zegmaar 80% 997S'en zie, en slechts 20% "gewone" versies...
|
30 jun 2007 13:11 |
|
|
Redline
944 Turbo
|
Dikker is inderdaad spreekwoordelijk, want ze hebben dezelfde maten. Als je wat stevigere heupen wilt, dan zul je een Carrera 4(S) moeten nemen...
Laatst bijgewerkt door Redline op 30 jun 2007 13:58, in totaal 1 keer bewerkt.
|
30 jun 2007 13:21 |
|
|
John
Cayenne
|
Een half jaar geleden heb ik een intervieuw gelezen met Walter Rohrl....(ach wat weet die er nou van), de vond dat je beter een "normale" 997 kon nemen en voor het prijsverschil PCB als optie nemen...
de normale 997 moet net zo goed zijn als de S...zit ook tussen je oren tuurlijk...
Zelf alleen gereden in de 997 S...is wel ff een bere auto hoor..
|
30 jun 2007 13:49 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Als je ervan uit gaat dat je een 997 standaard gaat afnemen wat raar of zelden gebeurt.
Als je dan ziet dat de meeste mensen optie's nemen die standaard op de S zitten, kom je al snel tot het besluit dat de S de betere keuze is.
De 997 is pas interessant als je voor een standaard Porsche gaat.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
30 jun 2007 14:50 |
|
|
zef
bijna 911
|
Ik heb na lang overwegen toch gegaan voor de 997 4 (en niet een S of een 4S) en toch gekozen voor PASM en xenon poespas
(ook van mijn sportuitlaat heb ik erg veel plezier!)
Vergelijkbaar met 'S' scheelde hem toch 10k eurotjes (om te zwijgen over verzekering)
ach, ik ben gewoon te gierig (voor een belg) en zal ooit wel gaan voor de turbo
|
01 jul 2007 1:58 |
|
|
F@RGO
|
Per defenitie kan je veel zeggen, denk maar aan het paradox van
Zeno.
Maar als je een s rijdt en al meerdere keren met de 3,6 onderweg was kan je toch wel stellen dat de s echt beter is,
misschien moeilijk u te overtuigen maar ik ben overtuigd.
Ga eens proeven bij de dealer.
|
01 jul 2007 9:18 |
|
|
Redline
944 Turbo
|
Persoonlijk vind ik de S ook beter, F@RGO. Ik vond alleen dat je niet zo 'makkelijk' kon stellen dat de S beter is dan de non-S omdat hij wat sneller en iets completer is. Als dat dat automatische zo zou zijn, dan zou de topicstarter ook niet hoeven vragen of de S beter is, dan zou hij dat wel weten (want hij zal wel weten dat de S sneller en iets completer is). Ikzelf vind een GT3 waarschijnlijk beter dan een GT3RS omdat de verschillen mijns inziens geen €30k prijsverschil rechtvaardigen. Ik denk vaak in termen van 'waar voor je geld', maar ik weet ook wel dat veel mensen dat anders doen. Voor mij zou het trouwens ook een rol spelen dat de non-S echt de instap 911 is. Natuurlijk is het nog steeds een fantastische (en prijzige) auto, maar toch.
_________________________________________ Rijtesten.nl - pure rijervaring
|
01 jul 2007 9:53 |
|
|
Carrera4s
997SBelgische kust
|
Ik heb eens testrit gedaan met een 997 C4 en een 997 2S en feite waren ze alletwee super. Het "gewone" onderstel van de 997 vond ik heel goed, eigenlijk zelfs wat beter dan de normale PASMstand van de 997S.
De S heeft wat meer power, maar in feite is het verschil niet zo groot, al voel je het wel.
Toch denk ik dat ik de meerprijs van de S er voor lief bijneem, heeft wat meer uitstraling.
|
01 jul 2007 21:34 |
|
|
jwstuijv
|
Enorm onder de indruk van jullie reacties THX!!! filmpje?
http://www.youtube.com/watch?v=YMml-hKM ... ed&search=
|
02 jul 2007 1:19 |
|
|
jwstuijv
|
|
02 jul 2007 1:33 |
|
|
corry
997 S /2006
|
Idd als je een beetje kan rekenen dan is de 997S de best value for money. Plus een 3.8 motor met meer vermogen 355 ipv 325, psam, Xenon, rode remzadels, S velgen ,breder banden 295 ipv 265( daardoor lijkt ie overigens "dikker" dan de gewone 3.6, etc. Je kan natuurlijk je redenering altijd aanpassen aan de uitkomst van je calculatie, maar of dat een objectief beeld geeft?
_________________________________________ Puts a smile on my face every day
|
04 jul 2007 11:00 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Hangt ook een beetje van de bestuurder af. Om sneller te zijn met de handbak in de spurt van 0-100 moet je de auto zelfs een beetje mishandelen, waar de automaat natuurlijk keer op keer het ideale resultaat haalt.
Ook op het circuit is de bestuurder doorslaggevend. Maar belangrijker dan pure snelheid: met handbak heb je m.i. meer lol, met name op het circuit.
|
04 jul 2007 12:19 |
|
|
F@RGO
|
Tuurlijk,
maar meer koppel ook en dat voel je heel goed.
|
04 jul 2007 13:16 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Kan je die S er niet later opplakken
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
04 jul 2007 13:31 |
|
|
corry
997 S /2006
|
Dat is hier in Belgie geen optie. Wel zonder logo.
_________________________________________ Puts a smile on my face every day
|
04 jul 2007 20:03 |
|
|
F@RGO
|
Je kan er zelf carrera 5 van maken
|
04 jul 2007 22:21 |
|
|