Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 5:51

Antwoord op onderwerp  [ 178 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Lekker LPG in je 3,2tje zetten????? 

Gas is voor kachels, niet voor Porsches
mee eens, voor mij geen optie 61%  61%  [ 54 ]
Het is wel errug goedkoop 39%  39%  [ 34 ]
Totaal aantal stemmen : 88

Lekker LPG in je 3,2tje zetten????? 
Auteur Bericht
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
chris.71 schreef:
Nee kun je er niet opkomen, zal je effe helpen, de kofferbak natuurlijk.

Nadere info en foto's niet voor handen :?:

01 jul 2007 13:45
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
911 SC
Alkmaar
Bericht 
Ik heb ook LPG overwogen , maar ik doe het toch maar lekker niet.
Ik heb gehoord dat het een extra belasting is op je blok als je er ook een caravan achter hangt. :mrgreen:

01 jul 2007 20:53
Profiel
PorscheForum Rakker
1:43
IJmuiden
Bericht 
Ha, die 3liter-man;

3 liter-man schreef:
Ik heb gehoord dat het een extra belasting is op je blok als je er ook een caravan achter hangt. :mrgreen:

Sleurhut plus LPG gaat nog wel, maar dan moet je geen dakkoffer meer willen monteren.
[krijgt visioen van 911 met dakkoffer, Alpenkreuzer plus een bergfietsen op de sjorknop, LPG-vuldop, plestik wieldoppen, oranje klompje op de antenne, kralen op de stoelen, gekleurde-beestjes-plakkertjes op de zijruiten, brrr....] :twisted:

02 jul 2007 16:56
Profiel
PorscheForum Super Junkie
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
Hans,

je vergeet de senseo, de wuppies op 't dashboard, en de zak met piepers achterin.... :mrgreen:

02 jul 2007 17:07
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
1:43
IJmuiden
Bericht 
Ha, die Patrick;

Ik ben gestopt met typen toen ik ineens een hele sterke behoefte kreeg aan een teiltje, zo gek.... :puker: :pukel:

02 jul 2007 17:28
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Doen zoals ik.

Caravan met trekpaard naar de vakantiebestemming sleuren.
Dezelfde dag de Platen afleveren en de avond voor vertrek de omgekeerde volgorde :twisted: :wink: :lol:

Laatste update 22/10/2013

13 jul 2007 6:15
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rookie
Bericht 
Als het toegelaten is een oude topic vanonder het stof te halen en niet te veel anti-gas mannen voor de kop te lopen:

Ik heb 'n integra type-R op gas gehad, er zat een sequentiële gasinstallatie in en het liep o.k. (wel bijna nooit tot 9000tr/min. geweest op lpg). De integra verbruikte olie maar dat deed hij ook voor 'm op lpg lag dus daar lag het niet aan. En nu kan ik je nog 2 mensen aanduiden met 'n integra op lpg.

Maar ik snap michM3 z'n mening natuurlijk wel, hoe simpler het blok hoe veiliger het is voor lpg, en die stelling wil ik wel geloven. zoals 'n H2 of Ram met hun 5-6L blokken en relatief weinig pk's.

Ik was wat aan't kijken voor 'n cayenne en heb er al heel wat gezien die reeds op lpg of lpi liggen. Hoe staan jullie tegenover 'n cayenne 3.2 V6 250pk, mij lijkt het wel o.k. 'n V8 turbo is natuurlijk wat anders, daar zou 't ook op gaan maar dat is al wat extremer (lees risicovoller)...
Ik maak ongveer 'n goede 25.000km per jaar, moest ik er 10/15k maken begon ik er ook niet aan hoor ! (en 90% van de gemaakte km's rollen op de autostrade tegen 125km/h...)

Zo zie je maar, wat ik tegen kwam in dit topic over typisch "hollander", ik denk het niet ! Zelfs 'n Belg zit op z'n geld... Ik ben maar 'n arbeider nl. :wink:

20 maart 2008 17:15
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht 
Maar om het nog over moderne motoren te hebben, iemand deze al eens gezien ?

nieuwe BMW E92 door ACS, op... jawel ! GAS :lol:
V10 van M5/M6 552pk

http://www.autoblog.nl/archive/2007/11/ ... kmu-op-lpg

20 maart 2008 17:44
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
als je speciefiek alles op gas afstelt, kan je er tegenwoordig makkelijk meer vermogen uithalen want het octaangetal ligt hoger...dus, meer voorontsteking, een goed afgeregeld systeem door mensen met kennis van zake en je hebt meer vermogen.

=> het probleem met gas is dat een motor in eerste instantie op benzine moet kunnen rijden, LPG blijft een alternatief. Komt daarbij dat de performance op gas enorm afhangt van de goede werking van het systeem (=> geregeld laten controleren en afregelen) en ook van de samanstelling van het butaan en propaan zelf...dit laatste heb je ni in de hand

Soit, LPG in je Cayenne is in principe geen probleem...doe gerust.

Het is en blijft een gas met minder dichtheid, ik vind het nog steeds een aanslag op de rubbers en dichtingen...ook de verbrandingstemperatuur ligt hoger...mij overtuig je nog steeds ni.

20 maart 2008 18:01
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht 
Bij vialle wordt het gas vloeibaar ingespoten, is dan de dichtheid niet gelijk aan die van benzine ?

btw: weet iemand 'n vialle verdeler/plaatser in België ?

20 maart 2008 18:32
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
de energetische waarde van LPG is lager dan benzine...LPG is vluchtiger...moet onder druk gebracht worden om vloeibaar te kunnen zijn, benzine niet...dus of het nu vloeibaar of niet ingespoten wordt, het blijft vluchtiger dan benzine...al is het wel pakken beter vergeleken met een traditioneel (oud) gassysteem...mits goede afstelling, kan men aan de vermogens komen die op benzine gehaald worden.

20 maart 2008 18:46
Profiel
PorscheForum Rakker
Vleuten
Bericht 
3 liter-man schreef:

Toch kun je best aardige snelheden halen met een sleurhut: http://www.autoweek.nl/nieuws.php?id=2979

Afbeelding

01 apr 2008 15:41
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht 
Hallo Porschefans,

Blijkbaar kunnen ze toch wel wat vermogen halen uit zo'n LPi systeem :shock: .
Zie http://www.dtmpower.co.za/forums/showthread.php?t=300

Zo'n 116 is natuurlijk geen Porsche, maar je zult hem maar moeten bijhouden...

groetjes
Paul

24 okt 2008 12:30
Profiel
PorscheForum Rakker
niet meer....
Bericht 
Tsja...m'n opeltje -reeds eerder aangehaald in dit topic - heeft met 90 k 2e cilinder kop revisie gehad....en nu zit er ook een additioneel smeersysteem op flashlube en speciale klepzittingen (zeiden ze de vorige keer ook).

Het is een leaswagen dus maak me niet zo druk maar geeft niet veel vertrouwen.....blijkbaar is de LPG-kennis geen gemeengoed. Moet zeggen als het loopt is het best ok.

24 okt 2008 17:30
Profiel
911 3.2 | MJ 1989
Omgeving Posbank
Bericht 
Begin december wordt bij mijn mercedes een vpi lpg systeem ingebouwd. Ik ben erg benieuwd hoe de motor hier op gaat lopen en of de pk tjes nog aanwezig zullen zijn. Het zal in ieder geval wennen zijn om bijna dagelijks te moeten tanken.

24 okt 2008 19:02
Profiel
PorscheForum Rakker
911 SC '82
Antwerpen, Belgie
Bericht 
Mijn broer heeft een BMW 323i op lpg. Werkt prima. Heeft wel iets meer vermogen op benzine, maar het verschil is verwaarloosbaar.

En voor 25 euro heeft ie een volle tank :-)

27 okt 2008 16:20
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Bericht 
... hebben ze geen grotere tank :?:

27 okt 2008 16:26
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
911 SC '82
Antwerpen, Belgie
Bericht 
Olaf

Hij heeft een ringtank van 70 liter ipv het reservewiel, maar omwille van technische redenen vul je ze nooit volledig. (heeft t eens uitgelegd, ben t weer vergeten) :-)

Het gaat dus over 60 liter.

Er zijn grotere tanks, maar die kunnen logischerwijs niet waar het reservewiel zat.

27 okt 2008 17:42
Profiel
911 3.2 | MJ 1989
Omgeving Posbank
Bericht 
... nee maar lpg is gewoon zo goedkoop :wink:

Maar natuurlijk zijn er grotere tanks
Het is maar wat je wilt.

Ik kon een 100liter tank er in laten leggen.
Maar dan heb ik zo'n verschrikkelijk ding in de laadruimte liggen. Ik heb dan ook gekozen voor een ringtank waar nu het reservewiel ligt. Dan maar na ongeveer 300km weer bij het tankstation staan.
(wie mooi wil zijn, moet vaak tanken)
Tevens is het zo dat tanks maar tot 80% kunnen worden gevuld.

edit: er was inmiddels al weer gereageerd.
60 liter * 60cent is nog altijd 36 euro :wink:

27 okt 2008 17:50
Profiel
718 Cayman S
Loosdrecht
Bericht 
tvanbroekhoven schreef:
Olaf

Hij heeft een ringtank van 70 liter ipv het reservewiel, maar omwille van technische redenen vul je ze nooit volledig. (heeft t eens uitgelegd, ben t weer vergeten) :-)

Van de brandveilig site:

"De 80% vuller zorgt ervoor dat de tank nooit met meer dan 80% kan gevuld worden met
vloeibaar LPG. Waarom? Wel, bij uitzetting van de vloeistof (bv. door een temperatuurstijging) zal
de 20% LPG in dampvorm de verhoogde druk die dat met zich meebrengt opvangen en dit tot
een bepaalde grens. Wordt deze grens bereikt dan gaat er een
veiligheidsklep open die de druk, gecontroleerd, laat zakken zodat de tank nooit kan scheuren
door te hoge druk. Op dat moment ontsnapt er een zeer kleine hoeveelheid LPG via de
veiligheidsklep. Voor de montage van de 80% vuller kon de tank 100% gevuld worden met LPG
in vloeistofvorm. Bij een temperatuursstijging zet ook de vloeistof uit en daar vloeistof nauwelijks
samendrukbaar is werd zeer snel de limiet aan druk bereikt, waarna de veiligheidsklep open gaat
en LPG “in vloeibare vorm“ uit de tank stroomt. De hoeveelheid LPG die ontsnapte was
voldoende om de omgevingslucht te verzadigen en er ontstond ontploffingsgevaar. Tevens
gebeurde het regelmatig dat door de verdamping van het vloeibare gas de veiligheidsklep
bevroor, en dus open bleef staan waardoor al het LPG in de tank ontsnapte. Dit resulteerde in
een zeer gevaarlijke situatie."

27 okt 2008 18:01
Profiel
PorscheForum Rakker
911 SC '82
Antwerpen, Belgie
Bericht 
DeniS2 schreef:

Hier kost t slechts 0,384 euro/liter !

http://www.brandstofprijzen.be/

Kijk maar eens bij gemeente Borsbeek :wink:

27 okt 2008 19:50
Profiel
718 Cayman S
Loosdrecht
Bericht 
tvanbroekhoven schreef:
DeniS2 schreef:

Hier kost t slechts 0,384 euro/liter !

http://www.brandstofprijzen.be/

Kijk maar eens bij gemeente Borsbeek :wink:

Is zo'n eind rijden... :D

27 okt 2008 20:30
Profiel
PorscheForum Rakker
911 SC '82
Antwerpen, Belgie
Bericht 
Radtdi schreef:
Is zo'n eind rijden... :D

Dat klopt, maar t kost haast niets :)

27 okt 2008 20:36
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht 
Hallo Porschefans,

Volgens mij is Chris.71 de enige die echt ervaring heeft met een "recente" 911 op LPG en dan nog wel met een vloeibaar geinjecteerd LPi systeem van Vialle. Als ik het goed begrijp rijdt hij sinds 2006 een 964 met LPi.
Of zijn er meer mensen?

Ik zie veel ongenuanceerde kritiek op zijn wens om op LPG te rijden. Ik zelf vind het knap van Chris dat hij dat heeft kunnen realiseren, want dat kan zeker niet iedereen voor elkaar krijgen, vanuit Vialle is er namelijk niets leverbaar voor Porsche.

Ik zou graag wat meer informatie hebben hoe hij dat voor elkaar gekregen heeft en wat zijn bevindingen zijn. Er is maar weinig te vinden over Porsches op LPG

Weet iemand of Chris nog bereikbaar is via dit forum? of op een andere manier?

Ik hoor het graag van jullie
Pgroetjes
Paul

31 okt 2008 14:19
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Bericht 
Ben bang dat Chris 'n 1-dags-vlieg was ... zelfs op 'n PB heeft hij nooit (meer) gereageerd :roll:

31 okt 2008 14:49
Profiel WWW Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 178 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Volgende