|
Home •
Album •
Donatie •
Help •
Kalender •
Registreren • Zoeken • Leden • Inloggen
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 9 berichten ] |
|
Auteur |
Bericht |
acoertjens
930Breda
|
Olietermosstaat
Hallo Manne,
Ik heb weer het een en ander preventief vervangen, wat niet zo goed uit pakte, wat gebeurt mij, ik heb de twee oliepijpen, één die van de motor af komt en één die van het olietankje afkomt, die dan samen naar de thermosstaat in het achterspatscherm gaan, vervangen voor nieuwe leidingen, ( niet goedkoop voor een paar pijpen met wat rubber eraan )
wat er gebeurde, die krengen zaten muur muur vast, niet normaal, ik heb er spierpijn aan over gehouden, en ik ben wat gewend al zeg ik het zelf, het waren de stalen koppelingen die op het alluminiumhuis van de thermosstaat waren geschroeft, na al die jaren was de alluminium schroefdraad gaan corrorderen wat het probleem gaf om zo vast te komen zitten, het resultaat, de thermosstaat naar zijn ouwe moer gedraaid, de draad was er bij twee aansluitingen kompleet af, dus dat was een tegenvaller, ik tegen de sjef ( mijn vrouw ) verteld, die zij gelijk, nieuwe bestellen, ik heb ze `n dikke kus gegeven en gezegd OKE dan moet dat maar. Had ik dit anders kunnen oplossen zodat ze niet kapot waren gegaan, kan iemand daar iets over vertellen,
Mvg. Ad Coertjens
_________________________________________ Porsche 911/930/3.3/1986
|
03 jul 2007 17:09 |
|
|
Anne 2.7
>> 911 2.7 1977 <<
ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82> Groningen PF #4 <
|
Uit ervaring weet ik dat de forumtechniker geen moeite doet de moeren los te draaien. Hij schat de kans namelijk hoog in dat gebeurt wat jou is overkomen. Hij slijpt de moeren overlangs door en wurmt ze van de thermostaat af. Kost je de moeren, bespaart je de thermostaat.
Maar goed, van achteren kijk je de koe in de kont. (m.a.w. achteraf heb je makkelijk praten)
_________________________________________ Trained by GP E L I T E 'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)
|
03 jul 2007 18:03 |
|
|
cabrio wim
|
Als je toch de leidingen moest vervangen, had je de moer kunnen in zagen en deze dan open tikken met fijne beitel, krijg je speling en verniel je de draad niet van je thermostaat.
Andere manier is als alles heel moet blijven, met een kleine beitel met de draad meeslaan om zo te laten schrikken, komen ze ook makkelijker los.
Eigenlijk voor je aan dat karwei begint, alles een paar dagen van te voren al inspuiten met kruipolie.
Jammer van de extra kosten, maar wel lief van je vrouwtje
|
03 jul 2007 18:07 |
|
|
acoertjens
930Breda
|
Thermosstaat
Ik weer.
Wat betreft de oliethermosstaat heb ik nog een vraag, nu is al de olie uit die pijpen en de koeler, ongeveer twee en een halve liter, op welke manier vul ik die olie weer bij, ik stel me voor dat ik niet die twee 1/2 liter zo in de olietank giet omdat dan volgens mij het oliepijl in de motor veel te hoog komt te staan omdat de thermosstaat nog niet open is geweest en dat alleen maar gebeurt met warme motor ( volgens mij ) kan / wil iemand mij daar raad in geven a.u.b.
Mvg. Ad Coertjens
|
03 jul 2007 18:10 |
|
|
cabrio wim
|
Hoe ververs je olie bij Porsche gooi je toch ook alle olie in het vulpijpje
|
03 jul 2007 18:17 |
|
|
acoertjens
930Breda
|
Thermosstaat
Klopt, maar dan blijven de pijpen en de koeler ( in voorscherm ) wel vol olie staan, dat krijg je er niet uit bij olie verversen, zonder de olieleidingen los te maken blijft die olie zitten, kopie gebruiken.
Mvg. Ad Coertjens
|
03 jul 2007 18:30 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Thermosstaat
... begin eens met 9 of 10 liter olie - start vervolgens de motor en vul de resterende liters bij als de motor warm is - ergo: de thermostaat open staat
|
03 jul 2007 19:27 |
|
|
cabrio wim
|
|
03 jul 2007 19:50 |
|
|
Anne 2.7
>> 911 2.7 1977 <<
ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82> Groningen PF #4 <
|
Kopie gebruiken? Een kopie waarvan?
_________________________________________ Trained by GP E L I T E 'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)
|
03 jul 2007 19:57 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 9 berichten ] |
|