Auteur |
Bericht |
porsche1973s
Porsche 930- Targa '70
|
 Welke fuchs
Welke Fuchs staan onder dit 911'je, zijn dit 7*15J?
De originele tot bj'73 zijn erg duur, is er een verschil met de latere versies?
oeps
http://www.early911s.com/gfx/11805229.jpg
Laatst bijgewerkt door porsche1973s op 04 jul 2007 21:39, in totaal 1 keer bewerkt.
|
04 jul 2007 14:51 |
|
 |
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Volgens mij mist de link naar de foto.
Voor zover ik weet is 6Jx15 de grootste maat die officieel op de modellen (T, E, en S) tot september 1973 is geleverd.
Voor de Carrera RS en later ook de RSR zijn er echter grotere (lees: bredere) fuchsvelgen gemaakt.
Van 7, 8 (RS en ST) en 9J (RSR) x 15 heb ik wel gehoord nl.
Het is ook mogelijk om je 6Jx15 te verbreden naar 7J x15. Dat las ik recentelijk hier op het early911sregistry.org forum.
Het verschil met de latere fuchsen (zwarte kern) weet ik niet, anders dan dat ze groter waren/zijn.
|
04 jul 2007 15:17 |
|
 |
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
17" x 9J 
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
04 jul 2007 15:33 |
|
 |
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Da's een mooie velg, maar waar zet je die in hemelsnaam op?
Heb je daar geen foto's van?
|
04 jul 2007 15:56 |
|
 |
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
passen achter onder een SC of 3.2
en onder m'n 914
voor de liefhebbers van een gepolijst randje...
'k krijg ze trouwens in "RSR" look
dus zwart hart en blanke, niet gepolijste rand en 'spaken'
als het goed is worden ze in augustus geleverd

_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
04 jul 2007 15:59 |
|
 |
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
SC-tje met 7,5 voor en 9 achter

_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
04 jul 2007 16:05 |
|
 |
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
...klinkt goed, moet ik nog even wachten met nieuwe banden?
_________________________________________ Got coffee?
|
04 jul 2007 16:12 |
|
 |
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
als ik ze binnen heb moet je maar even komen kijken...
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
04 jul 2007 16:22 |
|
 |
mayonaise
|
op een niet verbrede vroege 911
krijg je geen 7J's gemonteerd zonder de lip van de wielkast te rollen
(of je moet het beestje op paris-dakar rijhoogte zetten)
deep six, 6J fuchs zijn dan het mooist, maar ze zijn moeilijk te vinden
en bovendien zijn het geen velgen bedoeld voor tubeless banden...
en dan zit je beperkt qua banden keuze en banden performance
|
04 jul 2007 16:25 |
|
 |
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
_________________________________________ Got coffee?
|
04 jul 2007 16:33 |
|
 |
outletvalve
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
|
Niet helemaal mijn smaak.
_________________________________________ https://www.instagram.com/outletvalve/
"Racing is life. Anything before or after is just waiting."
|
04 jul 2007 16:34 |
|
 |
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Valt wel mee hoor. Te krijgen zijn ze wel, ze zijn echter verre van goedkoop.
Porsche zelf kan je inmiddels ook gloednieuwe 6J x 15 leveren: 911 361 020 10
@Jeroen: mooie velgen inderdaad. Vind die 17" nog wel meevallen, had verwacht dat het echt als te groot uit zou zien.
|
04 jul 2007 16:35 |
|
 |
HansGT
924 Carrera GT + 944 RS
|
Onder een 914  erg lelijk
Velg is wel mooi 
|
04 jul 2007 16:46 |
|
 |
mayonaise
|
zijn wel geen deep six'es
en hoe zijn ze afgewerkt, geannodiseerd hart of zwart zoals latere 911's?
|
04 jul 2007 16:51 |
|
 |
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
pas jij nou maar op dat je geen schade rijdt van het weekend 
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
04 jul 2007 17:18 |
|
 |
HansGT
924 Carrera GT + 944 RS
|
Wat kan er nu mis gaan
................ we hebben pitbox No.13 
|
04 jul 2007 17:21 |
|
 |
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Ik dacht dat er maar een soort van 6J bestond.
Weer wat geleerd.
De nieuw te bestellen 6Jx15 fuchsen zijn het vroege type, geanodiseerd dus zoals op de mijne.
|
04 jul 2007 23:23 |
|
 |
mayonaise
|
latere types voor zover ik weet, niet de gennodiseerde originele early wielen
|
05 jul 2007 9:14 |
|
 |
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Nope, Porsche biedt toch echt de oudere (voor 911 tot 1973) 'flat six' ET36 15" fuchsen aan:
thread op ander forum
|
05 jul 2007 10:44 |
|
 |
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
volgens mij zijn die gewoon het zelfde als latere fuchsen, alleen zijn ze anders gelakt
voor zover ik weet zijn alleen hele vroege fuchsen anders (zoals o.a. de deep six)
als ik het goed begrepen heb, hebben die o.a. een andere lip aan de velgrand waardoor je geen tubeless banden kan monteren (moet een binnenband gebruiken)
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
05 jul 2007 14:50 |
|
 |
Nine-eleven
981 Boxster GTS
|
Kvind 't wel erg mooi
Toch de "looks" van de Fuchsen in combinatie met hedendaagse velgafmetingen. Beter gezicht dan 17" CUP eronder.
Dik hoor.
_________________________________________ Trained by GP E L I T E
|
05 jul 2007 18:08 |
|
 |
kristof
Cayman R - 924 turbo projectzandhoven - belgie
|
gaan shoppen bij Jason Cullen Jeroen ?
wat betreft de 6x15 op de oude elfjes : er zijn drie soorten
- diepe 6-en vanaf eind 68 tot ergens 70, met een beschermlipje aan het ventiel. Amerikanen noemen dit "deep sixes with hearts" omdat de opening in de velg daar de vorm van een hart heeft omwille van het lipje bij het ventiel .
- diepe 6-en tot '72, ook diepe maar zonder het "lipje".
- vanaf model '72 "platte" of flat 6-en. De ster staat iets meer naar buiten, daarom het verschil "platte" en "diepe". De vlakke hebben in de velg (zie je enkel als de band eraf is) zoals Jeroen ook zegt, een rand ingegoten die de band beter geschikt maar voor tubeless. De diepe hebben dit niet, waardoor - wordt gezegd - de band bij circuit gebruik sneller van de velg kan lopen, dus minder veilig. Maar er rijden zeker een hoop elfjes tubeless rond met diepe 6-en.
Diepe 6-en zijn eigenlijk mooier, iets stoerder, maar dus niet correct onder een 2.4 of 2.7.
Als je op de S registry wat zoekt vind je zeker meer info over de verschillen.
Ik heb een set heel mooie diepe 6-en te koop : 1000 euro. 
|
05 jul 2007 18:23 |
|
 |
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Nu niet meer
Inderdaad Kristof, da's een bijzonder mooie set. Ik denk dat m'n auto hier enorm van opknapt.
Btw, ik twijfelde nog even of ik dit wel moest doen, want de 2.4 hoort (zo ik begreep) officieel op flat-six fuchsen te staan.
Maar de mijne had aan de voorkant flat en achter reeds diep die nogal beschadigd waren. Het was al niet origineel, dus wasde keuze vrij snel gemaakt.
Volgende week even eronder zetten dus!
|
08 jul 2007 9:11 |
|
 |
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Afgelopen weekend meteen maar es met die vaseline aan de slag gegaan;
dat werkt echt heel erg goed. Komende week gaan ze eronder:

...nu alleen de banden zelf nog even schoonmaken. 
|
11 jul 2007 14:44 |
|
 |
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Jammer van het lood; kan dat niet achter het velghart 
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
11 jul 2007 20:14 |
|
|