Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 21 apr 2025 15:48

Antwoord op onderwerp  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Drempelvrees? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
koekebakker 930
uden
Bericht Drempelvrees?
Zijn er gt3 rijders die ervaring hebben met drempels? Is er nog goed overheen te komen, of moet je bij elke drempel voor je voorspoiler vrezen?

05 jul 2007 12:41
Profiel
PorscheForum Junkie
Diverse Porsche's
Steenwijk
Bericht Re: Drempelvrees?
beaker schreef:
...... of moet je bij elke drempel voor je voorspoiler vrezen?

Alleen als ze hoger zijn dan drie centimeter :lol:

Je moet inderdaad verkeersdrempels redelijk rusig nemen. Vaak zie je ook de spoilerlip onder de bumper ontbreken of erg beschadigd.

05 jul 2007 12:42
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Elk jaar komt er een nieuwe spoilerlip onder de GT3, trouwens ook onder Aero-kit van de 997.

Voor de rest rij ik elke dag een blokje om naar huis om verkeersdrempels te mijden.

Goede nieuws, meestal is het lawaai erger dan de werkelijke shade.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

05 jul 2007 13:12
Profiel WWW
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
zou voor geen reden zijn om er eentje te laten staan
blijft voor mij de ultieme Porsche

05 jul 2007 13:30
Profiel WWW Facebook 
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Drempels rustig schuin op en af rijden.
Scheelt een hoop en heb ik jaren gedaan met zéér lage voeruigen waar ik mee gereden heb.

Laatste update 22/10/2013

13 jul 2007 5:38
Profiel WWW Facebook 
Brecht Antwerpen België
Bericht 
ALs je er schuin over kan, moet je eens in Schoten in de Eksterdreef rijden, heb je geen ruimte om schuin te rijden :evil:

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

13 jul 2007 7:36
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
KIA/ex-924 driver
DEN(k) HELDER
Bericht 
Ze hebben hier in Den Helder de laatste tijd ook behoorlijk huisgehouden met drempels; wat eerst heerlijke asfalt wegen waren zijn nu stomme klinkers waar je nog maar met slakkengang 30 overheen kunt. Paar weken geleden nam ik een drempel iets te hard; gaf een geweldige knal, denk van de schokdempers die het niet helemaal trokken. Voorbumper was GELUKKIG niet beschadigd. Maar dan schrik je wel effe zeg :oops:

Je ziet het ook vaak met die getunde bakken dat ze de drempels schuin nemen...Bijna zo schuin dat ze de betonnen paaltjes aan de zijkanten uit de grond halen :lol:

13 jul 2007 8:29
Profiel Facebook 
Moderator
911 Carrera S
Bericht 
FROST schreef:
Den Helder de laatste tijd ook behoorlijk huisgehouden met drempels;

Kan wel merken dat je nog niet zo lang je rijbewijs hebt :shock:

... zelf heb ik de 964 rondom 'n centimeter hoger laten zetten .... :idea:
... of dat bij 'n GT3 ook kan en voor het oog nog "aanvaardbaar" is weet ik niet :?

13 jul 2007 9:17
Profiel WWW Facebook 
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Olaf schreef:

... zelf heb ik de 964 rondom 'n centimeter hoger laten zetten .... :idea:
... of dat bij 'n GT3 ook kan en voor het oog nog "aanvaardbaar" is weet ik niet :?

Ja en zeker niet :wink:

13 jul 2007 10:57
Profiel WWW
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
ppp 356 schreef:
ALs je er schuin over kan, moet je eens in Schoten in de Eksterdreef rijden, heb je geen ruimte om schuin te rijden :evil:

Er zijn er idd verschrikkelijke bij.
Al zijn er vele niet legaal (er is een bepaalde hellingsgraad die ze moeten hebben) , toch blijven ze liggen.
Een zijstraat bij mijn ouders (daar waar Willy Claes woont) bezit er ook 2 waar bijna elke wagen , ook niet verlaagd ' zijn bodem schuurt. :cry:

13 jul 2007 14:21
Profiel WWW Facebook 
Moderator
911 Carrera S
Bericht 
911-lover schreef:
Al zijn er vele niet legaal (er is een bepaalde hellingsgraad die ze moeten hebben) , toch blijven ze liggen.

...omdat ze dan in het bestemmingsplan 'n andere benaming hebben :idea:

DREMPELS moeten aan bepaalde afmetingen voldoen - en ook aan 'n bepaalde minimale en maximale afstand onderling :!:

Snelheids"poorten" hoeven echter niet aan die bepaalde afmetingen te voldoen en men mag deze dan ook op zelf te bepalen afstanden van elkaar leggen :shock:

.. dit is zoals het in NL toegepast wordt ... denk niet dat het in andere Europeesche landen anders is :?

13 jul 2007 15:04
Profiel WWW Facebook 
Moderator
911 Carrera S
Bericht 
Wat is dat nou weer voor 'n opmerking, gast :?: :roll:

..... of je nou 'n 924 of 997 GT3 rijdt ..... :idea:

13 jul 2007 15:12
Profiel WWW Facebook 
Hasselt/België
Bericht 
Olaf schreef:
...omdat ze dan in het bestemmingsplan 'n andere benaming hebben :idea:
Snelheids"poorten" hoeven echter niet aan die bepaalde afmetingen te voldoen en men mag deze dan ook op zelf te bepalen afstanden van elkaar leggen :shock:

.. dit is zoals het in NL toegepast wordt ... denk niet dat het in andere Europeesche landen anders is :?

Dat kan best zijn.
Dat wist ik niet. Weer wat bijgeleerd.

13 jul 2007 15:18
Profiel WWW Facebook 
Moderator
911 Carrera S
Bericht 
... en dat je dan de voorspoiler (of erger: voorbumper) aan gruzelementen rijdt, maakt je niks uit :?:

Drempels en snelheidsbeperkingen weerhouden mij ook niet van zo'n soort aankoop 8)

13 jul 2007 15:32
Profiel WWW Facebook 
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Dat herinnert me aan één van de eerste ritten met mijn P. Ik moest even in het winkelcentrum zijn en toen ik van de parkeerplaats afreed moest ik ook een drempeltje "nemen" en je raadt het al.... Ik dacht nog dat beloofd wat, maar later echter weinig last meer gehad met andere drempels. Net de verkeerde getroffen dus.

13 jul 2007 16:28
Profiel WWW
Moderator
911 Carrera S
Bericht 
gast schreef:
nou dat zal wel meevallen allemaal. ... alleen een beetje verlaagd onderstel en dat is ook al oppassen hier en daar.

Heb ik ook ... sportonderstel, wat inmiddels 1 cm hoger is geschroeft ... ook heb ik 'n FPS - scheelt weer lassen aan de bandenbak :wink:

WdePundert schreef:
Ik moest even in het winkelcentrum zijn ...

... er is 'n forummer die ook even ging winkelen met z'n P en bij het verlaten van het parkeerterrein 'n groot gedeelte van z'n bumper achter liet :shock:

.. is zelfs 'n topic over :wink:

13 jul 2007 16:32
Profiel WWW Facebook 
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Dat kan ik me ook nog herinneren.
De moraal van het verhaal: Een 911 is géén boodschappenwagentje. :)

13 jul 2007 16:36
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
Olaf schreef:
ook heb ik 'n FPS - scheelt weer lassen aan de bandenbak :wink:

...heeft Renntech ook bij mij geïnstalleerd...zit goed in mekaar en beschermt de wagen tegen onverwachte aanrakingen met de straat

13 jul 2007 16:43
Profiel
PorscheForum Rakker
924 `77
Wijchen
Bericht 
911-lover schreef:
ppp 356 schreef:

Er zijn er idd verschrikkelijke bij.
Een zijstraat bij mijn ouders (daar waar Willy Claes woont) bezit er ook 2 waar bijna elke wagen , ook niet verlaagd ' zijn bodem schuurt. :cry:

Gewoon protest tegen aan tekenen..Zijn ze zo weg. Bij een maat van me hebben ze vorig jaar bij zijn ouderlijk huis een curb aangelegd. ,,met van die stenen om en om (dus dat de een verzonken ligt en ander opstaand) ligt wat mooi geluid geeft als je er over heen wilt rijden..Hij begon dus ermee met erover te rijden..waarna de hele wijk het begon te doen..Binnen 4 maanden waren ze weg. Dus het kan wel.

En drempels..Rampzalig gewoon..Zelfs met de 924 raak je diverse drempels (heb 2 keer bijna vast gestaan op een drempel in malden..Stel hufters, ondanks het schuin nemen). Enigste manier is om voor het oprijden je rem los te laten zodat de neus wat hoger komt en rustig erover heen rijden..Bij twijfel gewoon lekker schuin nemen.

14 jul 2007 0:15
Profiel Facebook 
Forum Admin
Cayenne
Bericht 
gast schreef:
Drempels, who cares als je je een GT3 kunt veroorloven? Dan maar zonder "spoilerlip" door het leven 8)

Mannen, ik ga me ook is als nieuwbakken GT3 rijder in de discussie mengen...ik moet wel zeggen dat ik mijn opmerkingen persoonlijk heb van de vorige eigenaar van mijn GT3, en das Paul van Splunteren geen onbekende als GT3 cupracer en directeur/eigenaar PCZ.

1. de spoilerlip zit er echt niet voor niets, is een wezenlijk onderdeel van de wegligging, vooral op hoge snelheid.

2. als iemand met de spoilerlip regelmatig de grond raakt, dan gaat hij voorzichtig los raken, visueel zit ie er nog op maar een kiertje is funest.

3. Die kiertjes veroorzaken op hogesnelheid een enorm probleem, de spoiler kan er dan afgerukt worden...en ben je ineens je wegligging kwijt.
De druk die op die spoiler staat bij 250+ moet enorm zijn....

4. Als je zuinig bent op je Porsche, en dat zijn wij uiteraard, kan je beter je spoilerlip vastparkeren ipv. die plastic spreidnieten.....

Verder staat het wel bruut dat lipje.......

Zelf geen problemen met verkeersdrempels, de enige keer dat ik problemen had was laatst in Bergschenhoek (moest een jas halen bij de alom bekende forummer Barolo), die woont onbereikbaar...dus lopen dat wijk in helaas....

Een andere bekende forummer (stumper met die 997GT3 :lol: :lol: ) heeft zelfs zijn oprit laten aanpassen speciaal voor mij........

14 jul 2007 8:45
Profiel
Bericht 
Jullie kunnen je vast nog wel mijn draadje van een jaar terug herinneren, toen ik hier kwam wonen. Reed mijn nieuwe woonwijk uit en bleef op de drempel hangen. Mijn héle achterbumper gescheurd.

Gisteren reed ik de parkeergarage uit en ik de knik naar boven blijf ik met mijn voorspoiler hangen, dus terugzetten en dan helemaal schuin eruit rijden. Moet regelmatig zigzaggend rijden om alles heel te laten. En dan ligt de mijne wel laag, maar nog niet eens zó laag, volgens mij ...

14 jul 2007 10:48
PorscheForum Junkie
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
Lydia schreef:
...Moet regelmatig zigzaggend rijden om alles heel te laten. En dan ligt de mijne wel laag, maar nog niet eens zó laag, volgens mij ...

Klopt...GT3 ligt nog ietsje dieper denk ik.

Ach het is gewoon klote...m'n vriendin en ik kunnen er ook van meespreken...onze auto's liggen allemaal laag, vooral als daily is het storend dat veel verkeersremmers ronduit slecht gemaakt zijn...drempel tot daar toen, maar bij 1 drempel op 3 is het wegdek net ervoor of erachter verzakt en dat echt de dooddoeners...je wielen komen net vooraleer te stijgen in het dipje terecht en de spoiler raakt de drempel :evil: ...

...en de ondergrondse parkings en garages mag men voor mijn part ook es herbekijken hoor...we rijden niet allemaal meer met een kever of talbot Simca...de algemene bodemvrijheid van de wagens is door de jaren heen gezakt...komt de luchtweerstand en het verbruik ten goede...kunnen ze er dan niet wat meer rekening mee houden? :roll:

14 jul 2007 12:18
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht 
ppp 356 schreef:

met de bus mag dat toch geen probleem zijn hé :P

14 jul 2007 12:56
Profiel
PorscheForum Rakker
CayenneS/997GT3
Zuid-Holland
Bericht 
John schreef:
Citaat:

Een andere bekende forummer (stumper met die 997GT3 :lol: :lol: ) heeft zelfs zijn oprit laten aanpassen speciaal voor mij........

Voor jouw en een beetje voor mezelf :P

Ik heb niet zo'n lipje, maar gewoon een grote lip. Dat is weer wat anders als een dikke lip :roll: Die zit trouwens ook wel laag, zitten inmiddels als de nodige krasjes op, wel aan de onderkant, gelukkig :wink:

14 jul 2007 17:42
Profiel
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
Bericht 
drempelvrees, jullie??????
de mijne staat nog te :shock: hoog vind ik :D

ja ik moet idd iets relaxter dan normaal de drempels aanvangen ja.
afgelopen tunnelrun nacht was ik de groep ff kwijt , ik wilde snel erachteraan achter de groep zeg maar , twas al aardig donker ik rij in het donker nogal enthousiast achter de zoekgeraakte groep aan maar zie ik in het donker een vrij dikke bobbel in de straat niet :shock: ik hoorde een klap ik dacht dat heel m,n bumper er AFGEHAMLAPPELERIETEST was,
KANARIE dacht ik :cry: glkg viel het mee :P

grtjs :D mikey

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:

15 jul 2007 3:02
Profiel WWW Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 37 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende