Auteur |
Bericht |
pvanwiggen
Carrera 3.2Zwitserland
|
Ik zal de foto's naar de leverancier sturen. Ik heb ergens gelezen dat dekleur van een led ook afhankelijk is van de stroom (mA). Het is niet uitgesloten dat het beter word bij draaiende motor. De foto's zijn in de gesloten garage gemaakt, ik moet er nu nachtwerk van maken Ik zal het dit weekend proberen. Maar Red Cabriolet heeft gelijk, dat blau is inderdaad niet lelijk.
Ik blijf aan de draad.......
|
29 jun 2007 21:59 |
|
|
NordRack2
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
|
Op de verpakking staat trouwens "12 V AC/DC" wat zou betekenen dat de LED het zowel bij gelijk- als bij wisselstroom doet.
Dan zou hij dus bij gelijkspanning blauw zijn en bij wisselspanning wit?
|
29 jun 2007 22:25 |
|
|
rafv
997 GT3Kempen, Belgie
|
Voor zij die deze lampjes voor een 964 willen bestellen: gaat niet werken, je hebt er andere nodig, namelijk de 74 wedge base bulbs.
|
30 jun 2007 9:10 |
|
|
bussel
|
ik heb de leds binnen gemonteerd het valt goed tegen , weinig licht heb weer de oude verlichting gemonteerd
|
30 jun 2007 21:20 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Probleem met LEDs is dat ze gericht licht afstralen; een gewoon lampje doet dat rondom. Bovendien zijn er LEDs met enorm verschil in lichtopbrengst.
Voor vervanging van lampjes zijn alleen de nieuwste zogenaamde power LEDs geschikt, mits zo'n lampje bestaat uit meerdere afzonderlijke LED-chips in 1 behuizing die elk een andere kant op richten. Op die manier kun je licht in alle richtingen laten afstralen zoals bij een gewoon lampje.
Dus:
Hebben we het allemaal wel over dezelfde LEDs hier ?
Er zijn felle LEDS die het prima zouden moeten kunnen doen.
"WIT" in het land der LEDs is overigens nog steeds enigszins blauwig / koud. De kleur van LEDs is overigens GEHEEL NIET afhankelijk van spanning / stroom.
Al meer praktijk ervaringen in 911 klokken ?
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
06 jul 2007 22:07 |
|
|
pvanwiggen
Carrera 3.2Zwitserland
|
Daar heb je volkomen glijk. Ik heb ze er in zitten en het licht is inderdaad blauig / koud. Het is niet sterker maar wel "rustiger". De rheostaat heeft geen uitwerkung meer.
|
06 jul 2007 23:14 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Is het wel fel genoeg ? Feller of minder fel dan lampjes ?
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
07 jul 2007 1:06 |
|
|
craze
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
|
yes, let us know
_________________________________________ 911 redenen om de 3.2 te pakken!
www.thefloorfactory.nl
|
07 jul 2007 11:36 |
|
|
pvanwiggen
Carrera 3.2Zwitserland
|
Voor mij is het fel genoeg, maar het is zwakker. Met de normale lampjes vond ik vooral de toerenteller storend fel. Dit is natuurlijk een kwestie van smaak en omgeving. Als ik hier in Zwitserland echt gas geef is dat meestal s'nachts en op donkere bergstraatjes, vaak in het bos. Dan is het wisselen van tourenteller naar echt donkere weg voor mij storend. Ik heb bijvoorbeeld de linkse lamp van de kachelebedienung eruit gehaald want die zit net achter het stuur en knippert met het stuur draaien mee..... en je moed hier veel aan het stuur draaien! De foto's vroeger in deze draad zijn wel realistisch.
Mischien in Nederland niet zo'n probleem
|
07 jul 2007 14:08 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Heeft iemand nog een bedrijf in Europa
Zowel genoemde Conrad als ook Tepper levert ze niet
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
09 maart 2008 22:21 |
|
|
MetalGreen911SC
911 3.0 SC & 911 2.4E Targa &
Boxster 3.2S
|
Paul, bestel ze gewoon bij SuperbrightLed's in de US.
zie link op 1e pagina.
_________________________________________ 8600cc & 18 cylinders
|
10 maart 2008 1:31 |
|
|
drknauf
|
ik had ze al 8 jaar geleden in m,n golfje mk1 staat wel stoer maar ik vind het niks
alhoewel ik wel nieuwsgierig ben hoe gewoon helemaal wit led zou staan dus gewoon origineel look enkelt feller.
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
10 maart 2008 12:13 |
|
|
blacktarga
'77 911 Targa 2.7Regio Arnhem
|
Recentelijk besteld bij aceparts.com , Engels bedrijf. Eerst 2 witte leds (BA7s) om te testen, via ebay besteld. Duurde ongeveer een weekje en was zeer tevreden met het resultaat. Het ziet er net wat frisser uit dan het orgineel. Net het hele setje besteld (8 stuks wit). Was inclusief verzendenkosten zo'n 16 pond kwijt (ongeveer 22 euro). Ben benieuwd naar het totale resultaat.
_________________________________________ Why do I keep getting pulled over, it ain't stolen!
|
08 apr 2008 9:16 |
|
|
Tetsuo
993 C4 '95, 964 C2 '91Nuenen
|
Ik heb ze ongeveer een jaar geleden ingebouwd (gewoon via marktplaats gekocht). Ik heb ze in blauw en wit. Naar mijn mening veel mooier dan de "oude gele" look. Frist gewoon het interieur een beetje op en is geen kermis (of sjonnie).
Smaken verschillen en daarop heb ik ze ook in het wit.
Vervelend blijft het wiiselen: bij mijn 993 moet ik het stuur demonteren (en dus opletten en eerst de accu los, anders gaat het airbag lampje branden).
|
19 apr 2008 13:41 |
|
|
tvanbroekhoven
911 SC '82Antwerpen, Belgie
|
Dat blauw: love it !
Ik ga t ook doen denk ik . Mijn lampjes zijn toch versleten.
Maar hoe verander je die lichtjes juist ? Vanuit de kofferbak ?
|
21 apr 2008 20:34 |
|
|
Tetsuo
993 C4 '95, 964 C2 '91Nuenen
|
Tellers zitten met rubber ring vast. Trek je er makkelijk uit. Zoals gezegd is bij een 993 alleen de toerenteller wat moeilijker.
|
21 apr 2008 23:38 |
|
|
MetalGreen911SC
Boxster 3.2S
|
@ tvanbroekhoven
Lees ff vanaf pagina 1, staat precies hoe en wat
|
22 apr 2008 0:30 |
|
|
wibo
|
Heeft iemand nog 8 blauwe leds BA7S te koop
|
22 mei 2008 20:31 |
|
|
psporsche
Ex black Beauty, New owner of the red legend!Uden
|
Heeft iemand zal al in "warm Led" geplaatst? Dit is niet zo "wit/blauw-ig".
Denk dat dit het dichtste komt bij "origineel", en wel mooier is....
|
23 mei 2008 12:07 |
|
|
Anton
Boxster 2.5Utrecht
|
Gewoon verse gloeilampjes van 1.2 en/of 1.5 Watt kan al heel wat doen. Een vermoeid lampje met (van binnenuit) neerslag op het glas en een gloeidraad die zijn beste tijd gehad heeft geeft een iets zwakker licht af. Geklooi met LEDjes vind ik maar niks. In een oud dashboard hoort toch gewoon oud licht
_________________________________________ De motor van een sportwagen hoort in het midden te zitten
|
24 mei 2008 21:16 |
|
|
MetalGreen911SC
Boxster 3.2S
|
Re: LED dashboard verlichting
|
22 sep 2009 23:54 |
|
|
Tilt!
|
Knap !! Is dit op enige manier ook mogelijk bij een 996 ?
_________________________________________ If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.
|
11 okt 2009 2:35 |
|
|
flitser01
911 SC 3.0 bj 1983zandhoven ( belgie)
|
kheb bij mijn sc ook leds ( rode ) geplaatst , en deze geven blijkbaar mijnder dan de oude lampen en ik kan ook de dimmr niet meer gebruiken en als ik dan hier foto's bekijk ziet het er alleemaal zeer duidelijker uit , en de ledjes geven geen meer lichtopbrengst als ik de motor start, tsi zelfs zo dat veel minder zie en de klok zelfs niet meer leesbaar was int donker weet iemand waar de fout kan zitten
_________________________________________ Engine in the back , water to the river
|
11 okt 2009 8:31 |
|
|
MetalGreen911SC
Boxster 3.2S
|
@ Tilt, ja denk het wel, wel wat meer werk denk ik, bij de "oude hap" trek je de klokken er zo uit, zal bij een 996 wat moeilijker zijn, en meer lampjes/led'jes. @ flitsert Klopt, dimmer werkt niet meer, hmm als je start doen je leds het dus niet meer, is je gelijkrichter van je dynamo nog wel goed?
|
11 okt 2009 18:21 |
|
|
flitser01
911 SC 3.0 bj 1983zandhoven ( belgie)
|
de leds werken wel , maar geven minder licht dan de oude lampjes
_________________________________________ Engine in the back , water to the river
|
11 okt 2009 20:06 |
|
|