Auteur |
Bericht |
Remco
911 3.2 uit 1988Heerlen
|
 964 uit 1989
Hopelijk kan iemand me met het volgende onduidelijke verhaal helpen.
Ik heb een 964 uit 1989 op het oog. Nu hoorde ik van een vriend dat deze (alleen bouwjaar 89) bij het injectiesysteem iets van kunststof plaatjes hebben en dat deze een zwak punt zijn.
Nu vroeg ik me af wat dit precies is en of dit vage verhaal klopt.
Alvast bedankt.
|
07 jul 2007 16:48 |
|
 |
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Ik heb nog nooit zoiets gehoord en ook bij het lijstje modelwijzigingen in 1990 kom ik het niet tegen.
Ik zou me er niets van aantrekken.
|
07 jul 2007 17:56 |
|
 |
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Elk model Porsche heeft zijn/haar persoonlijke zwakke punten, zelfs de 964
Ik zou me er niets van aantrekken. 
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
07 jul 2007 18:08 |
|
 |
Olaf
911 Carrera S
|
Idem
Nooit van gehoord, niks van aantrekken en AKK doen 
|
07 jul 2007 18:28 |
|
 |
Remco
911 3.2 uit 1988Heerlen
|
OK, bedankt.
@ Olaf: heb jij toevallig het lijstje met wijzigingen digitaal?
Wat zijn verder punten waar je op moet letten?
Ik wil graag een AKK doen maar er zijn weinig dealers bij mij in de buurt. Er zijn er 2 waarvan ik met 1 slechte ervaringen heb en de ander de oude werkgever is van de verkopende partij die nu een slechte verhouding hebben.
|
07 jul 2007 19:05 |
|
 |
Jan A. (997 4S)
997 4S Cabrio
ex. 993 4S,
ex. 964 C4,
ex. 968Nederland
|
Nou nou Paul  Maar inderdaad, onbekend fenomeen 
_________________________________________ Fietste ik maar net zo hard als mijn Porsche!!! https://manfredmilatoertocht.nl
|
07 jul 2007 19:41 |
|
 |
Olaf
911 Carrera S
|
neen - mss Devils Son - die er aan refereerde 
|
07 jul 2007 20:27 |
|
 |
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Bij Porsches noemt men het eerste dat na bijna 20 jaar een keer stuk gaat "een zwak punt". Goed he ?
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
07 jul 2007 20:36 |
|
 |
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
En zelfs die heeft ze niet digitaal.
Eigenlijk is er niet zo heel veel verschil tussen de modellen. Ok, het vliegwiel is gewijzigd na het eerste modeljaar. Eind 1990 kwamen er wat wijzigingen aan de motor waar je veel over hoort. Vanaf april 1991 airbags standaard.
Het adagium luidt: hoe later de 964 is geproduceerd, des te beter hij was toen hij de fabriek verliet. Dat klopt wel, maar na 15-20 jaar is de individuele staat veel belangrijker geworden.
Niet teveel aantrekken van het bouwjaar dus. Het lichtere vliegwiel van de 1989-er is overigens in veel ogen een pré, dus niet alles is beter geworden in de loop der jaren...
|
07 jul 2007 21:54 |
|
 |
Anne 2.7
>> 911 2.7 1977 <<
ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82> Groningen PF #4 <
|
Kunnen we die inlijsten? 
_________________________________________ Trained by GP E L I T E 'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)
|
08 jul 2007 7:44 |
|
 |
Remco
911 3.2 uit 1988Heerlen
|
Ok thanx! Airbags staan eerlijk gezegd niet zo op mn verlanglijstje. Ik vind het stuur zonder mooier en ben niet van plan ergens tegen aan te rijden haha!
|
08 jul 2007 15:01 |
|
 |
horn
PF #57
|
oh, dan heb je ze ook niet nodig
veel wijsheid!
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
09 jul 2007 7:36 |
|
|